'Nieuwe' auto kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 09:45

Sonja_vR schreef:
Corsa vind ik zelf ook een aanrader
wij hebben er nu twee :+
als tweede autootje is er hier anderhalf jaar terug een corsaatje uit 99 gekomen met iets over de ton op de teller, ding heeft een distributieketting ipv riem
rijd 1 op 15 en ik betaal 18 euro nog wat aan wegenbelasting.
vorig jaar met de keuring had hij nieuwe voorbandjes nodig en er moest nog iets vervangen worden, dit jaar is de krukas sensor vervangen (afgelopen week)
maar verder rijd dat ding als een trein

vriend heeft vorig jaar de nette wagen ingeruild voor een nieuwer model corsa(die is nu dik twee jaar oud)

tis gewoon een kwestie van geluk hebben ,als je een ouder tootje koopt , koopt je naast de auto, ook de hoeveelheid onderhoud die het autootje door de jaren heeft gehad er bij, tis altijd een beetje afwachten of dat goed of slecht uit pakt.

Daar ben ik dus inderdaad ook bang voor. :\

Ik kan wellicht geld van iemand lenen. Zou dan bijvoorbeeld zoiets goed zijn?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/toy ... o/11399347

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:48

Dat de Smart geen KM kan maken was dacht ik toch algemeen bekend?? Wat Choiix al schrijft die motoren kunnen idd maar een 100.000 km hebben.
Volvo is idd niet te vergelijken. Doet ook een stuk meer in de belasting (aangezien die een stuk zwaarder is) en lust ook iets meer benzine :D

Iemand meenemen die er een beetje kijk op heeft is idd wel verstandig, en kijk ook de onderhoudsboekjes na, of de auto alle beurten gehad heeft.

Heb zelf jaren in een Suzuki Alto gereden. Imo top autootjes. Net mijn laatste was een beetje een maandagmorgen model. Maar toen werd de Alto ook niet door Suzuki zelf gebouwd, maar Maruti.
Kia heb ik ook gereden, en mijn advies is negatief. Heb nog nooit zoveel ellende met een auto gehad :x Op 20.000 had ik er al een Snaar afliggen, en die heeft behoorlijk schade aangericht. En toen het blik 3 was, kwam die al niet door de keuring zonder reparatie.

Een vriendin van me heeft nu sinds een jaartje een Suzuki Wagon. Is een verhoogde versie van de Alto. Hij is geel van kleur, maar was daarom een stuk goedkoper. Niemand wilde die kleur. Ik heb hem samen met haar toen bekeken (was mijn vroegere onderhoudsgarage) en gezocht op het net wat die dingen normaal zo kosten. Ze heeft er echt een leuk blikje aan, en is er helemaal wijs mee :D En heeft em echt voor een habbekrats in handen.

Saskiaatje

Re: 'Nieuwe' auto kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 09:49

Tsja, toen ik mijn eerste auto kocht had ik geen flauw benul van dat er goede/slechte merken waren en bepaalde auto's die meer of minder problemen hebben dan andere auto's. Ik wilde een leuke auto. Deze was zwart met rood, cabrio en reed heerlijk. Achteraf gezien ontzettend dom, maar ja. :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:50

Al doende leert men ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:52

ook voor 1000 euro kun je een prima autootje vinden hoor,
kennisje van me koopt eens in de zoveel tijd een autootje van 200 tot 400 euro , daar rijd ze dan 1 tot ?? jaar mee(ligt er aan wanneer ze niet meer door de keuring komen) en dan koopt ze gewoon weer een nieuwe voor dat geld.
maar dat onderhoud van de vorige eigenaars kado krijgen geld ook voor iets jongere autootjes denk ik

mijn ervaringen zijn in ieder geval goed met corsa, micra, starlet, alto, swift , daar zijn bij de oudere autootjes best goede autootjes tussen te vinden

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:06

Zou als ik jou was nooit voor een auto geld lenen.. Als er iets gebeurt ben je je auto al kwijt maar moet je diegene van wie je leende nog steeds betalen

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:09

Ik hebxeen hyundai atos. Fijn betrouwbaar autotje

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:17

Wij rijden nu alweer 2,5 jaar met een mitsubitsu space star uit 2001! Heerlijk bakkie, had toen 130000 op de teller, nu 180000, zeer weinig onkosten, qua aanschaf ook niet duur. Wegenbelasting is wel duurder dan 15 euro, misschien is een colt wat voor je, kleinere versie van de space star.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:17

Hier een Toyota Starlet rijder! Het is een driedeur uit 1994, 242100 (om en nabij) op de teller en er is in de twee jaar dat ik er in rijd nog nooit iets mee geweest. Enkel wat krassen nadat een paard mijn auto af heeft gelebberd met zand in zijn mond :+ Als je een mogelijkheid vind om twee of driehonderd euro meer te betalen, dan kom je net iets verder en bespaar je op de onderhoudskosten!

Roosje1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:28

Ik zou je een Twingo aanraden. Ik heb er jaaaaaaren 1 gehad, op een gebroken voorveer na nooit wat gemankeerd (twingo probleempje maar bij een ouder modelletje vast al een keer vervangen). Goedkoop in wegenbelasting en verzekering en heel zuinig. Die van mij had 167.000 gelopen toen ik hem kocht en was ver over de 2 ton toen hij weer wegging.

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:57

Hier ook een toyota starlet uit 1994 en over de 250.000 km. Heb mijn tuftuf al 10 jaar en heb anders dan de normale kosten als remmen, lampjes en dat soort dingen geen hoge kosten gehad. Hij komt altijd weer door de keuring en hoor regelmatig ach het is een starlet daar rijd je voorlopig nog wel in.
Voordeel van de starlet is goedkoop in wegenbelasting en super snel pittig autootje. Echt een aanrader!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:00

R.I.P. Smartie ;(

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:15

Hier ook een Toyotaliefhebber. Ik (en mijn zus ook) heb een yaris uit 2000. Helemaal prima! Mijn vriend daarentegen heeft een Peugeot... Ik weet nu zeker dat ik geen Peugeot wil. Auto heeft altijd wat (en dat is niet de eerste Peugeot!)

Ik heb een paar linkjes bekeken van je en staar je niet blind op de kilometerstand. De eerste link bijvoorbeeld heeft geen NAP pas. Dan denk ik al: hebben ze daarmee gerommeld??

Ook zou ik altijd bij een goede garage kopen die aangesloten is bij de Bovag. Een gure garage met die mooie auto voor 500,- met een kilometerstand van 39.999 km zou ik links laten liggen!

Die laatste aygo ziet er goed uit, maar is die niet duur in verzekering (juist omdat die nieuwer is)!

En let op de distributieriem! Is die vervangen ja of nee en zo nee, wanneer moet dat. Die van mij heeft een ketting gelukkig!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:49

Even opletten of het geen import auto is, daar is vaak mee geknoeid met de tellerstand.

Hier in Apeldoorn zitten een paar hele beruchte, veel van die kleine auto's op MP flink onder de normale prijs en lage km stand, echt te mooi om waar te zijn.
Als je dat denkt laat dan maar zitten en gewoon verder zoeken.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:59

Renee1991 schreef:
gabyfedde schreef:
Aan die eisen voldoen Volvo's bij lange na niet. Ik betaal voor mijn V40 benzine €50 per maand wegenbelasting en hij rijdt 1 op 11...

Pech kan je met elk merk auto hebben. Ik heb 6 jaar probleemloos in mijn V40 gereden en daarna steeds weer ellende. Maar... Zou er zo weer één kopen, superfijne auto's.

Ligt er aan hoe zuinig je rijstijl is. Ik haar er makkelijk 1 op 15 uit :j

Mijn rijstijl is heel zuinig (wel bewezen in andere auto's), alleen mijn auto (2.0 uit 1997) echt niet ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 12:35

lieveli schreef:
R.I.P. Smartie ;(

I know, right?! Echt huilen. Y;(

Avelienvd schreef:
Zou als ik jou was nooit voor een auto geld lenen.. Als er iets gebeurt ben je je auto al kwijt maar moet je diegene van wie je leende nog steeds betalen

Van m'n ouders, dus rentevrij en tijd zat om het terug te betalen. Dat komt wel goed. :)
Volgende maand vakantiegeld enzo.

Bonjour schreef:
Hier ook een toyota starlet uit 1994 en over de 250.000 km. Heb mijn tuftuf al 10 jaar en heb anders dan de normale kosten als remmen, lampjes en dat soort dingen geen hoge kosten gehad. Hij komt altijd weer door de keuring en hoor regelmatig ach het is een starlet daar rijd je voorlopig nog wel in.
Voordeel van de starlet is goedkoop in wegenbelasting en super snel pittig autootje. Echt een aanrader!

Veel positieve verhalen over Toyota dus, goed om te horen!

zap schreef:
Hier ook een Toyotaliefhebber. Ik (en mijn zus ook) heb een yaris uit 2000. Helemaal prima! Mijn vriend daarentegen heeft een Peugeot... Ik weet nu zeker dat ik geen Peugeot wil. Auto heeft altijd wat (en dat is niet de eerste Peugeot!)

Ik heb een paar linkjes bekeken van je en staar je niet blind op de kilometerstand. De eerste link bijvoorbeeld heeft geen NAP pas. Dan denk ik al: hebben ze daarmee gerommeld??

Ook zou ik altijd bij een goede garage kopen die aangesloten is bij de Bovag. Een gure garage met die mooie auto voor 500,- met een kilometerstand van 39.999 km zou ik links laten liggen!

Die laatste aygo ziet er goed uit, maar is die niet duur in verzekering (juist omdat die nieuwer is)!

En let op de distributieriem! Is die vervangen ja of nee en zo nee, wanneer moet dat. Die van mij heeft een ketting gelukkig!

Thanks voor de tip! Soms zie ik staan 'distributieriem vervangen bij 90.000 km' en dan staat er nu 170.000 km op. Dan moet dat op korte termijn toch weer gebeuren?

Duur in verzekering is minder belangrijk, dat wordt door m'n ouders betaald. Doen ze nu ook al. (I know, liefste ouders ever.)

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:00

Roosje1978 schreef:
Ik zou je een Twingo aanraden. Ik heb er jaaaaaaren 1 gehad, op een gebroken voorveer na nooit wat gemankeerd (twingo probleempje maar bij een ouder modelletje vast al een keer vervangen). Goedkoop in wegenbelasting en verzekering en heel zuinig. Die van mij had 167.000 gelopen toen ik hem kocht en was ver over de 2 ton toen hij weer wegging.

Ik heb nog een Twingo staan die de deur uit gaat TS! Heeft 167/168 gelopen, zuinig auto'tje en rijd fijn :)

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:04

Voor mij echt geen twingo weer! was mijn 1e auto en heb hem 9 maanden gehad en 9 maanden ellende. Bijna maandelijks bij de garage en vervolgens naar andere garage gegaan op de brug gezet en gevraagd wat ze ervan vonden... werd ik niet blij van. Onderkant totaal verroest en nog een aantal opmerkingen. Mocht blij zijn als ik er nog 800 voor zou krijgen. bouwaar 98 misschien dat de nieuwere beter zijn vond het erg jammer was verder leuk autotje maarja rotte appels zitten overal ;-)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:24

Ik heb laatst nog zo'n koekblik-Pinda op de kop getikt voor weinig. Daar moest ik voor ongeveer hetzelfde bedrag aan verspijkeren voordat het ergens over ging (ik heb wat speciale eisen en dit ding was echt zo'n cheapest-of-the-list-geval) maar ondanks dat ie 20 jaar oud is en maar 90k gelopen heeft, doet ie het als een zonnetje! Op de afstand doet ie fluitend 1:20! Na 20 jaar lach je nog steeds iedereen uit met die Frummel :j :j Wegenbelasting: 46 hele euri's per drie maanden en 100 euro per jaar verzekering!

Ik heb Frummel voor 250 euri's voorzien van een motorspoelinkje, nieuwe olies, filters en koelwater, nieuwe buitenspiegels (luxe, van binnenuit verstelbaar!) en nog wat kleine, handige, maar niet noodzakelijke dingetjes. Kortom, voor ruim minder dan 1000 euro rijd ik vrolijk rond in mijn kleine scheur-ijzertje...... :D :D

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:26

Saskiaatje schreef:
Sonja_vR schreef:
Corsa vind ik zelf ook een aanrader
wij hebben er nu twee :+
als tweede autootje is er hier anderhalf jaar terug een corsaatje uit 99 gekomen met iets over de ton op de teller, ding heeft een distributieketting ipv riem
rijd 1 op 15 en ik betaal 18 euro nog wat aan wegenbelasting.
vorig jaar met de keuring had hij nieuwe voorbandjes nodig en er moest nog iets vervangen worden, dit jaar is de krukas sensor vervangen (afgelopen week)
maar verder rijd dat ding als een trein

vriend heeft vorig jaar de nette wagen ingeruild voor een nieuwer model corsa(die is nu dik twee jaar oud)

tis gewoon een kwestie van geluk hebben ,als je een ouder tootje koopt , koopt je naast de auto, ook de hoeveelheid onderhoud die het autootje door de jaren heeft gehad er bij, tis altijd een beetje afwachten of dat goed of slecht uit pakt.

Daar ben ik dus inderdaad ook bang voor. :\

Ik kan wellicht geld van iemand lenen. Zou dan bijvoorbeeld zoiets goed zijn?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/toy ... o/11399347

die kleur vind ik dan wel echt een tegenvaller maar je ik zou gewoon een keer kijken ziet er wel delgelijk uit

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:32

Twingo rijdt super fijn, maar roesten echt de pan uit als ik me niet vergis. Mijn Twingo was motorisch echt met vlag en wimpel door de APK, hoefde werkelijk niks motorisch aan gedaan te worden.... tot ze met de mededeling kwamen dat er teveel roest onder zat om hem te laten keuren. Roest lassen kostte me iets van 400-500 euro. -O- Maar misschien heb ik wel gewoon heel erg veel pech gehad met die Twingo.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 22:49

zillionke schreef:
die kleur vind ik dan wel echt een tegenvaller maar je ik zou gewoon een keer kijken ziet er wel delgelijk uit

De kleur kan mij echt 3x niets boeien. Echt niet. Al is 'ie knalgeel of pimpelpaars met witte stippen. :Y)

eureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:01

Kan je ook zeker de twingo aanraden,heb mijn twingo met 230000km op de teller gekocht en nu 4 jaar verder ong 300000 km. Rijd altijd, erg zuinig rijd ong 1 op 18 . Alle jaren goed door de keuring en ondanks altijd buiten staan geen roest!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:09

Ik rijd momenteel in een Suzuki Alto 1.0 uit september '97. Heb hem net over de 160.000 km heen gereden. Top ding! Zuinig, kost een drol aan wegenbelasting en verzekering en gewoon áltijd starten-->lopen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:14

Maarre, dames, heren, mag ik jullie ook even attent maken op een uiterst belangrijk punt: ONDERHOUD!!!
De betrouwbaarheid van een auto staat of valt met hoe je ermee om gaat. Er worden geen slechte auto's meer gebouwd; auto's worden mishandeld door mensen die onvoldoende weten of die het niet interesseert hoe ze met die auto omgaan. Tel daarbij een stukje luiheid/gemakzucht/desinteresse van een garage bij op en de overlevingskansen van een autootje nemen rap af..............