Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sallandval schreef:MeggiieTommy schreef:Daar ben ik inmiddels helaas ook achter. Ik sta ook totaal niet achter de afspraken betreft die jongen, maar ik heb dat wel voor hem over (het is trouwens niet mijn ex, haha). Mijn houding tov het blowen is sowieso al beter geworden, maar bleef ik volhouden omdat ik niet op wil geven als hij zich niet aan de afspraken houdt.
Zoals ik al eerder zei moet je voor jezelf eigenlijk duidelijk hebben wat je van hem gaat pikken en wat er gebeurt als je het niet pikt. Als jij nu besluit dat je toch alles wel pikt omdat je hem niet kwijt wilt moet je ook niet doen alsof je grenzen stelt want dan wordt je alleen maar meer ongeloofwaardig.
Let wel op dan: meestal houden mannen het langer vol bij vrouwen die wel het zelfrespect tonen om grenzen te stellen als een gedraging over de schreef gaat. Mannen zitten doorgaans niet te wachten op een vrouw die alles wel van hem pikt omdat ze bang is dat hij het uitmaakt.

_Nancy schreef:Hij is niet verslaafd zeg je.. Geloof ik niks van.. Hij kan ook niet stoppen toch? Want hij blijft het doen..
GamblersCup schreef:_Nancy schreef:Hij is niet verslaafd zeg je.. Geloof ik niks van.. Hij kan ook niet stoppen toch? Want hij blijft het doen..
Of hij wil gewoon niet stoppen en beloofd het om van het gezeur af te zijn. Zou ik ook doen met iemand die met 3 maandjes al regels op gaat leggen, afspraken wil maken en overal problemen ziet
pniekepnak schreef:Waarom ben je een relatie begonnen met deze jongen als je hem meteen al wilt veranderen?
Ooit bedacht dat als jij niet van blowen houdt je gewoon beter niks had kunnen beginnen met deze jongen?
Na een paar maanden kwam ie ineens zelf dat ie gestopt was.
Dus dat is je eigen interpretatie.

Prima.
Het is er niet meer over gegaan, hij kon zijn gang gaan, ik hoefde er niets van te merken.. Allebei happy.
" Tot op de dag van vandaag (inmiddels 3 jaar verder) niet meer geblowd en nog sterker: inmiddels is ie zelfs al twee weken gestopt met gewoon roken ook. 
"

xPenny schreef:Mijn vriend blowt ook en elke dag zeker 2! Hij deed dit al voordat ik een relatie met hem begon en heb dit ook geaccepteerd. Ik rook zelf sigaretten, dus zou hem dit dan ook niet kunnen verbieden. Maar bij mijn vriend zit een heel verhaal achter. Voor mijn tijd was hij ''verslaafd'' aan snuiven, hiervan is hij helemaal afgekickt en heeft het nu ook al 4 jaar niet meer gedaan, dus ben blij dat het bij wiet blijft.
En af en toe, als we eens een gezellige bui samen hebben, pak ik ook wel eens een teugje. Maar dit is maar 1x in het jaar dat ik dit doe.
Wel heb ik met hem afgesproken, wanneer het later op samenwonen uitkomt en over een aaaaantal jaar ik eventueel een kind met hem zou krijgen, hij er wel mee moet gaan stoppen of het weekends ('s avonds) eens eentje kan roken.
TS: Rookt hij vaak met vrienden? Want ik merk erg vaak aan mijn vriend dat hij dit samen met zijn vrienden doet en hun ook vaak de aansporing geven dat of hij naar buiten komt en gaat hij daar blowen.
PowerReiner schreef:De 'afspraken' waar jij het over hebt in dit topic is een regel die jij hem hebt opgelegd. Nu kan je zeggen dat dat samen is besloten maar geloof me, iedere man geeft toe om verder gezeik te voorkomen, gezien dat iets is waar ze zwaar allergisch voor zijn.
Regels opleggen heeft geen zin. Laat hem lekker zijn gang gaan, wanneer hij eraan toe is om te minderen of zelfs te stoppen doet hij dat uit zichtzelf een stuk beter dan wanneer hij het moet. Even tussen haakjes, aan blowen raak je niet echt verslaafd, wel aan roken. Hij zou dus nergens last van moeten hebben als hij stopt met blowen en alleen maar zou roken.
Maar laat ik je 1 geode tip geven en doe ermee wat je wilt: ga uit elkaar!
Na 3,5 maand al dit gezeur voorspelt NIETS goeds, vroeg of laat gaan jullie toch uit elkaar. Dan maar beter nu dan later.

bigone schreef:Jij geeft een leuke vriendschap omdat je huidige vriend het niet zo leuk vind, dan was die vriend nooit mijn vriend geworden. Ik laat andere mensen niet bepalen met wie ik omga. Mensen die zoiets voor mij willen beslissen, daar ben ik zwaar allergisch voor. dat vind ik nog erger dan het blowen, dat zal wel een keer minder worden als je verder in de relatie bent(hoop ik voor je) maar vertellen met wie ik om mag gaan hoeft niemand mij te flikken.
Ayasha schreef:Dan houdt het toch gewoon op? Dan past het kennelijk niet samen. Niet moeilijk over doen.