Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lisannevosje schreef:BabiiVeeraa schreef:Mijn vriend is wachtmeester (onderofficier) bij de verkenning, BVE42 in oirschot
Ohhh vet! dat wil ik ook haha, maar doe mij dan maar liever Havelte (43 BVE) iets dichterbij huis, heb vanmiddag net een gesprek gehad met de wachtmeester bij ons op school over verkenning
BabiiVeeraa schreef:Ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk, maar ik werd verliefd op mijn vriend. Je kan niet kiezen op wie je verliefd wordt en ook niet wat voor beroep diegene uitoefent. Het was voor mij dus niet de keuze voor een militair, maar een bewuste keuze voor mijn vriend, die toevallig militair is. Wel echt een bewuste keuze, want leven met een militair is heel anders dan leven met een timmerman of bankier, en dat kan heel zwaar zijn.
Zertab schreef:Dat begrijp ik, maar ik weet dat ik dat niet kan. Ik ben geen persoon die nachten lang alleen kan zijn. Nachten, dagen. Ik weet dat je nooit alleen ben, je hebt vrienden, familie. Maar toch...
Allegra schreef:Zertab schreef:Dat begrijp ik, maar ik weet dat ik dat niet kan. Ik ben geen persoon die nachten lang alleen kan zijn. Nachten, dagen. Ik weet dat je nooit alleen ben, je hebt vrienden, familie. Maar toch...
Je moet er wat voor over hebben idd. Maar je zult zien dat je zelf ook grenzen verlegt hoor, wat dat betreft! Ik heb hem ook liever gewoon thuis. Maar liever zo, als militair, met alles wat erbij hoort, dan helemaal niet.
Zertab schreef:@Ymke: Nee, om duidelijkheid te scheppen.
@lisannevosje: Ik denk dat je het niet begrijpt? Bij veva bij ons in Brabant (geen idee of het per regio verschilt) kies je na een aantal bivakken of je infanterie of luchtmobiel gaat doen.
lisannevosje schreef:Zertab schreef:@Ymke: Nee, om duidelijkheid te scheppen.
@lisannevosje: Ik denk dat je het niet begrijpt? Bij veva bij ons in Brabant (geen idee of het per regio verschilt) kies je na een aantal bivakken of je infanterie of luchtmobiel gaat doen.
Dat.klopt, maar je hebt op veva ook bepaalde richtingen. Grop wordt je voorbereid op infanterie, logistiek op en logistieke baan bij defensie, enzovoorts
luchtmobiel is een onderdeel van de landmacht en ook infanterie, niet alleen maar infanterie, maar wel veel.
lisannevosje schreef:Ymke_Z schreef:Luchtmacht en infanterie ??
Ik begrijp niet echt wat zertab bedoeld, want luchtmobiel is ook gedeeltelijk infanterie, en het maakt.niet uit waar je stage loopt, je kan overal heen na je veva....