Help! Morgen dakloos?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re: Help! Morgen dakloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 21:47

Wat een lief aanbod Avi!! _/-\o_

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 21:53

Top mensen! _/-\o_
Ik wacht morgen even af.. Moet namelijk ook nog gewoon werken en dat wil ik zeker niet kwijtraken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:23

Had je vandaag niet beter al actie kunnen ondernemen en met je schoonouders praten? Wie weet wat je morgen aantreft..

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:18

Succes en sterkte vandaag! Hoop dat je vanavond er nog gewoon kan blijven wonen. Je hebt immers tot 12 uur vanavond!

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 11:27

Cayenne helaas konden ze gisteren niet dus vandaar.
Ik spreek m'n schoonouders na werk.. dus hoop op t beste!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 12:56

succes en sterkte!

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 22:42

Hey lieve bokkers!
ik ben net terug van mijn schoonouders en ik mag daar overbruggen! *\o/*
ik ben nu spullen aan het pakken en ik blijf vanavond gewoon nog hier. Die vent kan de **** krijgen, ik ben bezig met pakken en aangezien we gewoon moeten werken kan ik niet in 1 dag heel m'n inboedel en spullen inpakken. Morgen namelijk ook van 09.00-18.00 werken incl openen en sluiten. Ik heb hem n sms gestuurd en hij moet t er maar mee eens zijn vind ik....

Allemaal super bedankt voor de lieve PB's, aanboden en steun. Jullie zijn toppers :+:

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:43

Fijn dat je naar je schoonouders kan! Succes met pakken en je werk!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:54

en naar dat geld/ achterstallige huur kan hij ook fluiten!
zou mijn gedachte zijn iig:P

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 23:18

Limanade schreef:

En de mijne ook :')
zowel ik als m'n vriend en zn schoonouders denken zo.. ik wilde alles netjes oplossen. Nou als hij t zo wilt dan krijgt ie t zo :j

misschien niet netjes maar ik behandel ze zoals ze mij behandelen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 03:14

Ik zou de achterstallige huur wel netjes betalen. Hij heeft idd niet goed gehandeld, maar ik zou wel de eer aan mezelf houden en ervoor zorgen dat hij je verder niets meer kan maken. Bovendien heb je die bedragen met hem afgesproken en ben je hem dat natuurlijk gewoon schuldig.
Fijn dat je bij je schoonouders terecht kunt!

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 04:14

Wat super dat je bij je schoonouders kunt overbruggen zeg! :D Echt lief.
Je (ex) huisbaas is echt een rottige vent betreft het invallen ect. Maar ik snap ook dat hij er klaar mee is. Waarschijnlijk is jouw huur zijn brood. De manier waarop hij handeld is wel erg fout!

Daarom vind ik ook dat je de achterstallige huur alsnog moet betalen, want hij heeft het vast ook nodig!

Veek geluk met het zoeken van woonruimte :)

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 06:31

elainelouise schreef:
Limanade schreef:

En de mijne ook :')
zowel ik als m'n vriend en zn schoonouders denken zo.. ik wilde alles netjes oplossen. Nou als hij t zo wilt dan krijgt ie t zo :j

misschien niet netjes maar ik behandel ze zoals ze mij behandelen.

Goede houding. :x Ik zou eerder andersom denken: behandel een ander zoals je zelf behandelt wilt worden.
Het niet betalen van je huur staat in geen verhouding met wat hij heeft gedaan. Als hij er echt werk van wilt maken vordert hij alsnog de achterstallige huur via de rechter, en met een beetje pech pakt hij dan ook de huur die jij zwart hebt betaald mee, aangezien je daar geen bewijs van hebt. Ook niet dat je mondeling bent overeengekomen dat je uitstel van huur zou krijgen, dit soort afspraken kun je beter ook maar zwart op wit zetten.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 08:13

Fijn dat je bij je schoonouders kan overnachten. Wat betreft de achterstallige huur, tja mijn gevoel zou ook zeggen niet betalen. Maar als er dwangbevelen komen zou ik toch voor die tijd betalen. Hopelijk vindt je een fijne nieuwe plek.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:00

Waarom zou je niet betalen? Je hebt er ook gewoond. Wat de huisbaas doet, verdient inderdaad geen schoonheidsprijs, maar ik zou wel betalen....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:02

Ah gelukkig ben ik niet de enige die erover denkt. Als je niet betaald ben je imo gewoon heel slecht bezig. Ja, de huurbaas was fout, maar dat betekent niet dat jij dat ook kunt zijn. En mocht hij in de toekomst vervelend gaan doen, dan kun je altijd nog laten zien dat jij netjes hebt betaald.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:12

en toch ........ gooi ik de knuppel in het bokthok :+ ,

wij verhuren een paar appartementen, en wanbetalers is tegenwoordig echt een groot probleem ( wees eerlijk de huurbaas kan er niks aan doen dat je je huur niet , of niet meer betalen kan)

de kosten lopen voor hem gewoon door, want over het algemeen zitten er op dat soort panden ook een beste hypotheek. hier wordt 1 kant van het verhaal verteld, of jij met hem afspraken gemaakt hebt en waarschijnlijk deze afspraken niet na kon komen ??? dat is iets wat niemand weet.

gerechtelijk iemand eruit kiepen kost veel geld, doe daarbij geen inkomen en een hoop kosten, ik kan me voorstellen dat hij dan denk........................... mopperdemopper nu is het klaar :D

nu achteraf vertrekken en je huur niet betalen lijkt mij not done

zo dat moest er toch ff uit

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:16

Ben het met je eens hoor, sassefras.
TS had natuurlijk wel een huurachterstand en dat is ook niet fijn voor de verhuurder.
Ik wil de actie van de verhuurder niet goedpraten, maar we horen hier idd maar één kant. Ook al was hij fout bezig, jij bent net zo fout door niet de huur te willen betalen. Ik snap dat je het nu niet kunt ophoesten en het dan misschien goed uit komt door het nu erbij te laten zitten in het kader van 'hij stikt er maar in', maar zo werkt het natuurlijk niet en dan heb je straks misschien ook nog grotere problemen.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 22:21

Laat ik even duidelijk wezen, ik heb eerder afspraken gemaakt en altijd nagekomen. Ook deze keer was ik zelfs al een deel nagekomen (heb laatst al geld afgegeven). Ook mijn schoonouders die neutraal tegenover hem stonden vinden het not-done wat hij flikt. Wij hebben altijd met iedereen en alles rekening gehouden, altijd netjes betaald en soms als we te laat betaalden zelfs wat extra gegeven. Wij zijn zeker de kwaadste niet en wat ik afspreek dat kom ik ook na. We hadden goed contact met de buurt en niemand heeft overlast van ons gehad. Toch werden vrienden van ons weggestuurd vanwege overlast (hoe? Niemand in de hele buurt heeft last van ons gehad incl onze buren die récht tegen ons aan woonden) medehuurders merkten het al op dat hij het op ons had "gemunt". Meerdere dingen flikte hij wat gewoon niet klopte, denk aan : vuilniszakken openmaken, zomaar sloten van de benedeningang veranderen en ons geen nieuwe sleutels geven, sleutel van de nooddeur (die zich binnen ons appartement bevind) ontvreemden, de hele voordeur eruit halen, ons bedreigen met een hamer, mijn vriend en mij aanvliegen..
Ik heb heel veel respect voor alle mensen, maar als ik afspraken maak met zijn instemming en ik zelfs al een deel voldaan heb (volledig volgens afspraak) en dan vervolgens een hamer naar mijn hoofd geslagen krijg dan vind ik dat niet kloppen.
begrijpelijk dat jullie het in jullie hoofd houden dat dit maar 1 kant is, maar ik kan op dit moment echt niet meer aan "zijn" kant gaan denken nadat dit alles is gebeurd. Ik ben altijd zeer redelijk maar ik had eigenlijk allang de politie ingeschakeld moeten hebben.
huisbaas zei: OF 1000€ OF eruit.

LukieBradleyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:31

Ook al zou het niet netjes zijn, in deze situatie ga ik voor ts of ik zou hem de helft wellicht geven.
Lastig als je zelf moet oordelen vanaf beeldscherm maar ik snap je wel ts.
Blij dat je bij je schoonouders terecht kan en hopen dat het snel goed komt voor je

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 22:40

En natuurlijk accepteer ik al jullie meningen, maar als ik een jaar lang ja en amen heb gezegd is het op een gegeven moment klaar. Ik heb de huisbaas al de gehele borg toegezegd ( á la €600,-) dus ik laat hem zeker niet met lege handen achter.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:47

klinkt zeker niet netjes, misschien alsnog verstandig om er dan een melding van te maken.

internet blijft een lastig medium natuurlijk, vandaar mijn andere kant van het verhaal praatje

succes met alles

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 22:54

sassefras schreef:
klinkt zeker niet netjes, misschien alsnog verstandig om er dan een melding van te maken.

internet blijft een lastig medium natuurlijk, vandaar mijn andere kant van het verhaal praatje

succes met alles

Vind ik ook fijn hoor! Niks negatiefs richting jou hoor! :j

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 19:43

Even een update van mij!
Ik ben niet door de proefperiode van werk gekomen doordat ik niet goed in het team pastte. Woon nog steeds bij mijn schoonouders en heb al wel een horecabaantje (wisselende uren). Morgen ga ik proefdraaien bij een bedrijf, als ik word aangenomen heb ik een 40-uren contract (eventueel 42 uur). Dan kan ik eindelijk gaan sparen en iets gaan huren.

Ik ben nog steeds geraakt door al jullie hartverwarmende (en heel eerlijke) reactie's en de lieve aanbiedingen. :o

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:00

Fijn TS +:)+