vergeten te genieten? : let's change!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: vergeten te genieten? : let's change!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:26

Het boek wil ik over mijn penpal Matthew schrijven! In overleg met hem uiteraard over nagedacht en hij staat er heel positief in. Het liefst wil ik mèt hem schrijven. Ik over hoe ik hem ervaar en hoe de correspondentie over de post gaat, met evt ontmoetingen en hij over hoe hij het ervaart en zijn eerdere en toekomstige leven. Mijn plan B in het leven is ook gezellig bij Matthew wonen als zodra dat mogelijk is van zijn kant. :)

Lastig met dochters die niet naar buiten willen, maar helaas lost het niets op om dat in dit topic te zetten. Dingen als 'gelukkig is ze naar huis' vind ik ook alles behalve positief en daar zijn we hier niet voor. :( Een goed gesprek of een brief doet vaak wonderen, dus wat let je? :D

Ik ga van de week de avondvierdaagse lopen met het werk, en naar het werk op de fiets en terug dus gezond eten ga ik er deze week proberen in te stoppen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:32

Leuk Pimaude! Bijzonder dat je met hem een boek wilt gaan schrijven. Ik vind dat een erg mooi gebaar :)

Ik heb deze avond een heerlijk rondje hardgelopen in het avondzonnetje. Als ik heb gesport zit ik echt altijd veel lekkerder in mijn vel. Top dat je mee gaat doen met de avondvierdaagse en vaker gaat fietsen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:34

jaaa, ik vind dat er meer aandacht mag gaan naar het penpallen met gevangene, en ook een kijkje achter de persoon, het hoe-en-waarom en hoe het leven na vrijkomst verder gaat is reuze interessant!

Wat goed! hardlopen lijkt me heerlijk, helaas een stel slechte knieeën! Ik had een fotomeeting, en wa onwijs leuk en ook lekker in de avondzon in het bos ;D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:48

Dat nummer is inderdaad erg mooi!

Ik kom me ook graag melden. Heb jaren (ongemerkt) depressief rondgelopen. Ook verscheidene keren zm willen plegen. Die depressie kwam vooral door de thuissituatie. Ik woon nu ergens anders, bij een ander gezin. En hoewel ik nog steeds lang niet alles op de rit heb, voel ik me veel beter dan een jaar geleden.
Mijn nieuwe insteek is dus ook om van elke dag wat moois te maken. En te genieten van het leven wat ik nu heb.

Ga ook eens 50 punten opschrijven waar ik blij van word, goed idee! En ik wil ook van elke dag een top 3 bij gaan houden wat me vrolijk heeft gemaakt die dag.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:09

Super je topic! Je beschrijft het perfect!
Denk dat héél véél mensen zich kunnen vinden in wat je schrijft. Ik zelf heb 4tal jaar geleden, een super tijd gehad. Ik voelde me zo goed, ik straalde. Dan in relatie beland waar ik onbewust ongelukkig werd. Ik was ik niet meer. Na het uitgaan van de relatie, heb ik het 2j heel moeilijk gehad. Ik zag het niet meer, ik kon enkel klagen. Sinds 3maand en ik in Frankrijk gewesd, en hier heb ik mezelf weer ontdekt. Nu ga ik terug naar België met een glimlach! Opnieuw genieten en lachen xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:51

Ik ben begonnen aan het boek! Een stukje inleiding wel te verstaan :,D

Em wat goed al die bokkers! Amoj: goed dat je je ervan bewust bent dat je zelf dingen kunt veranderen!

Crazygirl1: ah heftig! Goed dat je het weer oppakt !

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:57

Ik lees ook eens even terug.

Ik merk dat ik zo erg bezig ben met het 'volgende' en dat ik dus vergeet te genieten van het hier en nu.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:12

Zo vandaag heb ik een gesprek met mijn moeder gehad, heeft veel opgehelderd en ook voor opluchting gezorgd. De nare sfeer in huis is nu ook gelijk weg! Dus mijn dag kan niet meer stuk!
Ik ga er het beste van maken, ga nu ook lekker naar buiten en genieten van de dag!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:19

Tulandro schreef:
Ik merk dat ik zo erg bezig ben met het 'volgende' en dat ik dus vergeet te genieten van het hier en nu.

Daar betrap ik me ook vaak op.
Goed idee dit topic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:33

Kirrr schreef:
Tulandro schreef:

Daar betrap ik me ook vaak op.
Goed idee dit topic!

Of, zoals in mijn geval, dat de 'slechte' dingen de goede overheersen. Zo heb ik vandaag complimentjes gehad over mijn haar, gister ook en ook nog eens over mijn kleding. Ik heb lekker gegeten etc. Maar vaak merk ik dat ik dan ook meteen méér wil. Ik ben blij als ik kan RPG'en, maar als het maar een uurtje is (wat 5 posts per persoon is ofzo) dan is het meteen van he oliebol, ik wil meer...

Vandaag; veel huiswerk om te doen, ben de hele dag bezig. Maar, ik vind wel dat ik goed bezig ben, effectief. Leuke dag gehad op school, maar tja, dan weer toch het sombere gevoel, dat ik moe ben etc. Urgh. :+

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:39

Ik kom dit topic echt op het juiste moment tegen. Een vriendin is bezig er weer bovenop te komen, nu heb ik met der afgesproken samen elke dag in een schriftje inderdaad iets leuks op te schrijven. Voor haar een hele stap dus we beginnen met 1 en bouwen zo op, dat ze weer positief in het leven komt te staan!

Waar bokt niet goed voor is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:28

Echt onwijs leuk dat zoveel mensen zich in mijn openingspost vinden !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:21

Ik ga vanaf vandaag beginnen met een top 3 opschrijven, elke dag :)

Vanochtend naar het gemeentehuis geweest, en ein-de-lijk officieel rondgemaakt dat ik ergens anders woon :)

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:47

Ik ben ook begonnen met het Day Zero Project! Dus 101 doelen in 1001 dagen :).
Eb ik schrijf ook elke dag iets positiefs in een schriftje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:49

Amoj: Dat is een lekker gevoel denk ik, een klein stukje opnieuw beginnen officieel!

Ik had een fijne dag! Mocht na 2 uurtjes werken alweer naar huis ivm dat het zo rustig was, en vanavond weer de 10 km gelopen met de avondvierdaagse met een groepje van het werk èn de hond! :) Helemaal moe, maar hardstikke leuk!

En morgen weer wat loon uitgeven, genieten van mijn pony en van het weer zolang het droog blijft ;D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:53

@ rosslover, wat voor doelen heb jij zoal?
Ik wil dat ook nog gaan doen, maar kan er zo weinig bedenken...

Heb nu zelfs al moeite met een top 3. Besef nu dat mijn leven er eigenlijk best wel saai en eentonig uit ziet :=

@pimaude, altijd fijnwat geld uit geven, geeft mij ook altijd een lekker gevoel :o

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:06

@amoj
Ik heb bijvoorbeeld een strandrit maken, een verhaal schrijven, vliegen in een vliegtuig, rijden met neckrope, meer leren over natural horsemanship, meedoen aan een fotomeeting, meer over mn camera leren, naar blijdorp gaan, western rijden, een sneeuwpop maken, rijden op een haflinger, een penvriendin zoeken en vijf brieven schrijven, naar een one direction concert gaan, een x vissen, leren skaten, 10 woorden leren die ik niet ken, een horrorfilm kijken em dansen in de regen. En dat is nog niet eens de helft maar wel een paar van de leukste dingen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:12

haha, ja maar ik heb nu wel een doel: studie betalen in september! Dus niet tè fanatiek uitgeven! :P

rosslover: wat gaaf! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:18

Leuk Pimaude!

Amoj: waarom begin je niet eerst gewoon met een paar doelen? Anders heb je kans dat je dingen gaat verzinnen om op die 101 doelen uit te komen die je eigenlijk niet zo graag wilt doen. Misschien is het leuker om eerst een paar doelen te bedenken die je écht graag wilt halen, na verloop van tijd komen er vanzelf wel weer dingen bij en bereik je die 101 :j

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:32

Deetjeeuh schreef:
Of, zoals in mijn geval, dat de 'slechte' dingen de goede overheersen. Zo heb ik vandaag complimentjes gehad over mijn haar, gister ook en ook nog eens over mijn kleding. Ik heb lekker gegeten etc. Maar vaak merk ik dat ik dan ook meteen méér wil. Ik ben blij als ik kan RPG'en, maar als het maar een uurtje is (wat 5 posts per persoon is ofzo) dan is het meteen van he oliebol, ik wil meer...

Vandaag; veel huiswerk om te doen, ben de hele dag bezig. Maar, ik vind wel dat ik goed bezig ben, effectief. Leuke dag gehad op school, maar tja, dan weer toch het sombere gevoel, dat ik moe ben etc. Urgh. :+

Herkenbaar :j Ik heb ook altijd iets slechts dat overheerst. Dus 'ik heb vandaag hard gewerkt en op tijd alles af gekregen' wordt dan 'ik heb vandaag hard gewerkt en op tijd alles afgekregen, maar ik heb tussendoor te vaak op facebook gekeken en ik had dus sneller kunnen zijn.'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:17

Hoe is het hier met jullie?
Ik zit momenteel erg in een dipje. Niets wil lukken, en al 3 dagen ziek op bed. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:32

Ik houd het elke dag bij. Heb net een nieuw lijstje online gezet (doe in eens in de paar dagen)

-Vriend belt me zomaar even op

-Poes spint op schoot

-In m’n bikini in de tuin liggen

-Wonen in een leuk dorp

-Knus op de bank zitten

-In pyjama de paarden buiten zetten

Vervelend dat je ziek bent amoj, maar misschien gebeuren er toch nog wel kleine mooie dingen?

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:43

Heel veel beterschap amoj, maar is er dan niks gebeurd in de tussentijd waar je even van hebt kunnen genieten. Al is het maar de liefde van mensen als ze voor je zorgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 02:10

5-1 voor Nederland. Een geweldig crewfeest gehad en collega's weer van een andere kant gezien! Dit is de keelpijn dubbel en dwars waard ! Later even meer, maar ik ben blij !