Hond bijt konijn dood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:18

StalNollie schreef:
waarom zou je stropen afkeuren en slachthuizen goed keuren

Dier is niet meegenomen, dus is gewoon voor de lol van de eigenaar van de hond doodgebeten. Wat deze man heeft gedaan mag absoluut niet :n

KelseyxJay13

Re: Hond bijt konijn dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:33

je wordt hier toch gwn misselijk :r van... ik snap sws niet dat mensen het leuk vinden als dieren lijden |o _-:( zou wel een melding maken niet geschoten is altijd mis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:33

baszo17 schreef:
volgens mij kan je hier idd een melding van maken.

het is immers een agressieve hond die ene slachtoffer heeft gemaakt. Bij 3x moet de hond worden gemuilkorfd... dit wordt bijgehouden volgens mij

Dit is niet waar, ten eerste hoeft de hond helemaal niet agressief te zijn, als een konijn doodbijten al als agressief gedrag bestempeld worden laten we dan 90% van de windhonden maar meteen muilkorven.
Jachtinstinct is iets anders als agressiviteit.
De eigenaar moet zorgen dat ze hond geen kans krijgt om een konijn/haas te 'vangen', deze eigenaar stimuleerde de hond juist om hem wel te pakken..
In plaats van de hond hier op af te rekenen mogen ze de eigenaar wel een flinke boete geven, ziek als je er op kickt dat je hond een konijn dood bijt..

moon80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:35

Ziek zeg....

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:40

Billy schreef:
dan zouden alle jachthonden volgens jou hond- en mensagressief moeten zijn?

Toch wil ik hier even inspringen,mijn jachthond bijt geen konijn dood of kip ect.
Maar als ik het commando geeft apporteert hij ze,levend en onbeschadigd(maar dit gebeurt nooit want hij mag er niet achteraan,wel 1 keer een kip laten apporteren omdat die was ontsnapt en ik niet te pakken kreeg :') ).
Want een jachthond dat hard in de bek is,is waardeloos voor de jacht.
Bah ik wil geen haas waar zijn tanden erdoor heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:10

liesjecryos schreef:
Billy schreef:
dan zouden alle jachthonden volgens jou hond- en mensagressief moeten zijn?

Toch wil ik hier even inspringen,mijn jachthond bijt geen konijn dood of kip ect.
Maar als ik het commando geeft apporteert hij ze,levend en onbeschadigd(maar dit gebeurt nooit want hij mag er niet achteraan,wel 1 keer een kip laten apporteren omdat die was ontsnapt en ik niet te pakken kreeg :') ).
Want een jachthond dat hard in de bek is,is waardeloos voor de jacht.
Bah ik wil geen haas waar zijn tanden erdoor heen.

Daar heb je op getraind neem ik aan? (Dat hij niet doorbijt)
Ik ken hier ook iemand met een jachthond, die kan niet los want als ze een eend oid te pakken krijgt dan bijt ze dus wel door.
Hond is totaal niet agressief, maar dat jachtstukje zit er in.
Dat zie je ook vaak bij windhonden, er zijn veel windhonden die gaan als ze een haas of konijn zien lopen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:13

Nee, jachthonden zijn van nature zacht in de bek....Dat kun je ook niet trainen, want op het moment dat ze wild moeten apporteren zijn ze op een flinke afstand.
Natuurlijk heb je wel mensen die hard in de bek zijn af willen leren met prikkeldraad om een dummy of zo, maar ja, in elke sport lopen idioten rond...

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:47

Dat met prikkeldraad heb ik ooit gehoord van een franse trainer :wow: ,echt ik werd te plaatse misselijk.
Onze bor was in het begin wat ruwig maar hij komt uit een zeer goede lijn waar ze allemaal zacht in de bek zijn,en daar heb ik wat verder op geborduurd en nu is hij super.
Ik raap nooit eieren uit het hok,dat doet hij op commando voor mij(ik ben lui :o )
Een jachthond dat niet los kan ,is in mijn ogen niet een goede jachthond,mijn mening hè,wat vooral een jacht hond moet volledig onder de duim zijn .
dat kun je in het veld gewoon niet hebben zo een dier dat maar zijn gang gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:10

liesjecryos schreef:
Dat met prikkeldraad heb ik ooit gehoord van een franse trainer :wow: ,echt ik werd te plaatse misselijk.
Onze bor was in het begin wat ruwig maar hij komt uit een zeer goede lijn waar ze allemaal zacht in de bek zijn,en daar heb ik wat verder op geborduurd en nu is hij super.
Ik raap nooit eieren uit het hok,dat doet hij op commando voor mij(ik ben lui :o )
Een jachthond dat niet los kan ,is in mijn ogen niet een goede jachthond,mijn mening hè,wat vooral een jacht hond moet volledig onder de duim zijn .
dat kun je in het veld gewoon niet hebben zo een dier dat maar zijn gang gaat.

Dat dat niet goed is ben ik zeker met je eens, zij trainen ook niet meer met de hond en hij loopt dus ook niet los.
Ik wist niet dat ze van nature zo zacht zijn, dacht dat daar wel wat training aan vooraf zou gaan.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:22

ik kan daar zo boos om worden, somnige mensen hebben echt geen verstand.

Helemaal bizar. Vriendin van mij had een collega, die vertelde dat haar oom gewoon af en toe zijn herder losliet bij een paar wildevreemde schapen en hem even 'los' liet gaan. Vond ze heel normaal, schapen zijn toch stomme beesten. Leuk detail was dat ze op het onderwerp kwamen omdat ze beidee politieagente zijn en die meid dus aangaf dat ze wel naar de hondenbrigade wilde, wat dat is echt stoer...juist...

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 00:20

Ik zal morgen even kijken waar en wat er mogelijk is om een melding te maken.

Maar idd, ik heb ook al eens vaker gehad dat ik een tam konijntje opgevangen had, en twee dagen later stond moeder met dochtertje aan de deur, huilend van blijdschap omdat 'Nijntje' weer terug was.
Dus kans dat nu iemand zijn 'Nijntje' niet meer terug komt.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 00:29

Hier word ik echt agressief van.. Wat een k#tmensen. :r

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 03:24

Zieke mensen hier op de wereld kan ik zo niet tegen, en dan ook nog express hun hond los laten pffff -:(-

KelseyxJay13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:13

Ben je al naar de politie geweest TS?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:39

Billy schreef:
Nee, jachthonden zijn van nature zacht in de bek....Dat kun je ook niet trainen, want op het moment dat ze wild moeten apporteren zijn ze op een flinke afstand.
Natuurlijk heb je wel mensen die hard in de bek zijn af willen leren met prikkeldraad om een dummy of zo, maar ja, in elke sport lopen idioten rond...

Niet iedereen heeft een jachthond om jachttraining mee te doen. Veel jachthonden zijn gezinshonden die gewoon lekker los wandelen in het bos en ik ken er genoeg die een konijn dood zouden bijten als ze de kans zouden krijgen. Evenals andere rassen als terriërs, herders en poolhonden. Als je hond dat instinct heeft moet je er gewoon voor zorgen dat hij de kans niet krijgt. Dan is het niet opeens een agressieve of slecht opgevoede hond. Jachtinstinct zit in meer of mindere mate i elke hond.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:41

Volgens mij mag een hond geen konijn doodbijten? Ik zou er sowieso melding van doen. Waarom ben je niet op die mannen afgestapt?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:42

Albion schreef:
Ik kom daar niet mega vaak, ik moest nu omrijden omdat er een weg opengebroken ligt. Maar ik ben niet van het 'wraak' nemen.

Politie zal hier niks mee doen, bij mijn vriend in de buurt heeft een man drie vrij agressieve honden die al meermaals andere honden hebben gebeten en aangevallen. Meldingen bij de politie leiden tot niets. De politie is één keer langs geweest bij de man en de man heeft toen gezegd dat de honden aan het vechten waren, dat het van beide kanten kwam. Ja dan kun je helemaal niks meer.
Dus een bericht over een konijn zullen ze wel helemaal niks mee doen ben ik bang.

voor hetzelfde geld had die hond jouw gegrepen en niet het konijn, wel aangifte doen, jij stond er naast dus kon ook aan jouw gericht zijn, hond mag NIET opgehitst worden, dan is het een wapen, of het nu tegen een konijn is of tegen een mens, gewoon wat aandikken dat jij je niet safe voelde

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:45

Ik zou het ook aandikken dat het er erg agressief uit zag, hond wordt heus niet meteen ingeslapen hoor

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:50

Had je het maar gefilmd met telefoon, dat had ik meteen viraal laten gaan...

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 01:37

chimello schreef:
Had je het maar gefilmd met telefoon, dat had ik meteen viraal laten gaan...

Ik had m'n telefoon niet op zak, die lag nog in de auto helaas.. Dacht niet dat ik die nodig zou hebben bij het oppakken/meenemen van een konijntje :(

Collie2008 schreef:
Volgens mij mag een hond geen konijn doodbijten? Ik zou er sowieso melding van doen. Waarom ben je niet op die mannen afgestapt?

Ik heb iets tegen die mannen gezegd/geroepen uit shock meer dan iets anders, en daarna liepen ze gewoon verder. Ik was zo geschokt op dat moment dat ik niks anders heb kunnen doen.

KelseyxJay13 schreef:
Ben je al naar de politie geweest TS?

Ik heb de politie gebeld. M'n verhaal gedaan en vooral op de mannen gericht en niet op hond (omdat ik van mening ben dat dit niet de schuld is van de hond). Politie vroeg of ik de eigenaar was van het konijn, nee dus en daarom konden ze verder niks meer voor me doen. Ik heb aangedrongen dat dit geen wild konijn was maar iemands huisdier (die ik daarna terug wilde brengen naar eigenaar of net wat) en toen zeiden ze dat ze het zouden noteren voor het geval er in de toekomt meer meldingen van zouden komen.

Komt er dus op neer dat omdat dit konijn niet van mij was ze niks wilden doen (en ik heb het gevoel dat zelfs al was het mijn konijn er nog niks gedaan zou worden) -O-

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 02:33

Ik denk dat de politie hier verder ook niets mee kan, wat had jij dan verwacht eigenlijk? Je kan namelijk sowieso weinig of niets met maar een getuigenverklaring zonder verder bewijs. En ik vraag me af alleen wat jij kan verklaren sowieso strafbaar is, een klein huisdier (muv honden en katten) doden is namelijk niet verboden :n Kan goed zijn dat je inderdaad alleen iets kan als de eigenaar van het konijn aangifte doet omdat het konijn is "vernielt" ^) .

Melding maken is wel altijd goed voor als iemand herhaaldelijk over de schreef gaat, uiteindelijk kan je dan misschien wel iets met al die kleine incidenten bij elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 03:00

Mijn hond heeft ook wel eens een (wild)konijn doodgebeten, maar dat was toen ze los in het bos was, hadden wij geen invloed op. ik zou mijn hond nooit expres op konijnen laten afrennen, wat een walgelijke streek van die mensen! vind ik echt niet ok :n

sterkte TS! :(:)

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 06:57

Ketaki schreef:
Albion schreef:
Ik kom daar niet mega vaak, ik moest nu omrijden omdat er een weg opengebroken ligt. Maar ik ben niet van het 'wraak' nemen.

Politie zal hier niks mee doen, bij mijn vriend in de buurt heeft een man drie vrij agressieve honden die al meermaals andere honden hebben gebeten en aangevallen. Meldingen bij de politie leiden tot niets. De politie is één keer langs geweest bij de man en de man heeft toen gezegd dat de honden aan het vechten waren, dat het van beide kanten kwam. Ja dan kun je helemaal niks meer.
Dus een bericht over een konijn zullen ze wel helemaal niks mee doen ben ik bang.

DB bellen en melding maken.

die kunnen een hond ook in beslag nemen. :j :j

Nee, helaas niet. Dat gaat via politie/justitie.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 07:06

Bah wat een akelige kerels... :( Ik heb zulke typen hier ook wel eens rondlopen die hun hond opfokken "poesje, poesje..." Ook zo leuk! :roll: Ik hoop toch op z'n minst dat de (dieren)politie een gesprek met zulke mannen aangaat..

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:01

Ik heb de grootste honden-en mensenvriend op 4 poten in huis maar die gaat me toch een partij loeien als hij een konijn ziet. Die moet dóód. Dus zorg ik dat hij die kans niet krijgt.
Stropen mag niet namelijk. Als je weet dat je hond jaagt mag hij niet los. Tuurlijk kan er een ongeluk gebeuren maar ik laat hem gewoon never nooit los op wildrijk gebied.

Dat een hond een konijn pakt is puur instinct. Dat verwarren ze echt niet snel met een hond of mens hoor en het zegt zeer zeker niet dat deze hond agressief is. Een konijn ruikt en beweegt heel anders dan een hond of mens. Ook katten zijn anders. Die lopen overigens wel risico op zo'n "ongelukje" als je die natuurlijk wel altijd maar los laat lopen.

Opzettelijk je hond erop af sturen is natuurlijk walgelijk.
Ik ben altijd heel hard bezig met het trainen op het vrijwel negeren van wild omdat ik de natuur niet wil beschadigen en dan heb je zulke nonchalante types. Bah.
Je kunt een melding maken van opzettelijk stropen maar veel kun je, en de politie ook, niet doen.