lrtj_ schreef:Ze heeft een gastric bypass gehad, dus ze valt zonder iets te doen af, ik maak mij juist heel erg zorgen, zij doet niks en kan daardoor in het ziekenhuis behandelen.
Maar als zij niet sport breken botten en spieren zich af. Omdat zij door die operatie 50 cm darm over heeft en eigenlijk neemt ze ook niks echt op.
Dus als zij zo door gaat komt ze in het ziekenhuis!
Ik wil hier toch even op reageren. Ik heb de situatie aan beide kanten mee gemaakt. Mijn moeder is op eigen kracht afgevallen en vond dat ik dat ook moest kunnen
Een GBP is absoluut niet een makkelijke oplossing voor overgewicht.
Voor de buitenwereld lijkt het vaak dat je afvalt zonder er iets voor te doen. Bedenk wel dat je moeder een ontzettend zware risicovolle operatie heeft ondergaan hier voor en er ook ontzettend veel voor moet laten.
Ik snap wel dat ze het vaak over haar afvallen heeft. Misschien niet goed maar wel een logisch gevolg.
Ja het advies van te voren is om te sporten, echter kan dit niet bij iedereen.
Sterker nog, mij is nu een half jaar na operatie geadviseerd om vooral nog niet te sporten, tot ik niet meer af val omdat mijn lichaam dat helemaal niet trekt.
Als zij wel braaf haar vitamine suplementen neemt en haar voorgeschreven calcium tabletten, zal de afbraak mee moeten vallen. Hoe moeilijk het ook voor jou is. Iemand met zo'n ingreep, kan het niet alleen en heeft inderdaad ondersteuning en bevestiging nodig.
Ben jij dan de aangewezen persoon? nee waarschijnlijk niet, maar heeft ze iemand anders?
Ik zeg niet dat jij hier fout zit TS maar ik probeer de andere kant van het verhaal te schetsen. Je moeder heeft een onzettend moedig besluit genomen om voor de GBP te gaan zodat ze jou kan zien trouwen en haar eventuele klein kinderen kan zien opgroeien.
Het enige advies wat ik je kan geven is zoek zsm wat voor jezelf, een andere oplossing, en probeer het tot die tijd gezellig te houden met de tips die al gegeven zijn.
En ja, op jezelf is lastig met een paard. Maar soms is dat een knoop die je moet doorhakken. Helaas heb ik daarom ook de paardjes weg moeten doen. Niet leuk, maar nun wel een redelijk normale band met mijn moeder.