Ergernissen in het verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Re: Ergernissen in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:10

Ik ben nog bezig maar zucht regelmatig, een keer dat ik echt nog 3 km met mijn rijinstructeur scheldend heb gezeten, voegt er op de snelweg zonder richting aan te geven iemand met 60 km voor me in, gelukkig was er een baan naast dus heb daar meteen opgestuurd. Maar had geen tijd om te kijken dus als er iemand op reed had ik een probleem. Levensgevaarlijk, goed opgelost maar dat was puur geluk want t was vrij druk, maar remmen had ik nooit gehaald.

Tabby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:26

Ik erger me ook dood!
Zeker aan de mensen die te laat hun bed uit komen en dus het liefst met 130 overal rijden en daardoor in je bumper zitten te kleven. En tja op een afslag met een u bocht waar je 70 mag ga ik tog egt geen 100 rijden!ik sta eigenlijk altijd op tijd op dus rij op me gemak.

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:40

Ik heb bijna nooit ergernissen, hoewel de meeste voorgaande zaken ook mij gebeuren uiteraard.
Tot afgelopen dinsdag, toen ergerde ik me echt kapot. Ik zat op zo'n weg met versmallingen. Daar staan dan borden wie er voorrang hebben bij die betreffende versmalling. In dit geval had ik geen voorrang. Er kwam een tegenligger aan dus ik rem netjes af om te stoppen. Remt die tegenligger ook opeens af? Maar omdat ik geen ongelukken wil, ging ik niet direct op mijn gas. Voor hetzelfde geld bedenkt hij zich opeens dat hij voorrang heeft. Wat doet die gek achter mij! Wil mij passeren! Terwijl ik overduidelijk geen kant op kan en passeren in deze situatie niet kan. Hij ziet toch dat ik afrem voor de tegenligger die voorrang heeft! Pfff grr, uiteindelijk moest ik gedeeltelijk over de stoep omdat ik vanwege de auto achter me die al niet meer kon ontwijken. Als de auto met voorrang nou gewoon doorgereden had. Die stopte uiteindelijk helemaal en ging pas weer rijden toen ik erlangs was. Verkeersborden vergeten mensen direct na het afrijden geloof ik?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:04

Net ook weer. Ik moest links afslaan. Reed een busje voor me met 60 km per uur waar je 80 mocht. Maar die moest recht door. Tot hij bedacht dat hij toch ook links moest en gooit zijn auto voor die van mij. Nouja ik was toch al op de uitvoegstrook aan het afremmen dus niet zo'n probleem. Eenmaal overgestoken gaat hij uit het niets vol op de rem en gaat gewoon stilstaan. Dus ik zat daar een beetje geïrriteerd met m'n handen zo omhoog van het stuur zeg maar. Nou ging die toch weer rijden om vervolgens weer op de rem te gaan. Het sloeg helemaal nergens op. Er was ook geen kruising ofzo

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:10

emmaudb schreef:
Net ook weer. Ik moest links afslaan. Reed een busje voor me met 60 km per uur waar je 80 mocht. Maar die moest recht door. Tot hij bedacht dat hij toch ook links moest en gooit zijn auto voor die van mij. Nouja ik was toch al op de uitvoegstrook aan het afremmen dus niet zo'n probleem. Eenmaal overgestoken gaat hij uit het niets vol op de rem en gaat gewoon stilstaan. Dus ik zat daar een beetje geïrriteerd met m'n handen zo omhoog van het stuur zeg maar. Nou ging die toch weer rijden om vervolgens weer op de rem te gaan. Het sloeg helemaal nergens op. Er was ook geen kruising ofzo

Vreselijk irritant! Ik snap niet dat mensen niet gewoon doorrijden.
Als ik niet goed weet waar ik moet zijn ga ik eerder even parkeren, zodat ik rustig de kaart op mijn telefoon kan checken, of ik rij er gewoon voorbij, neem de verkeerde afslag en kijk wel of ik verderop veilig kan draaien.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:12

ik woon zelf op platenland . maar erger mezelf hier aan auto's die door mijn dorp met 60 km/h door rijden.
maar ook aan trekkers en vrachtwagens die hier te hard rijden.

in de stad erger ik me echt erg aan BUSSEN vreselijk die rijden altijd gewoon bijna mensen aan.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:17

Ja 200 m verderop was een parkeerplaats met een kaart...

Wat ik dan wel weer goed vond vanmiddag. Iemand die 50 reed in een 45 km karretje en hem even aan de kant zette toen het kon zodat iedereen er voorbij kon +:)+ maar de meeste doen dat niet hoor.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:33

Waar ik me de afgelopen tijd aan heb geërgerd zijn fietsers.
Niet even de moeite doen om je hand uit te steken of überhaupt even achterom kijken of je veilig kan oversteken/afslaan.

Ik en mijn vriend rijden op een brommertje op het fietspad.
Mijn vriend toetert altijd 2X voordat hij er langs gaat voor de zekerheid.
Hij remt sowieso flink af en gaat er dan langs heen.

Vorige week 2x bijna een aanrijding gehad met een fietser omdat de fietser beide keren zomaar afsloeg/overstak.
Ze hadden toevallig beide muziek in, staken hun hand niet uit en keken niet even achterom.
Mijn vriend had netjes 2x getoeterd dus we dachten dat we er wel langs konden, nou mooi niet!

Ik snap dat nooit, het is toch een kleine moeite om even je hand uit te steken, sowieso ook voor je eigen veiligheid.
Zelf ben ik zwanger dus ik heb vaak mijn hart vast in het verkeer en let nu dus ook extra goed op :j

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:42

Vandaag nog iemand die een ander bij een bushalte had afgezet en besloot om op een drukke weg even te keren, terwijl er iets verderop een rotonde is....
Mensen die fietsers voorlaten waar dat niet hoeft is ook zo irritant of van die sloompies.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:43

Wat ik trouwens echt ongelooflijk vind is hoe sommige ouders het leven van hun kind in de waagschaal leggen in het verkeer. Soms krijg ik echt de indruk dat ze denken: ach, als het mis gaat maak ik toch een nieuwe?
Ongelooflijk. Vandaag ook: een mevrouw met twee kindjes op de fiets. Achterop een kindje van ik schat 3/4 jaar oud en voorop een kindje van 1/2 jaar oud. Ze gooide zó, zonder te kijken haar fiets linksaf voor mijn auto! Ik heb keihard geremd (mijn nichtje zat achterin en had haar tand door haar lip) en getoeterd. Ik wil het absoluut niet op mijn geweten hebben dat ik een kind beschadig in het verkeer.
Ik ben deze mevrouw gevolgd en ik heb haar uitgelegd wat er gebeurde en waarom ik zo hard remde. Vervolgens heb ik mijn nichtje laten zien en ben ik naar de EHBO gereden. Het arme ding kreeg drie (!!!!) hechtingen in haar onderlip.
Het liefst had ik die mevrouw een flinke dreun verkocht. Hoe onnadenkend kun je bezig zijn zeg! Notabene met je eigen vlees en bloed op de fiets. Als ik haar geramd had, wat dan?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:45

Ik erger me als lerende bestuurder aan het feit dat vele andere bestuurders blijkbaar blind zijn voor de dikke vette 'L' die op mijn achterruit kleeft en dan aan mijn kont komen plakken wanneer IK mij aan het snelheidslimiet hou.

Oh, en wielrenners. Wielrenners haat ik als de pest, ik zou ze liefst allemaal omrijden.

Tabby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:47

AmyII schreef:
Wat ik trouwens echt ongelooflijk vind is hoe sommige ouders het leven van hun kind in de waagschaal leggen in het verkeer. Soms krijg ik echt de indruk dat ze denken: ach, als het mis gaat maak ik toch een nieuwe?
Ongelooflijk. Vandaag ook: een mevrouw met twee kindjes op de fiets. Achterop een kindje van ik schat 3/4 jaar oud en voorop een kindje van 1/2 jaar oud. Ze gooide zó, zonder te kijken haar fiets linksaf voor mijn auto! Ik heb keihard geremd (mijn nichtje zat achterin en had haar tand door haar lip) en getoeterd. Ik wil het absoluut niet op mijn geweten hebben dat ik een kind beschadig in het verkeer.
Ik ben deze mevrouw gevolgd en ik heb haar uitgelegd wat er gebeurde en waarom ik zo hard remde. Vervolgens heb ik mijn nichtje laten zien en ben ik naar de EHBO gereden. Het arme ding kreeg drie (!!!!) hechtingen in haar onderlip.
Het liefst had ik die mevrouw een flinke dreun verkocht. Hoe onnadenkend kun je bezig zijn zeg! Notabene met je eigen vlees en bloed op de fiets. Als ik haar geramd had, wat dan?

Pff dat is egt schrikken!
Ahw je arme nichtje!
Hoe gaat het nu met haar?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:52

Het gaat nu wel goed met haar. Ze is een echte bikkel, huilt vrijwel nooit (wat ook wel tricky is eerlijk gezegd). Heb vanavond lekker voor haar 'gekookt' met koude pastasalade en achteraf en lekker ijsje. De verkoeling deed haar goed. Ik maak me wel een beetje zorgen over littekens, het is zo'n mooi grietje ;).

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:52

Jeetje dat is inderdaad schrikken, goed ook dat je haar nog even hebt aangesproken!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:53

Thnx. Doe ik wel vaker. Ik heb eens een fietser plaats laten nemen naast mij in de auto in het donker om te laten zien hoe slecht het zicht was. Diegene beloofde om nooit meer zonder verlichting te gaan fietsen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:54

Wat goed van je! Zo'n half jaar geleden reed ik 's ochtends naar mijn werk, het was nog half donker, erg mistig en het miezerde. Kortom: zicht van niks. Komt er daar op de rotonde een vrouw aanrijden met 3 kinderen zonder licht op de fiets. Dat zie je nauwelijks dus BOEM remmen en 2 auto's op elkaar geklapt. Mevrouw keek nog niet op of om. Onbegrijpelijk.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 07:23

Fietsers hebben denk ik gewoon niet door hoe slecht ze gezien worden.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 07:44

Als je voor een stoplicht je auto laat afslaan..
dat er dan meteen getoeterd wordt, zo van, ga rijden dan.
Ja, waar denk je dat ik dan mee bezig ben meneertje ongeduld?

en die eeuwige bumperklevers!
Ik reed 55 waar je 50 mag, dus gewoon normaal.
Maar ik had 3 bumperklevers achter me.
Vervolgens moet ik remmen voor een auto voor me en ik remde nét iets te traag maar ik had voldoende afstand op degene voor me so no problem. Kijk ik achter me? Allemaal auto's die scheef op de weg staan.
Ja, dát krijg je ervan als je gaat bumperkleven stelletje idioten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 07:52

emmaudb schreef:
Wat ik dan wel weer goed vond vanmiddag. Iemand die 50 reed in een 45 km karretje en hem even aan de kant zette toen het kon zodat iedereen er voorbij kon +:)+ maar de meeste doen dat niet hoor.

Nee, waarom zouden ze ook? :) Zij hebben net zo goed recht om aan het verkeer deel te nemen als andere weggebruikers.

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 07:59

Ik rij zelf dan niet, maar als ik gewoon in de auto zit is het toch wel geen richting aan geven, of onnodig links rijden, of bumperklevers -:(-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 08:41

Ik erger me het meest aan mensen die niet knipperen bij rotondes _-:( Dan denk je, die knippert niet dus zal wel een afslag verder eraf moeten, sta je te wachten, en slaan ze ineens toch af -:(- kun je weer wachten op de volgende..

En verder vooral de aso's die te hard rijden, bumperkleven en op gevaarlijke momenten inhalen. Wij hebben een aantal wegen waar je 60 mag, vlak naast een bos waar veel wild leeft, en daar zet ik mijn cruise control netjes op 62 en rijden maar.. Maar iedereen lijkt daar maar harder te moeten. Zo ook voor een aantal 80 km wegen.. zelfs over doorgetrokken strepen rijden lijkt wel normaal.
Het ergste vind ik nog de weg versmallingen waar je moet remmen terwijl je helemaal niet te hard rijdt.. waar slaat dat op ?! Kost je enorm veel brandstof, dat remmen steeds, en het wordt er geen haar veiliger door.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:29

AmyII schreef:

Oh wat erg en wat schrikken voor jou en je nichtje!
Idd ouders die het leven van hun kind in de waagschaal leggen, erger ik me ook kapot aan. Wat in Rotterdam heel erg veel gebeurd is dat mensen met een kinderwagen deze tussen twee geparkeerde auto's vandaan de weg op duwen als een soort stormram ofzo. Ik vraag me af of ze dit doen met de gedachte dat als iemand tegen die wagen aan knalt ze dan zelf in ieder geval nog veilig is of zoiets :? Ik vind het zo'n levensgevaarlijk domme actie :n

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:39

Grootste ergernis ooit was de bejaarde man die op een (verder volledige lege) 3 baans-snelweg, die net 4baans werd om 1 km later te splitsen, met zijn 80 km/u zonder enige vorm van waarschuwing opeens 1 baan naar links ging. Recht voor mijn neus, terwijl ik 120 reed. Gelukkig heb ik een goed reactievermogen, door vol op de rem te gaan staan en zelf een baan naar links op te schuiven heb ik op het nippertje een ongeluk kunnen voorkomen.

Grootste terugkerende ergernis is de Y splitsing hier om de hoek. Met de fiets kom ik altijd langs de onderste poot en moet dan naar links, dus dan moet je oversteken bij de rechter poot, kort na de auto splitsing. Een verkeersbord en de tekeningen op de weg maken duidelijk dat de rechter poot wordt gezien als 'rechtdoor' en de linker als 'links af'. Veel auto's gaan links af, maar vrijwel niemand zet daarvoor zijn knipperlicht aan. Sta ik weer een eeuwigheid te wachten tot het veilig is, had ik in die tijd al minstens 10x over kunnen steken. Alleen maar voor die kleine kans dat iemand zonder knipper toch opeens 'rechtdoor' gaat

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:02

Ik kan het best hebben als mensen 90-100 willen rijden op de snelweg waar je 120 mag alleen dan wel op de rechterbaan...

Waar ik me verder heel erg aan erger zijn mensen die gewoon niet voor zich kijken maar naar dingen langs de weg... op die manier ben ik wel eens aangereden met mijn om van toen 88 in de auto... was allang blij dat ze geen hartverzakking kreeg in de auto...

ik hou zelf redelijk van doorrijden... niet met 150 maar 130 rijdt best lekker _O-... als ik dan bumperklevers heb wil ik ook wel eens tussen de 120 en 125 gaan rijden terwijl ik auto's aan het inhalen ben die 100-110 aan het rijden zijn... Dan moet het wel heel erg zijn met de automobilist achter me hoor... Ik zal iig nooit langzamer gaan rijden dan 120 op de linkerbaan waar ik 120 mag

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:07

Ik heb veel ergernissen in het verkeer :') ..

Vooral vind ik het vervelend als je vier banen hebt en mensen op de tweede baan (van links) rijden, terwijl ze helemaal rechts moeten en kunnen rijden. Maar het gewoon simpelweg vertikken om rechts te rijden, want banen verruilen is vermoeiend :j .

Of mensen die heel de tijd vastgeplakt zitten achter een vrachtwagen en dan opeens bedenken als jij eraan komt, dat ze er toch wel langs moeten.. Dan gaan ze inhalen op een plek waar je 120 km mag,en zij halen dan met 95/100 km een andere vrachtwagen in. Waardoor je plat op de rem moet.

Of fietsers die voorrang eisen, terwijl ze geen voorrang hebben. Vorige keer zat er haast een man onder een politieauto. Gelukkig werd die man gelijk even aan de kant gezet.. *\o/*