Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paloedie schreef:Al wil de politie iets doen, ze kúnnen het vaak niet, omdat het bij stalking heel moeilijk is te bewijzen óf en wanneer er iets strafbaars gebeurt! Politie mag niet zomaar iemand arresteren omdat een ander iemand zegt dat hij door diegene gestalkt word, er moet een duidelijke grondslag of een redelijk vermoeden van schuld voor zijn.
Wat niet wegneemt dat ze, wanneer je al eens een melding hebt gedaan, wel zouden moeten komen als je belt dat hij op dat moment aan je deur staat!
Cayenne schreef:Paloedie schreef:Al wil de politie iets doen, ze kúnnen het vaak niet, omdat het bij stalking heel moeilijk is te bewijzen óf en wanneer er iets strafbaars gebeurt! Politie mag niet zomaar iemand arresteren omdat een ander iemand zegt dat hij door diegene gestalkt word, er moet een duidelijke grondslag of een redelijk vermoeden van schuld voor zijn.
Wat niet wegneemt dat ze, wanneer je al eens een melding hebt gedaan, wel zouden moeten komen als je belt dat hij op dat moment aan je deur staat!
Maar in dit geval probeert hij toch ergens binnen te dringen en is op eigen terrein. Dat lijkt me verder gaan dan stalking.
Vind het echt heel vreemd dat de politie hier niets aan doet en kan me heel goed voorstellen dat TS bang is.
Idd camera's ophangen, bewegingssensoren, waaklampen etc. Is er niemand met een redelijk grote waakse hond die je een tijd mag lenen?
pniekepnak schreef:Nu ga ik iets heel raars zeggen, maar ik doet het toch maar gewoon: deze man lijkt mij een psychiatrisch patiënt. Die lijken vaak heel eng, en soms zijn ze dat ook, maar vaak hebben ze dat zelf niet in de gaten. Heeft de man wel in de gaten dat je zo bang voor hem bent? Dat is voor een ander niet meer dan logisch, maar voor een verwarde, psychotische man is dit niet zo. Ik zou daarom proberen om samen met een wijkagent (of misschien heeft de man een ambulant begeleider?) eens met hem in gesprek te gaan en te vertellen wat zijn gedrag met jou doet. Dat heeft vaak meer effect dan de politie op hem afsturen (zeker als de politie niet eens mee wil werken... mogelijk staat deze man bekend bij hen als verward?) of hem bang maken. Als hij bang wordt kan hij vanuit zijn angst wel eens alleen maar nog vervelender worden
Ik snap dat dit voor jou makkelijker gezegd is dan gedaan, maar denk er eens over na. Ik werk met deze mensen en ik heb zulk soort dingen eerder zien gebeuren
Sterkte!
Paloedie schreef:Aan een deur morrelen is niet bij wet verboden, door een tuinpoortje heen komen ook niet. Dus er is nog geen strafbaar feit begaan.
inowa schreef:Ik zie verschillende keren voorbij komen dat ik een hond moet nemen.
dit is voor mij geen optie.
hoezeer ik ook een hond zou willen is het niet eerlijk tegenover de hond.
Ik werk fulltime en heb de plaats en financiën niet om de hond te onderhouden.
voor nu denk ik dat ik vooral bezig moet gaan met bewijs verzamelen.
dit is helaas niet heel snel mogelijk,vaak is het echt 2 maanden rustig voor er wat gebeurd.
inowa schreef:Ik zie verschillende keren voorbij komen dat ik een hond moet nemen.
dit is voor mij geen optie.
hoezeer ik ook een hond zou willen is het niet eerlijk tegenover de hond.
Ik werk fulltime en heb de plaats en financiën niet om de hond te onderhouden.
voor nu denk ik dat ik vooral bezig moet gaan met bewijs verzamelen.
dit is helaas niet heel snel mogelijk,vaak is het echt 2 maanden rustig voor er wat gebeurd.