overal foto's van maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:43

Ik ken een nichtje., als we met familie ergens zijn en kijkt evrn op facebook gaan we zelfs tellen hoe vaak ze het afgelopen uur op facebook iets neer heeft gezet,.. of hoe snel ze reageert op een status van ons.

Tijdens een etentje zit die ook alleeen maar met de mobiel te internetten of foto s maken voor internet.. :')

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:48

Ohh verschikkelijk.. Ik heb ook van die mensen op FB..

Toevalig van de week, mijn tante: ''Toen was het wc-papier op, dag sokken....'' :=
Ahum.. Als je geen wc papier of keukenrol kunt pakken hoe kom je dan aan sokken?
De zweetsokken die je aan hebt... En dan langs je poenanie.. uhmm.. nee hoef ik niet te weten... :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 11:01

Ik ben vorig jaar geopereerd en toen ik na de operatie weer op de kamer lag werd er al snel weer iemand gebracht die net geopereerd was. Haar man kwam binnen om te zien hoe het met haar was... Het eerste wat ze vroeg.... Heeft er al iemand op facebook gereageerd. Nou werkelijk! Dat je daar mee bezig bent op zo'n moment }:0

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 11:26

Vanky schreef:

Toevalig van de week, mijn tante: ''Toen was het wc-papier op, dag sokken....'' :=
Ahum.. Als je geen wc papier of keukenrol kunt pakken hoe kom je dan aan sokken?
De zweetsokken die je aan hebt... En dan langs je poenanie.. uhmm.. nee hoef ik niet te weten... :')

Dat was zo'n spelletje :+ Dus wss niet serieus bedoelt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 11:31

Ik ken ook dat soort types. Ik heb laatste ook iemand van mijnt tijdlijn gekieperd. Heel lieve en leuke meid hoor, maar ik hoef echt geen foto's te zien van je pas bevallen baby waar je eigen slijm nog gewoon aanhangt of waar hij met zijn kontje vol kaka in de lucht richting camera wijst }:0 . Ook niet geïnteresseerd om elke dag vijf nieuwe fotoverslagen te krijgen van wat hij allemaal voor de eerste keer heeft gedaan of dat hij weer een week ouder is geworden.

Of gecombineerd met foto's, mensen die àlles wat ze doen, vaak met hun partner, moeten delen. Ik ken koppels waarvan ik zowat het gevoel heb dat ik er zelf een relatie mee heb :+ . Gaan ze iets drinken, dan moet er verteld worden waar en liefst met foto van het eerste drankje. Waar ze die avond romantisch op restaurant zitten? Weet ik perfect. In welk hotel in Italië ze zijn ingechekt en hoe laat ze die dag zijn vertrokken voor een motorrit naar die bepaalde stad? Ik weet het. Ik mag zelfs de cadeautjes die ze elkaar op "vandaag zijn we zes maanden samen!"-dagen zien, of het lief persoonlijk gedichtje dat de ene voor de andere heeft gemaakt moet iedereen zien voordat ze het hebben ingepakt en afgegeven. Zelfs als de ene gewoon op een blad papier "I < 3 you" schrijft, moet daar toch echt een foto van op FB komen :+ .

Dan denk ik toch echt, wil je dan echt zo geen privacy en intimiteit tussen je twee tweetjes, zo van dit is gewoon tussen ons? :=

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 11:34

Er zijn inderdaad van die personen die overal foto's van maken. Gelukkig heb ik nier van die fb vrienden die overal foto's van maken om het vervolgens op fb te zetten. Ik heb in ieder geval nog nooit vieze dingen voorbij zien komen, behalve dat filmpje van die mega puist die rondgestuurd werd :+.
Ik heb wel mensen die je volspammen met elk moment van hun dag of dat van hun dieren. Daar scroll ik gewoon langs af :)

In de whatsapp groep met mensen van de studie bombarderen we elkaar wel met foto's. Foto's die we van elkaar maken, waar de ander niet al te charmant op staat of van onszelf als we ons vervelen tijdens het leren en koffie willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 11:36

Vanky schreef:

Ik denk sat dit weer zon afgesproken iets is of ik ken jouw tante..... iemand die ik ken had dit namelijk ook op fb staan!!

Ik ben ook wel n beetje schuldig trouwens. Vooral fotos van mijn katten en beebje :')
Maar verwondingen enzo niet.alleen leuke dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 11:48

Ik snap dat ook niet zo goed.. Ik zelf maak ook echt foto's van de meest oninteressante dingen (nieuwe kleding, cd's, boeken, whatever) maar ik plaats er dan 1 of 2 per week op instagram. In mijn ogen is instagram gemaakt voor zulke foto's, niet facebook. Op facebook plaats ik echt 1 foto per maand of zo..

Daarnaast vind ik het ook vreemd dat ouders niet nadenken wát ze op facebook plaatsen. Ik zou het écht niet leuk vinden als al mijn kinderfoto's op facebook zouden staan. Ik zie zo vaak foto's dat een kind helemaal onder het eten zit bijvoorbeeld, dan denk ik ook echt, tja, hoe leuk vind je kind dit over een paar jaar nog? :')
Ik vind het wel heel erg leuk als mensen foto's plaatsen van hun kind en huisdieren/paarden, maar ik hoef geen foto's te zien die alleen leuk zijn voor binnen de eigen familie, zeg maar.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:10

Oh, ik heb 1 heel 'naar' ding op fb gezet, namelijk een foto van onze net ingeslapen kat. Was echt op van ouderdom dud niks vies aan en ze lag zo als ze ook altijd sliep, dus op zich zag je niet dat ze toen al 'weg' was. Maar echt van die gore dingen of wonden of 'vieze' dode dieren zou ik er nooit opzetten.

MariekeS_

Re: overal foto's van maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:19

Toen onze hond overleed had ik het heel even overwogen om het op FB te zetten zodat men weet waarom we niet meer in het bos te vinden zijn etc.
Maar, bedacht me al vrij snel dat ik vervolgens waarschijnlijk 50 'sterkte, wat sneu, etc' reacties zou krijgen, waarvan 80% van mensen die hondje nooit gezien hebben en toen had ik me vrij snel bedacht :')

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:07

Vanky schreef:

Is van een spelletje.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:39

Vanky schreef:

Dit domme gedoe heeft te maken met het stomme spel om mensen bewust te maken over borstkanker..

Wat ik persoonlijk net zo erg vind zijn de status updates die niks zeggen.
- zucht wat erg
- pfffff dit meen je niet
- voel me zo erg down , waarom is dit mij overkomen
- je moet je b*k houden... je bent te dom en heb je toch van mn fb gegooid ( serieus.... hoe zou diegene het dan moeten lezen)

Dan krijg je eerst de reacties in de trand van wat is er gebeurd, met zo nu en dan iemand die wel weet waar t over gaat en daar iets nutteloos op terug zegt ( oh schatje, je hebt helemaal gelijk.. hoe durven ze) om vervolgens de reactie van de ts te krijgen : nee vertel ik niet want laat me niet kennen, ik ga me niet tot dat niveau verlagen, doet er niet toe enz enz

Daar krijg ik nu jeuk van |o
Laatst bijgewerkt door MondyJoker op 07-06-14 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:40

_Mondy_ Dat is ook heel irritant!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:40

Waar ik me op fb vooral aan erger zijn mensen die alleen maar zeuren en negatieve dingen posten.
Degenen die dat deden in mijn vriendenlijst heb ik er ook uitgegooid dus, totaal geen behoefte aan negatieve energie. :evaw:

Ik kan me voorstellen dat niet-dierenliefhebbers ook gek worden van mijn posts overigens, want ik post eigenlijk alleen maar foto's van m'n dieren (of met vrienden, ter afwisseling :') )

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:12

Ohhh de ik-heb-een-relatie-en-daar-moet-de-hele-wereld-van-meegenieten-dus-ik-post-dagelijks-een-update-met-mijn-vriend-getagd-of-op-de-foto-meiden. Ook zo 'boeiend' om te zien.... ik weeeeeet dat je een relatie hebt, fijn dat jullie het zo leuk hebben maar jullie foto's op een bruggetje/parkje worden een beetje eentonig.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 23:20

Kwanyin schreef:
Ik ken ook dat soort types. Ik heb laatste ook iemand van mijnt tijdlijn gekieperd. Heel lieve en leuke meid hoor, maar ik hoef echt geen foto's te zien van je pas bevallen baby waar je eigen slijm nog gewoon aanhangt of waar hij met zijn kontje vol kaka in de lucht richting camera wijst }:0 . Ook niet geïnteresseerd om elke dag vijf nieuwe fotoverslagen te krijgen van wat hij allemaal voor de eerste keer heeft gedaan of dat hij weer een week ouder is geworden.

Of gecombineerd met foto's, mensen die àlles wat ze doen, vaak met hun partner, moeten delen. Ik ken koppels waarvan ik zowat het gevoel heb dat ik er zelf een relatie mee heb :+ . Gaan ze iets drinken, dan moet er verteld worden waar en liefst met foto van het eerste drankje. Waar ze die avond romantisch op restaurant zitten? Weet ik perfect. In welk hotel in Italië ze zijn ingechekt en hoe laat ze die dag zijn vertrokken voor een motorrit naar die bepaalde stad? Ik weet het. Ik mag zelfs de cadeautjes die ze elkaar op "vandaag zijn we zes maanden samen!"-dagen zien, of het lief persoonlijk gedichtje dat de ene voor de andere heeft gemaakt moet iedereen zien voordat ze het hebben ingepakt en afgegeven. Zelfs als de ene gewoon op een blad papier "I < 3 you" schrijft, moet daar toch echt een foto van op FB komen :+ .

Dan denk ik toch echt, wil je dan echt zo geen privacy en intimiteit tussen je twee tweetjes, zo van dit is gewoon tussen ons? :=
oh dat doet me denken... ik had er ook een koppel tussen die gewoon aan het kletsen/op elkaar aan het reageren waren via facebook de een zat schijnbaar boven en de andere beneden in huis.. . ik heb die er toen uitgegooid.. hoe laag kun je zijn...

edit haha zo als andere kinderen een keer zat zijn zijn er inderdaad genoeg die huisdieren of paarden niet elke keer te zien hoeven.. denk ik :D

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 23:24

Ik heb zelfs 1 keer een wc-selfie voorbij zien komen... Ik dacht echt whuuut >;)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 23:25

Bij mensen die van elk samenzijn een foto maken, en waarvan de partner dan als eerste liket, denk ik altijd: Nou nou, wat hebben zij het gezellig met z'n tweeën. Allebei op hun telefoon bezig... :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 23:26

Vanuit mijn werk zag ik een moeder en haar zoon. Moeder liep en de zoon fietste. Maar het mannetje viel en moest huilen. 3 keer raden wat moeder deed? Heel goed, de telefoon pakken, foto maken en pas daarna naar haar kind toe om hem te troosten. Maffe wereld :+

Ik heb 2 vrienden (die dus samen zijn) die met elkaar communiceren via Facebook vind ik ook best triest; 'schat, hoe vind je deze bank?' 'Ja mooi!' En die mensen wonen gewoon samen :') why?? Stuur een mailtje of wacht tot je thuis bent :+ en dan nog een hele communicatie erna. Tot iemand ertussen komt en zegt; wow, relatie 2.0?

Ik blokkeer de mensen die alleen naar nare dingen erop zetten; heel vervelend dat je moet overgeven, maar ik hoef niet te weten wat je kon herkennen in je kots :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:35

Ik maak me de laatste maanden ook een beetje schuldig aan voor andere misschien irritante foto's op fb :o
Mijn paard staat in training (om beleerd te worden) en ik update dat fotoalbum best vaak met updates van die dag. Ik snap best dat niet-paarden mensen dat irritant kunnen vinden :o doe het eigenlijk ook grotendeels voor mezelf om later op terug te kijken, maar ook voor mensen die er in geïnteresseerd zijn en het leerzaam vinden natuurlijk :j

Daarentegen heb ik ook genoeg mensen die zo dus updates geven over hun kinderen, wat ik soms ook wel "irritant" kan vinden. Maar daar scroll ik langs en denk ik ook van "ik doe hetzelfde momenteel over mijn paard" :+
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 08-06-14 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:36

Maar als het vooral voor jezelf is, waarom dan niet in een mapje op de laptop, pc opslaan?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:56

vuurneon schreef:
Maar als het vooral voor jezelf is, waarom dan niet in een mapje op de laptop, pc opslaan?

Omdat mij 9 vd 10 keer overkomt dat een laptop(of usb/harde schijf) crasht waar ALLES op staat(is me dus al 3 keer gebeurd met usb sticks die nu onbruikbaar zijn en waar dik 1500 foto's opstaan die ik niet wou kwijtraken..
Op facebook gebeurt dit niet, die kan je namelijk op elke laptop/tablet/telefoon openen ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 20:17

Of de posts alleen zichtbaar maken voor jezelf? Kan ook :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 20:35

Winged schreef:

En dan alleen zelf liken :')

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:10

Winged schreef:

had ik ook zonder dat ik het wist. en ik me al afvragen waarom niemand reageerde -O-