Doen andere landen ook zo gek tijdens het WK?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:08

nathalie2000 schreef:
Ze hebben in ieder geval al de sterkste van de Poule gehad. Australië is ook niet super goed. Chili.. Gelijkspel? We gaan sowieso wel door dit jaar, waarschijnlijk halen we de halve finale en misschien wel de finale als ze zo door blijven gaan! Zou toch mooi zijn.. :)

Of eentje komt verrassend uit de hoek en het houdt op. Sowieso 'we' ... Jullie lopen er toch niet tussen ofwel? Ze kunnen ook een slechte dag hebben of whatever.

Ik zal hier wel te nuchter voor zijn. Het kan
me ook geen ruk schelen of de Belgen wat gaan presteren ( wsl niet :+).

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:09

Ayasha schreef:
nathalie2000 schreef:
Ach, als Nederland had verloren had Spanje ons uitgelachen, net zoals Spanje ook al deed bij het vorige WK..
Vind wel dat Spanje zich moet schamen, maar Nederland is ook weer erg sterk geworden!

Op zulke antwoorden zei mijn juf van het eerste studiejaar: Als Pietje van de brug springt, spring jij dan ook?

Hoogmoed komt voor de val. Ze hebben 1match gewonnen, niet het hele WK.

Dat vind ik persoonlijk echt raar, op straat en op bokt las ik vaak dat het elftal echt niet goed is dit jaar, en dat ze van Spanje gingen verliezen.....en nu zijn ze al bijna kampioen.. :D

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:11

Ja ''we'', dat is normaal om dat te zeggen. Het is toch Nederland? Dus ''we''. :)

Ze zijn sterker dan 2 jaar terug, en ik zeg waarschijnlijk en heb er wel vertrouwen in ;).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:14

We zijn gisteravond terug gekomen van vakantie en hebben een aantal landen gezien, belgie, duitsland en frankrijk doen alle drie mee met het wk. Maar in Frankrijk een auto gezien met franse vlaggetjeshoes m de spiegels donderdag en in duitsland 2. In belgie helemaal niets gezien aan voetbal. Ook geen radioreclames die met het wk te maken hebben of hysterische djs.

Eenmaal de nederlandse grens over en redelijk veel autos met vlaggentjes. Straten die versierd zijn, de radio waar je ipv muziek alleen maar voetbal hoort. Ik denk dus dat het nu vooral nederlands is. Al lijkt het wel minder dan de vorige keren. De straten hier waren flink oranje. Op ons huis en twee huizen verder na dan. :+

Vind voetbal op zich wel leuk maar door al de hysterie eromheen haak is steeds verder af.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:15

Het is het Nederlands elftal, ik weet dat het normaal is om te zeggen. Ik vind het gewoon dom. :+

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:17

Ik vind het altijd zo stom om als een achterlijke ineens 'één' te zijn met het elftal en alles te gaan toejuichen waarbij het gaat om de 'eer' van het land. Voor die mannen is het hun werk en ze worden er goed voor betaald. Het zou wat zijn als ze minder gingen voetballen omdat de mensen ze niet toejuichen. We gaan iemand die aan de lopende band schroefjes staat aan te draaien toch ook niet toejuichen.....

Ik moet concluderen dat ik dus ook veel te nuchter ben voor deze gekte en helemaal niets met voetbal heb.

Tallie1979

Re: Doen andere landen ook zo gek tijdens het WK?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:36

Het is hier overal oranje.. :')

En ik heb best wel een hekel aan voetbal! Ik kijk ook niet..

Vind het wel grappig dat zodra er gewonnen is, het 'we' is, zodra het verlies is, verandert dat in 'zij'

:')

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:45

Het is toch zo dat het Nederlandse elftal Nederland vertegenwoordigd op het WK? Dan vind ik het niet raar.

Maar dan moet je niet ineens na het verlies van het team gaan spreken met "zij" :')

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:46

Ik dacht dat Nederland übervoetballand was, maar nu ik in Engeland ben begin ik daar aan te twijfelen.
De versierde huizen heb ik nog niet gezien, maar dat ligt denk ik ook aan de buurt waar ik woon. Maar zoveel auto's met vlaggetjes, allemaal geschminkte en versierde mensen. Hopelijk wint Engeland vanavond, dan blijft de sfeer ook nog een beetje leuk..

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:54

Hier in Belgie zie ik toch ook helemaal versierde huizen, spiegelhoezen, ... En vorig jaar in Spanje tijdens de finale WAUW! overal, hele straten versierd, mensen liepen helemaal in de kleur van de vlag van spanje en om de meter stonden er wel mensen spullen te verkopen :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:54

In Kranenburg Duitsland heb ik vanmiddag toch best veel oranje gezien .Leuk voor de duitsers.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:59

Canada is ook leuk. Iedereen komt namelijk ergens anders vandaan en je hebt dus best wel rivaliteit in vriendengroepen haha.
Oftewel, onder de studenten zijn hier overal versieringen, maar iedereen juicht voor een ander team :+

Al moet ik wel zeggen dat mijn oranje relatief overheerst :o :D :)F

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 22:36

Toch leuk dat oranje overal te zien is :D

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:43

Ladybird schreef:

Jaaaaaa echt wel! Woensdag gaat voor mij een beetje lastig worden, maar ach moet er eentje winnaar worden he :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:45

Ik ben een keer tijdens een (ik geloof EK?) wedstrijd Nederland-Duitsland in Duitsland geweest, en duiters versierden ook alles inclusief zichzelf, maar ik vond de duitsers wel veeeeeeel sportiever :) En ze deden wat minder hysterisch..

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 22:46

Waikiki schreef:
Ladybird schreef:

Jaaaaaa echt wel! Woensdag gaat voor mij een beetje lastig worden, maar ach moet er eentje winnaar worden he :D

_O- haha ja inderdaad. dat word wel beetje lastig..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:54

MyHu schreef:
Het is toch zo dat het Nederlandse elftal Nederland vertegenwoordigd op het WK? Dan vind ik het niet raar.

Maar dan moet je niet ineens na het verlies van het team gaan spreken met "zij" :')

Ik kan me een topic herinneren over dat onderwerp: [LZP] voetbal: ZIJ hebben verloren en WIJ hebben gewonnen

:D

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:18

Ik woon in Duitsland en ja. Hier is het ook zo erg :D

Vlaggetjes op de auto, de regengoten met vlaggetjes, de vlag gehesen, brommerhelmen zwart-rood-geel,
het is om te gillen :D

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:25

Hier in België vind ik het reuze meevallen.....
ben de hollandse oranje gekte gewend ;-)

Mijn interesseert het echt helemaal niks :D
Manlief en kids (mits schappelijke tijd) kijken NL en BE.
Maar hier niks voor NL of BE, de kids hebben wel een tekening en vlag gemaakt op school,
lekker op hun kamer laten :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:28

Furrow schreef:
In België zie je alleen deze vaak, maar verder zie ik niks in regio antwerpen :')

[ Afbeelding ]

Ik zie overal belgische vlaggen aan de huizen hangen in mijn streek, en vlaggetjes aan de auto's en die hoesjes voor de zijspiegels ook. Verder heeft er al in de krant gestaan dat sommigen hun gevels van hun huizen in de belgische driekleur hebben gestoken en behalve op wedstrijddagen loopt er verder niemand als een gek erbij (nog niet in elk geval :+ ).

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:32

Ja die spiegelhoezen wel gezien! Maar eigenlijk verder hier helemaal niks.
Laatst tijdens een rijles in Merksem wel wat, maar niet zo erg/leuk als in Nederland ;)

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:36

Nou, waar ik op kot zit is de 'Rode Duivels'-gekte wel aan de gang hoor ;)
Terwijl de NLers pessimistisch zijn (of waren) denken de meeste Belgen dat ze heeel ver gaan komen :)
Mijn ultieme wedstrijd, naast NL-Duitsland, is dan ook NL-België. Kleine kans maar wie weet!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:41

Die merchandise van de duivels is dan weer wel alom tegenwoordig. Glazen en weet ik veel wat allemaal. Speciale acties van hun sponsors. Ergens maar goed dat Tunesië niet op het WK zit. Dan zou het pas goed mis gaan vrees ik. Wilmots tegen zijn ex-baas Leekens. :=

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:06

Ik vind het eigenlijk wel leuk dat de Belgen ook lekker vrolijk aan het versieren zijn geslagen, breekt de sleur toch eventjes. En het duurt maar een paar weken, geniet ervan. Het is zo weer voorbij.

Hier in de straat (in Nederland) valt het wel mee. Er hangt een enkele vlag te wapperen, maar dat kan ook van een verdwaalde geslaagde scholier zijn. Niet echt oranje huizen of gevels of zo. Maar een stuk verderop is een complete flat oranje geworden en behangen met vlaggen en alles wat er zo her en der te krijgen was aan troep (en dat was veel). Ziet er wel geinig uit moet ik zeggen. Wij zelf hebben niets en gaan dat ook niet doen.

Engelsen, die kunnen er trouwens ook wel wat van. Was 8 jaar terug tijdens het WK in de UK, en daar was alles wit met rood. Vlaggen op auto's geschilderd, huizen beschilderd, ook heel veel troep in wit en rood. Al verschilde het daar heel erg per buurt, de volksbuurten hadden ook grote schermen op straat gezet, de biertap in de buurt en dat soort dingen. Heb toen nog met kennissen daar midden op straat zitten kijken, was geweldig leuk.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 10:44

Ik loop nog steeds rond met nagelak in oranje rood wit en blauw := en heb mn oranje armbandje om :=

beetje jammer dat niemand er verder op let.. heb er nog geen commentaar op gekregen :+

maar wij roepen: HUP Holland Hup :D

maar wat roepen jullie belgen? Hup rode duivels? das wel een mond vol! :=

Hebben jullie ook speciale WKliedjes?