jacolien schreef:Longkanker krijg je niet op deze leeftijd...
Beetje raar dat je dit zegt, natuurlijk kan je ook op jonge leeftijd kanker krijgen. Toevallig had mijn broer longkanker gekregen op een leeftijd van 18 jaar...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
SAKKIA schreef:Dus daarom zou ik dat proberen. Dan hou je het in eerste instantie bij jezelf. Je betrekt de ouders er niet direct bij en als het wel waar blijkt te zijn hoeft niemand er achter te komen dat je getwijfeld hebt. Je verteld gewoon niet van deze actie. Mocht het niet waar zijn kun je in alle rust nadenken over je vervolgacties.
Jolien87: ik zeg toch niet dat ze moet bellen? Ik zou aan de balie gaan staan dat je op bezoek komt bij ..... Dat het een goede vriend is en dat je hem wilt verrassen.
Als je weet in welk ziekenhuis hij "ligt" is op internet zelfs de afdeling nog wel te achterhalen waar zulke patiënten meestal liggen of behandeld worden. Hoef je alleen nog maar even naar het kamernummer te vragen
senna21 schreef:TS, geen idee of dit voor die vriend van jouw geldt. (het kan natuurlijk ook waar zijn), maar het kan ook komen door psychische nood.
Mensen die een ernstige ziekte of bijv een ontvoering verzinnen, lijden veelal aan het syndroom van 'Muchhausen by Proxy'. (wikipedia is your best friend)
Mensen kunnen daar heel ver in gaan.
ievie schreef:senna21 schreef:TS, geen idee of dit voor die vriend van jouw geldt. (het kan natuurlijk ook waar zijn), maar het kan ook komen door psychische nood.
Mensen die een ernstige ziekte of bijv een ontvoering verzinnen, lijden veelal aan het syndroom van 'Muchhausen by Proxy'. (wikipedia is your best friend)
Mensen kunnen daar heel ver in gaan.
Munchhausen by proxy is iets anders. Als ik me niet vergis, gaat dat over het ziekmaken van je kind..
Ik heb zelf ook iets dergelijks mee gemaakt. Heb zelf kanker gehad en kwam in die tijd via een speciaal forum in contac met een meisje met leukemie, dacht ik.. Zij gibg echt superver. Ze had met meerdere mensen contact en bleek hun verhalen en fotos bij anderen als haar verhaal te gebruiken. Ik kwam er destijds achter doordat ik haar op een foto wel heel erg op een ander meisje vond ljken. Foto doorgestuurd naar dat andere meisje en ja hoor.. dat was háár foto!
Ts, veel wijsheid toegewenst en bedenk dat je vriend sowieso ziek is. Is het geen kanker, dan wel wat anders..

Strasshorse schreef:heb hier al een paar x het woord borderline voorbij zien komen en ervwordt over gepraat alsof die mensen psygisch gestoort zijn.
Mijn moeder heeft het ook en borderline heb je niet dat krijg je, door dingen die je hebt meegemaakt en daar niet mee om kan gaan.
Het zit in je hoofd zeg maar, maat mijn moedet zou het echt niet in dr hoofd halen om tegen iedereen te zeggen dat ze kanker heeft terwijl het niet waar is.
Ligt dus meer aan de persoon zelf dan aan de stempel borderline, ook mensen zonder borderline verzinnen de gekste dingen.
Sorry dit moest er even uit.
TS: zoals al eerder is genoemd zou ik vragen wanneer zijn volgende behandeling is en bij welk ziekenhuis/arts en dan via het ziekenhuis informeren of hij daar ind als patiënt ingeschreven staat. En als het niet zo is hem ermee confronteren zo van, je had dan en dan toch een afspraak bij dat ene ziekenhuis? ik stond daar want ik wilde je toch steunen ondanks dat je het niet wilde maar bij het ziekenhuis wisten ze niet wie je was en stond je daar niet ingeschreven. dan denkt hij al oeps, komkommer je daar maar uit
Anoniem schreef:Ik ben erg voorzichtig geworden met dit soort dingen sinds er een tijd geleden over een bokker ook zo gedacht werd maar ze uiteindelijk toch overleed. Je kunt als buitenstaander niet altijd situaties juist inschatten aan de hand van de informatie die je tot je beschikking hebt. Voor hetzelfde geld is er toch wel echt wat met hem aan de hand....
Inderdaad, niet te snel conclusies trekken.