Kinderen tegenwoordig..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:17

Maar waarom moet je dan trappen?

vuurneon

kesha1 schreef:
Ja ik weet die eigenschap heeft ook een nadeel en bij ons geld de regek tussen de groep: NIEMAND VERLINKEN!! Dat is bij ons heel erg zo en je hebt dat een paar buitenbeentjes die dat wel doen dus ja dan verlinken wij ze ook. Oke, oke ik geef toe ik zit wel heel erg aan de jongens kant puur omdat ze meer en betere humor hebben. Maar jingens verlinken je zo goed als nooit en als ze doen alsof ze dat gaan doen is het een grapje

:')
Ach, geniet nog gewoon maar lekker van het kind zijn! Over een jaartje of 2 kom je met dat gedrag echt niet meer weg :=
En iets vertellen aan de meester is echt geen verlinken, je zit verdorie niet bij de maffia :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-06-14 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

MorganeR schreef:
..... ze opscheppen over hoe duur haar kleding wel niet was, met hoeveel jongens ze geslapen had (kind was net 9) en wat ze allemaal wel niet voor speelgoed had) ....

Ik mag toch hopen dat dit niet klopt :=

kesha1

Re: Kinderen tegenwoordig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:19

Ja dat dacht ik ook ..... ik denk dan geslapen??

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:21

Zwijg me van de kinderen tegenwoordig... ik heb niks met kinderen en kom er niet heel veel mee in aanraking, maar degenen die ik zie deugen voor geen haar. Waar is de goeie strengere opvoeding van vroeger?

Toen ik mijn keuze voor een master moest maken (psychologie) heb ik letterlijk gezegd dat ik nog liever poetsvrouw word de komende 40 jaar dan kinderpsychologe te zijn := ouders zijn veel te soft en anderen zijn dan de dupe van hun ontspoorde kinderen.

Ik ken een kind dat vanaf zijn 7de zijn moeder begon af te tuigen, haar ho*r en meer van die dingen noemde, en dat doet hij nu 3 jaar later nog steeds, én erger. Totaal gebrek aan gezag heeft ze, maar hierdoor zadelt ze de rest van de wereld wel op met een gewelddadige vandaal (of erger) in wording.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:40

En Letitia1991, komt dit door het kind of slechte/gebrek aan opvoeding?
Een kind van 7 dat opgevoed is, hoort dat niet eens in zijn hoofd te halen :n.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:43

Wij hebben laatst nog met 2 jongetjes van een jaar of 7 gevoetbald :+ De bal lag achter een heg en ze durfden hem niette pakken, dus hebben wij dat voor ze gedaan. Toen hebben ze laten zien hoe goed zij konden voetballen :P En ze waren ook nog takjes aan het slijpen met een klein mesje en ik mocht voelen hoe scherp ze die kregen enzo... :P

Maar ik snap de negatieve verhalen ook wel, lang niet elk kind wordt meer fatsoenlijk opgevoed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:43

Letitia1991 schreef:
Zwijg me van de kinderen tegenwoordig... ik heb niks met kinderen en kom er niet heel veel mee in aanraking, maar degenen die ik zie deugen voor geen haar. Waar is de goeie strengere opvoeding van vroeger?

En als psycholoog in opleiding weet je natuurlijk ook dat excessen nu eenmaal meer opvallen en ons bij blijven dan de neutrale, goed opgevoedde koters (en dan even de kinderen erbuiten gelaten die door een aandoening of stoornis geen rem hebben of besef van fatsoen). Die hoor je immers niet, die doen geen dingen waarvan je met je ogen gaat rollen of leren je scheldwoorden die je nog nooit eerder hebt gehoord :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:45

Ik vind het eigenlijk reuze meevallen. De kinderen reflecteren heel duidelijk dat onze samenleving veel feller wordt, en schelden en strijden veel heftiger.

Maar eigenlijk vind ik dat wij vooral veel onaardiger naar kinderen geworden zijn. Dat we ze zo ontzettend onder druk zetten, dingen die vroeger 'kattenkwaad' waren zijn nu ineens crimineel, zomaar voetballen te dicht bij de auto's is er niet meer bij, etc.

En de mooie dingen worden niet gezien of niet op waarde geschat, de onaardige dingen worden onthouden maar ik probeer erop te letten en eigenlijk zie ik heel vaak ook leuke dingen. Ik deel het pessimisme niet. Er is felheid, er wordt heel makkelijk gescholden en de extremen zijn heftig, en geen van die dingen keur ik goed of vind ik fijn. Maar heel vaak denk ik ook: bij de meesten komt het echt wel goed :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:57

Wij mochten vroeger ook écht niet dicht bij de auto's voetballen hoor. En als hij in de tuin van een bepaalde buurman kwam, stak die buurman de bal lek. Tja, moesten we ook maar niet op de straat voetballen maar op het trapveldje. Vroeger voerden we verwoed oorlog met de kinderen uit de straat naast de onze, nou doen ze dat op de xbox. Bloed vloeide er echter zelden, en wat kinderen nou allemaal wel niet zien en doen in die spelletjes... Brrr.

Wel heb ik het idee dat kinderen tegenwoordig vrijer zijn en meer mogen. Vroeger kreeg je een plakje worst aangeboden (oh dankuwelmeneerdeslager :oo :9 ) en nou is het 'IK WIL WORST WAAR IS DE WORST' en klimmen ze letterlijk de vitrine in. Ik heb vier jaar bij de AH gewerkt en daar zie je wat hoor... Vreselijk. Natuurlijk zijn er ook nog wel gewoon beleefde, vriendelijke kinderen maar die sneeuwen nu veel meer dan vroeger onder heb ik het idee. Dat is ook inherent aan de huidige samenleving, waarin alles gezien en gedeeld wordt, en alles wat naar is veel meer aandacht krijgt dan dingen die fijn en goed zijn.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:10

vuurneon schreef:
Letitia1991 schreef:

En als psycholoog in opleiding weet je natuurlijk ook dat excessen nu eenmaal meer opvallen en ons bij blijven dan de neutrale, goed opgevoedde koters (en dan even de kinderen erbuiten gelaten die door een aandoening of stoornis geen rem hebben of besef van fatsoen). Die hoor je immers niet, die doen geen dingen waarvan je met je ogen gaat rollen of leren je scheldwoorden die je nog nooit eerder hebt gehoord :=

Uiteraard, ik besef van mezelf wel dat ik hier met een confirmation bias denk. Ik heb niks met kinderen, dus informatie die mijn stelling "kinderen zijn niet leuk" ondersteunt onthoud ik veel beter dan informatie die mijn stelling ondermijnt.

@eskegirl: dit komt door de opvoeding (zie 'moeder heeft totaal geen gezag'), bij meer adequate ouders was het vast een heel ander kind geweest.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:13

Da's toch zonde, dat veel kinderen door de ouders (vorige generatie :))) niet goed worden opgevoed. En helaas lijkt het dat rotte appels de 'engeltjes' ondersneeuwen.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:17

Volgensmij doen wij het ook nooit goed!! Maar weet je wat jullie grootouders dachten net zou over jullie ouders dus dit blijft maar spelen. Ik geef de hoop ophet nlijft altijd maar: ja jullie zijn onrecpectvol blablabla

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:21

Ik geloof niet dat mijn grootouders het dachten over hun kinderen, want die hebben hun kinderen in de oorlog moeten grootbrengen dus dat was niet zeuren, werken/leren en schop onder de kont als je wat uitvreet en meneer agent sloeg toen nog fanatiek met zijn knuppel :')
Wat dat betreft is het leven misschien wel complexer geworden en wordt er wel meer van kinderen verwacht dus er ligt ook meer druk op om het 'perfect' te doen en of die druk wel zo goed is voor de ontwikkeling van kinderen? (Meerdere clubjes, toetsen op de peuterschool, misschien meer competitie onderling?)

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:25

Ik kan niet van iedereen die het leest weten hoe oud ze zijn :D ga ik ook niet proberen.
maar ik vind wel sommige gaan wel te ver maar, ik ken ook iemand. Waarbij de moeder te ver gaat, als hij niks doet of alleen iets te traag naar moeders mening reageert gaat ze hem al uit lopen schelden. Dus ik ken denk ik alle kanten van het verhaal

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:25

Echt te zot voor woorden! :x Net als dat je al die kindjes van 5 ofzo met een iPhone ziet lopen, ik was blij met een speelgoedpaardje ofzo :')

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:27

danitiapuck schreef:
Echt te zot voor woorden! :x Net als dat je al die kindjes van 5 ofzo met een iPhone ziet lopen, ik was blij met een speelgoedpaardje ofzo :')

Precies, als je me een pakje kaarten gaf, was ik uren zoet :') nieuw Barbiepaard? Dan hoorde je me de komende dagen helemaal niet :Y)

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:28

Letitia1991 schreef:
danitiapuck schreef:

Precies, als je me een pakje kaarten gaf, was ik uren zoet :') nieuw Barbiepaard? Dan hoorde je me de komende dagen helemaal niet :Y)

Precies, maar nu loopt iedereen met een iphone

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:05

Letitia1991 schreef:
danitiapuck schreef:

En mijn moeder zei dan: Jeeh tegenwoordig loopt iedereen met een dure barbie, vroeger waren we blij met een tol.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:02

Mijn eerste mobiel was een nokia :+ het ging er puur om dat mijn ouders me konden bereiken omdat ik vaak gelijk uit school naar vriendinnen ging. Dus dat over die telefoons kloot niet helemaal (bij mij )

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:39

kesha1 schreef:
Mijn eerste mobiel was een nokia :+ het ging er puur om dat mijn ouders me konden bereiken omdat ik vaak gelijk uit school naar vriendinnen ging. Dus dat over die telefoons kloot niet helemaal (bij mij )

Ja das zo n goedkoop ding, de kids van nu (<8 jaar) hebben al mobieltjes van 150+ euro

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:56

Hier niet hoor.
De meeste kinderen hebben tot groep 6 geen telefoon (en als ze er 1 nodig hebben krijgen ze een oude prepaid mee).
De oudere kids hebben meestal een eigen, maar wel een oudje van hun ouders, of zoals mijn dochter een LG van 50E incl 15E beltegoed (gekregen voor haar 11de verjaardag).

Mijn zoon (net 15) krijgt zoals het er nu uitziet een Iphone 4S omdat hij een abonnement heeft (en straks een nieuwe kan afsluiten) en hij de helft van het abonnement (11 E/m) zelf mee gaat betalen.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:00

Volgens mij kan je beter de titel aanpassen!!!

Voor mijn gevoel ligt het niet aan de kinderen maar aan de opvoeding!
Ouders hebben andere belangrijke dingen zoals werken zelf veel leuke dingen doen.
Kinderen worden vermaakt met internet en worden de sociale vaardigheden (een beetje veel) vergeten!

Maar waarschijnlijk heb ik het helemaal mis omdat ik zelf geen kinderen heb en mag ik daar niet over oordelen.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:07

De woorden leren ze meestal echt niet van de ouders hoor.
Schelden was en is bij ons ook taboe, maar zodra ze naar school gaan vangen ze die woorden vanzelf wel op.
Daar hoef je als ouders echt niet aan mee te werken.. :D
En tja met een groepje worden ze "stoer" en komt er wat meer uit die mondjes.
Maar opvoeding wordt ook zeker hier en daar minder aan gedaan.
Zo was ik met mijn kinderen op een springwedstrijd bij ons in het dorp.
Aten even een patatje..
Komt die vrouw(bekende) van het kraampje later naar mij toe.
Even mijn complimenten voor je kinderen hoor, zegt ze.
Ze gooiden allebei hun bakje in de prullenbak.
Dus ik zo, ja natuurlijk doen ze dat, dat is toch ook normaal.
Nou niet dus, kennelijk waren die van mij een uitzondering. :n

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:12

Ik ben ook van het dank je wel en alstublieft, maar wat ik ook om me heen zie. Mensen zijn nors, moe enz, schelden op hun kinderen. Alles wat je van huis uit mee krijgt dat breng je de wereld in. Kinderen steken elkaar aan met schutting taal, het lijkt wel een virus. Ik merk wel dat ze vaak niet eens weten wat ze zeggen, want als ik vraag (werk met kinderen) wat het betekend weten ze het vaak niet eens. En dat vind ik nog veel erger, je roept maar wat en weet niet eens wat je roept.