Mooiste aanrechtblad of waterkerende rand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:50

LZP > HTT

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:56

Kan je niet afspreken dat je het drie maanden aankijkt. Bevalt het niet dan ruil je hem om. Ik heb geen waterkering en mis het ook niet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:06

Ik vind het een schitterend blad!
Wij zaten ook te twijfelen over zo'n rand aangezien ik nogal een knoeier ben :P Maar die verkoper zei hetzelfde als veel hier zeggen, zo'n rand helpt daar niets tegen.
Zelf zou ik er ook voor kiezen of je zoontje niet meer in de gootsteen te badderen of zo'n plastic 'mat' van bijvoorbeeld de IKEA op je vloer te leggen tijdens badderen.

druppeltje

Re: Mooiste aanrechtblad of waterkerende rand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:11

Ik ben ook gaan kijken of ik er een had, ook niet dus :). Als iemand een knoeipot is, ben ik het wel en ik heb hem nog geen moment gemist. Zelfs niet eens bij stilgestaan!

De enige keer wanneer ik water op de vloer krijg, is als ik een emmer water leeggiet in de gootsteen. Dat kan ik nooit zonder te knoeien, maar dat houdt zo'n rand ook echt niet tegen. Doekje erover en klaar!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:21

Ik denk dat je moet kiezen voor wat je echt het mooist vindt. Je zoontje kan misschien nog een paar maanden in de gootsteen badderen, maar je keuken zit er wel voor 15 jaar in!

Ik heb ook geen rand aan het blad, mis het ook niet terwijl ik een beste knoeier ben.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 13:51

Ben terug geweest. Aanrechtblad was praktisch vergelijkbaar dus das winst. Maar... kreeg daarentegen nog meer korting dan dat ik dacht. 150 euro.

En kan het geld ook goed gebruiken.
Hmm.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:58

Goed gedaan Iris!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:58

Ik dacht: kan hier niet over meepraten want heb niet zo'n fancy keuken met waterkering. En toen ging ik googlen op waterkering en blijk ik het wel te hebben! haha! Nooit geweten dat dat die ophoging zo heet en het helpt geen biet want met afwassen gaat er alsnog vaak het eea over de rand.

Niet omruilen joh!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:03

Wij hebben een jaar geleden ook een nieuwe keuken laten plaatsen en hebben ook geen waterkerende rand en de vorige wel. Heb het nog geen seconde gemist. Ons aanrechtblad kwam standaard op 70cm diep uit de fabriek en hebben dat zo gelaten zodat we 10 cm meer diepte hebben . Daar ben ik nog wel steeds heel blij mee. Ze hebben alle kasten van de muur af gezet zodat je aan de voorkant geen 10cm overhangend blad hebt. Dat heeft bij onze keuken een hoop geld gescheeld omdat ik anders ook 70cm diepe kastjes wilde maar die ruimte absoluut niet nodig had (onze keuken is 5,5m breed) en dit ook kon.
Succes met een keuze maken!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:17

Ik heb altijd een waterkerende rand gehad, en me ook nooit eraan gestoord dat het minder mooi zou zijn. Kan ook niet zeggen dat ik het minder mooi vind.
Afgelopen zaterdag verhuisd, en de nieuwe woning heeft dus een blad zonder waterkerende rand. Vanaf het moment dat we de sleutel kregen heb ik me al geergerd aan het gemis van die rand.
Nu hoeven we ook niet meer te afwassen, dat scheelt gelukkig wel, en we kijken het nog maar even af, maar stiekem liggen de plannen er wel om het blad te vervangen naar eentje met waterkerende rand.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:23

Glad blad hier. Ideaal met schoonmaken en knoeien gebeurt zelden.
Die 150 retour is leuk, maar was je al kwijt dus heb je wat dat betreft niet gemist

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:27

Heb hetzelfde gehad als jij nu hebt.
Nieuwe keuken met aanrechtblad precies wat ik wilde, alleen nooit aan die waterkerende rand gedacht.
Dacht het zal vast wel wennen, heb jaren spijt gehad dat ik voor het mooie ben gegaan en niet het praktische!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:38

Bij de aanschaf van een nieuwe keuken wilden wij ook graag een blad met waterkering. Ons werd dit toen afgeraden omdat het gedateerd is en zn doel misloopt. Met gemengde gevoelens een blad gekocht zonder waterkering en geen seconde spijt gehad. Uiteindelijk is het resultaat vele malen mooier! En tegen spelende kindjes helpt een waterkering echt niet :D