Wat kost een bruiloft?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:10

Ik ga donderdag trouwen en onze trouwerij kost bij elkaar rond de 1700 euro, trouwjurk bij lightinthebox gekocht. Op de dag zelf gaan we we met vrienden en familie brunchen (20 personen). En zaterdag een feestje met al onze vrienden en familie in een zaaltje met dj en catering. Mijn vriend draagt het pak van mijn broer die door zijn ziekte jammer genoeg er niet bij kan zijn. Je kan het zo duur maken als je zelf wilt.

Anoniem

Re: Wat kost een bruiloft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:11

Als ik geld zat zou hebben zou ik 3 verschillende jurken willen dragen op 1 dag :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:12

Wij hebben geen huwelijksreis of vakantie dit jaar, dus dat scheelt weer in de kosten! :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:14

Joolien schreef:
Als ik geld zat zou hebben zou ik 3 verschillende jurken willen dragen op 1 dag :')

Stiekem wil ik zo'n hele grote assepoesterjurk voor tijdens de ceremonie, en de rest van de dag een jurk waar ik me wel in kan bewegen :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:15

Bedenk mij dat ik nog even achter een paar schoenen aan moet; want als het diner er is, schop ik die trouwschoenen uit en doe ik mooi anderen aan :')

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:16

Onze bruiloft kostte bij elkaar zo'n €4000,- Het duurste was het feest voor 80 man voor zo'n €1850,- Jurk was €300,- in een outletshop. Pak van manlief €75,- bij de C&A :D En dan komt er nog van alles bij: decoratie, taart, uit eten familie, schoenen, haar/make-up, eten/drinken thuis, fotograaf, trouwalbum, boeket, uitnodigingen, hotel.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:19

Wij zijn heel klein getrouwd maar wilden toch niet besparen op een aantal dingen. We wilden lekker eten, mooie ringen en de notaris moest geregeld zijn. Verder was het pak van mijn man duurder als mijn jurk :+

maar alles bij elkaar ben je al snel een paar duizend euro kwijt. Maar dat hebben we er graag aan uitgegeven, het was voor ons uiteindelijk zo bijzonder!

oh en het feest houden we over twee weken pas, gewoon lekker in spijkerbroek in de kroeg!
En die kosten delen we met onze beste vrienden die heel toevallig drie dagen voor ons zijn getrouwd. Perfect dus!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:20

Ik ben op bruiloften geweest met een budget van een paar ton en onlangs op een bruiloft met een AANZIENLIJK kleiner budget. Waar het uiteindelijk op neer komt is dat je de liefde viert en als dat goed zit is de dag altijd leuk, ongeacht het budget.

Als ik zelf vrachten had dan wist ik het wel :D Trouwen op het strand en iedereen over laten vliegen. Maar als ik nu zou trouwen deed ik het heel klein en knus. Wil wel een mooie jurk :o

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:36

Ik heb 's avonds gewoon mijn gympen aan getrokken. Niemand die het ziet!
Overdag op pumps gelopen. Heerlijk om dan te stappers aan te doen. Achter af had ik misschien zelfs wel mijn sloffen aan willen doen.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:36

Pantykous jeetje paar ton. Ik wordt wel heeeeel nieuwsgierig wat je dan hebt. Het Versaille bij Parijs :D

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:45

Oh ik weet precies hoe mijn bruiloft eruit moet zien

Helaas denkt ons budget hier anders over

Dus voorlopig nog geen droombruiloft -O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:51

Wij zijn ongeveer 8000 euro kwijt gok ik (trouwen over 2 weken). Duurste is de kleding en de ringen, dat kost ons ongeveer 4500 euro (pak en jurk ongeveer 1000 euro per stuk, schoenen, sieraden, wat vermaakkosten, en de ringen 2200 euro).
Wij hebben een klein gezelschap, overdag ongeveer 25 personen, 's avonds 40 personen. Houden het feest met BBQ in de tuin/schuur, maar dat maakt het niet per definitie goedkoper. Huren van tafels en stoelen, tap, enz geven ook weer extra kosten. Als ik vergelijk met de feestjes op locatie is dat eigenlijk niets goedkoper.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:52

Joolien schreef:

Als ik geld zat zou hebben zou ik een feest van 7 dagen houden met 3 keer per dag een andere jurk aan :') _O-

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:52

Neonlight schreef:
Wij zijn ongeveer 8000 euro kwijt gok ik (trouwen over 2 weken). Duurste is de kleding en de ringen, dat kost ons ongeveer 4500 euro (pak en jurk ongeveer 1000 euro per stuk, schoenen, sieraden, wat vermaakkosten, en de ringen 2200 euro).
Wij hebben een klein gezelschap, overdag ongeveer 25 personen, 's avonds 40 personen. Houden het feest met BBQ in de tuin/schuur, maar dat maakt het niet per definitie goedkoper. Huren van tafels en stoelen, tap, enz geven ook weer extra kosten. Als ik vergelijk met de feestjes op locatie is dat eigenlijk niets goedkoper.

Wat leuk dat jullie gaan trouwen! Geniet van je dag :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:56

hier hebben we denk rond de 300 euro een leuk feestje gehad :D mijn jurk had ik geleend van een vriendin want ik wou geen standaart jurk heb gekozen voor een chineze jurk..
en verder gewoon klein gehouden en lekker thuis
van mij hoeft al die vreselijk trouw poes pas niet :o ben niet zo van uren durende kerk diensten enz

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:50

Salsa schreef:
Pantykous jeetje paar ton. Ik wordt wel heeeeel nieuwsgierig wat je dan hebt. Het Versaille bij Parijs :D

Nee, je eigen manege op je landgoed omgebouwd tot sprookje. De bak was een discotheek geworden, compleet met vloer, aankleding, muren, kunst, hemelplafond, banken om in te chillen, professionele bar met verse cocktails. In diezelfde bak was een tweede ruimte gebouwd, alles spierwit, ingericht als restaurant zeg maar. Complete keuken ingebouwd in de stallen met professionele koks die alles staan te bereiden en tegelijkertijd uit delen. Caro Emerald die komt zingen. Nick en Simon, Blof die een woordje doet. Zeecontainers vol met de mooiste bloemen. Couture jurk. Echt een sprookje, dat wel :D

Het was echt, maar dan ook echt prachtig.

Aan de andere kant ging mijn beste vriendin onlangs trouwen en gingen we allemaal met de fiets naar het gemeentehuis, allemaal bellen blazen toen ze eruit kwamen. Was ook enig! :j

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:57

M_D_H schreef:
Joolien schreef:

Als ik geld zat zou hebben zou ik een feest van 7 dagen houden met 3 keer per dag een andere jurk aan :') _O-

Dan hoef je niet per se veel geld te hebben. Kun je ook met een moslim trouwen. Daar is dat heel gebruikelijk. :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:02

Sure_lee schreef:
M_D_H schreef:

Dan hoef je niet per se veel geld te hebben. Kun je ook met een moslim trouwen. Daar is dat heel gebruikelijk. :+

Zo kom ik ook op het idee :))
Maar mijn vriend is geen moslim en ik ben wel vastbesloten om met hem te trouwen :+ :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:03

Salsa schreef:

Nee die bruiloft heeft miljoenen gekost. (Kardashian en West)

Welliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:07

Ik ben bezig met het plannen van ons bruiloft. Ik wil wel een prinsesachtige droomjurk, maar vind het zonde om daar zoveel geld aan uit te geven. Ik wil 's avonds ook een andere jurk aan omdat we gaan bbq-en en heel veel whisky drinken (we willen wel dicht bij onszelf blijven) en toennnnnnnn kwam ik op
light in the box.
geweldige trouwjurken door chinezen ofzo gemaakt. Geen super kwaliteit maargoed, je hoeft hem maar een paar uur aan. Ook kaarten, decoratie, echt van alles heb ik daar al vandaan. Bruidsmeisjesjurken zijn vandaag binnengekomen en zijn prachtig.
Zou wel bruidsjurk bijv. maatje groter bestellen en hier laten vermaken naar wens.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:11

Houd er wel rekening mee dat je je jurk minimaal een paar uur aan hebt. Een collega van mij had ook een goedkope jurk en China en die zat echt verschrikkelijk. Voor het feest heeft ze een jurkje van een vriendin geleend om haar trouwjurk gewoon pijn begon te doen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:13

mijn bruiloft was omme nabij 450 euro

100 euro voor de jurk (mijn man had nog een mooi pak)
250,- voor het trouwen
100,- voor de hapjes en drankjes thuis

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:42

Even denken..

Mijn jurk was €150, ik was zwanger dus sowieso wat lastiger en vond het zonde om veel geld uit te geven aan iets wat ik maar één keer zou dragen. Iedereen z'n eigen ding natuurlijk :) Gekozen voor een mooie donkerblauwe chique jurk, die mooi over m'n buik viel (valt :+) maar ook mooi zit zonder buik, dus kan 'm nog eens aan naar een andere trouwerij, net feestje oid.

Pak van mijn man was €400 inclusief overhemd, stropdas en riem. Lichtgrijs dus kan hij ook nog aan naar andere officiële gelegenheden.

Ringen €500, simpel glad goud met voor mij een steentje.

Gratis getrouwd op maandag ochtend. Mijn auto mooi gepoetst en versierd, ik heb een rode auto die we ook in de trouwkaart hebben verwerkt, was een soort striptekening van bruid en bruidegom in rode auto, 'lief' getekend geen Donald Duck stijl ofzo ;)

Uitnodigingen €75

Na de 'ceremonie' thuis koffie (zelf gezet) met vlaai :D €25

Einde vd middag iedereen naar huis want doordeweekse dag en ik was zwanger dus moe! Nog wel samen uit eten gegaan, 5 gangen €250. Dat was overigens spontaan.

2 weken erna op zondag middag een trouwfeest gegeven in eigen tuin met iedereen die niet bij het echte trouwen was, daarbij waren namelijk alleen ouders, broers met aanhang en opa's en oma's. Op het feest ook vrienden en buren waar we goed mee zijn.

Broodjes van Bakker Bart €80

Koffie, thee, fris, bier, wijn, wat versiering etc €150

Huur van tafels en stoelen €20

Partytenten van de buren

Bruidstaart gemaakt door goede vriendin, inclusief blauwe vulling om bekend te maken dat we een jongen zouden krijgen €0 :D

Als ik niets vergeet totaal dus €1650, maar mijn outfit heb ik van m'n vader gekregen en het uiteten gaan van schoonmoeder, die via via er achter kwam dat wij in restaurant x zaten, daarheen belde en wij bij het afrekenen verrast werden dat we niet hoefde te betalen omdat schoonmoeder dit zou doen! Schoonmoeder woont in het buitenland dus extra leuk.

Totaal zelf uitgegeven dus €1250 :)

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:43

Salsa schreef:
Timbers een leuke jurk waar je nog veel dagen plezier aan heeft.

Ik ben meer praktisch dan romantisch geloof ik :o wilde best geld uitgeven aan een mooie jurk, maar dan wel een die ik vaker aan kon doen :') en deze was mooi, chique en goedkoop en ik kan hem deze zomer ook weer aan :P Het mooie was dat iedereen (zelfs iemand met dure bruiloft die vond dat de bruiloft eigenlijk om de jurk draaide) het een mooie jurk vond :D. Ik had zelfs een reserve jurk.

Hihi mij zus vroeg nog toen we vertelde dat we gingen trouwen, wat voor jurk ga je kopen en waar? Ik heb toen gevraag wat haar jurk gekost had...1500 gulden geloof ik dat ze zei. Dus ik vroeg hoe vaak heb je hem aangehad....antwoord 1x uiteraard....ik weer "I rest my case". Wil best een dure jurk kopen maar dan moet ik hem wel vaker aankunnen :=

Ach en mijn vrienden kennen mij en vonden dit een bruiloft zoals dat bij mij (en mijn partner) hoort
Ieder zijn ding hoor verder....trouwen zoals dat hoort is voor iedereen anders ;-).

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 00:03

Wat een bedragen! Nou dan zit t er voor ons nog niet in. Misschien als ik ook ooit weer een baan vind, maar nu hou ik niks over. Een groot feest hoeft van mij ook weer niet, maar wil toch wel een mooie jurk.