Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. Ik vind niet dat je met je geld hoeft te wapperen, omdat een ander trouwt. Lijkt me ook niet dat dat de bedoeling is toch
. anneliesdj schreef:Nee vind ik ook, maar het moet wel fatsoenlijk blijven.
Zo waren er op mijn bruiloft mensen die met 4/5 kinderen kwamen en dan 25 euro gaven, dat vind ik echt niet kunnen.
of niet trouwen (dan houd je het meeste over haha)
_lies_ schreef:Ik kom nooit op huwelijken, wist helemaal niet dat het überhaupt de bedoeling was dat er zoveel geld werd gegeven
ik vind de redenering erachter gewoon vreemd, omdat je een hele middag en avond blijft, geef je een godsvermogen uit ( ik lees bedragen van 100-300 euro wat ik echt nooit zou geven pfff)
Je bent toch te gast op een bruiloft? Ik snap er niks van. Ik zou ook maar een "klein" bedrag geven hoor, 20-50 max, want ik ben een krent blijkbaar. Ik vind niet dat je met je geld hoeft te wapperen, omdat een ander trouwt. Lijkt me ook niet dat dat de bedoeling is toch
.
). Ik ga trouwen, ik nodig de mensen uit en ik kies er bewust voor om de kosten te maken; ik verwacht en hoop alleen dat mijn gasten aanwezig zijn
(en zo heb ik het ook op de kaart gezet dat dat het allerbelangrijkste is). Nemen ze wat mee, mooi meegenomen maar geen must. Ik kijk ze er echt niet anders op aan
anneliesdj schreef:Nee vind ik ook, maar het moet wel fatsoenlijk blijven.
Zo waren er op mijn bruiloft mensen die met 4/5 kinderen kwamen en dan 25 euro gaven, dat vind ik echt niet kunnen.
Ik vind dat echt een heel rare gedachte......
anneliesdj schreef:Nee vind ik ook, maar het moet wel fatsoenlijk blijven.
).
Ik probeer dan te begrijpen dat men 'het is het gebaar dat telt' op de situatie probeert te betrekken, maar ik zie dat verband niet zo goed... Nu ben ik zelf iemand die juist geen gigantisch huwelijk wil, maar gewoon een ceremonie met de belangrijkste mensen, ik houd niet zo van die flamboyante huwelijken die duizenden euro's kosten, het is echt maar één dag in je leven namelijk, dat is het niet waard imo.