Help, de buurman rookt pijp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Help, de buurman rookt pijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:22

:') ach zo mochten wij van onze buren niet meer bladblazen van de buren want dan zaten ze in de tuin. btw hun tuin is 100 meter verder op. :+

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:26

Zit net bij mijn ouders op het balkon, was hangt buiten en ik zeg, zal maar even niet roken anders stinkt je was straks.. zegt mijn moeder, stel je niet zo aan.. je kan overal wel een probleem van maken :D

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:24

pinkie87 schreef:
Het heeft gewoon geen nut om hier te klagen de buurman lest dit niet ;)
Maar tegenwoordig klagen we zo snel is gewoon jammer.
Zou gewoon even op afstappen volgens mijn zal hij je niet vermoorden om dit probleempje

Volgens mij heeft ts dit topic niet geopend om te klagen hoor. Ze vraagt zich gewoon af of het terecht zou zijn om er iets van de zeggen en hoe ze dit het beste zou kunnen brengen.

@ts: heb je het ondertussen al eens met de buurman over gehad?

Wat ik me overigens afvraag is of de mensen die vinden dat ts zich aanstelt zelf roken of hebben gerookt oid? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je als niet-roker het niet erg zou vinden om in de rook te zitten. Maar wellicht vind niet iedereen de geur zo ranzig als ikzelf..

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 11:46

De buren zijn op vakantie denk ik. Ik heb langs proberen te gaan, maar niemand thuis. Ook de hond heb ik al een paar dagen niet gehoord, dus denk dat die richting het zuiden zijn gegaan.

Voor de mensen die vinden dat ik mij aanstel, het is echt de geur van de pijp zelf waar ik schijnbaar heftig op reageer. De buren aan de andere kant roken, daar heb ik dan minder problemen mee. Echt fris ruiken doet het niet, maar van die lucht word ik niet misselijk. Het is echt het geurtje van de pijp zelf (en nee, wierook moet ik ook niet aansteken...)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:48

ik ben een niet roker en vind/ vond het niet erg om er in te zitten. ja, het stinkt maar ik kan niet voor de buurman bepalen dat hij niet in zijn eigen tuin mag roken. Hij betaald daar zijn huur of heeft het gekocht dus het is zijnbgoed recht om daar te staan. enige wat je kan doen is vriendelijk vragen en hopen dat hij begrip heeft. in mijn huis gelden mijn regels en ik kan niet de dienst uit maken in andermans huis.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:05

Inderdaad ik ben ook een niet roker en jah het is soms vervelend maar je kunt iemand niet verbeiden om in zijn eigen tuin/balkon te roken.

Hoe vervelend het ook is je kunt het er wel met hem over hebben dat je er last van hebt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:09

Maar gewone sigarettenrook is absoluut niet te vergelijken met pijprook, dus ik kan me wel voorstellen dat pij/vanille geur net even iets teveel wordt soms.

TS wilt de buren toch helemaal niets verbieden?

Het is toch van de zotte dat de buurman expres buiten gaat staan omdat hij het blijkbaar binnen ook vindt stinken, maar dan diezelfde stank wel bij de buren naar binnen blaast en dat TS dat maar gewoon moet accepteren?

Wat is er mis met vriendelijk vragen of hij rond etenstijd misschien ergens anders (binnen? :)* ) wilt roken? Wellicht weet die brave beste man helemaal niet dat de geur zover draagt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:15

Ik rook ook. Voorheen hadden wij nog kleine rookruimtes op de afdeling.
Een collega van mij die rookte ook pijp en als die er zat dan stond alles blauw en dan kwam ik kokhalzend naar buiten. Ondanks dat er soms wel tig andere mensen sigaretten aan het roken waren. Ik begrijp dus goed wat je bedoelt. Er waren veel meer collega's die er last van hadden overigens, maar goed, dan is 5 min nog wel te overleven.

Hoe dan ook, ik hoop dat je gewoon een prettig gesprek met je buren kunt hebben.