Ik ben een ouwe zaag.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Re: Ik ben een ouwe zaag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:09

Je zit op dit moment in de 'is dit alles' fase. Gelukkig heb ik die een tijd geleden achter me gelaten (ik ben ook 26). Een vriendin van me zit er nu in.

Vroeger had ik een bepaald beeld van hoe ik wilde worden later. Dat beeld is totaal niet uitgekomen, maar ik ben toch zó ontzettend gelukkig met het leven dat ik nu leef.
Ik heb geleerd alcohol te laten staan. Nu drink ik het nog sporadisch en met mate; ik voel me 1000x fitter.
Ik heb een geweldige baan waar ik echt al mijn emotie en kracht kan gebruiken, op het werk krijg ik geweldige kansen op het gebied van opleiding en ik ben een van de weinigen in dit land die bijna dagelijks te horen krijgt hoe belangrijk ze is voor de instelling.
Ik ben 10 jaar samen met mijn vriend. We hebben ontzettend veel downs gehad waar we nu langzaam uit komen. Hoe het was is geweest, onze zon schijnt weer (het zij waterig) maar we kunnen er weer tegen aan en het kan vanaf nu alleen nog maar beter gaan.
Huisje is er nog niet. Maar hé, ik bèn al zo gelukkig. Op dat gebied zal ik gewoon rustig af moeten wachten.
Mijn pony is verhuisd naar de beste stal die ik kon bedenken. Ik heb een super staleigenaresse en de kudde is precies goed zo.
Nee. Ik kan niet bepaald zeggen dat ik wensen heb op dit moment. Ik ben gezond, de mensen om mij heen zijn (weer) gezond en alles lijkt nu de betere kant op te gaan.
Had je me vijf jaar geleden gesproken had je alleen maar negativiteit te horen gekregen. Ik merk dat ik vanaf dit moment echt kan gaan beginnen met leven. Ik heb mijn leven iets te vaak op 'hold' gezet. Nu ben ik aan de beurt :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:16

Ik heb voorlopig de 'is dit alles' fase nog niet denk ik :) Zal nog wel even duren hoop ik
Maar heb wel al veel.

School 'check'
Werk 'check'
Beestjes 'check'
Vriend 'check'

Het enige wat ik nog mis is een huis en kindjes.
Maar die komen vanzelf wel :)

TS je bent 26.. Nog wel jong hoor,, voor de 'is dit alles' fase :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:19

Ik heb nu een fijne relatie en een mooi huis, maar qua baan ben ik niet tevreden dus ga ik weer sturderen dit najaar.
En met vrienden gaat het nu ook super. Ik heb fijne mensen om me heen :) Maar daar heb ik wel een boel zelf aan gedaan, dat doe ik nu ook met mijn studie zodat ik niet hoef te sikkeneuren dat ik een stomme baan heb.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:26

yrsa_karlijn schreef:
Ik vind het alleen lastig om mijn keuzes en het belang van de kinderen en het ook kunnen financieren een groot te nemen obstakel.

Ik kan me dat heel goed voorstellen. :j Vaak kom je zonder hulp, bijvoorbeeld in de vorm van loopbaanbegeleiding, niet uit je eigen denkpatroon en dan is het echt heel moeilijk om iets wezelijk anders te doen. Een zoektocht naar wat nu echt je kernwaarden en kwaliteiten zijn en hoe je deze zoveel mogelijk in leven kunt gebruiken en ervaren is helemaal niet eenvoudig. Maar het kan, en dan maakt het je zo blij!

Als je ook maar enigzins de mogelijkheid hebt, ga die zoektocht aan. Het leven is te kort om niet te weten wat je écht wilt. :)