Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rebeccaa schreef:Oh wat erg, het arme kind.. Dat is ook echt mijn grote nachtmerrie, samen met de angst om een blikje cola te drinken waar per ongeluk een wesp in terecht is gekomen en dan vervolgens de wesp opdrinken.. (Om die reden drink ik in de zomer niet uit blikjes, alles in een bekertje haha).

vuurneon schreef:Rebeccaa schreef:Oh wat erg, het arme kind.. Dat is ook echt mijn grote nachtmerrie, samen met de angst om een blikje cola te drinken waar per ongeluk een wesp in terecht is gekomen en dan vervolgens de wesp opdrinken.. (Om die reden drink ik in de zomer niet uit blikjes, alles in een bekertje haha).
Herkenbaar
En dan dek ik het liefst mijn glas ook nog af met bv een onderzetter
Rebeccaa schreef:Oh wat erg, het arme kind.. Dat is ook echt mijn grote nachtmerrie, samen met de angst om een blikje cola te drinken waar per ongeluk een wesp in terecht is gekomen en dan vervolgens de wesp opdrinken.. (Om die reden drink ik in de zomer niet uit blikjes, alles in een bekertje haha).
Ik vind het echt een vreselijk eng idee dat je een wespensteek in je keel/tong kan krijgen. Rebeccaa schreef:Rietjes vertrouw ik ook niet. Zelfs met een rietje in je blikje kunnen ze nog in je blikje kruipen. Als ik dan toch uit een blikje drink, dan wacht ik totdat ik heel veel dorst heb, maak ik het blikje open en drink het in één keer (bijna) leeg zodat ik er daarna niet meer uit hoef te drinken.Ik vind het echt een vreselijk eng idee dat je een wespensteek in je keel/tong kan krijgen.

Jasia schreef:Zo Dani199764, daar moet je toch ook niet aan denken.. 25 steken, bah!
Kinke, wel een stoere stier, haha.. Vervelend voor je man.. Ik word nog banger van jullie verhalen
Solleke_Noah, dan ben jij vast niet bang voor wespen? Ik kom niet meer in de buurt van het hooihok.. Ben echt doodsbenauwd voor ze.. Gisteren werd ik er helemaal panisch van, alles wat vloog of bewoog zag ik aan voor een wesp.. Zelfs mijn kat....
ben ook nooit gestoken toen, had vaak wel een wesp of vijf langs me vliegen. Maar goed, aan angst kan je niet veel doen, zo ben ik doodsbang voor spinnen
goeroe schreef:Dus omdat jij bang bent moeten ze dood?Begrijp me goed, ik moet niets van wespen hebben, maar ook wespen hebben een functie, dus tenzij ze echt op een gevaarlijke plek zitten mogen ze van mij lekker blijven zitten.
Alleen bijen en hommels dacht ik 

Gelukkig bleven de paarden rustig en zijn we niet gestoken, maar mèn ik was echt in shock
BaileyMix schreef:Ooooh ja FlyAway dat hebben wij ook gehad, buurman had een bijenkas. Lekker aan het rijden, zien we opeens van achter uit de weide een zwarte wolk aankomen... Ben echt plat op paardlief gaan liggen, vriendin hing aan de onderkant van de nek van haar paardGelukkig bleven de paarden rustig en zijn we niet gestoken, maar mèn ik was echt in shock
![]()
En dat zijn dan nog maar bijtjes... Zodra er een wesp binnen een straal van 5 meter gesignaleerd wordt ben ik weg hoor. 2 jaar terug zaten er heul veel wespen in het kozijn van de deur naar hooi,zadelkamer etc. Ook echt drama hoor
BaileyMix schreef:Ooooh ja FlyAway dat hebben wij ook gehad, buurman had een bijenkas. Lekker aan het rijden, zien we opeens van achter uit de weide een zwarte wolk aankomen... Ben echt plat op paardlief gaan liggen, vriendin hing aan de onderkant van de nek van haar paardGelukkig bleven de paarden rustig en zijn we niet gestoken, maar mèn ik was echt in shock
![]()
En dat zijn dan nog maar bijtjes... Zodra er een wesp binnen een straal van 5 meter gesignaleerd wordt ben ik weg hoor. 2 jaar terug zaten er heul veel wespen in het kozijn van de deur naar hooi,zadelkamer etc. Ook echt drama hoor

) vlogen daar. Terwijl al zijn klasgenootjes met hun ouders er gewoon doorheen fietsten -die beesten vlogen daar blijkbaar al een paar dagen-, gilde ik naar mijn neefje dat hij terug moest komen. Hij schrok zo van mijn paniek dat hij zijn fiets omgooide en naar mij toe kwam gerend. Zijn fiets lag dus midden in het gebied met alle wespen/bijen..
Een duidelijke hint... maar gelukkig doen ze verder niets. SindyKaya schreef:Zoolgangster schreef:We hebben hier hommelnesten en soms vinden de hommels dat we te dichtbij komen, dan gaan ze luid zoemend voor je hangen.Een duidelijke hint... maar gelukkig doen ze verder niets.
Prikken hommels niet?

Tallie1979 schreef:Bah, wespen... Weten jullie dat een wesp tot 10x kan steken en bij iedere steek een stof achterlaat welke andere wespen ook aanspoort tot steken?
Wespen zijn ook aaseters. Vaak in vuilnis te vinden. Heb wel eens een wesp voorbij zien vliegen met een stuk kip.
Ik heb net zelf gebeld met imkers ivm een hommelnest aan mijn balkonzijde en een bijen kolonie aan de voorzijde. Dinsdag komt er iemand kijken bij de bijen om te zien waar ze zitten en of het een linke situatie op kan leveren.
De hommels blijven we vanaf. Allereerst zijn ze beschermd, daarnaast sterven ze vanzelf in september. Bijen zijn echter een ander verhaal, die kunnen overwinteren. Dus als deze in de spouwmuur blijken te zitten, hoop ik dat ze op een goede manier verwijderd kunnen worden. Vergiftigen is mijn laatste manier.
Ik kan nu mijn raam niet open laten aan de voorzijde. Er komen bijen naar binnen. En voor wat ik zag, zijn het honingbijen.
xAnthea schreef:goeroe schreef:Dus omdat jij bang bent moeten ze dood?Begrijp me goed, ik moet niets van wespen hebben, maar ook wespen hebben een functie, dus tenzij ze echt op een gevaarlijke plek zitten mogen ze van mij lekker blijven zitten.
Een wesp heeft toch geen functie?Alleen bijen en hommels dacht ik
Ik heb een hommelnest in de stal tussen de muur, maar die laat ik gewoon zitten (hoewel ik dat ook niet zo fijn vind xD).
Maar ook wij hadden een wespennest. Of iig een beginnend wespennest:
[ Afbeelding ]
Ik kan niet zo snel iets anders vinden, maar er was nog maar 1 wesp en in die gaatjes zaten er al nieuwe wespen maar die moesten nog uitkomen. Dat hebben we zelf gewoon van het dak gedaan en geplet. Helaas is de wesp kunnen gaan vliegen...
Ik moet er niets van weten, bah