Vrouw klimt op auto voor hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:36

Dreamy schreef:
Secricible, ik had het eerder dit topic ook al gemeld, maar als je meer dan extreem bang bent voor iets denk je totaal niet meer na en ga je puur op de vluchtmodus.

Ik snap dat mensen dat zich niet kunnen voorstellen en diegene mogen zich in de handjes knijpen dat ze niet ZO angstig zijn.

Vluchtmodus vind ik rennen, niet op een auto klimmen.
Als ik het zou zien gebeuren, en de hond is niet van mij, haal ik de hond wss ook niet weg. Je weet niet wat ie doet. Valt ie mij aan, krijgt ie gewoon een knal, maar ik klim niet op een auto. DAT is pas onrespectvol.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:50

LoveUggs schreef:
Dreamy schreef:
Secricible, ik had het eerder dit topic ook al gemeld, maar als je meer dan extreem bang bent voor iets denk je totaal niet meer na en ga je puur op de vluchtmodus.

Ik snap dat mensen dat zich niet kunnen voorstellen en diegene mogen zich in de handjes knijpen dat ze niet ZO angstig zijn.

Als ik het zou zien gebeuren, en de hond is niet van mij, haal ik de hond wss ook niet weg. Je weet niet wat ie doet. Valt ie mij aan, krijgt ie gewoon een knal, maar ik klim niet op een auto. DAT is pas onrespectvol.

Inderdaad. :)

LoveUggs

Re: Vrouw klimt op auto voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:01

Ja, je mag nog zo angstig zijn... Als ik wat raars deed stond mn hond me ook aan te kijken.. Klim dan vooral op een auto, dan weet je zeker dat je de aandacht van de hond krijgt..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:31

LoveUggs schreef:
Dreamy schreef:

Hahaha krijgt tie gewoon een knal.......

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:12

Dreamy schreef:

Ik snap niet hoe je dit goed kunt praten als je het filmpje ziet. Nogmaals: angst is geen reden je hersenen niet meer te gebruiken en zoals eerder gezegd is angst vluchten.
Als iemand echt zo bang is moet je daar iets aan doen

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:22

Mijn moeder en ik wonen in een appartementencomplex en onze voordeur plus die van de buren zitten aan een lange smalle balustrade, daar kun je makkelijk overheen en dan beland je dus 6 verdiepingen lager.
Mijn buren hebben honden, die laten ze soms vanaf de lift zo los naar hun voordeur lopen.
Mijn moeder is meer dan doodsbang voor honden. Ik heb de buren gevraagd de honden aan te lijnen voortaan, want ik weet zeker dat mijn moeder over de balustrade springt van angst. Dit zegt ze zelf ook en ik weet zeker dat dit zo is. In therapie durft ze niet.

Kortom, ze gaat beslissingen nemen die zelfs haar dood kunnen betekenen. Ze denkt alleen maar "weg bij die hond" en dat is niet alleen een questie van rennen.

Iedereen zegt dat deze vrouw na moet denken, maar in een doodsangst denken mensen gewoon niet (helder) meer na en willen gewoon van hetgeen dat hen bang maakt af. Hoe dan ook!

Tuurlijk raad ik therapie aan en ik zou ook niet blij zijn als ze pp mijn auto zou klimmen. Maar ik weet dat mensen dus wel ergere dingen kunnen doen uit angst...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:36

Als je zelf in een situatie komt, wanneer je enorm bang ben, oordeel je anders over deze vrouw
en al kunnen ze 100000 keer zeggen, hij doet niks of er gebeurt niks, angst doet rare dingen met mensen.
De jongen in het filmpje, die het enorm grappig vind allemaal, heeft absoluut niet in de rij gestaan bij de cursus medeleven of respect met een ander omgaan. Schop onder zijn hol en op cursus sturen.
Vind de mevrouw nog erg netjes gebleven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:59

Ik ben gewoon verbijsterd over de hoeveelheid onbegrip, het gebrek aan respect en inlevingsvermogen in dit topic. :\

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:08

Marion71 schreef:
Kennelijk moet je tegenwoordig overal begrip voor hebben, want stel je voor. Iemand mankeert vast iets. En is dan niet gewoon bang, maar heeft direct een fobie en moet in therapie.
Ik zie werkelijk niet iemand die in alle staten is van angst. Tuurlijk zal ze best bang zijn, maar da's niet direct een fobie. Voor de eigenaar van de auto hoop ik iig dat haar verzekering wel gewoon wil uitkeren, want die zal er minder onbeschadigd uitgekomen zijn dan zij zelf.

Ik zie dat ook niet. Ik zie geen hyperventilatie, en eigenlijk ook geen flippend paniekerend mens.

En ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het ras van de hond ook meetelt. Vraag me ten zeerste af of ze voor een boomertje ook zo'n aktie had gedaan.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:10

ThreeFingers schreef:
Oke mijn excuses voor mijn woorden "asobak".

Maar ik heb ooit mee gemaakt dat iemand door een vechthond aan moes gebeten werd.
Dus de angst van die vrouw kan ik me goed voorstellen. Ik denk namelijk niet dat ze bij iedere hond op een auto klimt :D

Ik heb opnames gezien van hoe een schijnbaar vriendelijke vechthond al kwispelend aan een gevecht begon... en niet meer te stoppen was, dus ja, ik kan me voorstellen dat die mevrouw zo'n hond niet vertrouwt, misschien heeft ze al een eerdere slechte ervaring met zo'n lief hondje en misschien heeft ze daarom wel een fobie ontwikkeld...

Niet netjes dus om die hond niet weg te halen bij die mevrouw, die nu een extra slechte ervaring bij haar angst op kan tellen: een eigenaar die te belabberd is een medemens die bang is serieus te nemen.

(En nee, ik ben niet bang voor honden en denk ook niet dat iedere stafford of andere vechthond je meteen opvreet.)

Of die mevrouw nou echt een fobie heeft of alleen maar vechthonden "discrimineert" zal me worst wezen, de hondeneigenaar schiet gewoon te kort in social skills... door zulke lieden krijgen vechthonden dus óók een slechte naam.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 12-05-14 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:12

Wat een respectloos jong...
Echt sneu voor die vrouw, kan overdreven overkomen maar je weet niet wat ze heeft meegemaak in verleden met honden

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:17

KoudbloedKim schreef:
Ik ben gewoon verbijsterd over de hoeveelheid onbegrip, het gebrek aan respect en inlevingsvermogen in dit topic. :\

Ik denk er net zo over.
Snap ook niet hoe je zoiets kunt filmen als je ziet dat iemand zo bang is dat ze boven op een auto klimt, dan help je iemand toch even?

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:36

Dit klinkt misschien materialistisch maar ik heb medelijden met de eigenaar van de auto.
De vrouw zal zelf schade toebrengen aan de auto door haar geklim en de hond brengt ook nog eens schade toe doordat hij tegen de auto opspringt.
De auto-eigenaar moet maar zien dat hij deze schade nog verhaalt krijgt.

Als de hond de vrouw nou wilde aanvallen en ze haar leven moest beschermen tegen deze hond had ik het wat anders gevonden maar nu klimt ze angstig maar niet in paniek of hysterisch moedwillig bovenop een auto voor een hond die in eerste instantie 0,0 aandacht voor haar heeft. Vind dat eerlijk gezegd geen toffe actie, ongeacht haar verleden met honden.

Neemt natuurlijk niet weg dat het niet tof is van die gasten die erbij lopen om a. de hond niet even vast te pakken, ongeacht of het hun hond is en b. om dit te gaan filmen!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:56

Als die hond meteen was teruggeroepen en vastgepakt, was die auto onbeschadigd gebleven. En ja, het is niet leuk voor de eigenaar van de auto... ik vraag me af wat de WA verzekering in zo'n geval doet, en op welke persoon er verhaald kan worden: op die vrouw, of op de eigenaar van de hond die dat dier los laat lopen. Briefje onder de ruitenwisser is wel zo handig... maar ja, dat zal er wel niet van zijn gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:32

Dreamy schreef:
Mijn moeder en ik wonen in een appartementencomplex en onze voordeur plus die van de buren zitten aan een lange smalle balustrade, daar kun je makkelijk overheen en dan beland je dus 6 verdiepingen lager.
Mijn buren hebben honden, die laten ze soms vanaf de lift zo los naar hun voordeur lopen.
Mijn moeder is meer dan doodsbang voor honden. Ik heb de buren gevraagd de honden aan te lijnen voortaan, want ik weet zeker dat mijn moeder over de balustrade springt van angst. Dit zegt ze zelf ook en ik weet zeker dat dit zo is. In therapie durft ze niet.

Kortom, ze gaat beslissingen nemen die zelfs haar dood kunnen betekenen. Ze denkt alleen maar "weg bij die hond" en dat is niet alleen een questie van rennen.

Iedereen zegt dat deze vrouw na moet denken, maar in een doodsangst denken mensen gewoon niet (helder) meer na en willen gewoon van hetgeen dat hen bang maakt af. Hoe dan ook!

Tuurlijk raad ik therapie aan en ik zou ook niet blij zijn als ze pp mijn auto zou klimmen. Maar ik weet dat mensen dus wel ergere dingen kunnen doen uit angst...

En daar is niks aan te doen met therapie?
Als je zo bang bent dat je naar beneden springt van 6 hoog dan is dat gewoon gevaarlijk voor jezelf..
Ik heb wel een kennis die ook doodsbang voor honden is, zij gaat ook aan de andere kant van de straat lopen als ze een hond ziet.
Ik heb haar aangeboden om haar te helpen, en daar gaat ze over na denken, ze heeft het niet zo erg dat ze er 'zelfmoord' door zou plegen maar het is wel heel vervelend.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:35

Zoals ik al typ hierboven durft ze ook niet in therapie. :n
En kan er haar moeilijk toe dwingen, helaas. Maar het is dus een voorbeeld om duidelijk te maken dat mensen echt niet meer helder na kunnen denken als ze echt angstig zijn :)
Meer ga ik er niet over zeggen, snap dat mensen het niet kunnen begrijpen. Het is idd zonde van de auto en ik zou er ook niet vrolijk van worden, therapie is het beste voor mensen met zo'n angst.. Allemaal waar.. Maar die vrouw kan er op dit moment van het filmpje weinig aan doen, vind ik.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:53

Volgensmij is het filmpje verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:19

Ik vind het heel erg sneu voor die mevrouw en ik had zeker de hond bij haar weggehaald als ik het had gezien maar wanneer het mijn auto was geweest dan had ik wel enorm veel moeite moeten doen om niet compleet te flippen tegen haar. Dan kan ze maar beter goed verzekerd zijn want anders liet ik wel beslag leggen op haar inkomsten om de schade aan mijn auto op haar te verhalen .

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 06:27

Amaris schreef:
Marion71 schreef:
Kennelijk moet je tegenwoordig overal begrip voor hebben, want stel je voor. Iemand mankeert vast iets. En is dan niet gewoon bang, maar heeft direct een fobie en moet in therapie.
Ik zie werkelijk niet iemand die in alle staten is van angst. Tuurlijk zal ze best bang zijn, maar da's niet direct een fobie. Voor de eigenaar van de auto hoop ik iig dat haar verzekering wel gewoon wil uitkeren, want die zal er minder onbeschadigd uitgekomen zijn dan zij zelf.

Ik zie dat ook niet. Ik zie geen hyperventilatie, en eigenlijk ook geen flippend paniekerend mens.

En ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het ras van de hond ook meetelt. Vraag me ten zeerste af of ze voor een boomertje ook zo'n aktie had gedaan.

Ik vind haar ook nog "veelste kalm" voor een echte paniek actie.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:39

wat een aanstellerij zeg. Als er sprake is van een daadwerkelijke angststoornis dan moet ze in therapie gaan en tot die tijd niet op straat komen. Je kunt hem wat mij betreft omdraaien dat de samenleving niet lastig gevallen wil en hoeft te worden met dit soort gevallen.

en dan nog een gratis tip; angst is een slechte raadgever!

Enn miss lizje; ik zie ook geen blinde paniek bij deze dame. Ik hou het op een aandachtsorgel.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:41

ik ga niet alle pagina's lezen maar kan er wel om gniffelen. al had de eigenaar na 2 minuten ook wel kunnen zeggen ik pak de hond wel even,wie weet heeft zij ooit een nare ervaring gehad met een ras als dat en vind ze t dus overduidelijk dood eng..als hij hem vast had gepakt en had laten zien kijk de hond doet niks wie weet had ze t ook gezien en etc

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:47

Petrichor schreef:
Wat maakt het jou uit wat ik dan doe? Was je van plan om op mijn auto te gaan zitten?

Nou je blaast hier zo hoog van de toren dat je wel snapt dat mensen dat gaan vragen :=

Ik vind het overigens ook een bloed irritant mens. Maar ja, ik heb dan ook geen fobie.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:36

Vandaag iemand meegemaakt die ook bang was voor mijn hond en van die van een passant.
Stond op een veldweg waar heel veel mensen met hun hond wandelen toen mijn kruising labrador een viszla ontdekte om mee te spelen.
Heel gezellig allemaal.
Op een gegeven moment komt er een vrouw aanwandelen en loopt mijn hond (voor zijn zijn doen), uiterst kalm (goddank) naar haar toe en ze duikt meteen opzij en begint te gillen/schreeuwen (leek iets van spaans ofzo). Dus ik roep de mijne bij me maar de viszla vond zo'n gillende vrouw wel vreemd en begon dus tegen haar te blaffen. Toen dook ze bijna de brandnetels in en begon ook opnieuw te gillen. Waarop de viszla het nog intererresanter vond. Ondertussen probeerde het baasje wel haar hond bij zich te roepen. Uiteindelijk allebei de honden vast gehouden en toen is de vrouw doorgelopen.
De eigenaar van de viszla zei ook "loop maar gewoon door, negeer ze maar, dan doen ze niks" maar volgens mij verstond die vrouw ons niet eens.
Ik moest gelijk aan dit filmpje denken. Met het enige verschil dat wij onze honden terugriepen. Vond het heel dubbel, want ergens dacht ik, stel je niet aan en loop door maar ergens vond ik het wel zielig omdat wij niet weten wat angst inhoud.