Dr. Martens, doen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:09

Ik heb verschillende schoenen van dr Martens. De zwarte klassieke schoenen, een paar pumps met sleehak, hoge zwarte. schoenen met een lichte verhoging onder de hak, platte enkellaarsjes en sandalen.

Van al die schoenen waren alleen de sandalen geen succes. Die bestaan uit allemaal kleine bandjes en als in de zomer mijn voeten wat zwellen door de warmte lijken het net rollades. :') De rest is super. Loopt lekker, gaat lang mee. Nooit zweetvoeten in gehad, maar dat heb ik sowieso niet zo snel.

Nala

Re: Dr. Martens, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 22:10

Okay, dankjewel! Hoe zit het met het inlopen van die hoge zwarte?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:12

Ik heb lage donkergroene/zwarte, inlopen duurde echt 2/3 maanden bij mij :') Ik had ze toen in de uitverkoop voor 35 euro, goddelijke schoenen. Helaas zijn ze nu een half maatje te klein.

Je gaat niet toevallig binnenkort naar Engeland? Ik ga zelf over 2 weken naar Londen en daar hebben ze een Dr. Martens winkel. Misschien zijn ze daar goedkoper? (Maarja.. om nou ff heen en weer te vliegen :+ )

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:13

MorganeR schreef:
Waarom dan niet? Toch niet wat je verwachtte?

Toch niet helemaal mijn stijl! Ben toch meer een Timberland persoon! Ik weet ook niet hoe ik ze moet combineren. Misschien maar eens op marktplaats zetten want het is zonde als ze staan te vergaan in de kast. Dr Martens zijn prima schoenen van goede kwaliteit. En lopen, na het inlopen, heerlijk.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:15

MorganeR schreef:
Ahh zo ver had ik nog niet eens gekeken, ik nam aan dat verzending niet gratis is omdat de meeste kleinere winkels dat hebben.

Nu mijn ouders nog overtuigen dat ik laarzen wil kopen in de zomer... tja... xD

haha np, dacht ik al dat je niet veel verder gekeken had. Er staat trouwens ook nog een telefoonnummer bij (en niet eens een 0900 nummer, maar een normale vaste lijn) en winkel is 7 dagen per week geopend, dus je kan ook nog even bellen ivm met eventueel retour/ruilen.

Succes met je jacht naar nieuwe dr's :D
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 24-06-14 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 22:16

Als je ze toch wilt verkopen, welke maat heb je?

En ja het inlopen duurt altijd lang bij leer, vrees ik.

Dankjewel! Ik hoop dat het lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:17

MorganeR schreef:
Okay, dankjewel! Hoe zit het met het inlopen van die hoge zwarte?

Die zaten gewoon meteen goed.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:20

even offtopic; die schimmel in je profiel; Bayron de anglo arab; wie is zn paps? Dier heeft echt hetzelfde koppie als mijn verzorgpaard; dochter van Ixion. Zou zweren dat die van jouw ook een Ixion is.

Even nieuwsgierig, want ze lijken zoveel op elkaar.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 22:24

Okay, dat klinkt al goed. Maar misschien ben je ook gewoon de stroefheid in het begin gewend? Hoe dan ook, dankjewel voor de info.

@cynn, zou het je heel graag vertellen maar ik heb absoluut geen idee.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:24

Ik heb nog een paar halfhoge zwarte staan. Maat 40 of 41. Wel zonder rits... Iemand interesse?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 22:26

Helaas zoek ik echt de hele hoge en heb ik maat 39, jammer!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:27

Hier een Dr. Martens fan! :wave:
Ik heb onder anderen de halfhoge, dus met 14 ogen boven elkaar. Wel een andere kleur dan in de OP, namelijk zwarte met geborduurde rozen en een rits aan de binnenkant.
Maar ik heb geen problemen gehad met inzakken of lubberen. Wat mij betreft dus echt een aanrader. Je zit alleen met de standaard kwaaltjes bij een nieuw paar Docs: stug leer en reken maar op een paar blaren de eerste periode. Daarnaast vind ik ze erg ruim vallen, koop ze dus zeker niet een maat te groot. Ik heb ook nog een ander paar in de kast staan, ook halfhoog zwarte maar dan zonder rits. Die heb ik ooit via MP gekocht zonder te passen, die zijn helaas te groot. :(

xxCYNNxx

ok np, was even nieuwsgierig, want kon zo een tweelingbroer van dr zijn :)

anouk97x

Sorry kan je er niet mee helpen ik vind dit zn lelijke schoenen vooral die lak vindt ik net van een clown sorry ..

kraakte

Ah dat is jammer idd! Ze staan bij mij nl echt al jaaaaaren in de kast omdat ik gewoon geen tijd heb om ze in te lopen. En daarbij vind ik t zo onhandig met die veters. Haha!

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:29

xxCYNNxx schreef:
MorganeR schreef:
Het is zeker niet bedoeld voor op stal rond te lopen, maar wel bijvoorbeeld in het bos met de hond wandelen, stukje fietsen, gewoon op school en dagelijkse dingen. 200 euro is mij toch iets te duur stel paardlief gaat er even onhandig op staan of ik stap in de mest (met jodphurs maakt me dat niet uit, die kostten ook ongeveer zoveel maar heb ik ook speciaal voor op stal gekocht).

Zelf vind ik het stoere juist leuk, en dat "lompe"... tja... ik ben zelf ook nogal lomp dus dat past wel :')
Timberlands vind ik zelf nogal duur moet ik zeggen en echt veel meer op wandelschoenen lijken, die wat ik gezien heb in ieder geval. Maar als iemand een soortgelijk schoentje weet, link graag :D

@Wollewaps: Ik heb zelf de Ariat Heritage zip 2 paddock met stalen neus, echt geweldige schoenen, heeft mijn vorige verzorgpaard eens op gestaan en ik voelde helemaal niks ervan, en dat was me toch wel een flink belgisch trekpaard hoor. Ook zijn ze ontzettend makkelijk schoon te maken en is de rits vooraan heel makkelijk met aantrekken.
Op Ebay en Amazon heb ik de slechtste recensies van Dr. Martens gelezen die in Thailand gemaakt werden, een stuk goedkoper maar het leer zou binnen drie weken loslaten, de zool zou binnen een half jaar gaten erin hebben, zo'n dingen allemaal. Daar heb ik dus geen goed gevoel over.

Dat zijn dan echt wel neppers geweest. Echte Dr Martens komen uit Engeland en hebben kwaliteit. Daar is waar Dr Martens om staan. Kwaliteit en comfort.
Ik zelf vind het heerlijke schoenen. Is dat ik er op dit moment geen geld voor heb, maar anders had ik weer Dr's aan mn voeten.

En Timberlands minder lomp? _O- goede grap. Die schoenen zijn echt wel veel lomper qua uitvoering dan Dr's .

Zelf helaas voor jou ts geen ervaring met de hoge, heb zelf altijd van het formaat gehad zoals die blauwe die je nu hebt. Zou zeggen; pas ze eens en loop er een stukje op; kom je er snel genoeg achter of ze lekker zitten of niet.

Fout, Dr. Martens worden geproduceerd in Vietnam, China en Thailand.
Ook bij dit bedrijf moesten kosten gespaard worden en ging de productie naar het buitenland.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 22:31

@ jolien, leuk, meer fans. Ik dacht eerst ook aan mp maar het is toch niet zo'n fijn gevoel om een paar schoenen te dragen die iemand anders al gedragen heeft.

@ anouk, sorry maar, waarom reageer je dan op dit topic?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:35

Ik koop ook eigenlijk nooit tweedehands schoenen, maar deze waren nog niet eerder gedragen. Gelukkig kun je aan Docs heel goed zien wanneer ze ook maar 1 keer gedragen zijn. ;)
Ik heb inmiddels 6 paar in de kast staan: bordeauxrood, bruin, met bloempjes, grijs, halfhoog zwart met geborduurde rozen en de andere halfhoge zwarten die helaas dus niet passen. Ik had ook Docs met Union Jack op de neuzen maar die waren net een halve maat te klein. -O-

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 22:39

Ik heb ze allemaal voorbij zien komen, bordeaux rood is ook mooi maar zwart past toch bij meer.

Ik hoop ze binnenkort in de kast te hebben staan haha.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:40

MorganeR schreef:
Als je ze toch wilt verkopen, welke maat heb je?

En ja het inlopen duurt altijd lang bij leer, vrees ik.

Dankjewel! Ik hoop dat het lukt.

Ik heb maat 39. Maar het zijn niet de hoogste, dus niet die tot de knie maar die tussen maat.
Die rode uit de OP maar dan met rits.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 22:42

Is het die in de link van de OP of niet?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:44

Kwa hoogt wel (link van de rode) maar dan met rits!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 22:45

Okay, jammer, wel mijn maat maar ik heb toch liever die hele hoge denk ik.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:45

2 ritsen zelfs, langs beide kanten bij de veters.

Edit: okay!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 22:47

Die heb ik inderdaad ook gezien maar zo'n hele duidelijke ritsen vind ik niet mooi. Hoop dat je ze goed kunt verkopen.