hoe ouders vertellen, verlaat afstuderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

evaac

Re: hoe ouders vertellen, verlaat afstuderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 22:19

T plan: ik ga regelen dat ik langer stage kan lopen, dan doe ik nu mn opdracht afronden, dan mail ik dat naar mn school. Mailtje zo dichtgetimmerd dat ze geen nee kunnen zeggen. Dat ik nu iig alles af heb, verder moet ik alles vertellen enzo. Pa boos en heel teleurgesteld, nu is hij enorm chagrijnig. Morgen zal t vast nog erger zijn, dan beseft hij t meer...

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:26

Wat vervelend! Ik heb zelf in januari dit ook gehad. Ik had erge stress en moest even minderen. Hierdoor had ik mogelijk uitloop tot september. Eerst maar mijn moeder gebeld en die had mijn vader vast ingelicht. Uiteindelijk ben ik ziek geworden(nog steeds) waarschijnlijk door de stress dus heb nu al 3 kwart jaar uitloop.

Wel vervelend dat je vader er zo boos om is! Lekker even laten gaan en daarna ziet hij echt wel in dat het niet zo dramatisch is als het lijkt! Komt allemaal goed!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:22

Vervelend dat ie zo boos is, lijkt me alleen maar moeilijker worden om m nog iets te vertellen.
Hij mag al blij zijn dat je niet een heel jaar over hoeft te doen

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:32

Eigenlijk best wel erg dat ouders boos of teleurgesteld worden als dochter of zoon niet het perfecte vooropgestelde traject volgen. Geen kans op eigenheid, individualiteit, nee, iedereen moet dezelfde eenheidsworst worden. Jouw kind dat drie maanden later afstudeert dan het gros van de kinderen, schande!!
Ik snap echt niet dat ouders zo kunnen denken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:36

Gini schreef:
Eigenlijk best wel erg dat ouders boos of teleurgesteld worden als dochter of zoon niet het perfecte vooropgestelde traject volgen. Geen kans op eigenheid, individualiteit, nee, iedereen moet dezelfde eenheidsworst worden. Jouw kind dat drie maanden later afstudeert dan het gros van de kinderen, schande!!
Ik snap echt niet dat ouders zo kunnen denken.

Drie maanden later dan het gros? Ik denk eerder dat nominaal + drie maanden meer in de buurt komt van gemiddeld dan nominaal alleen :D

Gefeliciteerd TS, je bent gemiddeld *\o/*

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:48

Waarom doen ze daar zo moeilijk over? Je stopt toch niet met school? Je maakt gewoon netjes de opleiding af, alleen heb je een paar maanden vertraging... Wat maakt dat uit? Je gooit er niet met de pet naar, maar bent er serieus mee bezig. Ik zie het probleem niet. Als je mijn kind was geweest, had ik daar zeker niet boos over geworden, en ook niet teleurgesteld. Ik hoop dat je ouders snel weer normaal tegen je gaan doen.
Succes de komende periode!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:02

Wil toch wel heel erg bot even zeggen dat ik je vader een *#% vind. Geen ouder hoort zo te reageren. Dat ze boos zijn, prima maar het is geen wereldramp en !slechts! 2 a3 maand later studeer je alsnog af. Kan gebeuren, geen man overboord toch? Tijd dat je vader wat aan zichzelf gaat doen. Een goeie trap onder zijn billen zou hij moeten krijgen. Je hoort je kinderen toch onvoorwaardelijk te steunen? Zeker bij zoiets 'onbenulligs' als dit!

Succes met je studie! *\o/*

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:08

Ik snap ook niet helemaal waarom ze zo heftig reageren. Ikzelf ben van niveau 4 naar niveau 3 gezakt en ik heb er een jaar langer over gedaan :') Die 3 maanden stellen dan in mijn ogen niet zoveel voor, gaat erom dat je het haalt toch? :D
Wel knap dat je het toch verteld hebt :j Succes!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:17

Ik wou net zeggen, ik zit op de uni maar volgensmij studeren er meer mensen af mer studievertraging dan zonder :'). Dat ze het jammer vinden, ja oke dat is begrijpelijk, maar zelf zijn ze vast ook niet 100% perfect.ik heb wel een beetje hetzelfde gehad wat betreft ouders als jij, dus mn pb staat altijd voor je open :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:29

Iemand van mijn opleiding (aantal jaar terug) had een brief geschreven.
Kort stond erin:" Dat haar vriend uit de bajes was na een drugsdeal, maar dat hij iemand had geslagen en daarom nu een taakstraf heeft.
Dat zij zwanger is van die vriend en dat ze weggaat.".

Maar later in de brief:"Nee hoor, ik heb niks, niet zwanger en geen vriend die crimineel is, ik heb alleen te weinig studiepunten voor mn BSA.

Dit hoef je natuurlijk niet te doen, maar ik zou het wel zeggen, een diploma iets later is niet erg, zolang je hem krijgt toch :)?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:36

Ess_Ramona schreef:
Iemand van mijn opleiding (aantal jaar terug) had een brief geschreven.
Kort stond erin:" Dat haar vriend uit de bajes was na een drugsdeal, maar dat hij iemand had geslagen en daarom nu een taakstraf heeft.
Dat zij zwanger is van die vriend en dat ze weggaat.".

Maar later in de brief:"Nee hoor, ik heb niks, niet zwanger en geen vriend die crimineel is, ik heb alleen te weinig studiepunten voor mn BSA.

Dit hoef je natuurlijk niet te doen, maar ik zou het wel zeggen, een diploma iets later is niet erg, zolang je hem krijgt toch :)?

:')

TS, wat jammer dat je vader zo heftig reageerde. Misschien is het een idee om een briefje te schrijven of te vertellen dat je het zelf ook erg vindt dat je studievertraging op loopt, maar dat je wel heel erg je best gedaan hebt en nog steeds doet! Dat je het erg vind dat ze zo heftig reageren i.p.v. het jammer te vinden maar je verder te steunen. Aan verwijten e.d. heb je nu niets, dat zorgt er alleen maar voor dat je er een nog slechter gevoel over krijgt.

Ik begrijp heel goed dat dit niet het leukste nieuws is om te vertellen, maar dat je er zo erg tegenop ziet vanwege de reacties is gewoon niet leuk :(:). Daarnaast is de studievertraging te overzien, zo enorm veel langer is het niet.

Kop op en voor je het weet heb je je diploma in handen! Je mag trots zijn op jezelf!