Ik kan er niet bij met mijn hoofd .. Relaties verzinnen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 13:53

essiedepessie schreef:
Niet leuk, maar ik zou haar laten :)

Over dit onderwerp gesproken, heeft iemand die documentaire op TLC gezien afgelopen maandag over dat meisje die 2 jongens speelde en zo een relatie aanging met twee van haar vriendinnen?

Dat was pas gek!

Echt? Ik snap niet dat mensen zulke dingen dan voor zich kunnen houden en die rol blijven spelen :')

luuntje

Re: Ik kan er niet bij met mijn hoofd .. Relaties verzinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:45

Wat rot dat ze jou zo slecht behandeld.
Ik zou haar verder negeren.
Jij klinkt als een leuke meid die niet zomaar opgeeft.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:57

Hm vreemd maar denk dat ze er in haar ogen wel een goede reden voor heeft. Zoiets doe je niet voor de lol, misschien is ze bang dat ze niet gewaardeerd wordt als ze 'nooit' een relatie heeft. Ik denk dat het onzekerheid is + nog iets van het verleden ofzo.

Voor jouw is het heel vervelend maar misschien ook wel interessant om te onderzoeken.. ;) Maar als ik jouw was zou ik het nu echt een dikke week of liever nog langer laten, gewoon negeren. (tenzij zij op een positieve manier contact zoekt) En als er geen contact meer is misschien een keer langs gaan? Dus geen berichten, appen, bellen, mailen, maar echt een keer langs gaan lijkt me echt effectiever. Stuurt ze je weg of staat ze echt niet open en wil ze je niets vertellen en blijft ze je verwijten? Dan heeft ze haar kans verpest en zou ik als ik jouw was definitief afstand houden...... Maar geef het nog even de tijd.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 19:45

luuntje schreef:
Wat rot dat ze jou zo slecht behandeld.
Ik zou haar verder negeren.
Jij klinkt als een leuke meid die niet zomaar opgeeft.

Dank je wel :D !

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 19:46

saskiakefie schreef:
Hm vreemd maar denk dat ze er in haar ogen wel een goede reden voor heeft. Zoiets doe je niet voor de lol, misschien is ze bang dat ze niet gewaardeerd wordt als ze 'nooit' een relatie heeft. Ik denk dat het onzekerheid is + nog iets van het verleden ofzo.

Voor jouw is het heel vervelend maar misschien ook wel interessant om te onderzoeken.. ;) Maar als ik jouw was zou ik het nu echt een dikke week of liever nog langer laten, gewoon negeren. (tenzij zij op een positieve manier contact zoekt) En als er geen contact meer is misschien een keer langs gaan? Dus geen berichten, appen, bellen, mailen, maar echt een keer langs gaan lijkt me echt effectiever. Stuurt ze je weg of staat ze echt niet open en wil ze je niets vertellen en blijft ze je verwijten? Dan heeft ze haar kans verpest en zou ik als ik jouw was definitief afstand houden...... Maar geef het nog even de tijd.

Ja daar geef ik je zeker gelijk in. 'Zeg nooit nooit' zeg ik vaak :)

Op dit moment reageert ze op ieder soort contact zeer negatief en aanvallend, dus ik laat het rusten. Wie weet zoekt zij inderdaad contact en anders is langsgaan na een langere periode ook wel een goed idee :)
Dank je wel voor het meedenken!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:19

Goed dat je het laat rusten. Ik vind echt dat je al veel geduld hebt gehad dat siert je wel. Ze had van mij al eerder in de stront mogen zakken.

Op een keer is het klaar, ze heeft hier zichzelf mee. :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 15:32

NeverGiveUp schreef:
Goed dat je het laat rusten. Ik vind echt dat je al veel geduld hebt gehad dat siert je wel. Ze had van mij al eerder in de stront mogen zakken.

Op een keer is het klaar, ze heeft hier zichzelf mee. :)

Ja inderdaad, ooit is de maat ook bij mij vol haha :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 17:27

Ik heb geen idee of er mensen zijn die dit volgde of wat dan ook, maar hier een kleine update :)

Ik heb tot nu toe helemaal niks van haar vernomen, ze reageert nog altijd nergens op. Ik heb nu haar moeder een brief geschreven (2 weken geleden) en ik heb daar geen reactie op tot nu toe ..

Af en toe word ik er helemaal gek van, want ik heb geen idee of dit mij ooit los gaat laten ;( Wat kan ik nog meer doen? Voor haar deur gaan staan en smeken om uitleg waarom ze loog?

Ik hoop dat jullie tips hebben.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:37

Ik heb je hele topic gelezen, en zie nu je laatste post. Maar ik denk echt dat je gedaan hebt wat je kunt doen, en je het nu los moet laten.. Dat is natuurlijk heel erg moeilijk maar je hebt er al zoveel moeite voor gedaan. Nu is het tijd voor haar (of haar moeder?) om een stap te nemen en tot die tijd moet jij je gewoon even niet laten horen of zien. Nemen zij geen stap? Dan weet je (helaas) ook genoeg, en zal je vriendschap niet sterk genoeg zijn geweest om dit te doorstaan.

sterkte meis! :(:)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 17:54

Capriootje schreef:
Ik heb je hele topic gelezen, en zie nu je laatste post. Maar ik denk echt dat je gedaan hebt wat je kunt doen, en je het nu los moet laten.. Dat is natuurlijk heel erg moeilijk maar je hebt er al zoveel moeite voor gedaan. Nu is het tijd voor haar (of haar moeder?) om een stap te nemen en tot die tijd moet jij je gewoon even niet laten horen of zien. Nemen zij geen stap? Dan weet je (helaas) ook genoeg, en zal je vriendschap niet sterk genoeg zijn geweest om dit te doorstaan.

sterkte meis! :(:)

Dank je wel :)

Ik doe mijn best om alles los te laten, maar telkens betrap ik mezelf erop dat het weer in mijn hoofd dwaalt ..

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:55

Dat zal nog wel even zo blijven, maar je hebt er niets aan om daarin te blijven hangen :n. probeer je zinnen wat te verzetten door met anderen leuke dingen te doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:58

Rietjee11 schreef:
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb alles al geprobeerd om contact te zoeken voor uitleg (Ik heb ook echt niet boos gedaan tegen der, alleen dat het vertrouwen totaal weg is. Maar dat ik wil begrijpen waarom ze het gedaan heeft)
Maar ze heeft me overal geblokkeerd, whatsapp, telefoonnummer, facebook en mail reageert ze niet op ..

Ik probeer het nu los te laten maar ik vind dat nogal moeilijk zonder de waarom te weten.
Vandaar dat ik dacht dat jullie misschien konden helpen.

Kiwipitje: Ja dat klinkt heel bekend, toen ik haar confronteerde schoot ze gelijk in de verdediging en was het allemaal mijn schuld en was ik een sl*t en h*er enz ..

Dat doen mensen die op leugens betrapt worden veel vaker, ze schamen zich vaak een ongeluk, laat gaan en niet meer bij stil staan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:06

Ik snap dat je wil weten waarom ze gelogen heeft, maar het wordt nu een beetje een obsessie voor je. Waarom stuur je in godsnaam haar moeder een brief? Laat het rusten, je kunt het niet afdwingen.

Ik zie dat je in Alkmaar woont, ze heet geen Leila toevallig? :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:17

God, lekker laten gaan zo iemand hoor :')

Snap best dat je het beste wilt (en je hebt het ook goed aangepakt, mijn complimenten). Maar wanneer iemand zo tegen je tekeer gaat en onder alles wegduikt heeft diegene A) iets te verbergen en B) is er geen enkele reden om dat op jou af te reageren. Zal makkelijker gezegd zijn dan gedaan, maar laat het lekker gaan. Misschien over een paar maandjes staat ze met hangende pootjes weer bij je ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:26

sommige mensen die liegen over zaken waarvan je denkt:
daar hoef je toch niet over te liegen
of
er wordt geen voordeel mee gehaald om zoiets te verzinnen

zijn vaak heel onzeker over zichzelf
of hebben ergens een groot gemis

ze creeën een 'waarheid' waar ze op den duur zelf ook in gaan geloven, waardoor het voor hen ook echt geen 'liegen' meer is.. ook al is het voor iedereen natuurlijk gewoon een leugen. Ze vertellen een verhaal zoals zij het graag zouden hebben, niet zoals het is.

eigenlijk moet je niet boos willen zijn op zo'n meisje (ook al is er vreselijk irritant als je er achterkomt dat iets waar jij haar op haar woord geloofd hebt een grote leugen blijkt te zijn), maar er medelijden mee hebben.

anders wordt het als ze gaat liegen om ergens voordeel uit te halen natuurlijk, of om zaken te verdoezelen die van belang zijn..

verdoezelen van het feit dat je geen relatie hebt.. daar heb je geen belang bij, daar behaal je niets mee. Ik denk eerder dat ze hunkert naar de geborgenheid van een relatie (misschien omdat iedereen een relatie heeft en zij niet, dat ze net als iedereen wil zijn.. dat kan ook nog.. dan is het geen hunkering naar een relatie maar om niet 'abnormaal' te zijn in haar ogen).

------

Ze werd heel erg boos toen jij haar op haar leugen wees.

mensen zoals zij (althans zoals ik het zie) hebben een fantasie voor zichzelf gecreeerd, als ze dit lang genoeg doen 'geloven' ze het zelf ook.. het is comfortabel om de werkelijkheid te ontduiken..

je hebt dan eigenlijk haar zeepbel kapot geprikt door haar met haar neus op de feiten te drukken.

De boosheid is dan eigenlijk ook niet zozeer omdat jij haar op een leugen betrapt, of achter haar rug om iets doet.. maar meer omdat ze haar 'verhaal' kwijt is.. iets waaruit zij misschien hoop/warmte haalde..
En ze schaamt zich waarschijnlijk rot dat je erachter bent (natuurlijk)

anderen zullen er weer anders op reageren dat als hun verhaal ontmaskert wordt, ieder mens is anders..

--

ik zou het laten rusten.. ze heeft vanzelf wel weer jouw vriendschap nodig.. als ze niet terugkomt.. dan zul je het denk ik zo moeten laten.. iemand moet zelf ontdekken dat het creeren van een andere werkelijkheid niet een goede manier is om te leven.. dat kost soms een hoop vriendschappen en banden tot zo iemand erachter is.. en sommigen zullen het nooit leren

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 18:35

Bedankt voor de reacties!

hyppolyte schreef:
Dat zal nog wel even zo blijven, maar je hebt er niets aan om daarin te blijven hangen :n. probeer je zinnen wat te verzetten door met anderen leuke dingen te doen.

Ik doe gelukkig genoeg leuke dingen hoor :D Ik ben er niet 24/7 mee bezig. Baal er alleen van dat ik het nog niet volledig van mij af kan zetten :(

lieveli schreef:
Ik snap dat je wil weten waarom ze gelogen heeft, maar het wordt nu een beetje een obsessie voor je. Waarom stuur je in godsnaam haar moeder een brief? Laat het rusten, je kunt het niet afdwingen.

Ik zie dat je in Alkmaar woont, ze heet geen Leila toevallig? :')

Ze heet geen Leila :')
Ik had haar moeder een brief geschreven omdat ik hoopte misschien hier iets uit te krijgen zodat ik het kon snappen, dat ik een link in mijn hoofd kon leggen van: oowjaa nou snap ik het. Nu is het een soort wirwar

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 18:37

elenaMM77 schreef:
sommige mensen die liegen over zaken waarvan je denkt:
daar hoef je toch niet over te liegen
of
er wordt geen voordeel mee gehaald om zoiets te verzinnen

zijn vaak heel onzeker over zichzelf
of hebben ergens een groot gemis

ze creeën een 'waarheid' waar ze op den duur zelf ook in gaan geloven, waardoor het voor hen ook echt geen 'liegen' meer is.. ook al is het voor iedereen natuurlijk gewoon een leugen. Ze vertellen een verhaal zoals zij het graag zouden hebben, niet zoals het is.

eigenlijk moet je niet boos willen zijn op zo'n meisje (ook al is er vreselijk irritant als je er achterkomt dat iets waar jij haar op haar woord geloofd hebt een grote leugen blijkt te zijn), maar er medelijden mee hebben.

anders wordt het als ze gaat liegen om ergens voordeel uit te halen natuurlijk, of om zaken te verdoezelen die van belang zijn..

verdoezelen van het feit dat je geen relatie hebt.. daar heb je geen belang bij, daar behaal je niets mee. Ik denk eerder dat ze hunkert naar de geborgenheid van een relatie (misschien omdat iedereen een relatie heeft en zij niet, dat ze net als iedereen wil zijn.. dat kan ook nog.. dan is het geen hunkering naar een relatie maar om niet 'abnormaal' te zijn in haar ogen).

------

Ze werd heel erg boos toen jij haar op haar leugen wees.

mensen zoals zij (althans zoals ik het zie) hebben een fantasie voor zichzelf gecreeerd, als ze dit lang genoeg doen 'geloven' ze het zelf ook.. het is comfortabel om de werkelijkheid te ontduiken..

je hebt dan eigenlijk haar zeepbel kapot geprikt door haar met haar neus op de feiten te drukken.

De boosheid is dan eigenlijk ook niet zozeer omdat jij haar op een leugen betrapt, of achter haar rug om iets doet.. maar meer omdat ze haar 'verhaal' kwijt is.. iets waaruit zij misschien hoop/warmte haalde..
En ze schaamt zich waarschijnlijk rot dat je erachter bent (natuurlijk)

anderen zullen er weer anders op reageren dat als hun verhaal ontmaskert wordt, ieder mens is anders..

--

ik zou het laten rusten.. ze heeft vanzelf wel weer jouw vriendschap nodig.. als ze niet terugkomt.. dan zul je het denk ik zo moeten laten.. iemand moet zelf ontdekken dat het creeren van een andere werkelijkheid niet een goede manier is om te leven.. dat kost soms een hoop vriendschappen en banden tot zo iemand erachter is.. en sommigen zullen het nooit leren

Bedankt voor je lange reactie! Dit geeft mij toch wat meer een beeld van wat er in haar hoofd gespeeld heeft :)