Mannen & typische vrouwen eisen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Mannen & typische vrouwen eisen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:23

Nee, inderdaad. Daarentegen vind ik "werkspieren" supersexy :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:24

Ja absoluut! :D

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:36

Ik kijk zeker niet naar auto. Ik heb zelf een rijbewijs. Mn vriend niet. Maakt niet uit. Als ik zelf maar overal kom. (ik kijk ook zeker niet naar andere materialistische producten, mn vriend is daar wel meer van, maar laat me zeker in mn waarde daarin).
Aangezien ik zelf nog studeer zou het voor mij ook geen ramp zijn als mn vriend zou studeren, dit is nu niet het geval, maar heb dat liever dan iemand die thuiszit.
Een lichamelijke of geestelijke handicap zou voor mij ook geen probleem zijn (Als er goed mee samen te leven valt).

Moet wel toegeven dat ik het erg fijn vind dat hij op zichzelf woont, ookal woon ik dat niet. Wat ik ook fijn vind is dat hij niet moeilijk doet om geld, zie veel bij leeftijdsgenoten dat ze alles op de cent uittellen wat ze uitgeven aan elkaar. Vind het zelf fijn dat er niet moeilijk wordt gedaan over wie de rekening betaald.
Dit waren zeker geen eisen.
Maar zijn wel fijne bijkomstigheden.

Wat ik zelf absoluut wilde was dat het geen thuiszitter was, dat hij niet rookte, geen baard had, en vooral dat hij lief was en humor had. Iemand waarbij ik me op mn gemak kan voelen. Waarmee ik lol kan hebben en dingen delen. Dat is op het roken en de baard na helemaal gelukt. Als het onwijs met iemand klikt, neem je kleine minpunten wel voor lief.

Ik hoopte vroeger altijd op jongens met krulletjes, of lichtgetint, maar die mogen lekker wegblijven nu, ik ben happy.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:58

Wat jammer dat vrouwen 'leuke' mannen laten lopen door uiterlijkheden en statussymbolen...

Ik ben aan het daten met een hele leuke vent die volgens jullie lijstjes niet door de keuring heen zou komen. Hij heeft geen afgetraind lichaam, geen auto (niet eens een rijbewijs) en is minstens 10 centimeter kleiner dan ik, zonder hakken.
Ik had hem voor geen goud willen missen!
En je moest eens weten hoe vaak ik al de vraag heb gehad of ik het niet erg vind dat hij kleiner is, of dat niet raar is. En hij idem dito... Het is gewoon een maatschappelijk issue...

Eisen als 'ik wil een goed gesprek met hem kunnen voeren' is natuurlijk een ander verhaal. Het zou wat zijn als je elkaar na een week al niets meer te vertellen hebt. Ook een klik hebben vind ik logisch. Al dat soort 'innerlijkheden' zijn natuurlijk iets waarmee een relatie staat of valt.

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:07

en wat me ook opvalt, al de vrouwen met waslijsten aan eisen de hebben gewoon geen vriend, man... :o .

Ik vind en vond het zinloos om lijstjes te maken. Ik keek altijd gewoon naar karakter, of er de klik is of je samen leuke dingen kon doen en of die nu een auto had of niet maakte mij echt niets uit!! En ondertussen al een jaar en half gelukkig met mijn vriend! We passen perfect samen!!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:10

Madeliefje schreef:
en wat me ook opvalt, al de vrouwen met waslijsten aan eisen de hebben gewoon geen vriend, man... :o .

Ik vind en vond het zinloos om lijstjes te maken. Ik keek altijd gewoon naar karakter, of er de klik is of je samen leuke dingen kon doen en of die nu een auto had of niet maakte mij echt niets uit!! En ondertussen al een jaar en half gelukkig met mijn vriend! We passen perfect samen!!

dat klopt dat ik nog wel wat eisen heb.

voorlopig sta ik ook niet open voor een nieuwe relatie.

heb er gewoon geen behoefte meer aan. :j :j

vrijgezel zijn, biedt zoveel mogelijkheden meer.

je hoeft geen rekening met anderen houden.

en dat terwijl ik in mn relaties vaak de keuze, of de jongen of paardrijden moest kiezen.

nou dan heb je ook geen zin meer in relaties, als je zo onder druk gezet wordt. :brr: :brr:

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:14

Madeliefje schreef:

Ik ga zelfs trouwen hahaha

Maar goed, zijn gewoon dingen die ik nu ook belangrijk blijf vinden in een relatie dus t is niet dat de kerel binnen is en alles maar overboord gegooid kan worden :')

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:17

Ik heb geleerd om niet aan bepaalde eisen vast te houden, als het klikt, klikt het gewoon. Klikt het niet, zal daar vast een reden voor zijn. Je kunt iemand tegen komen die precies aan de eisen voldoet en nog past het niet. Voordat ik mijn huidige vriend leerde kennen heb ik hartstikke veel dates gehad met verschillende 'types' die voldeden aan bepaalde eisen, maar het was het uiteindelijk allemaal nét niet. Ondertussen ben ik alweer een jaar gelukkig met mijn huidige vriend (die totaal aan helemaal geen enkele eis ooit voldeed :D). Het enige dat ik van hem hem verwacht is dat hij lief is tegen me en me mijn vrijheden gunt (mijn studie die vrij tijdrovend is en mijn paardenhobby) en andersom verwacht hij hetzelfde van mij (wat betreft zijn werk en vrijetijdsbesteding), dus dat vult elkaar prima aan zonder veel moeilijk doen en gezeik :)

Soms hoor ik ook wel eens dat vriendinnen of vrienden absoluut geen partner willen die rookt/geen rijbewijs heeft/ kinderen uit eerder relaties heeft etc. Hartstikke zonde, want wie weet wat voor kansen je laat liggen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:19

O ja, een roker! Dat wil ik écht in geen 1000 jaar :=

Enige dat ik daarbij zou missen is frisse lucht. Ik ga geen relatie aan met iemand die schadelijk voor mij is door gedrag, persoonlijkheid of gewoonte.

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:20

Ketaki schreef:
.

en dat terwijl ik in mn relaties vaak de keuze, of de jongen of paardrijden moest kiezen.

nou dan heb je ook geen zin meer in relaties, als je zo onder druk gezet wordt. :brr: :brr:

Nee daar heb je gelijk in, maar dat vind ik iets dat normaal zou moeten zijn in een relatie, elkaar vrijheid geven en dat de andere zijn ding mag en kan blijven doen! Anders hou je het toch niet vol.

En natuurlijk heb ik ook waarden die ik belangrijk vind, maar das normaal, anders heb je geen relatie als je niet goed met elkaar omgaat vind ik.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:26

Ik vind het niet hebben van een rijbewijs wel echt een flinke afknapper.. Of ze dan wel of niet een auto hebben maakt me dan weer niet zo heel veel uit (liever wel natuurlijk ;) ). Studeren vind ik ook wel een flink minpunt, werk zelf al sinds mn 17e dus ik kan me daar totaal niet in vinden. Maar goed, zo zijn er wel meer minpunten, maar zeker niet onoverkomelijk.

Geloof dat ik het eens ben met alles wat vuurneon zegt :)) Een beetje intelligentie vind ik ook niet mis en dan bedoel ik dus niet dat er minimaal een HBO studie afgerond moet zijn. Niet zo iemand die "de rest" maar nakakelt, wat heb ik daar een hekel aan.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:34

Hier zeker eisen! Maar dat zijn onbewuste eisen, zoals slim zijn, mijn soort humor hebben, diepe gesprekken kunnen voeren, open en eerlijk kunnen zijn over gevoelens, geen spelletjes spelen (dus een bepaalde volwassenheid), maar ook spontaniteit, flexibiliteit, positiviteit, allemaal karaktereigenschappen. Als ze dan ook nog een lekker lijf heeft en graag jurkjes/rokjes en hakken draagt is dat alleen maar mooi meegenomen. :))

En om één of andere reden val ik op rokers.
(Ik rook zelf niet.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:41

Eisen stellen werkt niet volgens mij. Pas als je het allemaal echt kan loslaten, dan ontmoet je iemand die juist aan die eisen voldoet, en ze zelfs nog overstijgt. En wat die auto betreft: dat kan altijd nog komen hé, het is tenslotte maar een auto!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 23:29

Ik wou altijd een jongen die langer is dan ik ben en niet blond. 3x raden met wat voor topvent ik samen woon _O-

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 23:35

Ik heb ook een man uitgekozen die ingaat tegen zo ongeveer elke eis die ik ooit had... Maar ik ben dolgelukkig, en zou hem voor geen geld ter wereld nog kunnen missen :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 23:36

HRE schreef:
Ik wou altijd een jongen die langer is dan ik ben en niet blond. 3x raden met wat voor topvent ik samen woon _O-

heeft ie toevallig ook nog blauwe ogen :)) :))

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 23:50

Een kleinere man zou ik ook niet willen, maar ik ben zelf maar 1m60 dus dat is nooit een issue :')

Verder zit ik eigenlijk aan de andere kant van het verhaal. Mijn vriend werkt al fulltime sinds zijn 16de en heeft dus altijd een mooie spaarrekening, een geweldige auto, en sinds een jaar nu ook een eigen (ruim) appartement. Hij is nu 27. Het is helemaal niet zo dat hij rijk is hoor, nu met dat eigen appartement moet hij wel op zijn geld letten (hij wilt alles verbouwen) maar hij zal nooit iets tekort komen zeg maar. Zijn ouders zouden ook nooit bijspringen oid, hij heeft het helemaal zelf gedaan door al nu 11 jaar hard te werken. Hij ziet er verder heel goed uit, heeft een zalig karakter, en is op een natuurlijke manier mooi gespierd (fysiek zwaar werk).

En dan kwam ik :+

Onze relatie begon toen ik 18 was en hij 23. Ik begon toen pas met mijn universitaire opleiding en hij wist dat ik heel lang wilde gaan studeren. Ik word binnenkort 23 en ben nog steeds aan het studeren (ik wil lekker veel masters doen :Y) ). Sinds een half jaar wonen we samen en we zijn dus meer dan 4 jaar samen ondertussen.
Ik reed toen hij me leerde kennen in een rammelende doodskist van een auto. En ik zou dus nog láng geen werkinkomen hebben.
Ik kan dus alleen maar blij zijn dat hij toch voor me is gegaan, dus ik wil je toch de tip meegeven dat je best iets heel moois zou kunnen laten schieten door jouw manier van selecteren.

Als mijn vriend met een kapster/verkoopster/caissière oid was gaan hokken zou hij nu 3x per jaar op vakantie kunnen en van die dingen, maar volgens mij is hij gewoon gelukkig ondanks dat ik geen mooi inkomen heb en ons "echte" leven eigenlijk pas kan beginnen over een jaar of zo. Terwijl hij dan al 12-13 jaar fulltime werkt.

Denk dus 2x na voordat je iemand afschrijft op basis van zulke dingen :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 05:46

Lengte, auto, geld, opleiding boeit mij totaal niet.... Roken zou een minpunt zijn, maar zou het zeker een kans geven.
Ook uiterlijke eisen heb ik niet echt... Als ik ook kijk naar jongens die ik tot nu toe leuk vond, dan zijn ze best wel verschillend... Best wel heel erg verschillend.

Goed karakter is toch het belangrijkste... Heb zelf ook zat minpunten, dus waarom zou een ander die niet mogen hebben.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:47

OOOOOOOOOH,

nou krijg ik spontaan een banner van relatieplanet.nl :') :') :') _O- _O- _O- _O-

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:10

Ketaki schreef:
OOOOOOOOOH,

nou krijg ik spontaan een banner van relatieplanet.nl :') :') :') _O- _O- _O- _O-

Hier ook :')
Geen adblocker op mobiel haha
Mijn autocorrect werkt ook nooit als ik op bokt zit -.-
sorry offtopic

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:23

Ik ben misschien wel pas 16 :o dus auto studies? i don't care, maar afknappers voor mij zijn toch wel onverzorgd uiterlijk en kleiner dan mij :/ zelf ben ik 1m74 ongeveer? dat is op zich niet zo heel groot maar toch zijn er een heleboel jongens kleiner dan mij. Dus groter? ja toch liever wel hoor... voor de rest liefst ook ouder dan mij :o

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:57

Ik ben op dit moment bezig om uit een geweldadige relatie te komen dus ik heb inmiddels wel wat eisen ja. Hoe hard het ook klinkt als ik ooit weer aan de man ga wil ik iemand met een rustig en kalm karakter. En zonder psychische problemen . Ik heb de afgelopen 2.5 jaar iemand geprobeert te helpen en dat heeft mij meer kwaad gedaan dan hem goed. Wat ik ook een afknapper vind is schelden achter het stuur, een beetje mag natuurlijk wel maar mijn ex ging al helemaal los als het stoplivlcht te lang naar zijn zin op rood stond. Maar voorlopig hoef ik helemaal even niets :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:18

Ketaki schreef:
die sportschool types (vrij breed gebouwd) vind ik helemaal niets. :+ :+ :+ := := := := := _O- _O- _O-

Ikke wel :9 :j +:)+ en dan het liefste nog zo'n 1.90m + heerlijk brrrrrr

Echter ben ik ondertussen alweer een tijdje getrouwd met mijn hele lieve man, die niet breed en niet groot is (ietsje langer dan ik op platte schoenen). waar ik dolgelukkig mee ben en waar ik samen een dochter mee heb. Ook heb ik niets met wintersport en wonen we nu 4 maanden per jaar in Oostenrijk omdat mijn man al 20 jaar snowboard/ski leraar is daar. Verder vind ik varen op een boot met warm weer en niet teveel wind ook heerlijk met een wijntje erbij, maar runnen wij nu een zeilcharter bedrijf en hebben we een groot zeilschip waar we de gehele zomer dagtochten mee varen.

Al met al is zo'n beetje alles van mijn zogenoemde eisen lijstje niet terug te vinden in mijn man buiten het feit dat ik stapelgek ben op hem en hij op mij:D

Zodra je de juiste man treft en je wordt verliefd, dan vergeet je al je eisen. ;)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:40

Het eisenlijstje vind ik wel herkenbaar hoor. Ik had ook zo'n lijstje (hoewel materialistische zaken als een auto er niet echt op voorkwamen). Intussen ben ik twee jaar samen met een hele lieve jongen, die, zeker qua uiterlijk, totaal niet aan dat lijstje voldoet.

Ik dacht altijd dat ik het belangrijk zou vinden hoe mijn vriend eruit ziet. Gespierd, breed gebouwd, borsthaarloos... Het stond allemaal op mijn lijstje. En mijn huidige vriend voldoet aan geen van die eisen. Vind ik hem daardoor minder sexy? Alles behalve! Ik weet dat hij door de meeste dames misschien niet als een mooie man gezien zal worden, maar ik kan me geen aantrekkelijkere jongen bedenken en voel me iedere seconde dat ik naast hem loop trots dat hij bij mij hoort.

Verder dacht ik altijd dat ik graag samen wilde zijn met een sportief type, een feestganger en een hele kleffe romanticus. Achteraf denk ik niet dat ik niets slechters had kunnen verzinnen. Ik ben twee maanden met zo'n jongen samen geweest, en het was werkelijk afschuwelijk. Hij vond me niet slank en sportief genoeg, hij vond het vreselijk als ik thuis wilde blijven en hij bleef maar strooien met van die misselijkmakend zoete, romantische gebaren. Geloof niet dat ik me ooit zo slecht heb gevoeld als toen.
Mijn huidige vriend is helemaal niet sportief, en verwacht dat ook niet van mij. Tuurlijk vinden we het allebei lekker om een rondje te fietsen of te lopen, maar dwangmatig naar de sportschool gaan is er niet bij. Daarnaast vinden we het allebei heerlijk om een avondje lekker thuis te blijven, en is ons idee van romantiek een goed gesprek met een wijntje op de bank. Gewoon lekker samen zijn is al genoeg, daar heb je al die protserige gebaren niet voor nodig.

Ik heb helemaal geen kleverige romantiek nodig. Het enige dat ik nu nog belangrijk vind, is dat mijn vriend me steunt, achter mijn keuzes staat en me mooi en gewild laat voelen. Zolang ik maar voel dat hij van me houdt en er altijd voor me zal zijn.
Ik heb geleerd dat het allemaal niet zoals in de film moet zijn. Sterker nog, ik heb geleerd dat ik dat helemaal niet wil. Wat ik belangrijk vind, is dat het echt is. En wat blijkt? Daar heb je zo'n lijstje helemaal niet voor nodig ;)

En dat klinkt natuurlijk allemaal vreselijk naïef uit de mond van een 21-jarige, maar vooruit :')

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:43

Mijn eisenlijstje bestaat uit de dingen die mij in het verleden pijn hebben gedaan. Materialistische dingen of uiterlijkheden staan er dan weer niet op.

Zo moet iemand een baan hebben, niet meer bij zijn ouders wonen op 30-40 jarige leeftijd (zonder ooit te zijn weggeweest), geen kinderen hebben (ik heb geen CE-normering), niet de behoefte voelen om naast mij de rest van Amsterdam te verwennen (ik hou van dieren, maar een microbiologische dierentuin daar bedank ik voor) en is het prettig als hij een beetje attent is.

En... Alle kerels die 'me' als bezittelijk voornaamwoord gebruiken. Die zijn niet veilig :D .