Pendelen.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:00

Ik heb ook een pendel en de keren dat ik hem gebruikt heb, kwam het steeds uit ook!
Helaas gebruik ik hem erg weinig :P
Ik heb een erg mooie met een citrien!

(veel edelstenen kunnen gewoon bij elkaar, er zijn er maar enkele die je niet bij elkaar moet houden)

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:05

Ik heb een pendel met een onyx waar een pentagram op staat.
Zelf heb ik er nu al een tijdje niks meer mee gedaan, vroeger wel maar wil er toch meer informatie over en er ook weer mee bezig..

Amy77

Zit dit zo even te lezen he..maar zou dat zuiveren en vragen openbaar neergezet kunnen worden?
Er zijn nl mensen die dit ook gaan proberen en wel om hele verkeerde redenen en kunnen allemaal narigheid op zich afroepen...en denk dat dat niet de bedoeling was van dit topic ;)
Het is geen spelletje dat pendelen en je start moet wel goed zijn, vragen of het mag etc..vind het dus een link topic zonder nadere uitleg in de OP..

singasong

Ik gebruik dagelijks mijn pendel, het hoort bij mij. Eigenlijk het meeste om te communiceren met mijn dieren. Ik stel simpele vragen zoals bijv., heb je zin om vandaag te gaan rijden, of heb je vandaag je deken nodig, wil je je vliegenmasker op. Maar ook om supplementen uit te testen of hooi. Of te vragen waar een bepaald probleem zit in het lichaam. Ik doe dit tegenwoordig ook met foto's van (vreemde) paarden. Dan heet het een reading ;)
Mijn pendel heb ik zelf gemaakt. Hij bestaat uit twee holle glaskralen met daarin haren van mijn paarden
Afbeelding

Wanneer je een pendel in een winkel koopt en dit is een edelsteen is het zeker raadzaam om hem te reinigen. Dit kan heel simpel door hem een nacht in het (volle maan) maanlicht te leggen, gewoon op de vensterbank. Daarna de pendel nooit meer uit handen geven zodat alleen jouw energie in de pendel zit.

Om terug te komen op het opladen en introduceren..... ik heb nog nooit gevraagd aan mijn pendel (of aan mijn gidsen) of ik hem mag gebruiken/vragen mag stellen. Ik gebruik hem gewoon. Wanneer je dit met een rein geweten doet is dit ook niet nodig. Gebruik je pendel nooit om er bijv. 'rijker' van te worden of om iemand iets negatiefs toe te wensen. Gebruik je pendel met een goed geweten en om iemand te helpen dan is het altijd goed. Jouw gidsen steunen je daar gewoon bij en je zult er versteld van staan wat je dan allemaal met een pendel kunt.

HellowKitty

Re: Pendelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:09

Ehmm ja.. ik las dus pen-delen en dacht dat iemand op zoek was naar delen voor een pen :')

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:09

singasong schreef:
Ik gebruik dagelijks mijn pendel, het hoort bij mij. Eigenlijk het meeste om te communiceren met mijn dieren. Ik stel simpele vragen zoals bijv., heb je zin om vandaag te gaan rijden, of heb je vandaag je deken nodig, wil je je vliegenmasker op. Maar ook om supplementen uit te testen of hooi. Of te vragen waar een bepaald probleem zit in het lichaam. Ik doe dit tegenwoordig ook met foto's van (vreemde) paarden. Dan heet het een reading ;)
Mijn pendel heb ik zelf gemaakt. Hij bestaat uit twee holle glaskralen met daarin haren van mijn paarden
[ Afbeelding ]

Wanneer je een pendel in een winkel koopt en dit is een edelsteen is het zeker raadzaam om hem te reinigen. Dit kan heel simpel door hem een nacht in het (volle maan) maanlicht te leggen, gewoon op de vensterbank. Daarna de pendel nooit meer uit handen geven zodat alleen jouw energie in de pendel zit.

Om terug te komen op het opladen en introduceren..... ik heb nog nooit gevraagd aan mijn pendel (of aan mijn gidsen) of ik hem mag gebruiken/vragen mag stellen. Ik gebruik hem gewoon. Wanneer je dit met een rein geweten doet is dit ook niet nodig. Gebruik je pendel nooit om er bijv. 'rijker' van te worden of om iemand iets negatiefs toe te wensen. Gebruik je pendel met een goed geweten en om iemand te helpen dan is het altijd goed. Jouw gidsen steunen je daar gewoon bij en je zult er versteld van staan wat je dan allemaal met een pendel kunt.

Daar zeg je het al..vaak wordt het gebruikt om verkeerde redenen en er zijn mensen die zich helemaal niet bewust zijn van wat het teweeg kan brengen..je kan zelf wel een schoon geweten hebben, maar je kunt ook in een omgeving zijn of met mensen die een heel andere energie met zich meedragen dan jijzelf en dan is het verstandig als je zelf eerst even leeg maakt en afschermt bv.

schitterende pendel heb je trouwens gemaakt!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:10

HellowKitty schreef:
Ehmm ja.. ik las dus pen-delen en dacht dat iemand op zoek was naar delen voor een pen :')

ik ook haha.

maar even een vraag, werkt dat echt? of zitten jullie me nu onzin wijs te maken haha

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:13

Veertje11 schreef:
HellowKitty schreef:

ik ook haha.

maar even een vraag, werkt dat echt? of zitten jullie me nu onzin wijs te maken haha

Ik denk toch dat mijn post hierboven best serieus is!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:14

singasong schreef:

Ik denk toch dat mijn post hierboven best serieus is![/quote]
die had ik nog niet gelezen. :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:14

Hoe kun je nu in vredesnaam een pendel verkeerd gebruiken?!? Het geeft antwoorden door en verders?!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:17

Amy77 schreef:
Daar zeg je het al..vaak wordt het gebruikt om verkeerde redenen en er zijn mensen die zich helemaal niet bewust zijn van wat het teweeg kan brengen..je kan zelf wel een schoon geweten hebben, maar je kunt ook in een omgeving zijn of met mensen die een heel andere energie met zich meedragen dan jijzelf en dan is het verstandig als je zelf eerst even leeg maakt en afschermt bv.

Maar waarom zou je hem gebruiken bij of met mensen met een verkeerde energie? Ik zou zo geen voorbeeld kunnen bedenken waarom je dat zou doen?

Dat je jezelf goed 'grond/aard' is wel handig trouwens, was ik vergeten er bij te schrijven. Komt dat het zo'n automatisme is geworden voor mij, dat pendelen :+

(Mocht er interesse zijn voor een gelijksoortige pendel dan kan ik die maken)

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:29

Kentaro schreef:
Hoe kun je nu in vredesnaam een pendel verkeerd gebruiken?!? Het geeft antwoorden door en verders?!

Het is natuurlijk waar je in geloofd, maar wie denk je dat er antwoorden geven?
Stel dat je negatieve entiteiten ermee aantrekt dan kun je dus last krijgen van dingen waar je niet om gevraagd hebt. Zie er dan nog maar vanaf te komen. Dat is dus eigenlijk de waarschuwing m.b.t alles wat met toekomst voorspelling, geesten oproepen en dergelijke te maken heeft.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:33

Nou ik gebruik bv geen pendel meer, maar een biotensor..in mn praktijk. Daar komen mensen die erg slecht in hun energie zitten, om tal van redenen. Hun energie dragen zij met zich mee en komen dus ook mn praktijk binnen. Ikzelf vind het aarden en in het licht zetten bv erg belangrijk, ik zorg dfat mijn praktijkruimte dan ook altijd 'schoon' is en na een consult even goed schoonmaak.
Nu hoeft het niet persé mijn voorbeeld te zijn..maar ook mensen die jarenlang verdriet met zich meedragen en daardoor 'laag in hun energie' zitten.

Jij en ik weten dit wel en is het automatisme geworden..maar mensen die net beginnen met pendelen, kunnen zich hier niet van bewust zijn en juist daarom denk ik dat het verstandig is om in de OP wel het één en ander te noteren over het aarden, afschermen en vragen of je op dat moment vragen mag stellen.
Het hoeft dus niet eens om andere mensen met een lage energie te gaan, maar de pendelaar zelf kan ook best eens slecht in zn vel zitten (kom je weer op dat schone geweten terecht, hihi)..

Mss ben ik wat te voorzichtig met dit soort dingen..maar vind het geen spel dat pendelen..het is een erg mooie aanvulling als je het goed doet e er absoluut geen misbruik van maakt ;)

(ik zal mn vriendin eens tippen over de pendel van jou..die gebruikt haar pendel veel en denkd at zij dit wel erg gaaf vind ook!)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:35

Soraya10 schreef:
Kentaro schreef:

Stel dat je negatieve entiteiten ermee aantrekt dan kun je dus last krijgen van dingen waar je niet om gevraagd hebt. Zie er dan nog maar vanaf te komen. Dat is dus eigenlijk de waarschuwing m.b.t alles wat met toekomst voorspelling, geesten oproepen en dergelijke te maken heeft.

Exact! Stel je wilt weten hoe je toekomst eruit gaat zien..je onderbewuste geeft antwoorden, je gidsen helpen je..maar er kan ook wel eens 'een verkeerde aan de lijn' zitten..dus nogmaals, pendelen is geen spelletje en niet te gebruiken als j heel andere intenties hebt dan hetgeen waar het voor bedoeld is.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:36

singasong schreef:
Amy77 schreef:

Maar waarom zou je hem gebruiken bij of met mensen met een verkeerde energie? Ik zou zo geen voorbeeld kunnen bedenken waarom je dat zou doen?

Dat je jezelf goed 'grond/aard' is wel handig trouwens, was ik vergeten er bij te schrijven. Komt dat het zo'n automatisme is geworden voor mij, dat pendelen :+

(Mocht er interesse zijn voor een gelijksoortige pendel dan kan ik die maken)

Ik heb wel interesse :) Ik heb er nog nooit over nagedacht om hem ook in te zetten bij mijn paard.. Hoe doe je dat als ik vragen mag?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:38

Soraya10 schreef:
Kentaro schreef:

Jij zelf geeft antwoorden, vanuit je onderbewustzijn met alles wat je hebt opgeslagen daar op een soort van printplaat uit het huidige leven maar ook uit een vorig leven. Maar het kunnen ook je 'helpers' zijn of het dier waar je op dat moment mee communiceert. Tenminste zo ervaar ik het. Wanneer je geen banden hebt met negatieve energieen (en ze niet oproept) zullen die je ook niet lastig vallen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:42

Miekel, ik weet niet hoe andere mensen het doen..maar via foto, of gewoon het dier even in je hoofd nemen werkt al. Ik hoef niet persé bij het dier zelf te zijn. Je eigen intuitie geeft vaak al het antwoord, maar als ik wat moet maken, gebruik ik de biotensor of de pendel even ter controle..en dan kan dat via die manier. (stukken makkelijker dan wanneer ik kilometers moet maken, wat tijd en geld kost, terwijl het ook zo kan P )

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:43

Ik had er die andere kant op nooit aan gedacht :P Als ik hem gebruik, vraag ik de helpers of ik wat vragen mag stellen (heb dus serieus daar ook wel eens een nee op gehad... := ) en stel dan een vraag/vragen die met ja of nee beantwoord kunnen worden. Hij blijft heel soms ook wel eens helemaal stil hangen, dan moet ik het blijkbaar zelf uitzoeken :+

(als er nog iemand interesse heeft in een facet geslepen rozenkwarts pendel aan goudkleurig kettinkje!? Ik vond hem zo mooi en kocht hem erbij.... Maar het lijkt wel of m'n andere 'jalours' is want die weigert dan dienst....... :oo Vandaar dat ik de rozenkwarts weer weg doe)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:44

Amy77 schreef:
Nou ik gebruik bv geen pendel meer, maar een biotensor..in mn praktijk. Daar komen mensen die erg slecht in hun energie zitten, om tal van redenen. Hun energie dragen zij met zich mee en komen dus ook mn praktijk binnen. Ikzelf vind het aarden en in het licht zetten bv erg belangrijk, ik zorg dfat mijn praktijkruimte dan ook altijd 'schoon' is en na een consult even goed schoonmaak.
Nu hoeft het niet persé mijn voorbeeld te zijn..maar ook mensen die jarenlang verdriet met zich meedragen en daardoor 'laag in hun energie' zitten.

Jij en ik weten dit wel en is het automatisme geworden..maar mensen die net beginnen met pendelen, kunnen zich hier niet van bewust zijn en juist daarom denk ik dat het verstandig is om in de OP wel het één en ander te noteren over het aarden, afschermen en vragen of je op dat moment vragen mag stellen.
Het hoeft dus niet eens om andere mensen met een lage energie te gaan, maar de pendelaar zelf kan ook best eens slecht in zn vel zitten (kom je weer op dat schone geweten terecht, hihi)..

Mss ben ik wat te voorzichtig met dit soort dingen..maar vind het geen spel dat pendelen..het is een erg mooie aanvulling als je het goed doet e er absoluut geen misbruik van maakt ;)

(ik zal mn vriendin eens tippen over de pendel van jou..die gebruikt haar pendel veel en denkd at zij dit wel erg gaaf vind ook!)

Wat leuk dat je biotensor gebruikt!!! (offtopic) maar ik ga a.s. zaterdag de connectiesensor cursus doen bij Laarakker :):)

Ik kan me zeker voorstellen dat wanneer je een praktijk hebt waar je die biotensor gebruikt er ook mensen komen die geen goede energie hebben en dan is het zeker logisch dat je goed reinigt en oplaadt e.d..
Maar ik ging er vanuit dat de mensen hier in het topic een pendel voor zichzelf (willen gaan)gebruiken en dan kom je dit niet tegen lijkt mij?

Misschien wil jij een stukje schrijven voor de OP?

Ik maak de pendels met veel plezier, ook voor andere mensen. Deze heb ik ook nog gemaakt
http://www.mijnalbum.nl/Album=TDMXI6XK

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:45

miekel92 schreef:
Ik heb wel interesse :) Ik heb er nog nooit over nagedacht om hem ook in te zetten bij mijn paard.. Hoe doe je dat als ik vragen mag?

Dit vind ik ook wel interessant!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:47

miekel92 schreef:
[Ik heb wel interesse :) Ik heb er nog nooit over nagedacht om hem ook in te zetten bij mijn paard.. Hoe doe je dat als ik vragen mag?

Zullen we daar over pb-en?

Bij mijn eigen dieren houd ik mijn linkerhand op het dier en in mijn rechterhand de pendel en stel ik een (gesloten) vraag. Wanneer ik mijn eigen dieren niet ter plekke heb maar ze wel iets wil vragen dan neem ik hem in gedachten.
Voor vreemde dieren doe ik het met een foto (op afstand) wanneer het dier niet onder handbereik is.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 10:53

Fijne reacties hier. :)

Ik vraag inderdaad ook altijd of ik mag pendelen en heb hier ook wel eens een nee antwoord op gehad, later kwam ik er dus achter dan pendelen niet effectief genoeg is als je ziek bent en dat was ik toen. :)

Verder is het reinigen van een edelsteen ontzettend belangrijk! Bij het niet reinigen kan de pendel ook negatieve invloed hebben. Je weet namelijk niet wat de pendel in de winkel allemaal voor energie heeft opgevangen en wie de pendel misschien wel vast heeft gehad.
De reiniging van de pendel is per pendel verschillend dat ligt namelijk aan de edelsteen, de meeste edelstenen kun je reinigen door onder koud stromend water te houden of hem bijvoorbeeld onder aarde te houden. Het opladen van de edelsteen kan om hem in de volle maan te houden.

Je kan de pendel ook vragen of het nodig is om hem te reinigen, ik moet dit bijvoorbeeld heel veel doen omdat ik mensen van pijn af kan helpen. Soms kan je het ook zien doordat hij vage antwoorden gaat geven of er barsten in de edelsteen komen.

Pendelen kan zeker negativiteit op brengen de kwade kant loert altijd om een hoekje is mij geleerd (ik heb een cursus pendelen en genezen gevolgd) daarom mag je nooit vragen stellen van heb ik nog langer dan 10 jaar te leven ja of nee. Meestal word er gewoon een rondje gedraaid dat betekend dat weet ik niet, of dat mag ik niet zeggen. Maar ik heb tijdens mijn cursus mee gekregen dat iemand dit ook eens vroeg en dat de pendel dus glashard nee zei. Stel dit soort vragen dus ABSOLUUT NIET!

Ik mag mensen van pijn afhelpen, helaas lukt mij dit niet bij iedereen. Mensen die bijvoorbeeld ernstige ziektes hebben kan ik niet helpen en ik denk dat niemand dit kan. Wel kan ik pijn verlichten en lichte pijn zoals hoofdpijn wegnemen. Als die gene niet bij mij is pak ik een foto van die gene of een papiertje waar alle gegevens opstaan deze hou ik dan tussen mijn handen en dat word dan heel erg warm. Je vraagt dan aan de pendel hoelang je die gene moet helpen (helpen is de foto of papier tussen de handen te houden) 5 minuten 10 minuten of 15 minuten, bij de juiste tijd zegt hij ja. Een ding is zeker wanneer je echt ziek ben ga dan gewoon naar de dokter!

Ik communiceer inderdaad ook met mijn paard, sinds ik pendel heb ik echt een veel betere band met mijn paard want we hebben geen onbegrip meer. Ik vraag vaak of hij vind of hij wel genoeg buiten staat en of hij het rijden wel leuk vind. Dit zelfde doe ik ook met mijn honden. :)
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 08-05-14 11:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:58

oke haha magie bestaat toch.. of??

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:00

Singasong hoe heb je die met dat paardenhaar gemaakt die vind ik nl prachtig wil ook wel zoiets :) ik heb ook een tijdje gependeld toen klopte alles wel. Alleen jaartje terug kreeg ik wel telkens verkeerde antwoorden door(ging nl over kinderen en het geslacht) was heel vreemd en nu ben ik me pendel ook kwijt. Paragnost waar ik vaak kom zei dat ik daar weer wat meer mee moest gaan doen en nu ben ik hem gewoon kwijt :(

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:01

Waarom wil je dit via pb doen Petrichor? Het topic gaat toch over pendelen? dus het lijkt me juist zinvol om vragen en antwoorden hieromtrent ook hier te plaatsen.

Ik vraag alleen aan het dier in kwestie of ik een vraag mag stellen maar nooit als ik vanwege andere dingen ga pendelen, wanneer het betrekking heeft op mezelf of op mensen die willen dat ik iets voor hen uitpendel, aangezien je dan al hun toestemming hebt.

Ik heb nooit een cursus o.i.d. gevolgd om te gaan pendelen.