Filmpjes geweld op straat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Filmpjes geweld op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:44

Dat ze later maar bij iedere sollicitatie gegoogeld worden later... en dat op scholen ze de kinderen uitleggen dat als je zo met je smoel op internet staat je later niet veel keus meer hebt dan frieten bakken in een of ander schimmig zaakje.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:49

Ik vraag me dan weer af of zulk tuig überhaupt van plan is om te werken. "Normaal" werk dan.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:51

die komen nergens aan het werk joh. wie wil dr nou criminelen aan het werk hebben?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:54

Nou dan zijn er over een paar jaar wel veel banen, want je ziet steeds vaker dat jongeren zulk gedrag vertonen. Is er niemand die zich af vraagt waar het vandaan komt, het lijkt wel een mode verschijnsel. Je zal je kind toch op faceboek zien die een ander aan het in elkaar slaan is. Moet er niet aan denken.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:56

Nataschax schreef:
er was eerst een meisje onderuit getrapt door een jongen die jongen is opgepakt, later zag ik nog een filmpje dat 2 meisjes elkaar grepen maar die ene meid die begon is vrijgesproken :s toewel zij die andere meid tegen dr hoofd schopte, het maakt me zo kwaad. het is ook laf. come on people, heb t lef om je naam er dan ook bij te schrijven.
btw, voor die jongen is er al een "hij moet dood" facebook aangemaakt, daar spreekt niemand over zwart maken maar over gerechtigheid.
we leven in een rare wereld hoor!

Een 'hij moet dood' Facebook? Zijn ze helemaal besodemieterd :')?

Ik weet trouwens niet over welke meisjes jij het hebt, maar het meisje uit Enschede schijnt (let op, schijnt!) poging tot doodslag te laste te worden gelegd.

Correctie: Ze wordt verdacht van poging tot doodslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:09

Ik vind het niet zo'n fijne ontwikkeling wbt het plaatsen van de filmpjes op facebook.
Daar krijg je een hoop narigheid van.
Mensen die vervolgens klopjachten gaan organiseren zijn voor mij net zo erg.
Ik begrijp echter dat het wat met je doet als je zoiets voorbij ziet komen en vind dat je terecht boos mag zijn.
Zoals de politie er nu mee omgaat lijkt mij niet de juiste aanpak.
Dit soort jongeren op sluiten werkt er alleen maar aan toe dat deze jongeren nog ongevoeliger worden.
Het is beter om te gaan achterhalen waar dit gedrag weg komt.Wat maakt dat deze jongeren zulk gedrag gaan vertonen? Naar mijn idee ontstaat het door iets en ik geloof niet dat het met drie filmpjes op facebook meteen een hype is.
Er is grondig iets mis als je als kind dit gedrag vertoont.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:10

_San87_ schreef:
Nataschax schreef:
er was eerst een meisje onderuit getrapt door een jongen die jongen is opgepakt, later zag ik nog een filmpje dat 2 meisjes elkaar grepen maar die ene meid die begon is vrijgesproken :s toewel zij die andere meid tegen dr hoofd schopte, het maakt me zo kwaad. het is ook laf. come on people, heb t lef om je naam er dan ook bij te schrijven.
btw, voor die jongen is er al een "hij moet dood" facebook aangemaakt, daar spreekt niemand over zwart maken maar over gerechtigheid.
we leven in een rare wereld hoor!

Een 'hij moet dood' Facebook? Zijn ze helemaal besodemieterd :')?

Ik weet trouwens niet over welke meisjes jij het hebt, maar het meisje uit Enschede schijnt (let op, schijnt!) poging tot doodslag te laste te worden gelegd.

Correctie: Ze wordt verdacht van poging tot doodslag.

oh we hebben het wel over het zelfde meisje, dacht dat er in een online kranten stukje stond dat ze vrij was. nou misschien leren mensen het nu. ziekelijk dit hoor.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:14

De meisjes die erbij stonden/het filmden zijn wel op vrije voeten gesteld.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:36

Vreselijke filmpjes.
Ene kant wel goed dat het bekend wordt gemaakt.
Normaal hoor of lees je mishandeling je denkt het zal wel.

Je ziet nu de filmpjes....wat vreselijk. Dan komt het echt binnen.
Zo erg dat mensen ook maar blijven door trappen net als bij die meisjes.
Ik dacht het meisje houdt wel op nou ze haalt nog een paar keer uit.....

nederland moet eve goed wakker geschud worden al ben ik bang dat het steeds erger wordt.

En dan die gestoorde die lekker gaan filmen en net als bij die meiden hoor je ze nog lachen.
Ik snap dat echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:39

Hoewel ik het niet zo'n prettige ontwikkeling vind zou ik een dergelijk filmpje of foto waarschijnlijk zelf ook op social media zetten als ik, of m'n kinderen in elkaar worden getimmerd.
Als daarmee verdachten kunnen worden gepakt, tja dan maar wat minder privacy. Dat recht heb je dan ook redelijk zelf verspeeld als je t mij vraagt.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:40

Rowdine schreef:
Hoewel ik het niet zo'n prettige ontwikkeling vind zou ik een dergelijk filmpje of foto waarschijnlijk zelf ook op social media zetten als ik, of m'n kinderen in elkaar worden getimmerd.
Als daarmee verdachten kunnen worden gepakt, tja dan maar wat minder privacy. Dat recht heb je dan ook redelijk zelf verspeeld als je t mij vraagt.

mee eens!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:44

Enschede:
Citaat:
Het filmpje werd onder leerlingen razendsnel verspreid. De school heeft volgens bronnen van de krant aan leerlingen gevraagd het filmpje te wissen. De dader zou vijf dagen zijn geschorst.

^)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:47

Die filmpjes.... de harde realiteit voor veel kinderen. Het was ooit mijn realiteit, regelmatig van m'n fiets getrapt, opgewacht en/of in elkaar geslagen, maar niemand die het voor mij opnam of het filmde en naar de politie bracht.

Ik heb desondanks een beetje een dubbel gevoel bij die filmpjes. Ja, het is goed dat er nu dus die aandacht voor is, aan de andere kant... de pesters zijn óók kinderen en ook al is het verre van juist dat zij iemand (in elkaar) slaan/trappen. Ze worden wel voor de hele wereld zichtbaar en daarmee dan een risico dat zij zélf uiteindelijk zullen worden gepest. En nee, dat verdienen ze niet, want dat verdient niemand. En dat maakt dan die mensen geen haar beter.

In het pesten heb je trouwens verschillende rollen, dus dan is er die ene die in elkaar trapt, maar dan heb je ook nog de mensen die gewoon erbij staan te lachen. Dat zijn net zo goed pesters ook al worden zij niet fysiek.

Woorden kunnen ook héél veel pijn doen, die zijn ook heel moeilijk te repareren.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:51

Maarja, als je er dan toch niet tussen durft te springen (wat soms best logisch is) dan vind ik filmen niet zo gek. Doe je toch nog wat nuttigs..

Probleem is vaak dat mensen niets doen omdat ze de enige zijn. Als alle omstanders helpen dan wil iedereen ook vaak helpen. Meestal gewoon een kwestie van kudde gedrag en niet je kop boven het maaiveld en uitsteken. En soms, dan geef ik die mensen geen ongelijk. Kans dat jij dan een klap krijgt is heel erg groot.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:56

Ik zeg ook niet dat er met het filmen iets mis is, ik zeg ook niet dat mensen het maar perse voor iemand moeten opnemen. Hoewel je met een grote groep echt wel wat kunt doen :j en als 1 schaap over de dam is, dan volgen er meer.

Echter als je het filmt weet ik niet of ik facebook of andere social media wel de juiste plek vind om dit filmpje op te plaatsen, stap er mee naar de politie (en de school).

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:59

Oob bedoelde het niet naar jou hoor maartje! Is meer een algemeen geluid wat ik hoor, dat filmen ook niet zou moeten.

Daar heb je een punt. Je kan zoveel meer met een filmpje dan social media. Vaak krijgt de dader ook nog eens een lichtere straf. Dacht dat dat ook het geval was met de kopschopper..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:04

Ik vind wel een voordeel van op social media plaatsen, dat meteen heel veel mensen weten wat voor 'n idioot de pleger is!!

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:10

Kentaro schreef:
Ik vind wel een voordeel van op social media plaatsen, dat meteen heel veel mensen weten wat voor 'n idioot de pleger is!!

inderdaad, eigenlijk zouden ze als straf zelfde behandeling moeten krijgen als ze gedaan hebben, en mensen moeten hun ook uitlachen want dat is het niet zo grappig of leuk meer.
wordt hier zo woest om.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:11

Ik ga nog wat roepen als ik in elkaar getimmerd word, opstaan en wat rust uitstralen, even wachten op een kans en dan tussen de benen trappen (liefst met knie), meid of jongen, ze gaan wel neer. En dan door (rennen of trappen).

Vind het eigenlijk top dat ze het op internet zetten, worden ze zo gepakt.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:13

xSlvna schreef:
Ik ga nog wat roepen als ik in elkaar getimmerd word, opstaan en wat rust uitstralen, even wachten op een kans en dan tussen de benen trappen (liefst met knie), meid of jongen, ze gaan wel neer. En dan door (rennen of trappen).

Vind het eigenlijk top dat ze het op internet zetten, worden ze zo gepakt.

mijn vader heeft me altijd 1 tip mee gegeven, in de maag of tussen de benen, dan krimpen ze in elkaar, dan bij de haren en hun hoofd op jouw knie, bloed neus of tand door de lip beide pijnlijk voor hun
Thank you daddy! :D

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:17

Persoonlijk vind ik het echt belachelijk dat die filmpjes overal staan en gedeeld worden. De reacties op de filmpjes, zijn soms even schrikbarend als de filmpjes zelf. Daarnaast wat heeft het voor nut om die filmpjes te delen? Om terug naar de middeleeuwen te gaan een soort jacht te maken op die personen? En dan? Dan vind je zo iemand en ga je hem ook schoppen ofzo?

Als je er echt wat aan zou willen doen zou je de eer bij je zelf houden en aangifte doen bij de politie. Want al die filmpjes delen is haatzaaierij en maakt niemand beter. Natuurlijk goed dat dit soort dingen serieus genomen worden, want ik vind het ook vreselijk.. Maar via facebook 100 keer delen, slaat werkelijk nergens op.

verbeter de wereld, begin bij jezelf :) Ik doe aan deze nieuwe ( kansloze) hype dan ook níet mee.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:29

OsMo schreef:
Ik vind het niet zo'n fijne ontwikkeling wbt het plaatsen van de filmpjes op facebook.
Daar krijg je een hoop narigheid van.
Mensen die vervolgens klopjachten gaan organiseren zijn voor mij net zo erg.
Ik begrijp echter dat het wat met je doet als je zoiets voorbij ziet komen en vind dat je terecht boos mag zijn.
Zoals de politie er nu mee omgaat lijkt mij niet de juiste aanpak.
Dit soort jongeren op sluiten werkt er alleen maar aan toe dat deze jongeren nog ongevoeliger worden.
Het is beter om te gaan achterhalen waar dit gedrag weg komt.Wat maakt dat deze jongeren zulk gedrag gaan vertonen? Naar mijn idee ontstaat het door iets en ik geloof niet dat het met drie filmpjes op facebook meteen een hype is.
Er is grondig iets mis als je als kind dit gedrag vertoont.

Wat mij betreft plaatsen ze nog 100 van dit soort filmpjes zodat er nog 100 opgepakt worden.
Ooit helemaal in elkaar geslagen? Zo ja, dan zou je dit niet zeggen.
Mij is het namelijk wel overkomen. Zonder reden. Wachtte op de tram, meisje maakte enorm veel herrie met haar vriendinnen. Ik keek wat geiriteerd want hoorde haar boven mijn muziek uit, en toen had ik de poppetjes aan het dansen, want de eerste klappen, klodders spuug en de karatetrappen kreeg ik in mijn gezicht. En haar vriendinnen? Die deden vrolijk mee. Met zijn 5en tegen mij alleen. Een 10 tal mensen stond er omheen, en NIEMAND die gefilmd heeft, of had ingegrepen. Mensen die niets doen, zijn net zo erg als de mensen die een ander in elkaar slaan. Laffe mensen die bang zijn om in te grijpen terwijl iemand totaal word afgerost.

Meiden zijn niet vervolgd, en waarom? Niemand die getuige was voor mij, en dus ook totaal geen bewijsmateriaal.

Dat soort figuren, horen lekker in een donker hok weggestopt te worden, want ze zullen NOOIT leren om normaal met hun medemensen om te gaan. Een cel heeft inderdaad geen zin, als ze daar weer uitkomen. Laat ze daar maar lekker hun hele leventje eenzaam wegrotten, dat scheelt een hoop problemen in onze maatschappij.

Woedend word ik van dit soort filmpjes. Ben in staat ze persoonlijk op te zoeken. En die klopjachten? Helemaal prima. Laat ze het maar voelen, want de politie doet vrijwel niets. Leren ze het niet van de politie, dan leren ze het wel van de maatschappij. Laat ze maar voelen wat ze een ander aan doen.

Weken leven in angst, omdat je bang bent dat ze je achtervolgen. Bang zijn dat iemand je de weet ik het wat in slaat, omdat je iemand geiriteerd aankijkt. Bang zijn, dat de volgende een mes trekt ipv zn vuisten of voeten gebruikt...

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:33

Nies_ schreef:
Ik vraag me dan weer af of zulk tuig überhaupt van plan is om te werken. "Normaal" werk dan.

oliebol man, ik ging nog van het goede in de mens uit... -O-

Ik vraag me alleen af of andere kinderen hier van leren. Een poosje terug was er ook zo'n filmpje, en toen nog een filmpje dat de dader huilend excuses aanbood oid.
Zouden kinderen dan niet denken van goh, da's dus een dom idee? Nouja blijkbaar niet...

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:35

Gypsy schreef:
Nies_ schreef:

oliebol man, ik ging nog van het goede in de mens uit... -O-

Ik vraag me alleen af of andere kinderen hier van leren. Een poosje terug was er ook zo'n filmpje, en toen nog een filmpje dat de dader huilend excuses aanbood oid.
Zouden kinderen dan niet denken van goh, da's dus een dom idee? Nouja blijkbaar niet...

dat was in amerika ofzo toch?
die gingen ook filmen dat er toen zo'n meisje in elkaar werd geschopt achterlijk natuurlijk!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:37

Nee hier in nl.