Dingen die je eng vindt in je eigen huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:11

PeerAppel schreef:
Het is nog licht, TS! Ga nu het nog kan!

Ik zit zo fijn -O-

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:12

Vrijdag avond was ik aan het douchen ging het licht aan en uit in ene.
Of ook als ik me licht uit heb gedaan spring ik van een af stand me bed in denk altijd dat er iemand onder me bed licht:-p

Anoniem

Re: Dingen die je eng vindt in je eigen huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:14

Ook ben ik heel bang voor kiertjes. Bij mij moeten altijd alle deuren en lades dicht zitten... vreselijk als er nog zo'n dun donker streepje te zien is.

xDenies

Ik vind onze zolder ook vreselijk. Helemaal nadat mijn broertje daar heeft geslapen (werd zijn kamer) nadat mijn vader was overleden. Hij slaapt nu weer in de kamer naast mij en dat is met hele goede redenen gebeurd.
Ik ga niet naar zolder als ik daar niet hoef te zijn, en ik zorg er wel voor dat ik daar niet hoef te zijn :P

Ik heb ook een hele tijd gehad toen ik nog wat jonger was dat ik altijd het idee had dat er iemand op mijn kamer was/stond. Die maakte dan ook geluid dmv de radiator, en als ik mijn moeder dan riep bleef het stil - en zodra het licht uit ging en de deur dicht kwam het weer.
Gelukkig is dat nu over, maar zonder klamboe slapen kan ik niet. (krijg ik ook serieus nachtmerries)

Heb nu een foefje geleerd om me wat veiliger te voelen, maar soms heb ik echt het gevoel alsof er iemand naar me zit te kijken ...

Dizzy505

Het luikje in de kelder voor ventilatie zo eng ik woon in een heel oud huis en dan hebben we een kelder daar zit dan een luik in en dan een stoort van schacht naar buiten maar ik durf de kelder niet in als het deurtje daar van open staat... Oww ja en nog een of andere enge ruimte onder de vloer maar daar kan je ook niet komen :)

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:15

Lara_Silver schreef:
Mijn bed... Ik kan echt niet op de bedrand zitten en ook 's avonds naar bed gaan gebeurd rennend en er dan op één meter afstand met een grote boog in springen. Veel te bang dat er iets me bij de enkels grijpt. :')

Zelfde hahaha
En spiegels ja xd

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:16

ik begon dit topic te lezen terwijl het donker is en ik alleen thuis ben, geen goed plan _O-

ik uh.. kom met daglicht terug :Y)

Sababber

xSCWx schreef:
Ben altijd bang om in het donker de trap op te lopen; mijn broer vond het vroeger altijd geinig om me de trap op te jagen :') bedankt voor het trauma hahaha
En wij hebben in de slaapkamer haakjes aan de muur om wat kleding op te hangen. Dat ziet er in het donker uit alsof er iemand staat brrr :P

Jaaa dat ken ik! Mijn broer die ging als ik op de trap.liep soms ineens.Mijn voeten pakken! Aaaah -O-

gita1501

xMendy schreef:
Spiegels vind ik alleen 's avonds eng. Altijd bang dat ik dan iemand achter me zie als ik er inkijk :')

+1 :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:17

Ik geloof trouwens heel erg in geesten, en vaak heb ikhet gevoel alsof er in de avond iemand naast mn bed staat.
Alsof ik ogen voel prikken.
Dan zeg ik meestal hardop of ik denk het hardop: "wil je aub weg gaan en pas terugkomen als het licht is"
Een of andere manier helpt dat voor mij :')

Maar weer on topic, dat van de kiertjes heb ik ook altijd _O-

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:19

Niet echt 'iets' in huis.

Ik droom ontzettend veel en vaak, dus het komt regelmatig voor dat ik (soms een aantal keren per nacht) in paniek wakker wordt. Soms droom ik over een spin die over het behang liep, soms word ik achtervolgd, soms is er iemand in mijn kamer. En dan moét het licht ook aan, en wel meteen. Na enkele minuten besef ik dat het een droom was en mag het licht weer uit.

Oja, en nu ik over dat licht bezig ben: dat gevoel wanneer je een lichtknop om wilt zetten in het donker en hem even niet kunt vinden... PANIEK!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:20

'S nachts durf ik nooit door te trekken, ik ben dan altijd bang dat er een lijk uit het plafond valt...

Aan beide kanten van mijn kamer zitten twee ruimtes die afgesloten zijn met een muur en een luik. Ik ben er van overtuigd dat daar iemand woont en durf daar dus ook nooit te kijken :')

Verder kom ik nooit op het balkon omdat ik bang ben dat het van de muur af valt :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:21

Sababber schreef:
xSCWx schreef:
Ben altijd bang om in het donker de trap op te lopen; mijn broer vond het vroeger altijd geinig om me de trap op te jagen :') bedankt voor het trauma hahaha
En wij hebben in de slaapkamer haakjes aan de muur om wat kleding op te hangen. Dat ziet er in het donker uit alsof er iemand staat brrr :P

Jaaa dat ken ik! Mijn broer die ging als ik op de trap.liep soms ineens.Mijn voeten pakken! Aaaah -O-

En de mijne :')

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:22

Owja nog 1!
Sochtens het rolgordijn openen maar een beetje bang zijn..
Zo sta je oog in oog met een inbreker ofzo haha
Ben er nou wel over heen haha

Owja, toen mn oma net was overleden was ik alleen in het huis,(waar oma woonde) was al donker en er brande een klein lampje.
Ik zat op me laptop. En opeens ging her licht aan en uit. En daarna ook het kleine lampje aan en uit.
Il zat daar elemaal stil en bang en heel snel in eennkeer naar buiten gerend, naar me oom en tante, de buren haha
Dat was eng!
Laatst bijgewerkt door eldora1 op 23-06-14 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:22

Ik hou van ons huis, voel mij goed in ons huis...
Maar het is een opknapper en aan de zolder is nog niks gedaan.
Daar kom ik dus écht niet graag in het donker.
Maar fijn om te lezen dat ik daar niet de enigste in ben :P
Terwijl ik bijvoorbeeld wel ten alle tijden hier over straat durf... Maar mijn eigen zolder... Nee haha.
Laatst bijgewerkt door kimberley82 op 23-06-14 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:23

xPearl schreef:
Lara_Silver schreef:
Mijn bed... Ik kan echt niet op de bedrand zitten en ook 's avonds naar bed gaan gebeurd rennend en er dan op één meter afstand met een grote boog in springen. Veel te bang dat er iets me bij de enkels grijpt. :')

DIT! DIT SERIEUS!
Heb k ook.....Hahahaa

of als je een trap hebt met gaten tussen de treden dat iemand in het donker je enkels grijpt :') :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:23

_Dominique schreef:
Ik geloof trouwens heel erg in geesten, en vaak heb ikhet gevoel alsof er in de avond iemand naast mn bed staat.
Alsof ik ogen voel prikken.
Dan zeg ik meestal hardop of ik denk het hardop: "wil je aub weg gaan en pas terugkomen als het licht is"
Een of andere manier helpt dat voor mij :')

Maar weer on topic, dat van de kiertjes heb ik ook altijd _O-

:')

Ik vind het zo mooi klinken... "Wil je aub weg gaan en pas terugkomen als het licht is" :') Hahahahaha.....

Maar kiertjes inderdaad.... En dat je dan zo in bed ligt en dat je oog er dan opeens op valt... Brrrrt....

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:24

Ik heb ook wel eens kleding aan de binnenkant van mijn deur hangen op de slaapkamer, soms dan kan ik daar gewoon bang van worden omdat het lijkt dat er iemand staat :+

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:27

Wat herkenbaar!
Waar ik nu woon vind ik niks eng.

Vroeger toen ik nog bij m'n ouders woonde durfde ik niet langs de hoek boven aan de trap. Ooit had ik m'n kamertje om die hoek, dan durfde ik er 's nachts niet uit als ik bijvoorbeeld moest plassen.
Later sliep ik in een andere kamer, maar dat punt bij de trap bleef eng.

Toen ik met m'n ex samen woonde had ik ook periodes dat ik niet de trap op durfde als ik alleen thuis was. Ik deed het wel hoor, maar het was spooky.

Ik heb het gelukkig nooit gehad terwijl ik ergens alleen woonde.
Nu woon ik ook weer alleen, niks aan de hand hier.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:30

Ik vind m'n hele huis eng in het donker en nog veel meer als manlief ook nog slaapt := Ben een enorme schijterd!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:32

Tja wat vind ik eigenlijk niet eng in dit huis.
Ik vind mijn moeder haar kamer eng, de kamer waar eerst mijn broertje in sliep maar nu mijn vader ivm dat mijn broertje daar last had van iets of iemand....
Mijn broertje slaapt dus nu ook bij mijn moeder op de kamer, ook mijn andere broertje zijn kamer heeft iets spookys weet niet wat :o
De woonkamer zelf voel ik me veilig, maar s'avonds als ik alleen ben kijk ik naar de hal en dan schijt ik gelijk 7 kleuren, heb altijd het idee dat daar dan iemand staat, durf dan ook niet meer naar de wc :')
Ik heb ook een hekel aan kiertjes als mijn deur een klein stukje open staat denk ik dat er iemand vanaf buitenaf staat te kijken.
En tja de wc en die slang, daar ben ik echt als de dood voor ik controleer ook altijd de wc voordat ik erop ga zitten :')
Mijn bed is dicht aan de onderkant dus geen last van, wel vlieg ik als een idioot naar mijn bed als ik het licht uit doe, ben bang dat er iemand achter me aan komt ofzo :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:33

eldora1 schreef:
Owja nog 1!
Sochtens het rolgordijn openen maar een beetje bang zijn..
Zo sta je oog in oog met een inbreker ofzo haha

In de ochtend geen last van, doe ze nooit open.. Maar in de nacht, brrrr... Altijd ogen dicht, voet stoten en dan dat ding nog zien te vinden.

Bedenk me net dat ik een keer bijna een dode klasgenoot had door mijn gordijnen ding, wij hebben de gordijnen aan een soort stok, nou die is niet helemaal vast meer... BOEM, stok viel naar beneden..
Rolgordijn gaat ook wel eens plots stuk, dan ook echt boem linkerkant vast en rechterkant is dus naar beneden gedonderd (dus echt los).

Dat van de spiegels heb ik alleen als ik een horror film gezien heb, na 2 dagen is het weer over... Of ik schrik van mezelf.. Dan kijk ik met grote ogen zonder dat ik het doorheb en dan staat daar dus 1 of andere griezel met grote ogen naar me te staren..

Bedenk me net dat er best veel enge en gevaarlijke dingen zijn..
Ook het spring en duik in mijn bed geval ken ik... Soms heb ik ook ineens het gevoel dat er iets onder mijn bed zit (wat onmogelijk is door alle zware planken), dan kan ik opeens wel springen en doen... Maar bij gym? Nee, daar kan ik dat soort dingen nooit.

Mijn vorrige kamer was trouwens ook doodeng.. Ik had een keer mijn overleden overgroot oma gezien.. Maar of het nou een droom was of echt, ik weet het dus nogsteeds niet.. Gezien we vaker geesten hier in huis zien (zoals iemand die in de tuin op de stoel zit, IEDEREEN zag hem, en het volgende moment was ie weer weg... Nou, geloof me, als iedereen het ziet en niemand drinkt... Word dat eng.) kan het dus ook in het echt zijn. En die keer dat een hondenbeeldje van een overleden hond nog eens op mij viel toen ik net wakker was, maakte het er niet beter op.. Beeldje stond trouwens helemaal naar achter, en in mijn slaap onmogelijk te pakken..

OWJA! Weer iets leuks, er zit nu achter me een langpoot mug vast en vaag te zoemen, geen leuk geluidje.. -O-
En dan zie je klein schaduwtje in je ooghoek, brr.. Stom beest. (De enige reden dat ik ze niet zo mag, ze komen of eng op je afvliegen of doen dus dit..)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:36

Als ik 's avonds alle lichten moet uitdoen beneden en dan de trap (die midden in ons huis) naarboven op moet gaan in de donker. De eerste treden gaat nog op het gemakje maar bij de laatste paar ga ik echt als een gek naarboven :') Altijd het gevoel dat iemand me aan mijn voeten gaat pakken van onder de trap :')

Onze grote hoeveelheid ramen beneden :') jaja.. altijd bang dat er iemand staat :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:37

maj0 schreef:
Lara_Silver schreef:

Haha ik zit hier tegen mn vriend zie je nou wel dat ik niet de enige ben!! Krijg ik terug oohohoh _O-

Hahah ik durf als ik het warm heb ook niet boven de dekens te liggen! :')

Trouwens volgens mij heb ik jouw haar ooit een keer geknipt. :+

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:41

xPearl schreef:
Lara_Silver schreef:

DIT! DIT SERIEUS!
Heb k ook.....Hahahaa

herkenbaar!! Maar nu een boxspring dus probleem opgelost+