Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
djodjodjo schreef:Vanky schreef:Ik heb een dal-voordeelkaart, komen inderdaad ook steeds vaker mensen die mee willen reizen.
Omdat ze per ongeluk een kaartje met 40% korting hebben gekocht...
Ik zeg altijd nee. Ze kopen maar lekker een normaal kaartje. Ga andere niet op mijn geld laten reizen
Ik werk er hard voor en kost mij m'n hele maandloon om dat ding te betalen. Zou ik ook wel met iemand mee willen reizen. Scheelt me een hoop geld.
Een dal voordeel kaart kost jou je hele maandloonAls ik het me goed herinner kost een dal-voordeelkaart voor net afgestudeerde welgeteld €29 per jaar, en voor alle overigen iets van €50 per jaar. Schamper maandloon heb je dan..
Maargoed. Ik vind het prima hoor, heb het zelf ook wel eens gedaan toen ik het laatste stuk niet met een vriendin mee kon reizen. Vreemden hebben ook wel eens met mij mee gereisd. Vind het een beetje egoïstisch om op zoiets nee te zeggen. Het schaadt je toch niet? En als je graag rust wilt, kun je dat gewoon zeggen hoor
Vjestagirl schreef:Rebeccaa schreef:Ik zeg altijd dat dat prima is en dat ik naar [plaats] reis dus dat als ze verder moeten reizen, ze daarna iemand anders moeten zoeken.
Het ov is toch belachelijk duur, ik snap die mensen best.
En het wordt alleen maar duurder als iedereen op 40% korting gaat rijden. De kosten gaan namelijk niet omlaag, maar de inkomsten wel.
Rebeccaa schreef:ja ach, daar lig ik niet wakker van persoonlijk. De ns verdient trouwens ook enorm op mensen die vergeten uit te checken en dergelijke dus dat zal wel meevallen. Als de NS nou echt goede service had, maar ja met alle vertragingen en treinen die niet rijden, vind ik het bizar dat ze zoveel durven te vragen voor een treinkaartje.
Vjestagirl schreef:_Mara_ schreef:Ik vind het niet heel raar. Jij betaald niet voor je studentenov, die meereiskorting zit er sowieso op. Hoeveel moeite is het om iemand met korting met je mee te laten reizen? Het enige dat het je kost is om tegen de conducteur te zeggen dat die gene met jou meereist, that's it. Mij is het ook een aantal keer overkomen en heb ze gewoon laten meereizen, kleine moeite..
Je betaald €70,- voor je studenten OV, wordt gewoon bij je schuld opgeteld. Dus dat het niet bepaald gratis.
" zei de conducteur "achjoh meid, is wel goed zo. Fijne reis!"
Kinke schreef:Zo typisch Nederlands dit…het een ander geen korting gunnen. Beetje hetzelfde als ritsen in het verkeer…als ik hier sta dan mag jij echt niet voor mij invoegen hoor, stel je voor dat jij 5 meter verder bent dan ik. Ik zie echt het probleem niet, het leven is al duur genoeg en als ik dan iemand zou kunnen helpen met goedkoper reizen dan is dat toch hartstikke mooi? Bovendien geeft de NS die kaartjes niet voor niets uit, die worden gewoon per post aan iedereen toegestuurd.
Koper schreef:Kinke schreef:Zo typisch Nederlands dit…het een ander geen korting gunnen. Beetje hetzelfde als ritsen in het verkeer…als ik hier sta dan mag jij echt niet voor mij invoegen hoor, stel je voor dat jij 5 meter verder bent dan ik. Ik zie echt het probleem niet, het leven is al duur genoeg en als ik dan iemand zou kunnen helpen met goedkoper reizen dan is dat toch hartstikke mooi? Bovendien geeft de NS die kaartjes niet voor niets uit, die worden gewoon per post aan iedereen toegestuurd.
Het heeft niks met gunnen te maken. Wel met onbeschaamdheid. Zomaar bij voorbaat er vanuit gaan dat een ander het wel prima vindt als je meereist vind ik net zoiets als dat je een wildvreemd kind een mars geeft en dan tegen de ouders zegt: mag wel he?

Petrichor schreef:Nou als iemand dat aan mij zou vragen zou ik glashard nee zeggen, waarom? Nou heel erg simpel ik vind het namelijk ronduit asociaal om dat aan iemand te vragen! Dat doe je toch serieus niet?![]()
Als je het zelf aanbied vind ik het daar in tegen prima.