Nijmegen-vrouw vraagt 1 euro voor dag en nacht opvang?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: Nijmegen-vrouw vraagt 1 euro voor dag en nacht opvang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:08

Ik heb er ook heel veel moeite mee. Ik kan me de hele dag slecht voelen als ik zwervers zie.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:29

Ik heb het ook nog nooit meegemaakt maar als ik de indruk krijg dat die persoon aan de drugs zit en het geld daarvoor bedoelt is dan krijgt diegene van mij niks. Ik zal nooit drugsgebruik sponsoren. Sowieso heb ik eigenlijk nooit cash bij mij omdat ik alles pin maar áls een zwerver mij om geld voor eten vraagt dan geef ik hem wel iets te eten.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 12:24

Wat veel mensen niet weten, is dat daklozen een uitkering aan kunnen vragen die ongeveer gelijk staat aan bijstandsniveau, de 'daklozen-uitkering'.

Hiermee heb je ruim voldoende om de nachtopvang te betalen en om een zorgverzekering af te sluiten. In de nachtopvang (mits je op tijd reserveert) heb je de gelegenheid om te douchen en om je kleren te wassen. Je gebruikt met elkaar de maaltijd en je slaapt met elkaar op zaal. In de ochtend kun je ontbijten en hier heb je de mogelijkheid om brood te smeren voor de lunch. Hierna moet iedereen de nachtopvang verlaten.

Met de uitkering die iedere dak- of thuisloze aan kan vragen, heb je ruim voldoende budget om de hele maand nachtopvang te kunnen betalen. Om die reden geef ik nooit geld.

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:45

snoetie schreef:
Hier in Heerlen komt het ook regelmatig voor, zijn veel (ex)drugsverslaafden.

Als ik heb, geef ik t (niet meer dan 2 euro). Het is niet aan mij om te oordelen wat die persoon ermee doet.
Dat ze zo leven en in deze situatie terecht zijn gekomen vind ik al erg genoeg..

overigens kost de nachtopvang hier dus wel geld..

Dat heb ik ook, in utrecht ook een keer een man wat geld gegeven die het vriendelijk kwam vragen... het is al erg genoeg dat hij geen dak boven z'n hoofd heeft.. en zo erg mis ik mijn 2 euro nou ook weer niet.
Bovendien kies ik ervoor om hem dat te geven, het is aan hem wat hij ermee doet.