"op vriendschap staat een leeftijd"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:21

En weet je, eens je 20 en 22 bent, is er geen kat die een wenkbrauw optrekt als jij zegt dat je beste vriendinnen bent :P . Want dan is dat plots wel heel erg gewoon, dan zijn vriendschappen van mensen die 5 jaar verschillen nog heel gewoon...En ik denk niet dat jij tegen je vriendin gaat zeggen "joh, nu wil ik niet met je optrekken want die anderen vinden dat je te jong voor me bent, maar kom over tien jaar eens terug, dan kan ik wel je beste vriendin worden!" :P .

Als ik één ding geleerd heb uit mijn jeugd dan is het wel: Wees bij de mensen bij je graag bent, kies de vriendinnen uit die je zelf wilt hebben en wees gelukkig met hen. Ongeacht wat andere kinderen zouden vinden over met wie je wel en niet bevriend mag zijn. Als je eenmaal volwassen bent, wil terugblikken op een geweldige tijd die je hebt gehad met de beste vriendin die je maar kon inbeelden, niet met op een "ik deed maar alsof ik het allemaal leuk vond maar eigenlijk had ik met veel leukere vrienden kunnen optrekken"-tijd.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:23

Niets van aantrekken!

Ik heb vrienden van 15 en van 25 en ik ben zelf 18. Hoe ouder je word hoe minder het uit maakt hoe oud je bent. Maak je dus maar niet druk ;)

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:24

helemaal niks vreemds aan hoor.

ik ben 19 en goede vrienden van me zijn 38 en 44 en weetje ik heb de grootste lol met ze :D
daarnaast heb ik allerlei vrienden van leeftijden er tussen :P

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:26

Ik ging toen ik kind was altijd met jongere kinderen om. Toen ik 16 was had ik bv ook vriendinnen van 12. Ik kon het gewoon over het algemeen minder goed met leeftijdsgenootjes vinden :) Inmiddels ben ik 24 en variëren mijn vrienden van 20 tot begin 30. Maar ik kan het ook nog steeds heel goed vinden met veel jongere mensen :D

Creatas

Re: "op vriendschap staat een leeftijd"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:10

Vanaf mijn 12e heb ik vrienden/vriendinnen die 9 a 10 jr ouder zijn... zijn nu zo'n 20jr later nog steeds mijn beste vrienden.
Niks aan trekken van wat andere zeggen! Als het een vriendschap is die een ander niet beperkt door het leeftijdsverschil er gewoon heel blij mee zijn!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:12

vriendschap kent geen leeftijd, maar hoort vaak wel bij een bepaalde levensfase. Zo heb ik 2 vriendinnen die ik al ken vanuit de luiers en een bult vriendinnen die bij een bepaalde levensfase horen.
Er zijn dus ook een aantal vriendinnen weer verdwenen uit mijn leven, want we hebben geen gemeenschappelijke deler meer (werk, studie, paarden)

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:13

Ik dacht dat dit topic zou gaan over een leeftijdsverschil van 20 jaar of meer..
Wat zijn nou 2 jaar? Als je ouder word dan is er (bijna) niemand die alleen maar vrienden heeft van zijn eigen leeftijd, dus een beetje raar dat ze er moeilijk over doen als mensen jong zijn.
Niets van aantrekken dus!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:18

Belachelijk. Nee hoor. Het heeft meer met karakter en levenservaring uit te staan. Hoe sta jij In deze wereld? Ik kan vaak met mensen van nmijn eigen leeftijd slecht uit de voeten terwijl ik erg goed klik met mijn nichtje van 3 jaar jonger. Vind het juist leuk om te zien dat zij in fases terecht komt waar ik uit kom. Verder ga ik veel meer met oudere mensen om van 45 of 50. Net waarmee het goed klikt. Maar deze mensen zijn vaak een stuk interessanter en serieuzer dan mensen van mijn leeftijd.