Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Joltsje schreef:Djonah schreef:Even ter interesse, ik hoop dat ik mijn vraag mag stellen: Wat houdt een vaststellingsovereenkomst juridisch precies in?
eigenlijk is het het omgekeerde van een arbeidsovereenkomt.
je maakt een overeenkomst dat je stopt met werken. in de overeenkomst staan alle afspraken die je maakt.
al vaker meegeweest naar dit soort dingen dus weet precies wat belangrijk is. Ondertekenen gebeurt sowieso niet. We gaan eerst eens kijken wat voor voorwaarden er in staan en wat we er van kunnen maken...
dan zijn ze snel van me af en hoeven ze niks meer te regelen, aangezien er dus niet echt een geldige reden is om mij eruit te zetten.
Drunksheep schreef:Maar waarvoor moet ik mij nu netjes opstellen dan? Ze hebben mijn pa op een achterbakse manier eruit getrapt en proberen dit ook met mij te doen... ik blijf zakelijk en probeer gewoon alles via de mail te regelen. Ik weet van mezelf dat ik me makkelijk laat ompraten zoals ik al eerder zei, dus heb hier geen trek in tbh. Ze willen waarschijnlijk bellen naar aanleiding van mijn laatste mailtje waarin ik aangeef met een ander naar het gesprek te komen en dat ik, als het zou kunnen, graag de overeenkomst alvast ontvang. Dat kan prima per e-mail beantwoord worden denk ik