Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bigone schreef:Als het goed voelt voor jullie dan gewoon doen, denk wel om de financien. Dat is meer dan huur en boodschappen, gas/water/elektra/gemeentelijke belastingen(en dat is zo al 30 a 40 euro per maand in een grote stad) tv/internet en wat ik zo nog vergeten ben.

Def schreef:Gemeentelijke belastingen kun je vaak laten kwijtschelden als je inkomen beneden een bepaalde grens is.
gelukkig veel van geleerd!
Bhriseis schreef:Ik persoonlijk vind het echt een wereld van verschil. Hier op kamers poets ik ook elke week, en zorg ik dat we iets te eten hebben. Maar je hebt ook alleen je kamertje of studio, en that's it. In de meeste gevallen helpen papa en mama echt nog heel veel mee; ik vind het niet te vergelijken met écht op je eigen benen staan. De echte 'grote mensenzorgen' zoals alle rekeningen die betaald moeten worden, het huishouden dat gewoon verder gaat tijdens examens, nee, die heb je (normaal) niet op kamers. Zo gaan de meeste studenten ook tijdens examens even terug bij hun ouders om te studeren, te eten en te slapen.
Wat je ook kiest, heel veel succes!
En smerige mensen met een smerige bende op kamers? Waar dan?Dat is toch echt wat elke persoon op zich er zelf van maakt.
Miekel: ik zeg niet dat iemand die niet op kamers gaat zich minder ontwikkelt. TS vraagt naar ieders mening en ervaringen, en ik geef de mijne gewoon, that's it
Ik zal niet zeggen overal, want het ligt ook wel aan het soort mens. Maar weinig studentenhuizen zien er spik en span uit. Dus het idee studentenhuizen = rotzooi komt echt niet uit de lucht vallen en is ook niet zomaar gebaseerd op 1 ervaring. Sammie schreef:Daar waar mensen gedwongen met elkaar samenleven en verder weinig binding hebben, gooi er een bepaalde leeftijd en weinig huisregels tegen aan wordt het meestal in de keuken een rotzooiIk zal niet zeggen overal, want het ligt ook wel aan het soort mens. Maar weinig studentenhuizen zien er spik en span uit. Dus het idee studentenhuizen = rotzooi komt echt niet uit de lucht vallen en is ook niet zomaar gebaseerd op 1 ervaring.
Veel plezier straks!
9 meiden, niemand kende elkaar, nu goede vriendinnen waar ik altijd bij naar binnen kan stormen en mijn badkamer ruikt permanent naar bloemetjes en wc-poets-middel.
Niet dat ik denkt dat het minder is, maar dat het meer zou zijn vind ik echt de grootste onzin die ik de laatste tijd heb gehoort