Dreamy schreef:Mijn moeder en ik wonen in een appartementencomplex en onze voordeur plus die van de buren zitten aan een lange smalle balustrade, daar kun je makkelijk overheen en dan beland je dus 6 verdiepingen lager.
Mijn buren hebben honden, die laten ze soms vanaf de lift zo los naar hun voordeur lopen.
Mijn moeder is meer dan doodsbang voor honden. Ik heb de buren gevraagd de honden aan te lijnen voortaan, want ik weet zeker dat mijn moeder over de balustrade springt van angst. Dit zegt ze zelf ook en ik weet zeker dat dit zo is. In therapie durft ze niet.
Kortom, ze gaat beslissingen nemen die zelfs haar dood kunnen betekenen. Ze denkt alleen maar "weg bij die hond" en dat is niet alleen een questie van rennen.
Iedereen zegt dat deze vrouw na moet denken, maar in een doodsangst denken mensen gewoon niet (helder) meer na en willen gewoon van hetgeen dat hen bang maakt af. Hoe dan ook!
Tuurlijk raad ik therapie aan en ik zou ook niet blij zijn als ze pp mijn auto zou klimmen. Maar ik weet dat mensen dus wel ergere dingen kunnen doen uit angst...
En daar is niks aan te doen met therapie?
Als je zo bang bent dat je naar beneden springt van 6 hoog dan is dat gewoon gevaarlijk voor jezelf..
Ik heb wel een kennis die ook doodsbang voor honden is, zij gaat ook aan de andere kant van de straat lopen als ze een hond ziet.
Ik heb haar aangeboden om haar te helpen, en daar gaat ze over na denken, ze heeft het niet zo erg dat ze er 'zelfmoord' door zou plegen maar het is wel heel vervelend.