PANIEK! Een wespennest...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: PANIEK! Een wespennest...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:02

Oh wat erg, het arme kind.. Dat is ook echt mijn grote nachtmerrie, samen met de angst om een blikje cola te drinken waar per ongeluk een wesp in terecht is gekomen en dan vervolgens de wesp opdrinken.. (Om die reden drink ik in de zomer niet uit blikjes, alles in een bekertje haha).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:23

Rebeccaa schreef:
Oh wat erg, het arme kind.. Dat is ook echt mijn grote nachtmerrie, samen met de angst om een blikje cola te drinken waar per ongeluk een wesp in terecht is gekomen en dan vervolgens de wesp opdrinken.. (Om die reden drink ik in de zomer niet uit blikjes, alles in een bekertje haha).

Herkenbaar :j

En dan dek ik het liefst mijn glas ook nog af met bv een onderzetter :o

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:31

Ik ren altijd weg voor wespen. Dan word er altijd gezegd; Je moet rustig blijven zitten, dan doen ze niks... Nou ik heb toch de angst dat ze op me gaan zitten en me prikken.

Ben 1 keer geprikt, hij was in mijn haar vast komen te zitten maar ik had niks door. Nou het doet best zeer soon wespensteek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:44

vuurneon schreef:
Rebeccaa schreef:

Herkenbaar :j

En dan dek ik het liefst mijn glas ook nog af met bv een onderzetter :o
Rebeccaa schreef:

Daarom drink ik in de zomer uit rietjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:57

Rietjes vertrouw ik ook niet. Zelfs met een rietje in je blikje kunnen ze nog in je blikje kruipen. Als ik dan toch uit een blikje drink, dan wacht ik totdat ik heel veel dorst heb, maak ik het blikje open en drink het in één keer (bijna) leeg zodat ik er daarna niet meer uit hoef te drinken. :') Ik vind het echt een vreselijk eng idee dat je een wespensteek in je keel/tong kan krijgen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:58

Rebeccaa schreef:
Rietjes vertrouw ik ook niet. Zelfs met een rietje in je blikje kunnen ze nog in je blikje kruipen. Als ik dan toch uit een blikje drink, dan wacht ik totdat ik heel veel dorst heb, maak ik het blikje open en drink het in één keer (bijna) leeg zodat ik er daarna niet meer uit hoef te drinken. :') Ik vind het echt een vreselijk eng idee dat je een wespensteek in je keel/tong kan krijgen.

Maar als je dan drinkt kunnen ze niet in het rietje komen

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 13:59

Ik zou het ook niet vertrouwen hoor.. Ze gaan toch ook langs van die kleine gaatjes in de muur? Dan moet een rietje ook geen probleem voor ze zijn.. :Y)

Ik ga even mijn angst opzij zetten en mijn paardenkindjes wat voer brengen.. Wish me luck!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:03

Jasia schreef:
Zo Dani199764, daar moet je toch ook niet aan denken.. 25 steken, bah!

Kinke, wel een stoere stier, haha.. Vervelend voor je man.. Ik word nog banger van jullie verhalen _O-

Solleke_Noah, dan ben jij vast niet bang voor wespen? Ik kom niet meer in de buurt van het hooihok.. Ben echt doodsbenauwd voor ze.. Gisteren werd ik er helemaal panisch van, alles wat vloog of bewoog zag ik aan voor een wesp.. Zelfs mijn kat.... _O-

Nee klopt, niet bang zijn helpt wel :P ben ook nooit gestoken toen, had vaak wel een wesp of vijf langs me vliegen. Maar goed, aan angst kan je niet veel doen, zo ben ik doodsbang voor spinnen :')

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:41

Brr wespen.
Bij mijn bijrijdpaard zaten ze toen ook in het hooi, geen nest maar 1 of 2, kneus dat hij is zag het niet evenals ik, zag t ook niet. Uur later kon de dierenarts komen. Hij had van die zoenlippen _O-

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:46

goeroe schreef:
Dus omdat jij bang bent moeten ze dood? := Begrijp me goed, ik moet niets van wespen hebben, maar ook wespen hebben een functie, dus tenzij ze echt op een gevaarlijke plek zitten mogen ze van mij lekker blijven zitten.

Een wesp heeft toch geen functie? :+ Alleen bijen en hommels dacht ik :j

Ik heb een hommelnest in de stal tussen de muur, maar die laat ik gewoon zitten (hoewel ik dat ook niet zo fijn vind xD).

Maar ook wij hadden een wespennest. Of iig een beginnend wespennest:
Afbeelding

Ik kan niet zo snel iets anders vinden, maar er was nog maar 1 wesp en in die gaatjes zaten er al nieuwe wespen maar die moesten nog uitkomen. Dat hebben we zelf gewoon van het dak gedaan en geplet. Helaas is de wesp kunnen gaan vliegen...

Ik moet er niets van weten, bah _O-

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:52

Wij hebben een paar jaar achter elkaar wespennesten in de stal van de paarden gehad. Arme dieren durfden niet meer naar binnen (en wij ook niet). De laatste twee jaar hebben we gelukkig geen last meer gehad. Helaas zag ik vanmorgen een koninginneweps in een ventilatiegat van de muur van onze schuur vliegen. Gelukkig erg hoog, dus hopelijk gaan we er geen last van krijgen. En anders bellen we onze wespendokter gewoon weer :D

Wij hadden laatst wel een redelijk angstaanjagend momentje met bijen. Onze draagmerries staan in een weide, met daarnaast dit jaar koolzaad. Daar staan een paar bijenkassen bij en dat gaat allemaal prima. Twee weken terug liepen wij in de weide bij de draagmerries, die ineens van achteren naar voren in de wei rende. En precies op dat ogenblik kwam er een zwerm van duizenden bijen uit het koolzaad omhoog en vloog vlak over ons heen (wij moesten er voor duiken). Gelukkig gingen ze over ons heen, maar we schrokken ons wezenloos. Rationeel gezien moet het wel heel raar lopen wil zo`n hollandse bij je aanvallen, daar moet je ze echt voor provoceren/bedreigen, maar als ze zo op je afkomen, schrik je echt wel even :=

Annepanne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:59

Terwijl ik dit topic lees (er is niets waar ik zo bang voor ben als wespen) trilde mijn mobiel omdat ik een appje kreeg. Opzich geen probleem, maar hij lag naast mijn been en ik sprong bijna met mijn laptop nog op schoot van de tuinbank af omdat ik dacht: WESP! :O

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:01

Ooooh ja FlyAway dat hebben wij ook gehad, buurman had een bijenkas. Lekker aan het rijden, zien we opeens van achter uit de weide een zwarte wolk aankomen... Ben echt plat op paardlief gaan liggen, vriendin hing aan de onderkant van de nek van haar paard :') Gelukkig bleven de paarden rustig en zijn we niet gestoken, maar mèn ik was echt in shock :')

En dat zijn dan nog maar bijtjes... Zodra er een wesp binnen een straal van 5 meter gesignaleerd wordt ben ik weg hoor. 2 jaar terug zaten er heul veel wespen in het kozijn van de deur naar hooi,zadelkamer etc. Ook echt drama hoor -O-

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:03

BaileyMix schreef:
Ooooh ja FlyAway dat hebben wij ook gehad, buurman had een bijenkas. Lekker aan het rijden, zien we opeens van achter uit de weide een zwarte wolk aankomen... Ben echt plat op paardlief gaan liggen, vriendin hing aan de onderkant van de nek van haar paard :') Gelukkig bleven de paarden rustig en zijn we niet gestoken, maar mèn ik was echt in shock :')

En dat zijn dan nog maar bijtjes... Zodra er een wesp binnen een straal van 5 meter gesignaleerd wordt ben ik weg hoor. 2 jaar terug zaten er heul veel wespen in het kozijn van de deur naar hooi,zadelkamer etc. Ook echt drama hoor -O-

Gelukkig, dan zijn wij niet de enigen :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:03

BaileyMix schreef:

Och jeetje ik zou op de grond gaan liggen :oo
Wat zou ik in mijn broek schijten! Wat een drama...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:07

Vorig jaar moest ik op mijn neefje (8) passen. We moesten een bospaadje door fietsen, en ineens zag ik het; een hele zwem wespen/bijen (ik durfde niet te kijken :') ) vlogen daar. Terwijl al zijn klasgenootjes met hun ouders er gewoon doorheen fietsten -die beesten vlogen daar blijkbaar al een paar dagen-, gilde ik naar mijn neefje dat hij terug moest komen. Hij schrok zo van mijn paniek dat hij zijn fiets omgooide en naar mij toe kwam gerend. Zijn fiets lag dus midden in het gebied met alle wespen/bijen..
.. ik kon er doorheen gaan om zijn fiets te halen.

Ik voelde mij zo stom toen vervolgens al die kinderen er gewoon doorheen fietsen en ik niet eens zijn fiets durfde te pakken. _O-

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:14

We hebben hier hommelnesten en soms vinden de hommels dat we te dichtbij komen, dan gaan ze luid zoemend voor je hangen. :') Een duidelijke hint... maar gelukkig doen ze verder niets.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:15

Zoolgangster schreef:
We hebben hier hommelnesten en soms vinden de hommels dat we te dichtbij komen, dan gaan ze luid zoemend voor je hangen. :') Een duidelijke hint... maar gelukkig doen ze verder niets.

Prikken hommels niet?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:18

SindyKaya schreef:
Zoolgangster schreef:

Prikken hommels niet?

Ze kunnen uitstekend prikken, maar dan moet je ze zo ongeveer pletten voordat ze dat doen.
Mijn vader speelde vroeger gewoon met ze, liet ze gewoon over zijn handen lopen en aan zijn vingers hangen, was ook om ons te laten zien dat ze niks deden.
Maar mijn opa had eens op een motorfiets een aanrijding met een hommel en dat gaf een heel dik oog. :P

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 15:27

xAnthea: blegh ik durf niet eens naar je foto te kijken, dan slaat de paniek al weer toe, haha.. Heb maar snel door gescrollt _O-

Oei, zo'n hele plaag bijen zou ik ook voor opzij gaan hoor..

Net al mijn moed bij elkaar geraapt en alleen naar stal gegaan om even te voeren... En wat denk je? Mijn voer en spullen staan in een aparte stal.. De emmers voor twee paarden stonden al klaar (voer moet geweekt worden), wil ik ze pakken.. Vliegt er een wesp boven de emmers!! Eerste reactie (ik lijk wel een paard): Rechtsomkeert maken en weg lopen..
Maarja, toen kon ik niks.. Alle borstels liggen daar (wilde de mini's borstelen), alle andere spullen staan daar én de emmers die de paarden echt moesten, staan daar ook..
Uiteindelijk toch snel de emmers weten te vullen en weg weten te halen, maar mén ik scheet zeven kleuren :=

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:27

Bah, wespen... Weten jullie dat een wesp tot 10x kan steken en bij iedere steek een stof achterlaat welke andere wespen ook aanspoort tot steken?

Wespen zijn ook aaseters. Vaak in vuilnis te vinden. Heb wel eens een wesp voorbij zien vliegen met een stuk kip. :')

Ik heb net zelf gebeld met imkers ivm een hommelnest aan mijn balkonzijde en een bijen kolonie aan de voorzijde. Dinsdag komt er iemand kijken bij de bijen om te zien waar ze zitten en of het een linke situatie op kan leveren.

De hommels blijven we vanaf. Allereerst zijn ze beschermd, daarnaast sterven ze vanzelf in september. Bijen zijn echter een ander verhaal, die kunnen overwinteren. Dus als deze in de spouwmuur blijken te zitten, hoop ik dat ze op een goede manier verwijderd kunnen worden. Vergiftigen is mijn laatste manier.

Ik kan nu mijn raam niet open laten aan de voorzijde. Er komen bijen naar binnen. En voor wat ik zag, zijn het honingbijen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:29

Tallie1979 schreef:
Bah, wespen... Weten jullie dat een wesp tot 10x kan steken en bij iedere steek een stof achterlaat welke andere wespen ook aanspoort tot steken?

Wespen zijn ook aaseters. Vaak in vuilnis te vinden. Heb wel eens een wesp voorbij zien vliegen met een stuk kip. :')

Ik heb net zelf gebeld met imkers ivm een hommelnest aan mijn balkonzijde en een bijen kolonie aan de voorzijde. Dinsdag komt er iemand kijken bij de bijen om te zien waar ze zitten en of het een linke situatie op kan leveren.

De hommels blijven we vanaf. Allereerst zijn ze beschermd, daarnaast sterven ze vanzelf in september. Bijen zijn echter een ander verhaal, die kunnen overwinteren. Dus als deze in de spouwmuur blijken te zitten, hoop ik dat ze op een goede manier verwijderd kunnen worden. Vergiftigen is mijn laatste manier.

Ik kan nu mijn raam niet open laten aan de voorzijde. Er komen bijen naar binnen. En voor wat ik zag, zijn het honingbijen.

Meen je die eerste? Nu word ik nog banger :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:29

xAnthea schreef:
goeroe schreef:
Dus omdat jij bang bent moeten ze dood? := Begrijp me goed, ik moet niets van wespen hebben, maar ook wespen hebben een functie, dus tenzij ze echt op een gevaarlijke plek zitten mogen ze van mij lekker blijven zitten.

Een wesp heeft toch geen functie? :+ Alleen bijen en hommels dacht ik :j

Ik heb een hommelnest in de stal tussen de muur, maar die laat ik gewoon zitten (hoewel ik dat ook niet zo fijn vind xD).

Maar ook wij hadden een wespennest. Of iig een beginnend wespennest:
[ Afbeelding ]

Ik kan niet zo snel iets anders vinden, maar er was nog maar 1 wesp en in die gaatjes zaten er al nieuwe wespen maar die moesten nog uitkomen. Dat hebben we zelf gewoon van het dak gedaan en geplet. Helaas is de wesp kunnen gaan vliegen...

Ik moet er niets van weten, bah _O-

Stiekem vind ik het nest nog best kunstig in elkaar zitten. Toch knap dat ze dat zo kunnen maken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:33

Ja, een wesp heeft een gladde angel, een bij en hommel hebben er weerhaken op zitten. Daarom steken hommels en bijen maar 1x en is het klaar.

De wesp blijft steken.

Daarom zou ik geen seconde twijfelen bij het vergiftigen van wespen, maar heb ik meer moeite met bijen. Bijen en hommels steken ook niet zomaar.

Ik vind hommeltjes altijd zo schattig om te zien! :D

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 15:39

Hommels vind ik minder eng.. Als ze op me afvliegen, ga ik wel een stapje opzij.. Maar naar mijn idee doen hommels dat niet zo snel.. Die zitten lekker op de bloemetjes hun werk te doen en laten mij met rust.. Dus laat ik hun ook met rust :))
Maar wespen.. die laten mij niet met rust, blijk baar :+