Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nataschax schreef:er was eerst een meisje onderuit getrapt door een jongen die jongen is opgepakt, later zag ik nog een filmpje dat 2 meisjes elkaar grepen maar die ene meid die begon is vrijgesproken :s toewel zij die andere meid tegen dr hoofd schopte, het maakt me zo kwaad. het is ook laf. come on people, heb t lef om je naam er dan ook bij te schrijven.
btw, voor die jongen is er al een "hij moet dood" facebook aangemaakt, daar spreekt niemand over zwart maken maar over gerechtigheid.
we leven in een rare wereld hoor!
?_San87_ schreef:Nataschax schreef:er was eerst een meisje onderuit getrapt door een jongen die jongen is opgepakt, later zag ik nog een filmpje dat 2 meisjes elkaar grepen maar die ene meid die begon is vrijgesproken :s toewel zij die andere meid tegen dr hoofd schopte, het maakt me zo kwaad. het is ook laf. come on people, heb t lef om je naam er dan ook bij te schrijven.
btw, voor die jongen is er al een "hij moet dood" facebook aangemaakt, daar spreekt niemand over zwart maken maar over gerechtigheid.
we leven in een rare wereld hoor!
Een 'hij moet dood' Facebook? Zijn ze helemaal besodemieterd?
Ik weet trouwens niet over welke meisjes jij het hebt, maar het meisje uit Enschede schijnt (let op, schijnt!) poging tot doodslag te laste te worden gelegd.
Correctie: Ze wordt verdacht van poging tot doodslag.
Rowdine schreef:Hoewel ik het niet zo'n prettige ontwikkeling vind zou ik een dergelijk filmpje of foto waarschijnlijk zelf ook op social media zetten als ik, of m'n kinderen in elkaar worden getimmerd.
Als daarmee verdachten kunnen worden gepakt, tja dan maar wat minder privacy. Dat recht heb je dan ook redelijk zelf verspeeld als je t mij vraagt.
en als 1 schaap over de dam is, dan volgen er meer. Kentaro schreef:Ik vind wel een voordeel van op social media plaatsen, dat meteen heel veel mensen weten wat voor 'n idioot de pleger is!!
xSlvna schreef:Ik ga nog wat roepen als ik in elkaar getimmerd word, opstaan en wat rust uitstralen, even wachten op een kans en dan tussen de benen trappen (liefst met knie), meid of jongen, ze gaan wel neer. En dan door (rennen of trappen).
Vind het eigenlijk top dat ze het op internet zetten, worden ze zo gepakt.
Ik doe aan deze nieuwe ( kansloze) hype dan ook níet mee. OsMo schreef:Ik vind het niet zo'n fijne ontwikkeling wbt het plaatsen van de filmpjes op facebook.
Daar krijg je een hoop narigheid van.
Mensen die vervolgens klopjachten gaan organiseren zijn voor mij net zo erg.
Ik begrijp echter dat het wat met je doet als je zoiets voorbij ziet komen en vind dat je terecht boos mag zijn.
Zoals de politie er nu mee omgaat lijkt mij niet de juiste aanpak.
Dit soort jongeren op sluiten werkt er alleen maar aan toe dat deze jongeren nog ongevoeliger worden.
Het is beter om te gaan achterhalen waar dit gedrag weg komt.Wat maakt dat deze jongeren zulk gedrag gaan vertonen? Naar mijn idee ontstaat het door iets en ik geloof niet dat het met drie filmpjes op facebook meteen een hype is.
Er is grondig iets mis als je als kind dit gedrag vertoont.
Nies_ schreef:Ik vraag me dan weer af of zulk tuig überhaupt van plan is om te werken. "Normaal" werk dan.
Gypsy schreef:Nies_ schreef:Ik vraag me dan weer af of zulk tuig überhaupt van plan is om te werken. "Normaal" werk dan.
oliebol man, ik ging nog van het goede in de mens uit...![]()
Ik vraag me alleen af of andere kinderen hier van leren. Een poosje terug was er ook zo'n filmpje, en toen nog een filmpje dat de dader huilend excuses aanbood oid.
Zouden kinderen dan niet denken van goh, da's dus een dom idee? Nouja blijkbaar niet...