Bril kapot door potje voetbal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Re: Bril kapot door potje voetbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:59

In mijn ogen vind ik de helft betalen al méér dan netjes. De brildrager neemt bewust het risico op schade tijdens een potje voetbal, en zou in mijn ogen dan ook volledig zelf betalen voor de reparatie :j

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:04

Ik vind het al heel redelijk dat je zo meewerkend bent. In principe is dit gewoon een gevalletje pech en is hier de brildrager gewoon zelf 'schuld' in. Hij kiest er immers bewust voor om zijn bril tijdens een potje voetbal op te houden.

Wacht inderdaad de verzekering af en probeer in goed overleg eruit te komen. Zou zonde zijn dat jullie vriendschap door zoiets kleins kapot zou gaan.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:09

Anoli schreef:
In mijn ogen vind ik de helft betalen al méér dan netjes. De brildrager neemt bewust het risico op schade tijdens een potje voetbal, en zou in mijn ogen dan ook volledig zelf betalen voor de reparatie :j

Inderdaad, daarom zou ik nooit verwachten om mee te betalen.
Niemand verplicht deze persoon om mee te voetballen..
Ofwel neem je een sportbril (kunnen beter tegen een stootje), lenzen (mits dat kan), ofwel neem je zoals nu het risico dat er iets kan gebeuren.
Dat is nu eenmaal het nadeel dat wij brillendragers hebben..

Maar natuurlijk als het een vriend is, snap ik dat je de gulden midden wilt nemen.
Ik hoop dat je een goedkope oplossing kunt vinden. Hebben jullie meerdere brillenwinkels geprobeerd?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:25

En ts. Hoe zit het nu?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:39

Ben ik de enige die het een beetje dom vind als iemand eerlijk is bij de verzekering als die weet dat het op die manier niet vergoed zal worden? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:08

Nou de verzekering keert niet uit, maar mijn mans kameraad is hier tegenin gegaan en heeft net vorige week een brief terug gestuurd. Op zich wel duidelijk uiteen gezet, 1 van de argumenten van de verzekering was dat hij zijn bril af had moeten zetten, maar (zoals hier ook al werd gezegd) hij kan echt niet zonder, ziet echt heel slecht. Dit heeft dus onder andere als een argument aangevoerd. Ben benieuwd wat ze gaan doen.

xSlvna, en hoe moet je dan weten dat een verzekering bij voetbal zo moeilijk doet? Ik had hier echt niet bij stil gestaan en was er gewoon vanuit gegaan dat ze gingen uitkeren..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:24

xSlvna schreef:
Ben ik de enige die het een beetje dom vind als iemand eerlijk is bij de verzekering als die weet dat het op die manier niet vergoed zal worden? :+

Misschien. Maar ik denk (hoop) niet dat ik de enige ben die het vrij asociaal vindt om de verzekering op te lichten, en ook nogal dom want als iedereen dat doet gaan alle prijzen omhoog en vergoedingen omlaag.

Los van het feit dat ik het bijzonder vindt dat zoiets als dit niet gewoon vergoed wordt hoor.