Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
chelle_dora schreef:anneliesdj: Maar dan nog zit er dus wel een verschil tussen 'strand' en 'straat'.
Dat kinderen dat afvragen is normaal. Dan kan je als ouder daar ook normaal op inspringen. Als je wel een 'normaal' badpak aan hebt, kunnen die kinderen dat net zo goed zien en vragen 'waarom heeft die vrouw een deuk waar jij een borst hebt'? Kinderen vergelijken nou eenmaal en zien dat dan ook heus wel, ze zijn minder achterlijk dan je denkt.
Wat ik al zei, dan moet je je kinderen binnen houden tot ze oud en wijs genoeg zijn dat je het ze wel uit kan leggen op de manier die jou het beste uitkomt, maar dat is geen reden voor een ander om zich niet te mogen kleden op de manier waarop hij/zij zich fijn voelt na zo'n drastische ingreep. Ik kan me best voorstellen dat je misschien gewoon zo snel mogelijk je leven weer op wilt pakken en dan hoef je echt niet rekening te houden met de tere kinderzieltjes (of moederzieltjes?) die hier niet tegen kunnen. Je kan zelf ook altijd nog besluiten om, als je op het strand ligt, met je kinderen een ander stukje strand op te zoeken, je hoeft het niet op te zoeken als je het niet kan uitleggen aan je kinderen en wat dat aangaat duwen ze dus echt niet dat litteken in het gezicht van je kind.
En kinderen kopieren en vergelijken graag, dus als je er zelf niet spastisch mee omgaat, draag je dat ook over aan je kinderen. Scheelt een hoop hoor.
Ik ga bijvoorbeeld echt niet rekening houden met de rest van de wereld als ik van de zomer in m'n bikini loop of in m'n zomerkleding loop. ja, dan zul je bij mij denk ik toch al snel bijna 10 centimeter van 't litteken zien, en als ze willen kijken, moeten ze dat vooral doen. En ja, mijn jongste broertje vond het in het ziekenhuis ook heel spannend en durfde me bijna niet aan te kijken geloof ik gewoon omdat ie het zo eng vond, maar omdat ik daar geen nadruk op heb gelegd is hij er nu weer helemaal ontspannen over en kan ie me gewoon aankijken, ongeacht wat ik aanheb en hoeveel hij er wel of niet van kan zien.

) dus dan is het dubbel raar dat je de boel daar bloot gaat gooien op het moment dat het er over het algemeen niet fraaier op is geworden.
En niemand hoeft zich ervoor te schamen. pmarena schreef:Als je je leven op wil pakken zoals daarvoor dan trek je lekker de bikini aan die je al had, toch
Waarom bewust er voor kiezen om een speciaal kledingstuk te kopen waarmee je je litteken kunt gaan showen aan mensen die er over het algemeen niet op zullen zitten te wachten?
Net zoals het wel goed bedoeld fatsoenlijk is wanneer mensen met andere littekens, huidaandoeningen of wat voor minder fraais dan ook ervoor kiezen om dat een beetje te bedekken d..m.v. bvb. een badpak i.p.v. een bikini, is dat met een (al dan niet aanwezige) borst toch niet anders?
Sterker nog, bij een borst is het heel normaal dat je die bedekt houdt op de meeste plekken (hoe mooi die ook is) dus dan is het dubbel raar dat je de boel daar bloot gaat gooien op het moment dat het er niet fraaier op is geworden.
Nogmaals: ieder mag het voor zich weten hoor
En niemand hoeft zich ervoor te schamen. Maar expres afwijkende kleding kopen om het te gaan benadrukken is op zich toch wel een beetje "mwoah".

Citaat:Jij stoort je niet aan mijn cup G, maar als ik daar nu naakt mee ga liggen juist OMDAT ik een cup G heb?
Want starende blikken en nieuwsgierige vragen, associaties met borstkanker en mensen met een andere mening zul je toch altijd blijven treffen
Tamara schreef:Chelle_dora, dank voor je toelichting hierboven. Bij het lezen van dit topic en de reacties kwam mijn mening in eerste instantie overeen met die van Blijheid. Waarom iets bloot gooien wat altijd bedekt heeft gezeten? Ik kan me voorstellen dat je niet altijd zin hebt in starende blikken en nieuwsgierige vragen, zaken die toch zullen opspelen als je in een badpak met een gat erin loopt, als dat ook opgelost kan worden met een hoger gesloten badpak of een andere bikini. Maar wat jij hierboven aangeeft had ik eigenlijk nog niet bij stilgestaan. Als de afwerking van een 'gewone' bikini niet prettig zit op de plaats van je litteken, is zo'n monokini 2.0 wel een uitkomst kan ik me voorstellen. Op die manier kan ik alleen maar zeggen, doenWant starende blikken en nieuwsgierige vragen, associaties met borstkanker en mensen met een andere mening zul je toch altijd blijven treffen
Daarom snap ik de reacties ook wel over het 'blootgooien wat je normaal ook bedekt hebt', en kan er dan ook niet boos over worden ofzo, maar het vergt wel een aanpassing, en laten we eerlijk wezen, de meeste ondermode & badmode is tegenwoordig voornamelijk heel erg mooi, en niet altijd even comfortabel
Tamara schreef:Chelle_dora, dank voor je toelichting hierboven. Bij het lezen van dit topic en de reacties kwam mijn mening in eerste instantie overeen met die van Blijheid. Waarom iets bloot gooien wat altijd bedekt heeft gezeten? Ik kan me voorstellen dat je niet altijd zin hebt in starende blikken en nieuwsgierige vragen, zaken die toch zullen opspelen als je in een badpak met een gat erin loopt, als dat ook opgelost kan worden met een hoger gesloten badpak of een andere bikini. Maar wat jij hierboven aangeeft had ik eigenlijk nog niet bij stilgestaan. Als de afwerking van een 'gewone' bikini niet prettig zit op de plaats van je litteken, is zo'n monokini 2.0 wel een uitkomst kan ik me voorstellen. Op die manier kan ik alleen maar zeggen, doenWant starende blikken en nieuwsgierige vragen, associaties met borstkanker en mensen met een andere mening zul je toch altijd blijven treffen
pmarena schreef:Als je je leven op wil pakken zoals daarvoor dan trek je lekker de bikini aan die je al had, toch
Waarom bewust er voor kiezen om een speciaal kledingstuk te kopen waarmee je je litteken kunt gaan showen aan mensen die er over het algemeen niet op zullen zitten te wachten?
Net zoals het wel goed bedoeld fatsoenlijk is wanneer mensen met andere littekens, huidaandoeningen of wat voor minder fraais dan ook ervoor kiezen om dat een beetje te bedekken d..m.v. bvb. een badpak i.p.v. een bikini, is dat met een (al dan niet aanwezige) borst toch niet anders?
Sterker nog, bij een borst is het heel normaal dat je die bedekt houdt op de meeste plekken (hoe mooi die ook is) dus dan is het dubbel raar dat je de boel daar bloot gaat gooien op het moment dat het er over het algemeen niet fraaier op is geworden.
Nogmaals: ieder mag het voor zich weten hoorEn niemand hoeft zich ervoor te schamen.
Maar expres afwijkende kleding kopen om het te gaan benadrukken is op zich toch wel een beetje "mwoah".
Shadow0 schreef:pmarena schreef:Maar als je echt een raar litteken over hebt gehouden ofzo, dan lijkt het me niet nodig om daar mee te gaan "showen".
Zowel voor je omgeving als voor jezelf
Waarom niet? Dat soort dingen horen toch gewoon bij het leven, waarom zou je dat weg moeten stoppen voor de omgeving?
Ik ben blij dat deze krachtige vrouwen zich zo laten zien om mensen bewust te maken. pmarena schreef:Als je je leven op wil pakken zoals daarvoor dan trek je lekker de bikini aan die je al had, toch
Sterker nog, bij een borst is het heel normaal dat je die bedekt houdt op de meeste plekken (hoe mooi die ook is) dus dan is het dubbel raar dat je de boel daar bloot gaat gooien op het moment dat het er over het algemeen niet fraaier op is geworden.
Nogmaals: ieder mag het voor zich weten hoorEn niemand hoeft zich ervoor te schamen.
Maar expres afwijkende kleding kopen om het te gaan benadrukken is op zich toch wel een beetje "mwoah".
xRaisin schreef:pmarena schreef:Als je je leven op wil pakken zoals daarvoor dan trek je lekker de bikini aan die je al had, toch
dit vind ik ook een beetje naar. Ik kende iemand met pigment problemen. Hij had in iig allemaal vlekken op zijn gezicht en leek half blank en half neger. Is hij gewoon mee geboren kan hij niks aan doen.
Moet hij dan ook zijn gezicht/hele lichaam bedenken omdat dat 'fatsoenlijk' is zodat wij er niet naar hoeven te kijken.

als er mensen zijn die hier zich wel prettig bij voelen vind ik het een prima en leuke oplossing.