Wie heeft er nog meer een partner die veel van huis is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:05

Mag ik me ook melden? Manlief is internationaal chauffeur. Vertrekt Op maandag middag en komt ergens tussen vrijdagmiddag en zondag weer thuis. Ik werk 3 dagen. We hebben 4 dochters van 14, 12, 12 en bijna 4. Ben het al zolang gewend, ik red me prima met mn meiden. Het is niet altijd leuk of gemakkelijk maar dat is het voor hem ook niet. Straks even alles lezen hier.

beauty_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:07

ik den dat defensie ..mijn broer zit inmiddels daar ook in ....

mijn vriend is zelf ook neit veel thuis omdat hij hoefsmid is , is steed sop de baan en is juist de zondag thuis terwijl ik moet werken ....
als hij thuis is , moet ik werken en omgekeerd :s dus ik weet hoe het voelt ....

maar de mijne komt 's avonds laat thuis dat bij jou niet het geval is , dus noge xtra zwaar + nog een zoontje ik heb allessinds veel respect voor jou

ikzelf heb al veel discussies had omdat hij zelfstandig is en alles zelf kan regelen , dus die van mij (als hij wilt, wat meestal het geval niet is )
kan hij tijd maken voor mij

dat is wel een beuike bij jou dat je niet weet hoelang hij weg is , ik zou het allesinds niet kunnen

IrishDraught

Re: Wie heeft er nog meer een partner die veel van huis is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:11

Maar laten we het positief bekijken!

Stel hij was iedere dag om 5 uur thuis. Ik werk tot 5 uur, kom thuis kook eten en ga naar maar mijn paarden, niemand die klaagt ben je nu al weer weg

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:18

Als mijn man ineens thuis is gooit ie mn hele planning Door de war en loopt niks meer zoals het moet lopen haha!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:19

Dat klinkt wel heel erg bekend dat op de momenten dat vriendlief thuis is je ook zoveel mogelijk samen wilt zijn. :j Hier ook en als we dan bv. een avond even niet samen zijn (en doordat we beide nog thuis wonen ook niet samen in slaap vallen) kan ik hem zo ontzettend missen, soms nog meer dan dat hij in het buitenland zit. Daar snap ik mezelf dus echt niet in.....

Nu moet ik zeggen dat als hij echt een langere periode van huis is, dit in het begin heel goed gaat maar ik dan toch op een gegeven moment de dagen ga aftellen. Alleen het nadeel is dat nooit exact bekend is wanneer die thuis kom. Ze kunnen eerst zeggen dat het zaterdag word, op woensdag ineens dat het vrijdag word en dan kan het ook zo maar zijn dat ie donderdag plots al thuis is. Of omgekeerd, dat het ineens een paar dagen later word.

Mooi gesproken overigens Nessah!
En een erg mooie droom ook, eens komt die vast en zeker uit! :j

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:04

Ik moet tot juli nog 7x naar het ziekenhuis en ga altijd alleen, dan mis ik mijn mannetje wel, dat wil je delen...
De laatste keer (hopelijk goed nieuws) kan hij misschien mee als het lukt met het werk, dat is zo belangrijk voor me, maak me nu drukker of hij mee kan dan over de uitslag

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 13:11

Bij ons is het punt dat we ook nog eens beide heel anders in de relatie staan.. Hij kan heel makkelijk alles achter zich laten zonder het te missen, maar ik mis hem bijvoorbeeld wel als hij weg is en vind dat ook erg moeilijk.

Aan dingen alleen doen heb ik nog niet eens gedacht :wow: Kerst, verjaardagen etc.

Ik hoop zo dat ik er wel aan kan wennen, al heb ik wel aangegeven dat als hij dit werk blijft doen ik terug wil verhuizen naar mn oude woonplaats, of iig richting daar. Maar dan zitten we weer dat we 6 jaar moeten wachten, dan zit zijn zoontje op de middelbare en kan ie reizen per OV.

Nessah, hoop voor jullie dat je man/vriend een leuke baan aan wal vind!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:20

LizzyLover schreef:
Bij ons is het punt dat we ook nog eens beide heel anders in de relatie staan.. Hij kan heel makkelijk alles achter zich laten zonder het te missen, maar ik mis hem bijvoorbeeld wel als hij weg is en vind dat ook erg moeilijk.

Aan dingen alleen doen heb ik nog niet eens gedacht :wow: Kerst, verjaardagen etc.

Ik hoop zo dat ik er wel aan kan wennen, al heb ik wel aangegeven dat als hij dit werk blijft doen ik terug wil verhuizen naar mn oude woonplaats, of iig richting daar. Maar dan zitten we weer dat we 6 jaar moeten wachten, dan zit zijn zoontje op de middelbare en kan ie reizen per OV.

Nessah, hoop voor jullie dat je man/vriend een leuke baan aan wal vind!

Maar hij is weg/wat aan het doen en kan misschien daardoor ook makkelijk alles achter zich laten, de gene die achter blijft heeft meestal meer last van "missen"

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:31

Ik kan ook geirriteerd raken als hij ineens vroeger thuis is. Ik probeer dat nooit echt te laten merken, maar dat lukt niet altijd :+
En daar voel ik me dan weleens schuldig over want ik vind het natuurlijk echt wel leuk dat hij gewoon op tijd thuis is. Maar dat ontneemt me dan mijn momentje dat ik even in alle rust kan koken en dingetjes doen. En mijn vriend is heeeeeeeel druk en praat heel veel. Ik praat op mijn werk heel veel en ben altijd onder de mensen, dan is het gewoon fijn dat momentje als je thuiskomt en er even niemand is. Hij snapt dat dan weer niet want hij is vaak alleen en vindt het heerlijk dat ie zijn dag kan vertellen :+
Hij vindt zijn werk geweldig en ik denk dat hij ook altijd chauffeur zal blijven, niet dat hij niet anders kan, maar dit is gewoon zijn leven. Ik denk dat hij stokongelukkig zal worden van iets anders.

Daarnaast ben ik heel fanatiek in de muziek en heb ik daar geregeld activiteiten van. In het begin vond ik het dan jammer dat we niet samen konden zijn, want we zagen elkaar immers al zo weinig. Totdat ik ging beseffen dat dat gewoon mijn leven is en dat dus is wat ik heel erg leuk vind. Ik deed mezelf te kort als ik dan niet een weekend meeging camperen omdat we daar in de buurt een optreden hadden. Ondertussen vind mijn vriend het ook wel zo gezellig bij de muziekvereniging dat hij vaak na een concert niet meer weg te krijgen is en elke maand het oud papier gaat ophalen :+ Hij begrijpt nu dus wel wat er zo gezellig en leuk aan is. Dat scheelde er in het begin nog weleens aan.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:47

Mijn lief is scheepsdieselmonteur en krijgt ook vaak een dag van te voren te horen dat ie weg moet en dan weten we nog niet eens hoelang..
Hij deed dit werk al toen ik hem leerde kennen en mede daardoor ontdekte ik dat hij het toch wel was voor mij, was 6 weken weg.
Nu zijn we al bijna 6 jaar samen en ondanks dat ik helemaal niet tegen verandering kan en heel erg van de ritme en regelmaat ben werkt het wel heel goed.
Gister kreeg hij een ticket voor vandaag, Schotland.
Als het goed is komt hij vrijdag weer thuis.
Soms gaat hij ook naar een booreiland en heb je weinig contact, nu hij gewoon in het buiteland zit kunnen we wel appen of bellen.
Vindt het niet erg dat hij weg is, misschien ook omdat hij als hij thuis is ook altijd wat te doen heeft.
Hij schaatst, skeelert, wielrent en mountainbiked en motorraced :+
Ik vermaak me met de paarden en werk full time.
Alleen als er ergs gebeurt vindt ik het jammer als hij er niet is....

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:51

Mijn vriend is chief engineer op de grote vaart, wilde vaart. komt nu bijna thuis, maar was 3 maanden weg. Is straks 4 weken thuis om dan weer 2 maanden weg te zijn. Normaal is het 2 maanden op, 2 maanden af.
Ik weet niet beter. En heb eigenlijk gewoon mijn eigen leven dat door gaat op de momenten dat hij er niet is. En tuurlijk mis je elkaar, maar mijn leven was al behoorlijk compleet en fijn voordat hij er in voor kwam.
Dus de tijd dat hij er is is het alleen maar de kers op de taart, het extratje waar ik absoluut met heel veel plezier naar uitkijk

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:17

'Leuk' om te zien dat er meer vrouwen 'last' van hebben als manlief spontaan eerder thuis is. Dat heb ik ook haha vaak als hij thuis is het slecht weer. Dus wel lekker om dan even thuis te zijn maar mijn ritme/planning wordt dan ook door de war geschopt.
Onze dochter heeft het maandags nog wel vaak over papa. Naarmate de week vordert niet meer tenzij ik of de opa oma er donderdags over beginnen. Ze is dan ook helemaal wauws van Papa en mama bestaat niet meer... tot maandags..

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 15:34

Denk dat bij mij het grote struikelpunt ligt dat ie nu al anderhalf jaar thuis is, dus van 24/7 op elkaars lip naar elkaar een paar dagen niet zien.
dus ben erg blij dat hij het iig wel leuk vind.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 06:49

Een paar dagen is niets joh... ik kijk nu uit dat ik mijn lief na dik 3 maanden weer zie :-)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:50

Toch grappig dat ik als één van de weinige totaal geen last ondervind als hij ineens eerder thuis kom. Ik vind het heerlijk als ik dat nieuws krijg, gooi mijn planning maar wat graag om, want mijn grootste maatje komt thuis.. Heb het werkelijk nog nooit irritant of vervelend gevonden om voor hem alles om te gooien.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:51

Natuurlijk vind ik het fijn als hij er is, maar normaal kan ik smorgens bijv in een half uur ontbijten aankleden en naar mijn werk. Nu al 2 dagen dat ik geen tijd meer heb voor ontbijt. Moet opeens badkamer delen enz.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:52

hahaha ik heb helaas nog niet meegemaakt dat ie eerder thuis komt, wel eerder weg en later terug, dat vind ik dan weer wat minder.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:56

friesam schreef:
Natuurlijk vind ik het fijn als hij er is, maar normaal kan ik smorgens bijv in een half uur ontbijten aankleden en naar mijn werk. Nu al 2 dagen dat ik geen tijd meer heb voor ontbijt. Moet opeens badkamer delen enz.

Ja, ik zeg alleen dat ik mij persoonlijk totaal niet er in kan vinden. Sowieso zijn er onderling geen irritaties en ik sta nu inderdaad ook eerder op, zo dat wij allebei kunnen douchen etc voor dat ik ga werken.. Maar ik vind het heerlijk, samen ontbijten en kletsen.. Ik herken mij gewoon niet in de uitspraken dat mensen zich irriteren, of dingen vervelend vinden als hij thuis is. Maar ik herken mij ook niet in mensen die zeggen dat ze het prima vinden als hij weer weg gaat ( want geen gezeur en paarden kunnen doen savonds etc). Ik vind alles gewoon veel leuker als hij thuis is, dus elke dag eerder thuis is voor mij reden voor een feestje :)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 08:58

Zou het denk zelf ook erg fijn vinden als ie eerder terug komt alleen mn omgeving denk niet. Zou denk al mn afspraken afzeggen.
lijkt me trouwens ook erg moeilijk als hij thuis is en ik moet aan t werk.. kan je eens lekker uitslapen samen kan t toch niet.

Hij had t er gisteren over dat ie ook internationaal kan. 5 op 5 af....
Heb er heel bewust niks op gezegd.

Heb trouwens mn naam verandert!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:02

Mijn omgeving op het begin ook niet, maar nu zijn ze het wel gewend en hebben ze er allemaal begrip voor.. Ze weten dat ik mijn partner 3 kwart van het jaar niet zie, dus dat als hij er wel is dat ik alles opzij zet voor hem. Daar heeft inmiddels iedereen wel begrip voor :) Ja, echt samen vrij zijn wij in het weekend alleen, want ik werk ook gewoon fulltime.. Maar de rederij laat ze haast nooit in het weekend thuis komen, want op zondag mogen ze niet uit.. Dus dat is wel echt jammer!

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:09

Ik meld mij ook

Wij wonen op een melvee bedrijf en mijn vriend is zegmaar de boer. Maar naast het boeren werkt hij zo'n 40 uur naast huis. Dit als stratenmaker, vrachtwagen chauffeur of helpt mee bij de loonwerker..
Als hij dan thuis komt, is het tijd voor de koeien en het land moet bewerkt worden ( vooral rond het maaien en inkuilen)

Hij heeft wel een paar keer gehad dat hij 32 uur achter elkaar door werkt, paar uur slaapt en weer 24 uur doorwerkt (drukke tijden bij de loonwerker)
Dusja ik zie hem ook niet veel..

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:24

Ik zou het ook niet erg vinden hoor als hij eerder thuis komt, maar dat gebeurt zelden...
Nu zou hij vrijdag komen, maar is alweer verschoven...
En het is niet dat ik hem niet mis, want dat doe ik wel alleen kan ik hem net zo goed missen als hij gewoon hiet aan het werk is.
Ik kan wel gewoon verder leven als hij er niet is ofzo.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:47

Nessah schreef:
friesam schreef:

Ja, ik zeg alleen dat ik mij persoonlijk totaal niet er in kan vinden. Sowieso zijn er onderling geen irritaties en ik sta nu inderdaad ook eerder op, zo dat wij allebei kunnen douchen etc voor dat ik ga werken.. Maar ik vind het heerlijk, samen ontbijten en kletsen.. Ik herken mij gewoon niet in de uitspraken dat mensen zich irriteren, of dingen vervelend vinden als hij thuis is. Maar ik herken mij ook niet in mensen die zeggen dat ze het prima vinden als hij weer weg gaat ( want geen gezeur en paarden kunnen doen savonds etc). Ik vind alles gewoon veel leuker als hij thuis is, dus elke dag eerder thuis is voor mij reden voor een feestje :)

Nou het gaat er meer om dat ik vaak plannen maak, juist rekening houdend dat hij er dan NIET is. Als hij er dan ineens WEL is, voel ik me een beetje schuldig dat ik dan toch wegga. Dat gooit dus mijn planning in de war en dat irriteert me dan.
Ik vind het ook altijd fijn als hij er is hoor. Gisteren belde hij dat het allemaal laat zou worden en onderweg zou gaan eten. Nu had ik het geluk dat ik de avond ervoor, voor 2 keer voor mezelf gekookt had. Ik hoefde dus ineens niet te koken en had dus ineens heel erg veel tijd over :+ Dat vind ik dus helemaal NIET leuk, want dan mis ik hem gewoon en ga ik mezelf snel vervelen. Dus dan maak ik een lange wandeling ofzo.
Ik vermaak me wel, maar ik vind het gezelliger als hij gewoon thuis is.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:39

Het is ook niet dat ik zielig in een hoekje zit als hij weg is, maar ik durf wel uit te spreken dat ik de helft minder geniet van de dagen dat hij weg is. Als ik bijvoorbeeld door de stad loop met vriendinnen en ik zie allemaal stelletjes lopen, kan ik daar wel van balen dat ik hem moet missen.

Enige wat ik heel sterk heb is dat het langer duurt voordat ik s'avonds inslaap. Als hij thuis is, lig ik in bed en slaap ik binnen een paar tellen. Wanneer hij niet thuis is, heb ik soms wel eens dat ik het 1uur of 2 uur zie worden voordat ik eindelijk in slaap ben gevallen.. Heel irritant is dat.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:52

Maar hoelang zijn jullie samen dan?

Want ik merk dat ik hier in het begin van onze relatie veel meer last van had dan nu hoor :+ Nu zijn wij ondertussen ook bijna 11 jaar samen, wellicht dat dit verschil maakt.