Longboarders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Longboarders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:26

Als je voor een goedkoop board wil gaan van toch redelijke kwaliteit voor die prijs zou ik voor de Mindless Maverick Drop through gaan.
Rolt stabiel, kan goede bochten maken (kingpin losser draaien) en €140.

Heb vandaag Rivier Street Slayer gekocht, meteen 57km gerold! Heilig! :D

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:50

Heeft iemand ervaring met Osprey? m'n broertje wilt er 1 van dat merk kopen.

Mindless Maverick Drop through heeft een vriendin van me en bevalt der erg goed, dus misschien dat ik die ook wel bestel.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:14

Meld zich! Ik heb een Saterno Ocean Stripe, geen hoogstaande kwaliteit maar voor een leuk prijsje kunnen overnemen van mijn ex. Board op zich fijn maar heb hem met de originele wheels overgekocht. Ex had er destijds orangatang (in-heat 75mm 80a) onder zitten en ik moet ook weer even iets anders op de kop zien te tikken want deze lagers zijn behoorlijk slecht. Deck en trucks zijn wel aardig verder, in ieder geval goed genoeg voor mijn doeleinden.

Iemand een aanrader qua wheels? Wil er vooral lekker mee cruisen, gebruiken als vervanger voor mijn fiets deze zomer. Zat te denken aan een wat hogere hardheid en grotere diameter.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:37

Sunny, tja het blijft een goedkoop board, Osprey zal dus geen top kwaliteit zijn.
Als je bij de mindless de Kingpin en wieltjes wat losser zet gaat het prima. Je kunt er dus wel wat aan sleutelen.

NogSteedsGek, heb niet heel verstand van wieltjes, maar een grotere diameter rolt inderdaad wel langer door. Verder kun je werken aan je afzet, hoe krachtiger en stabieler, hoe makkelijker het gaat. :)
Misschien even langs een longboard winkel?

Wonen hier ook mensen in Friesland trouwens met een longboard? :))

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 10:07

Barcelona rolt wel echt super fijn! Als je ooit naar barca gaat, neem m lekker mee. Rol al de hele dag op mn pintailtje :)

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:11

Nou wieltjes en lagers zijn binnen! Mindless nimball 71mm 83a met Bones reds lagers. Ze rollen in ieder geval een stuk langer door dan het vorige setje. Maar heb ze nog niet kunnen testen want de lagers maken een partij pokke herrie dat ik er nog niet op durf te boarden (lagers die dan wel erg snel wegslijten). Morgen maar even per bus met board langs de shop om dat euvel op te lossen. Kan ik terug lekker boarden!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:15

Woon hier in een heuvellandschap, heb geen zin om nadat je lekker berg af bent gegaan, weer een berg op te ploeteren :+
Anders had ik er wel een gehad!

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:40

Dit lijkt me zo leuk he. Ben laatst ook een keer wezen snowboarden. Erg leuk, maar ook erg lastig. Hoe snel kan je dit oppikken? Gewoon een beetje cruisen en bochten bedoel ik dan?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 20:53

Een fijne asfalt weg zoeken zonder auto's, kingpin redelijk strak zetten (later weer losser zodat je lekker bochten kan maken) en gaan :D

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:19

NogSteedsGek schreef:
Nou wieltjes en lagers zijn binnen! Mindless nimball 71mm 83a met Bones reds lagers. Ze rollen in ieder geval een stuk langer door dan het vorige setje. Maar heb ze nog niet kunnen testen want de lagers maken een partij pokke herrie dat ik er nog niet op durf te boarden (lagers die dan wel erg snel wegslijten). Morgen maar even per bus met board langs de shop om dat euvel op te lossen. Kan ik terug lekker boarden!

Beetje vet al geprobeerd?

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:57

judith370 schreef:
NogSteedsGek schreef:

Beetje vet al geprobeerd?

Nog niet, heb niks meer in huis dus moet even nieuwe halen morgen, dan zal t wel goed zijn, was aardig wat vet uitgelopen in het karton van de verpakking.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:25

Veilig longboarden in het donker :D
Afbeelding

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:33

Tof! Hoe heb je dat gedaan?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:40

Zo:
Afbeelding
Afbeelding
Met van die lampjes van de action. Bij mij past dit net, je kunt nog een elastiekje om het touwtje doen.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:53

Aah jij hebt mooi ruimte bij de trucks, bij mij is dat dicht maar vind het wel een erg goede! Ik ga eens wat prutsen, wel zo veilig in het donker!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:05

Ja dat wordt met een ander board al lastiger. Heb je misschien een foto of naam van je board? Kan ik meedenken :D
Je kunt natuurlijk ook een lampje aan je broek/jas vastmaken, maar dit is cooler :P

edit:
Ah zie al welk board je hebt, ga m even opzoeken :)

edit 2:
je zou misschien iets van een zweetbandje of iets wat stevig zit om de neus en staart kunnen doen en daar het lampje aan bevestigen?

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:28

Ja denk dat het inderdaad zo iets wordt, net wat geprobeerd met elastiek van een headlight.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:31

Wij gebruiken altijd van die reflecterende bandjes van de action (met ingebouwde rode lampjes)
Om je linkerarm en hopsakee, veilig in t donker :D
Die lampjes bij je trucks ook wel is gedaan, maar daar ben ik te lui voor haha.

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 01:27

Net terug van rondje rollen met de groep, k heb een pintail maar hoe k daar lampjes aan maak... Nou maar op mn jas gedaan maar was niet ideaal

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 08:56

Ik zat te denken, misschien is t leuk om in de vakantie een keer een tour met iedereen te doen? Of zeggen jullie nee geen zin in

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:34

Ik vind t wel een leuk idee :)
Aanhang mee en hops gaan, als t maar wel een beetje een handige plek is, waar komen jullie vandaan?

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:11

Jeej! Weer een actief longboard topic!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:13

Iemand trouwens ervaring met de longboard van de Decathlon? Is voor een beginner die niet weet of ze er mee door wilt gaan :P

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:24

Lijkt me leuk! Moet alleen nog wel flink opbouwen, heb nu na 3 km al een lam been waar geen gevoel meer in zit. (loop ook mank als ik dan afstap :+)

Ik heb vanmiddag een leuk tweedehands boardje op de kop getikt! Gravity makai met Paris trucks, zo meteen mn mindless nimballs er op zetten en dan gaan!

Decathlon boards heb ik geen ervaring mee.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:45

Jaaa een tour! Top idee! Ligt er alleen aan waar.