Vriend stuurt vriendschapsverzoeken naar meiden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:46

Amandavd schreef:
Omdat ik toevallig onzeker ben betekent niet meteen dat mijn relatie niet goed is of niet klopt. Jij kan dat als buitenstaander ook niet beoordelen. Ja ik controleer wel eens de telefoon van mijn vriend. Hij heeft daar geen moeite mee, want hij begrijpt waar dat vandaan komt. Inmiddels zijn we bijna 2 jaar samen, we praten veel, ook over dat soort dingen en zijn hartstikke blij met elkaar.

Als je hem vertrouwde hoefde je hem ook niet te controleren. :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:47

fourseasons schreef:
Amandavd schreef:
Omdat ik toevallig onzeker ben betekent niet meteen dat mijn relatie niet goed is of niet klopt. Jij kan dat als buitenstaander ook niet beoordelen. Ja ik controleer wel eens de telefoon van mijn vriend. Hij heeft daar geen moeite mee, want hij begrijpt waar dat vandaan komt. Inmiddels zijn we bijna 2 jaar samen, we praten veel, ook over dat soort dingen en zijn hartstikke blij met elkaar.

Als je hem vertrouwde hoefde je hem ook niet te controleren. :+

Fijn dat jij dat kan beoordelen. :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:48

Vertrouwen komt te voet en verlaat je per paard. Zo makkelijk is het niet als je een paar keer flink bedonderd bent.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:51

Storm schreef:
Vertrouwen komt te voet en verlaat je per paard. Zo makkelijk is het niet als je een paar keer flink bedonderd bent.

_/-\o_ Helemaal mee eens. En dat is dus wat ik bedoel met dat mijn vriend waar mijn onzekerheid vandaan komt en mij de vrijheid daar in geeft. Hij gaat ook rustig zonder mij op stap, vind ik prima. Hij gaat ook lekker een weekend weg met zijn handbal maatjes, vind ik ook prima. Dus dat ik hem niet vertrouw is onzin. Dat ik wellicht een verkeerde behoefte heb aan controleren, dat zal zeker kloppen. Dat heeft dan ook te maken met mij en niet met mijn vertrouwen naar hem toe.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:54

Storm schreef:

Ligt er maar net aan. Ik ben zelf ook een aantal keer bedonderd, maar toch vertrouw ik mijn vriend. Dan ligt het probleem bij jezelf en moet je daar aan werken.
De telefoon controleren gaat je niet van het onzekerheidsprobleem afhelpen, want wie zegt dat hij die smsjes etc niet gewoon verwijderd? :+

Maar in het geval van de TS lijkt mij hier nog weinig aan te redden en ik zou met dit gevoel gewoon een punt er achter zetten.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 29-04-14 08:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:54

Het zou me werkelijk een worst wezen wie mijn vriend op facebook toevoegt en wie niet. Ik kijk ook niet op zijn facebookprofiel of in zijn telefoon. Ik verwacht dat hij dat ook niet doet, dat zou ik ook niet fijn vinden.

Ts, ga inderdaad gewoon met je vriend praten en vertel over je onzekerheden en je zorgen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:55

Nja, in combi met het vorige topic zouden er bij mij toch wat belletjes gaan rinkelen en zou ik toch wat meer willen weten. Tijd voor een goed face-to-face gesprek met uitleg over dat het jou onzeker maakt. Maar dat ben ik :Y)

KimD

Re: Vriend stuurt vriendschapsverzoeken naar meiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:04

Ojee, als dit tegenwoordig al een issue is dan moet ik me toch wel zorgen gaan maken... :oo Maar in mijn situatie zijn het vooral vrouwen die hém toevoegen, want hij doet niet fanatiek aan FB. Maar dan nog interesseert me dat werkelijk waar geen ruk.

Ik vind jou behoorlijk jaloers overkomen, en daar zou ik als kerel ten eerste al eens niet van gediend zijn. Sowieso dat controleren niet, dat is vragen om problemen. Als ik bij mijn vriend in het album blader kom ik de nodige vunzige plaatjes en filmpjes tegen, die komen uit de groepsapp van de jongens... kan ik me niet druk om maken.

Je hebt totaal geen vertrouwen in je vriend en hij blijkbaar niet in jou want hij vertelt je niet eens over zijn leuke avond. Dat moet toch kunnen zonder dat jij daar iets achter zoekt? Wat nou als hij een roedel aan vrouwelijk collega's had en die een vriendschapsverzoek zou sturen? Hoe zou je dan reageren?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:06

Dus Amanda, jij pakt echt zijn gsm en begint zijn berichtjes te lezen? Een voor een? En gaat dan over naar zijn Facebook om te controleren wat die daar allemaal uitspookt?
Ik zou gruwelen moest mijn vriend dat doen. Sorry, dat ik het zo moet stellen, maar ik zou echt gruwelen. Al mijn beschamende gesprekken met vriendinnen, persoonlijke berichten van mijn moeder,...
Het is toch niet omdat je in een relatie zit, dat je geen eigen leven, geen privacy mag hebben.
Hoe graag je je vriend ook ziet; als een vriendin mij in vertrouwen zegt dat ze dinsdag op dat uur naar de gynaecoloog moet omdat ze vreest voor een SOA of erger na een onveilig nachtje uit (ik zeg maar iets), dan is dat in vertrouwen en persoonlijk gestuurd. Dan ben ik een slechte vriendin als ik dat zomaar aan mijn vriend zou laten lezen.

Ik hoop oprecht dat mijn vriend niet aan onze relatie begint te twijfelen, enkel en alleen omdat ik zeg: ik heb liever dat je dat ene berichtje niet leest

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:18

Als ik in zijn telefoon kijk ga ik niet al zijn berichten langs hoor, ik lees bijvoorbeeld wel eens zijn handbal app, maar das meer omdat ik de plaatjes die ze delen grappig vind. Hij heeft bijvoorbeeld een meisje waar die al jaren mee bevriend is en die getrouwd is, maar die soms een beetje lijkt te stoken tussen ons. Als ik zie dat hij daarmee gepraat heeft lees ik dat wel ja. Dat weet hij ook.

Facebook kijk ik zelden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:22

Oh wat erg Amandavd, als mijn vriend dat zou doen zou ik hem per direct op straat zetten.. Als je weet dat hij van je houdt hoef je je over dat stoken ook geen zorgen te maken want dan verdedigd hij jou en jullie relatie toch wel. ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:27

Nou als hij mij daarvoor op straat zou zetten dan had onze relatie zonder controleren ook al nooit stand gehouden. En gelukkig zijn we allemaal anders en is elke relatie anders. Maar ik geloof dat dit topic niet over mij of mijn relatie ging. :+

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:28

Iedereen heeft het hier over 'vertrouwen' maar waarom zou je niet zijn telefoon/fb mogen lezen? Dat betekend dat er iets achter gehouden wordt. Je zou alles van elkaar moeten weten als je goed in je relatie zit. Dan zouden er dus ook geen 'geheimen' in de telefoon of op fb moeten zijn. Dit moet je gewoon van elkaar kunnen lezen, heeft niks met controleren te maken. Wij vertellen alles aan elkaar wbt telefoon of fb maar als ik zou willen mag ik ook alles lezen en hij ook van mij. Wij hebben geen geheimen voor elkaar.

TS, ik zou gaan navragen bij hem wat zijn bedoeling hier mee is. Als hij boos reageert is het duidelijk dat er iets niet klopt anders zou hij het gewoon netjes uitleggen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:29

Ik heb jou inderdaad aangesproken in de vage veronderstelling TS te zijn. :o Excuseer, ik weet niet waar dat weer vandaan kwam.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:30

Hmm kennelijk zit er in het vertrouwen iets niet goed, anders was dat controleren niet nodig.
Als jij denkt dat je hem niet kunt vertrouwen, moet je daar met hem over gaan praten.
Kijk wel uit, want als hij echt trouw is, kan ie behoorlijk op zn teentjes getrapt zijn (EN TERECHT!)
Als jij zo wantrouwend bent is dat voor hem niet tof, misschien eerst naar jezelf kijken?
Mocht je hem alsnog niet vertrouwen, kijk dan eens of deze relatie wel zin heeft.
Topics op Bokt gaan je hier niet bij helpen vrees ik :n

Edit: ik vind het niet nodig als ik een vriend had, hij mn berichten zou lezen.
Facebook staat ie helemaal vrij in, maar mn Whatsapp is toch wel echt prive.. Mijn vriendinnen vertrouwen me ook hun geheimen toe en dat hoeft ie niet per se te weten, als zij daar geen belang bij hebben.
Laatst bijgewerkt door Bhodi op 29-04-14 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:30

Nevaya schreef:
Iedereen heeft het hier over 'vertrouwen' maar waarom zou je niet zijn telefoon/fb mogen lezen? Dat betekend dat er iets achter gehouden wordt. Je zou alles van elkaar moeten weten als je goed in je relatie zit. Dan zouden er dus ook geen 'geheimen' in de telefoon of op fb moeten zijn.

Ik gun mijn vriend zijn privacy en vertrouw erop dat hij mijn vertrouwen niet misbruikt. Moet er niet aan denken hem steeds te controleren! Veel te verstikkend!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:31

Niikiit schreef:
Als hij het gedaan had terwijl het gewoon goed ging in onze relatie, had ik het minder erg gevonden. Maar we hadden die avond nog ruzie voordat hij uitging. En het baart mij gewoon zorgen dat hij erover liegt...
Ik geef ook eerlijk toe dat ik het niet bepaald fijn vind dat hij meidencontact op zoekt zeg maar. Nou vind ik een vriendschapsverzoek nog tot daar aan toe, maar als er dan berichten komen en contact via de telefoon enzo dan ben ik het daar niet mee eens. Vooral niet als hij mij al nooit mee wilt nemen met uitgaan.

Je laatste regel baart mij eigenlijk meer zorgen dan de rest van je bericht. Als ik een vriend heb, dan ga ik in ieder geval OOK met hem uit en is het niet zo dat hij beslist of ik mee mag of niet. Dit klinkt al als een erg ongelijke verdeling en ook alsof hij inderdaad graag zonder jou uit gaat - om dan al dan niet de bloemetjes buiten te zetten.. Ik zou me meer zorgen maken om het feit dat ik niet mee MAG en waarom .. Dat ligt eigenlijk al aan de basis van het probleem dat als jij er niet bij bent hij uiteraard contacten kan hebben met andere meiden - en hij in ieder geval single over komt als hij uit is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:31

Nevaya schreef:
Iedereen heeft het hier over 'vertrouwen' maar waarom zou je niet zijn telefoon/fb mogen lezen? Dat betekend dat er iets achter gehouden wordt. Je zou alles van elkaar moeten weten als je goed in je relatie zit. Dan zouden er dus ook geen 'geheimen' in de telefoon of op fb moeten zijn. Dit moet je gewoon van elkaar kunnen lezen, heeft niks met controleren te maken. Wij vertellen alles aan elkaar wbt telefoon of fb maar als ik zou willen mag ik ook alles lezen en hij ook van mij. Wij hebben geen geheimen voor elkaar.

Werkt beide kanten op. Als je iemand vertrouwt, waarom dan toch diens online leven willen controleren.
Verder heb ik echt wel geheimen voor mijn vriend. Geen stiekeme, vuile geheimen die ik angstvallig voor hem verberg, maar gewoon dingetjes, tussen mij en een vriendin, of tussen mij en mijn ouders, mij en mijn broer, etc.
Ik denk dat ik hier te onafhankelijk voor ben.

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:34

Cayenne schreef:
Ik gun mijn vriend zijn privacy en vertrouw erop dat hij mijn vertrouwen niet misbruikt. Moet er niet aan denken hem steeds te controleren! Veel te verstikkend!

Dat heeft niks met controleren te maken, je bent samen en samen betekend geen geheimen voor elkaar. Hoe kun je anders samen in 1 huis leven? Of überhaupt samen leven? Daar creëer je juist wantrouwen mee. Fijn dat jij je vriend vertrouwd, ik vertrouw de mijne ook maar dat is omdat wij geen geheimen hebben en privacy is iets wat wij 'samen' hebben. Waarom dingen voor jezelf houden? Nergens voor nodig als je van elkaar houd.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:35

Nevaya schreef:
Cayenne schreef:

Dat heeft niks met controleren te maken, je bent samen en samen betekend geen geheimen voor elkaar. Hoe kun je anders samen in 1 huis leven? Of überhaupt samen leven? Daar creëer je juist wantrouwen mee. Fijn dat jij je vriend vertrouwd, ik vertrouw de mijne ook maar dat is omdat wij geen geheimen hebben en privacy is iets wat wij 'samen' hebben. Waarom dingen voor jezelf houden? Nergens voor nodig als je van elkaar houd.

Dus als jouw vriendin je een geheim toevertrouwd, dan deel je dat eerst direct met vriendlief? :+
Sorry hoor, maar kleine geheimpjes zijn gezond in een relatie..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:36

Als ik via de whattsapp een gesprek zou hebben met een vriendin over iets vertrouwelijks dan zou ik hem ook vragen op het moment dat hij in mijn tel kijkt, zou je dat niet willen lezen. Andersom ook. Als hij mij specifiek iets vraagt niet te lezen dan doe ik dat ook niet. Anderzijds, weet ik dat ik mijn vriend alles kan vertellen zonder dat hij dat door vertelt of daar lacherig over doet.

NeverGiveUp

Nevaya schreef:

TS, ik zou gaan navragen bij hem wat zijn bedoeling hier mee is. Als hij boos reageert is het duidelijk dat er iets niet klopt anders zou hij het gewoon netjes uitleggen.

Heb je dan geen dingen dat je zoiets hebt van, het is geen geheim maar wel gewoon privé? :)

Er staan toch bijvoorbeeld ook dingen in van vriendinnen die hij niet hoeft te weten?

KimD

Cayenne schreef:
Nevaya schreef:
Iedereen heeft het hier over 'vertrouwen' maar waarom zou je niet zijn telefoon/fb mogen lezen? Dat betekend dat er iets achter gehouden wordt. Je zou alles van elkaar moeten weten als je goed in je relatie zit. Dan zouden er dus ook geen 'geheimen' in de telefoon of op fb moeten zijn.

Eens met Cayenne. Onze telefoons liggen hier gewoon 'open en bloot'. Als ik wil kan ik die van hem pakken en hij die van mij. Maar die behoefte heb ik helemaal niet om hem te controleren. Ik kán het dus wel, maar ik wíl het dus niet.

Edit: Als ik wist dat ik zo'n vriend zou hebben, zou ik express een slot op de telefoon zetten. :')
Laatst bijgewerkt door KimD op 29-04-14 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Mijn tips zouden zijn:
1. Ga niet je vriend zitten controleren achter z'n rug om, maar vraag de dingen die je wil weten.
2. Ga niet met een vriend van je vriend over je relatie zitten praten :?
3. Bel je vriend op! Ook al is hij niet zo van het bellen. Dit zijn dingen die je 1 op 1 moet bespreken, anders maak jij jezelf de komende dagen helemaal gek. En als hij van je houdt, dan wil hij best even bellen om je gerust te stellen. Als hij in zo'n situatie niet met je wil bellen, dan is dat geeft hij daar ook iets belangrijks mee aan.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:37

Nevaya schreef:
Cayenne schreef:

Je bent toch nog steeds zelf een persoon? Je denkt toch nog steeds zelf? Of heb je geen eigen leven meer als je met iemand samen bent? Ik vind dat niet gezond hoor.