gezin gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kever

Re: gezin gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:49

Ik denk dat je stap 1 in de goede richting al hebt genomen door het aan jezelf (en nu dus ook aan bokt) te erkennen dat je wat mensen om je heen nodig hebt om verder te kunnen!
Ik heb al heel veel goede tips voorbij zien komen hier in dit topic, doe er wat mee :) Als ik jou was zou ik een hobby of sport vinden die je leuk vindt en die in groepsverband is, zodat je moet samenwerken met je groepsleden. Zo dwing je jezelf een beetje om contact te hebben met je groep en wie weet komen daar hele mooie, hechte en waardevolle vriendschappen uit voort!
Succes :D

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 18:12

Ja, komende tijd echt werk aan de winkel. Het beste zou zijn een gezin waar ik los kom.. daarmee zou ik echt een gat in de lucht springen.. haha dus wie er een weet van harte welkom.. moet echt uit mn vastgeroeste patroon komen.. wordt niet makkelijk maar moet wel.. anders blijf ik de eeuwige vrijgezel en zielige meisje haha..

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 18:13

dark_moon schreef:
Ja, komende tijd echt werk aan de winkel. Het beste zou zijn een gezin waar ik los kom.. daarmee zou ik echt een gat in de lucht springen.. haha dus wie er een weet van harte welkom.. moet echt uit mn vastgeroeste patroon komen.. wordt niet makkelijk maar moet wel.. anders blijf ik de eeuwige vrijgezel en zielige meisje haha..

Katten zijn ook gezellig :j :')
Hoop voor je dat je iets kunt vinden wat je helpt om uit je patroon te komen :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 18:25

Ik lees al en tijdje mee en denk niet dat een gezin de oplossing gaat zijn.. Wat je zoekt is iemand (eigenlijk meerdere) die het leuk vind om wat aandacht en algemene kennis met je te delen. Waar je regelmatig langs kunt gaan en waar je een beetje op kunt terug vallen. Veel mensen hebben dat idd binnen een familie maar er zijn genoeg mensen die een leuk sociaal leven hebben zonder familie.

Ik lees vooral eenzaamheid tussen de regels door. En dat kun je gelukkig in je eigen hand nemen. Heb je geen vrienden waar je op terugkunt vallen en hoe komt dat? Ben je verlegen, of kom je niet genoeg onder de mensen? Probeer het eens onder woorden te brengen waar je tegen aan loopt?

dark_moon schreef:

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 18:27

Het is al knap dat je hulp wil hebben.
Dat is een belangrijke stap.

Ik denk zelf dat hulp in je eigen omgeving het prettigste is.
Dat is de plek waar je moet aarden.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 18:59

Waar ik tegen aan loop is:

Algemene kennis bv. m.b.t. eten, make up, tv programma's en muziek b.v.
De lossigheid dus spontaan kunnen praten en lachen..
De gezelligheid (dus niet alleen zijn) en dan voornamelijk veel kunnen lachen, eigenlijk ben ik zo gek als een deur maar in mijn familie kan ik dit niet echt uiten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:02

En kun je je niet uiten omdat je bang bent om jezelf te uiten, of ben je letterlijk niet in staat om jezelf te uiten?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:07

kehdra schreef:
Maar waarom dan daarmee een gezin 'lastig vallen' (niet zo negatief bedoelt als dat het er staat hoor!)? Is het dan niet meer iets voor een psygoloog of een maatschappelijk werker?
Een soort van pleeggezin is TS met 27 imo dan veel te oud...

Heb je vriendinnen TS?

ik had een kennis die zat met 40 nog in een soort pleeggezin... het komt voor.
die zat er ook doorheen met alles, die heeft van die groep waar ik haar ook bij kende met bijna iedereen geen contact meer. eentje nog wel via haar zus. (ze heeft nooit een mobiel of iets gehad).

vervelende situatie, kan je niet via de huisarts hulp vinden?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:08

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met algemene kennis over muziek, tv programma's etc. Dat is toch meer een kwestie van smaak die je zelf moet ontwikkelen?

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 19:15

ja klopt maar om een voorbeeld te geven bij ons thuis bijv. nooit mtv aangestaan en dus mis je een hoop muziekkennis.. gtst nooit gevolgd e.d.
Kijk om met 40 nog in een pleeggezin te zitten ben ik niet het type voor maar een jaar zou wel goed zijn om wat losser te komen..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:18

Maar.. kun je dat niet zelf opzetten? Mijn ouders zullen ook echt geen mtv of gtst aanzetten.

Ik denk dat je misschien een beetje een te ideaal beeld hebt van een gezin, maar ik hoop voor je dat je iets tegenkomt wat je kan helpen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:28

dark_moon schreef:
ja klopt maar om een voorbeeld te geven bij ons thuis bijv. nooit mtv aangestaan en dus mis je een hoop muziekkennis.. gtst nooit gevolgd e.d.
Kijk om met 40 nog in een pleeggezin te zitten ben ik niet het type voor maar een jaar zou wel goed zijn om wat losser te komen..

Nou mtv en gtst is niet iets wat je niet wil missen. Voegt echt niets toe aan je leven hoor :+ Qua muziekkennis, filmkennis... Ik zou zeggen, zoek eens op YouTube of neem een abonnement op Netflix.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:33

nou ik heb maar 1 pagina gelezen....kijk maar uit straks ga je van de regen in de drup...en voor zo iets zou ik niet op marktplaats gaan leuren.
zoek gericht goedehulp dan weetje dat het met jouw belang voorop gedaan word, dan heb je er iets aan.

mijn tiener / begin twintig jaren waren ook niet even leuk,wat zelfs nog doorebte naar de 30
maar je moet het toch zelf gaan doen ontdekken ontwikkelen etc als je mijn diepste dalen had gezien...... maar niemand kon dat voor mij doen behalve ik zelf! dus raap jezelf bij elkaar en ga ergenst beginnen...zet de radio aan en luister! etc

en nee ik ga het niet uitleggen hoe en wat!
Laatst bijgewerkt door kwita op 09-06-14 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:35

dark_moon schreef:
Waar ik tegen aan loop is:

Algemene kennis bv. m.b.t. eten, make up, tv programma's en muziek b.v.
De lossigheid dus spontaan kunnen praten en lachen..
De gezelligheid (dus niet alleen zijn) en dan voornamelijk veel kunnen lachen, eigenlijk ben ik zo gek als een deur maar in mijn familie kan ik dit niet echt uiten..

ik begrijp wel wat je bedoelt maar ik vind films enzo niet zo boeiend. Maar dan hebben ze het op het werk weer over iets en dan zeg ik: wat is dat? en dan krijg je: >;)

:))

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 19:42

Andere mensen zeggen vaak dat ik een stil water ben en wil daar uitkomen. Plus dat mijn ex precies mijn interesses had.. maar dat word helaas niks meer al hoop ik er wel een tegen te komen die op mijn ex lijkt.. if i could turn time..

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 19:43

Ik rijd op de vrachtauto rond en wil dat dus blijven doen maar minder dagen.. de andere dagen wil ik wat anders gaan doen zodat ik wat meer onder de mensen kom.. en van daaruit verder ontwikkelen. En goed bedenken wat ik wil in mijn leven..

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 19:44

Ik hoef niet perse een gezin maar een paar mensen waar ik veel over de vloer kan komen zou ook al enorm helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:45

dark_moon schreef:
Andere mensen zeggen vaak dat ik een stil water ben en wil daar uitkomen. Plus dat mijn ex precies mijn interesses had.. maar dat word helaas niks meer al hoop ik er wel een tegen te komen die op mijn ex lijkt.. if i could turn time..

Het is je ex. En dat is niet omdat jullie zo goed bij elkaar passen. Dan zou het immers je ex niet geweest zijn. Laat het toch los! Misschien hard gezegd maar geef jezelf daar aub een schop onder je kont. Ik denk dat je beter professionele hulp kan zoeken ipv een gezin oid om mee op te trekken.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:47

Ga eens naar de huisarts en leg het voor, die kan je eventueel doorverwijzen. :)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:49

dark_moon schreef:
Ik hoef niet perse een gezin maar een paar mensen waar ik veel over de vloer kan komen zou ook al enorm helpen.

Ik snap het wel hoor, je kunt ook via de huisarts naar een groep worden doorverwezen, waar je die vaardigheden die je mist kunt leren en wat steviger in je schoenen kunt komen te staan.
Maar begrijp ook dat je eigenlijk gewoon wat lieve mensen om je heen zoekt waar je veilig bij voelt en die je een steuntje in de rug kunnen geven.
Wie weet vind je het op deze manier wel, succes iig!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:58

xSwanHeart schreef:
Waarom ben je per se op zoek naar een gezin? Is het niet een idee om een kamer in een woongroep te zoeken? Op die manier ben je onder de mensen, krijg je van alles wat mee, maar heb je ook lekker je eigen plek.

In Nieuwegein zit een hele woonwijk die alleen maar bestaat uit woongroepen. Zoiets zou voor jou misschien helemaal geen gek idee zijn.

Ik quote mezelf nog even.

Waarom is zoiets geen optie voor je? Als ik je zo hoor, lijkt dit precies wat je zoekt.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 20:02

Ik denk nog steeds dat mijn ex en ik goed bij elkaar pastten maar ik moet me eerst gewoon enorm ontwikkelen en losser worden.. en dan hoop ik dat ik een gozer tegenkom die lijkt op mijn ex maar wel voor me wil gaan.. maar ik moet eerst een jaar enorm aan mezelf werken.. ik heb sws al een afspraak bij de huisarts staan en actief op zoek naar een andere baan als chauffeuse en ik zoek er ander werk bij..

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 20:02

Ik moet inderdaad mezelf een schop onder de kont geven want anders kom ik niet verder en blijf ik hangen.. dus moet echt keihard werken aan mezelf.. maar als het dan over een jaar gelukt is kan ik supertrots zijn op mezelf..

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:05

heb je naast je werk nog tijd over om een hobby te gaan doen? Iets in groepsverband?

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 20:07

Ja, desnoods zorg ik dat ik daar tijd voor krijg.. maar uitgaan is ook wel goed voor me.. maar loop er dan ook tegenaan dat mensen zo makkelijk communiceren en los zijn en ik moet dat egt gaan leren..