Spontane lieve acties van andere mensen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:09

Of we het zelf ook doen?
Nou wij hebben mazzel dat wij in zo'n 'eng' dorp wonen waar iedereen een hoop leuke kleine dingetjes voor elkaar doet haha.
Dat is zo gaaf! Mijn man rijdt groenten, dus die gaat regelmatig de hele straat door om al onze buren ook te geven.
Onze buren letten daartegen weer heel goed op onze paarden, ow wee als er vreemden aan het hek staan.
Maar inderdaad ook hier in de supermarkt... Mensen helpen elkaar met sjouwen, geven elkaar de zegeltjes, schieten elkaar bij met kleingeld.
De baas van de supermarkt heeft ook altijd 'good will' acties lopen (plus je ziet hem in zijn normale kloffie meehelpen met de vakkenvullers).
Zo geven ze hier de dozen met extra boodschappen dan weg aan gezinnen die het financieel moeilijk hebben in onze gemeente.
En nu kan je de hele maand je bonnetje in een doos gooien en na die maand gaat 1% van al die bonnetjes ook weer naar minder bedeelden.
Bij verkeersdrempels is het altijd ipv van 'ikke eerst, ikke eerst' (dat was zo in de stad waar ik vandaan kwam) nee 'gaat u voor' 'gaat u voor'.
Al die onbenullige dingen bij elkaar zorgen voor een hele goede sfeer.

Ylvy

Re: Spontane lieve acties van andere mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:30

Ook hier een blij persoon.
Het grootste wat we zelf hebben gedaan is een goedwerkende xbox gratis weggegeven op zo'n weggeefsite van de buurt.

Heb ook een gratis bed gekregen via daar.
Zobdag ging mijn mixer na 25 trouwe dienstjaren kapot. Gisteren kreeg ik alweer een nieuwe van mijn vader <3

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:38

Ik had van de week nog een leuke: was bij een speeltuin geweest en wilde terugrijden. Was best een stuk nog (60 km) en de straat waar ik door moest was ondertussen afgesloten ivm een maraton. Dus ik liep met de kleine man op de arm naar de auto toe: Nou uk, ik weet niet hoe we hier weg moeten komen, hihi! En toen zei een man naast me: Waar moet je naar toe? Rijdt maar achter mij aan hoor, ik zal je de goede kant opsturen totdat je de borden van de snelweg ziet!

Echt heel erg lief! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:44

Kleine moeite even je handen uitsteken.. In de jumbo was een vrouw in een rolstoel en die kan niet zelf betalen , dat wist ik toevallig (zag haar eems bij de ijs winkel) dus haar portemonnee gepakt overlegd wat ik geven moest en de caissière was zo dankbaar :) . Of n de trein iemand met 2 koffers zet de eerste in de gang en dan door de deur , heb hem meegetild en afgeleverd . Is echt niet moeilijk even helpen. ..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:52

Wat een heerlijk topic.
En respect voor TS die elke keer op iedereen reageert!

Welke actie mij is bij gebleven is van een buschauffeur.
Ik stond op het busstation te wachten op de bus naar Alkmaar.
Netjes op de plek waar hij zou moeten stoppen om te vertrekken.
De bus stond verderop in een soort van parkeer vak omdat het de eind-begin halte was.
Bus vertrekt uit parkeer vak. En rijdt ons (er stond nog een man bij) zo voorbij.
Wij er nog achteraan rennen en roepen.
Maar de chauffeur had oogkleppen op denk ik.
Een andere chauffeur deed spontaan zijn deur open en riep kom op we rijden er achteraan.
Dus in die bus gesprongen en de achtervolging in gezet.
Gelukkig moest hij bij de volgende halte stoppen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:17

Ik kan zelf niet zo wat bedenken.
Maar wij hebben zelf meerdere malen mensen geholpen.
Paar jaar geleden een auto met lekke band op t erf, was hartje winter inc pak sneeuw.
Hebben de auto de schuur in gereden en daar band verwisseld, die man was zo blij, achteraf had hij nooit zelf band kunnen wisselen omdat de moeren te strak zaten om handmatig los te krijgen.

En X in de zomer en trekker met aanhanger, klapband. Hier op t erf gezet en gewacht tot dr andrr vervoer was voor de kuilbalen die er op stonden. Wagen hier laten staan. Hebben ze later op gehaald.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:30

Ik heb er ook eentje.

Ik ga eigenlijk altijd kijken bij de trainingen van Chris Irwin. Helaas zijn deze vrij kostbaar en ik kon het met dan ook niet veroorloven mijn paard mee te nemen. Helaas.
Bij de trainingen in September baalde ik dan ook als een stekker dat ik mijn paard niet meehad, en ik twijfelde om iemand te vragen mijn paard toch op te halen en last minute toch een les te boeken. Maar dat kwam niet uit en financieel was het voor mij ook gewoon onverstandig. ik kon wel een les nemen met een manege paard, maar dat is toch niet hetzelfde als met mijn eigen Mone...

Op een van de lesdagen waren de lessen vroeger afgelopen. Ik wilde na de laatste les opstaan om weg te gaan, hoor ik dat er nog een les ik. Ik een beetje pissig, want ik baalde al zo dat ik zelf niet mee kon doen en ik had het wel gehad voor die dag.
Komt daar om de hoek ineens mijn paardje verschijnen!!!!
Had mijn zus in overleg met Chris Irwin en enkele trainers geregeld dat ik een les kon krijgen met mijn eigen paard. Een stalgenoot moest 'toevallig' in de buurt van Anrhem zijn die dag, dus die had 's ochtends mijn paard ingeladen en naar stal Mansour gebracht. Ik had verdorie niets door! mijn zus is de hele dag druk geweest om mij weg te houden bij de stallen omdat ik mijn Mone natuurlijk direct zou herkennen.

Echt zo onwijs gaaf! Daarna was het hek van de dam, en spaar ik zoveel mogelijk om mijn paard gepland mee te nemen naar Arnem. Afgelopen mei een heerlijk weekend gehad, met Mone bij de clinics.
Maar dat ze dat voor mij geregeld hadden en gratis en voor niets met trailers en een paard van Zwolle naar Arnhem en terug reden... Chris die mij een les ter waarde van 285 euro geeft. Iedereen die zoveel moeite heeft gedaan om het geheim te houden...
Zo onwijs gaaf!!!

Het is nu bijna een jaar geleden, maar ik zit al zowat weer te janken als ik het alleen al uittyp :P

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:32

Ik heb laatst een goede daad gedaan.

Kwam bij station aan op de fiets en moest de bewaakte fietsenstalling in. Staat er een heel klein donker oud vrouwtje (als ik moest gokken zou ik zeggen Afgaans ofzo) en die kijkt mij aan alsof ze iets wilt.
In eerste instantie liep ik eraan voorbij (moest trein halen) maar dat vond ik bij nader inzien zo horkerig dat ik teruggelopen ben. Had ze geprinte blaadjes bij zich met een route, van ov9292. Het enige dat ze kon zeggen was: hospital, dokter.
Op het blaadje kon ik zien dat ze naar het ziekenhuis moest vanuit het station. Dus ik in engels proberen uit te leggen ‘twee keer naar rechts en dan verder vragen’. Ze knikte en ik ben naar binnen gelopen.

Maar al op weg naar de fiets zag ik dat ze bleef staan, en toen ik de fiets neergezet had en afgesloten zag ik al voordat ik buiten was (grote ramen) dat ze weer iemand had aangesproken, die jongen wist zo te zien ook niet wat hij ermee aan moest.

Dusss heb ik mn fiets weer van het slot gehaald, ben naar buiten gelopen en ben met haar naar het ziekenhuis gewandeld. Dan maar een paar treinen later.
Heb nog eens goed op de papieren gekeken die ze bij zich had, ze had het al helemaal gered van Budel (AZC denk ik) tot Weert met de bus.

Kunt zo’n menske toch ook niet aan laten modderen. Ocharm.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:34

Ik word helemaal blij ervan <3!

Ik werk op zaterdag in een feestwinkel, en er was een jongetje helemaal verdrietig in de winkel omdat zijn ballon die hij eerder kreeg in een winkel kapot was.
Ik vond dat zo zielig, dat ik voor hem 2 helium ballonnen heb geblazen en er een smiley op heb getekend.
Jongetje helemaal blij en paps en mams waren ook erg blij ermee :).
Het is misschien wat kleins, maar als je zo'n kindje ziet lachen, heerlijk <3!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:45

Ik heb ook zoveel mooie dingen meegemaakt :) Goede herinneringen die me nog steeds bijstaan.

Een keer was ik op weg naar mijn examens. Ik woon in Zwolle en het examen was in Utrecht. Ik moest dus eerst met de bus naar het station om de trein te halen. Ik zat in de bus, en we stonden stil voor zo'n paaltje op de weg. Normaal gesproken zakken die naar beneden zodat de bus er overheen kan rijden, maar nu was hij kapot en we konden dus niet door. We stonden al een hele tijd stil en ik werd steeds zenuwachtiger omdat ik mijn examen straks nog zou missen.
De buschauffeur had meegekregen dat ik een examen had en dat ik als ik mijn trein niet zou halen te laat zou komen voor het examen.
Zegt ie: "Ik ga gewoon zorgen dat jij je trein haalt hoor, let maar op!" Vervolgens reed hij achteruit de straat uit en zo een steegje van de binnenstad in om via achterafweggetjes iets-te-hard door de stad te sjezen, en mij precies op tijd op het station af te leveren <3

Ook geef ik bijles/privéles Engels en heb dus veel studenten die examentraining willen. Ik heb wel eens gehad dat na de examens er ineens een envelop in mijn brievenbus viel met een heel lief briefje als bedankje en een hele mooie cadeaubon om wat leuks van te kopen. Ook heb ik wel eens hele mercidozen gekregen. Kan ik helemaal warm van worden <3

Ooit een keer ging ik een weekend naar het evenement Castlefest, en we stonden op een camping die net iets te ver weg was. We liepen er de hele tijd heen, maar na al het rondslenteren elke dag ook op het terrein en iedere keer een paar kilometer lopen had ik echt blaren op mijn voeten staan. De laatste dag ging het echt niet meer en toen wilde ik echt terug naar de camping, en ik moest dat hele end nog lopen. Ik strompelde half de straat uit. Stopt er ineens een oud echtpaar naast me, om te vragen wat er aan de hand was en waar ik heen moest. "Oh," zegt de meneer, "Dat is helemaal niet zo ver van waar wij heen moeten. Stap maar in, dan rij ik je er wel heen!"
Beetje voorzichtig ben ik daar altijd mee, maar vooruit, ingestapt, en keurig voor de deur afgeleverd door ze. Ontzettend lief.

Ik heb nog veel meer, maar kan er zo gauw allemaal niet op komen. Soms is de wereld best mooi.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:27

Leuk initiatief TS positieve energie. Leuk om te lezen!

Ik ben twee weken geleden geopereerd aan mijn blinde darm en ik ben mijn ouders en vriendje om te beginnen enorm dankbaar dat ze er van begin tot eind bij waren om over mij te waken en voor me te zorgen. En daarna alle lieve mensen die een kleinigheidje voor je doen: een bezoekje of een kleinigheidje al is het maar een berichtje zijn erg fijn! Daarnaast ook erg blij dat een stalgenootje mijn paard wil rijden en dit ook hartstikke goed gaat, mijn ouders voor mijn paard zorgen (omdat ik twee weken niet bij paarden mocht komen..) en de andere stalgenootjes die hulp aan hebben geboden.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:41

Super topic!
Kan zo gauw niets bedenken, maar ik ben nu al helemaal blij van alle acties.

o ja, pas was ik veel te laat voor school, dus ik keihard fietsen.
Alleen omdat ik later was dan normaal zat ik midden in het spitsuur.
Dus ik een hele poos staan wachten bij een provinciale weg waar ik moest oversteken (geen stoplichten/zebrapad).
komt er een grote Marokkaan aanrijden in een dure sportwagen, en die stopt opeens om me over te laten steken.
Maar aan de andere kant bleven de auto's doorrijden, dus de Marokkaan gaat midden op de weg staan en begint tegen de tegenliggers te schreeuwen.
En toen kon ik toch nog oversteken!
Werd er helemaal vrolijk van

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:49

In de spits was het knetter druk op een kruispunt. Midden in de zomer, het was echt 30 graden. Iemand met een aanhanger met een enorme boot erop kreeg autopech. Zie dat in je eentje maar eens van het kruispunt af te krijgen. Hij proberen, maar dat is natuurlijk veel te zwaar.
Overal, maar dan ook echt overal sprongen mensen uit hun auto om het gevaarte naar de dichtstbijzijnde vluchtheuvel te drukken. Zo mooi!!

En eentje van mezelf: een oude man met een scootmobiel. Hij liep ernaast dat ding aan te drukken. Ik stop en vraag of ik kan helpen, batterij leeg en de rem hing vast. Ok meneer zitten en sturen en ik duwen. Dus niet he... Dat onding was mega zwaar en door die geblokkeerde rem schoot het echt voor geen meter op. Natuurlijk weer hoog zomer en ik ging inmiddels bijna van mijn stokje.
Komt er een zakenman aanlopen die ons een handje hielp. Dat onding ruim 2km naar het huis van die man geduwd, en een meter of 30 voor zijn huis ging de rem los...:p

Mijn fiets stond nog bij de plek waar ik de man aantrof, dus ik wilde teruglopen. Blijkt iemand ons achtervolgd te hebben en die liep met mijn fiets te slepen (die ik op slot had gezet, dus die liep ook te sjouwen). Allemaal helemaal oververhit:p

Maar de dankbaarheid op het gezicht van die oude man, daar doe je het voor!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:14

Leuk om te lezen!

Is alweer een tijdje geleden. Maar ik stond opweg naar stal met een lege tank met mn scootertje stil in the middle of nowwhere. Niks bij me, geen telefoon ofzo. heel slim :+
Reed er een boer voorbij die me een lift (nog zon 10 km) naar stal heeft gegeven, en toen daar niemand bleek te zijn om even te bellen en het huilen me nader dan het lachen stond is hij met mij een jerrycan gaan halen en heeft me weer bijmn scooter afgezet. Hij was er wel een paar uur aan kwijt. Echt zo lief!! Achteraf jammer dat ik niet weet wie het is verder dus geen bloemetje kon brengen -O-

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:36

Ik word zo vrolijk van dit topic. Gelukkig bestaan er nog goede mensen. .. Zeker nadat je leest dat er in Leeuwarden 3 vrouwen een 10 jarige meisje van de fiets hebben geslagen... Graag doorgaan met dit topic aangezien ik het vertrouwen begin te verliezen in de mensheid

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:54

Toen mijn broek ineens doorsleet tussen mijn benen op het werk (niet op een opvallende plek ;)) en ik zei dat het zo'n fijne broek was, bood mijn collega meteen aan om de volgende keer textiel lijm voor me mee te nemen. Nu kan ik die broek gelukkig weer aan!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 15:59

Toen ik het topic opende over mijn broertjes kregen we opeens allemaal steun en leuke dingen! Dat was echt super gaaf en ik ben eeuwig dankbaar voor die mensen :D

Toen mijn hond schrok van een vrachtwagen die leuk dacht te toeteren en hij op volle vaart richting de weg rende ging er iemand met zijn fiets achteraan. Zelf was ik lopende en had ik het dus nooit gehaald. Hij heeft zijn fiets voor mijn hond geparkeerd en toen met zijn riem hem vast gehouden tot ik er aan kwam.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:10

Jaren geleden ben ik met mijn zwager mee geweest naar het ziekenhuis.
Het liep allemaal uit en ik kon niet op tijd terug zijn om mijn zoon uit school te halen voor de lunch.
De moeder van een vriendje gebeld. Zij heeft zoon meegenomen voor de lunch.

Toen zij een keer omhoog zat met de kinderen heb ik ze alle drie meegenomen en bij mij laten eten.
Scheelt denk ik wel dat ik in een dorp woon.

Een keer een hond extra uitlaten, vuilnisbak aan de weg zetten of katten verzorgen is nooit een probleem.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 16:11

@ Kimberley82, Wat lief van je collega dat ze spontaan je hele dienst over nam zeg!

@ StonedRomy, Wow, dat vind ik best wel bijzonder, dat een professional die het toch altijd wel druk zat hebben zo zijn best doet en wat extra stappen zet om iemand te kunnen helpen, gaaf!

@ Saaaash, Aaah dat is super schattig, het egeltje was jullie vast erg dankbaar :D

@ Margrathea, Het is niet helemaal wat ik in dit topic bedoel, maar super fijn is het wel natuurlijk! Ik denk dat ik vaak genoeg kleine en grotere aardige acties doe voor mensen. Heb ook al veel weggegeven via de weggeefhoek, maar omdat dat helaas niet altijd goed terecht komt (een keer een goede magnetron naar een liegende oud ijzer boer gegaan, ben er nog kwaad over) probeer ik het tegenwoordig eerst via vrienden en bekenden of ik iemand ergens blij mee kan maken.

@ MiReRe, dat zijn ook allemaal super aardige acties. Die leerling die je een kerstpakket bracht is echt lief zeg.

@ Knudd, wat leuk van die collega, en lief van je vriend zeg. En top dat je zelf ook iemand blij hebt kunnen maken!!

@ Eileen, op zulke momenten zijn goede vriendinnen goud waard :D

@ Leestmee, wat fijn dat je een fiets gekregen hebt, ik heb zelf ook iemand in zo'n situatie erg blij kunnen maken met mijn 'oude' fiets (heb zelf een elektrische nu). Alleen wat me verbaasd is dat je mensen die al die dingen voor je willen doen kennissen noemt, zijn dat geen vrienden dan?

@ Luuntje, goede buren zijn ook heel fijn! En door het vinden van die bankpas heb je vast ook iemand blij gemaakt :j

@ Caesar, dat is ook een gafe actie zeg. Het is inderdaad maar een 'klein gebaar' maar zoiets kan echt je hele humeur doen omslaan van waardeloos naar geweldig :D

@ Precyll, fijn dat je dochter en nichtje het goede voorbeeld krijgen op deze manier :D

@ Mandy, klopt, ik betrap mezelf er ook gewoon op af en toe, we zijn gewoon niet meer gewend dat mensen alleen maar aardig willen zijn en helaas kun je ze ook niet altijd vertrouwen.

@ Kimberley82 zo'n eng dorp heeft ook zo zijn nadelen met name wat privacy betreft, maar dit zijn zeer zeker de leukere kanten!

@ Ylvy, de weggeefhoek is een leuk fenomeen ja, jammer dat ook daar niet iedereen eerlijk is en sommige mensen gewoon hebberig zijn.

@ Iris82, super fijn zo'n redder in nood, anders sta je daar ook maar zo :=

@ Takkie_muis, met kleine gebaren kun je inderdaad al veel voor iemand doen. Hebben anderen recent nog wat aardigs voor jou gedaan?

@ Ponyparadijs, door te reageren hoop ik het topic lang in leven te kunnen houden en te laten zien dat ik het waardeer dat mensen hun ervaringen hier delen :D
Wat fijn dat je een behulpzame buschauffeur er achteraan trof, heeft die eerste nog wat gezegd toen je overstapte?

@ CarinaR, super dat je al vaker mensen hebt kunnen helpen. En als je niks recents kan bedeken dan denk je misschien te groot, die leuke dingen zitten vaak juist in die kleine gebaren :)

@ Eilleen333, Wow dat is echt heel erg gaaf dat mensen dat allemaal voor je geregeld en mogelijk gemaakt hebben. Wat een duur verhaal is dat zeggen dat lessen bij Chris.

@ Amaris, wat ontzettend lief van je! En waarschijnlijk heb je je de rest van de dag vrolijk gevoeld over je goede daad, is het niet?

@ Es_Ramona, iedereen weer blij en waarschijnlijk komen die mensen graag nog eens terug bij jullie in de winkel!

@ Aleeneh, wat een fijne dingen allemaal. Die buschauffeur vind ik echt tof, en die mensen die je zomaar weggebracht hebben naar de camping ook. Inderdaad wel griezelig om aan te nemen zoiets jammergenoeg, maar echt heel lief van ze.

@ Queelens, zo te horen heb je allemaal lieve mensen om je heen, fijn!

@ Gerlindie, aah dat is ook een toffe actie, dat verwacht je ook niet maar daar word je ook helemaal blij van :)

@ Eilleen333, wat leuk om te lezen dat meerdere mensen dan toch te hulp schieten!

@ PenP2014, zo wat zal jij blij geweest zijn met zijn hulp en wat jammer dat je niet weet wie het was zodat je hem niet verder kan bedanken.

@ Precyll, ik hoop dat er nog veel mensen vrolijk van dit topic worden en zich laten inspireren tot het zien en doen van aardige acties.

@ Pippaa, dat slijt probleem ken ik, helaas ben ik bang dat textiel lijm bij mij niet gaat helpen. Gelukkig bij jou dus wel :D

@ Kaus, wow fijn dat iemand je hielp met je hond, brrr moet er niet aan denken dat mijn hondje in zo'n situatie terecht komt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:34

Nou de chauffeur zei gewoon dat we niet op de halte stonden.
Heb hem toen mijn bril aangeboden waar op hij eerlijk toe gaf dat hij ons gewoon niet had gezien.
Ach kan ik mee leven.
Gelukkig bracht de andere chauffeur ons er achter aan anders hadden we een uur moeten wachten

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:38

Alwiene,
Je ziet het inderdaad wel eens maar onze ledengroep bestaat uit 7000 leden,
We hebben 3 beheerders die gelukkig alles heel goed bijhouden en goed opletten.
Veel hebberigheid is er dus niet echt.

Gelukkig ook maar!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:53

wat een geweldige acties hier maakt je dag goed om dit te lezen.

Hier ook hele goede ervaringen. Ben zelf inmiddels alweer 15 weken ziek thuis en bijna wekelijks bellen collega's of komen even langs, ook komt er regelmatig een kaartje, bloemetje en vorige week een boek voor mij en een voor mijn dochter van hen naar mij toe. Zo leuk om te merken dat mensen je dan toch missen blijkbaar.

Of mensen die gewoon even een handje helpen als ze zien dat iets niet lukt.

Zelf ben ik ook van mening dat het begint met je eigen gedrag. Laatst een portomonnee gevonden op straat, reed net een auto weg dus ik riep is die toevallig van u, man helemaal blij. komt hij net even later terug rijden, mijne ligt op mijn stoel dus hij is niet van mij, maar super dat je zo alert was. Toen maar even gekeken en de portomonnee thuis bij de eigenaar afgegeven.

Ook sleutels en zo gaan bij mij altijd richting eigenaar als ik weet van wie of politie.

Ook heb ik wel eens een aanrijding gezien op een parkeerterrein en dat je merkt dat de dader snel wilt wegrijden. Dan nummer in mijn geheugen prenten en aanbieden naar binnen te lopen om te laten omroepen voor de eigenaar. Eigenaar van de gedeukte auto ook weer blij, dader iets minder want die werd opgehaald wegens doorrijden na ongeval.

Mensen meenemen op de koets als ze dat graag eens willen of kindjes de pony's laten aaien. Altijd leuk om die gezichten te zien opfleueren.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:03

Het beste hier zijn toch wel de mensen bij mij verzorgpaard :j

Sowieso natuurlijk de eigenaar, hij hoefde helemaal geen verzorgsters etc. want zijn erf was geen 'kinderspeeltuin' maar toch liet hij mij en mijn zusje als 9-jarige al de pony poetsen en longeren enz. omdat zowel wij als pony dat zo leuk vonden... nu 7 jaar later ben ik er nogsteeds en ondertussen is hij er helemaal blij mee, heel het dorp weet hoe 'goed' ik ben (dat zegt hij dus, ik ben echt bepaald geen ster-ruiter :') ) en bladiebla, erg leuk in ieder geval _O-

En dan natuurlijk de mensen daaromheen :D Ze staat naast een afrit met een carpool waar vaak van die duistere figuren rondhangen.. voornamelijk veel drugsdeals, rare afspraken maar ook gejat spul dat gedumpt wordt. vanaf die carpool loop je een zandpad in en daar ligt dan nog een weitje waar ze ook vaak staat maar een stuk van de carpool naar die wei ziet geen hond je.. normaal geen probleem maar na een tijdje stonden er een keer twee mannen die er echt eng uit zagen door de manier hoe ze naar me stonden te kijken.. dus ik snel doorlopen naar m'n verzorgpaard en flink balen dat ik er nog een keer langs moest, en toen kwam de overbuurman aanfietsen :D Ik weet niet hoe maar hij had ze dus zien staan en kwam mij met paard ophalen, ik was toen zó opgelucht _O- Dat is sowieso een heerlijk gebied, iedereen let op elkaar als ik met paard in dat pad rij en er komt een tractor aan stoppen ze altijd even tot ik erlangs ben, iedereen groet elkaar en let op elkaars beesten (er worden altijd kuddes op de lege weilanden losgelaten)

Top plek dus :D Het zijn echt van die boertjes ze kunnen ontzettend lomp zijn maar opletten doen ze wel :))

Verder zijn er wel meer aardige dingen maar die weet ik zo niet hoor, dit zijn voor mij echt de mensen die eruit springen :j

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:24

Ja hoor TS, ik weet t.
Maar mijn geheugen laat me nog al in de.steek momenteel door zwangerschapshormonen.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:37

O ja, en ik werd vorig jaar uitgenodigd op het 50 jarig huwelijk van de baas van mijn verzorgpony.
Vond ik al helemaal leuk natuurlijk, maar toen ik daar kwam bleek iedereen al te weten dat ik de pony verzorgde.
"Ja, pa zegt altijd al, das toch zo'n leuke deerne!"
Dat vond ik ook zo leuk!