Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
emmaudb schreef:Net ook weer. Ik moest links afslaan. Reed een busje voor me met 60 km per uur waar je 80 mocht. Maar die moest recht door. Tot hij bedacht dat hij toch ook links moest en gooit zijn auto voor die van mij. Nouja ik was toch al op de uitvoegstrook aan het afremmen dus niet zo'n probleem. Eenmaal overgestoken gaat hij uit het niets vol op de rem en gaat gewoon stilstaan. Dus ik zat daar een beetje geïrriteerd met m'n handen zo omhoog van het stuur zeg maar. Nou ging die toch weer rijden om vervolgens weer op de rem te gaan. Het sloeg helemaal nergens op. Er was ook geen kruising ofzo
AmyII schreef:Wat ik trouwens echt ongelooflijk vind is hoe sommige ouders het leven van hun kind in de waagschaal leggen in het verkeer. Soms krijg ik echt de indruk dat ze denken: ach, als het mis gaat maak ik toch een nieuwe?
Ongelooflijk. Vandaag ook: een mevrouw met twee kindjes op de fiets. Achterop een kindje van ik schat 3/4 jaar oud en voorop een kindje van 1/2 jaar oud. Ze gooide zó, zonder te kijken haar fiets linksaf voor mijn auto! Ik heb keihard geremd (mijn nichtje zat achterin en had haar tand door haar lip) en getoeterd. Ik wil het absoluut niet op mijn geweten hebben dat ik een kind beschadig in het verkeer.
Ik ben deze mevrouw gevolgd en ik heb haar uitgelegd wat er gebeurde en waarom ik zo hard remde. Vervolgens heb ik mijn nichtje laten zien en ben ik naar de EHBO gereden. Het arme ding kreeg drie (!!!!) hechtingen in haar onderlip.
Het liefst had ik die mevrouw een flinke dreun verkocht. Hoe onnadenkend kun je bezig zijn zeg! Notabene met je eigen vlees en bloed op de fiets. Als ik haar geramd had, wat dan?
. emmaudb schreef:Wat ik dan wel weer goed vond vanmiddag. Iemand die 50 reed in een 45 km karretje en hem even aan de kant zette toen het kon zodat iedereen er voorbij konmaar de meeste doen dat niet hoor.
Zij hebben net zo goed recht om aan het verkeer deel te nemen als andere weggebruikers.
Dan denk je, die knippert niet dus zal wel een afslag verder eraf moeten, sta je te wachten, en slaan ze ineens toch af
kun je weer wachten op de volgende.. AmyII schreef:Wat ik trouwens echt ongelooflijk vind is hoe sommige ouders het leven van hun kind in de waagschaal leggen in het verkeer. Soms krijg ik echt de indruk dat ze denken: ach, als het mis gaat maak ik toch een nieuwe?
Ongelooflijk. Vandaag ook: een mevrouw met twee kindjes op de fiets. Achterop een kindje van ik schat 3/4 jaar oud en voorop een kindje van 1/2 jaar oud. Ze gooide zó, zonder te kijken haar fiets linksaf voor mijn auto! Ik heb keihard geremd (mijn nichtje zat achterin en had haar tand door haar lip) en getoeterd. Ik wil het absoluut niet op mijn geweten hebben dat ik een kind beschadig in het verkeer.
Ik ben deze mevrouw gevolgd en ik heb haar uitgelegd wat er gebeurde en waarom ik zo hard remde. Vervolgens heb ik mijn nichtje laten zien en ben ik naar de EHBO gereden. Het arme ding kreeg drie (!!!!) hechtingen in haar onderlip.
Het liefst had ik die mevrouw een flinke dreun verkocht. Hoe onnadenkend kun je bezig zijn zeg! Notabene met je eigen vlees en bloed op de fiets. Als ik haar geramd had, wat dan?
Ik vind het zo'n levensgevaarlijk domme actie
... als ik dan bumperklevers heb wil ik ook wel eens tussen de 120 en 125 gaan rijden terwijl ik auto's aan het inhalen ben die 100-110 aan het rijden zijn... Dan moet het wel heel erg zijn met de automobilist achter me hoor... Ik zal iig nooit langzamer gaan rijden dan 120 op de linkerbaan waar ik 120 mag
..
.