Frisse lucht tijdens slapen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:43

Ik heb het raam open en soms ook de deur...die op het balkon uitkomt.Deuren gaan hier niet op slot,dat hoeft niet als je op een berg in Frankrijk woont :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:43

xMendy schreef:
Als er iemand binnenkomt door m'n raam word ik daar echttt wel wakker van :))

is het dan niet al te laat? :+ volgens mij zijn ze niet altijd even vriendelijk :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:45

vuurneon schreef:
Deur open kan ik ook niet, ben dan telkens bang dat er iemand binnen komt :+

Met dank aan onze kat overigens..

Katten }:0 In dat geval nog een verhaaltje voor het slapengaan (niet lezen als je daar gevoelig voor bent) :)

Spoiler:
Ik had de balkondeuren openstaan, toen ik op een bepaald moment wakker werd van een geluid vlak naast mijn bed. Eerst verstijfd van schrik gelegen, toen hardop mijn huisgenoot geroepen (die niet thuis bleek) en daarna de politie gebeld, en terwijl die aan de lijn waren de rest van het huis gecontroleerd op insluiperssporen.

Was uiteindelijk vermoedelijk een kat die binnen was gekomen en op een tas naast mijn bed was gesprongen. ***-katten :+ - ik heb al eens eerder een valse inbrekersmelding gedaan (maar toen bij kennissen) toen een kat beneden de boel omgooide terwijl ik ongeveer voor het eerst van mijn leven alleen thuis was 's nachts.

Die nacht heb ik trouwens wel alles dichtgedaan met een stoel onder de deurklink... maar daarna heb ik de balkondeuren gewoon weer open gegooid hoor.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:48

Ik heb het raam hier (vanaf dat het 's nachts niet meer vriest) ook altijd op het 'gleufje' staan. Raam zit nog steeds op slot, maar wel op een klein kiertje. Luchtrooster staat sowieso altijd open, winter of zomer.

miepmiep91

Re: Frisse lucht tijdens slapen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 21:53

Onze hond en kat slapen heerlijk beneden. Die zouden al te graag boven slapen . Denk niet dat il dan kan slapen aangezien de kat ook heerlijk kan spinnen en met haar poten wil masseren ....

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:55

Ik heb altijd mijn raam op de knip met horde ervoor anders kan ik echt niet slapen
hij staat meestal in de winter ook open
Laatst bijgewerkt door xDaphnexx op 20-04-14 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:55

hier ook nogmaal gesproken altijd het raam half open (op een soort van kiep stand). Daarnaast wil mijn vriend graag frisse lucht in zijn gezicht geblazen hebben dus hebben we, zomer en winter, een ventilator aan staan aan het voeteneinde van ons bed. Altijd frisse lucht dus!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:58

Ik heb heel eerlijk gezegd altijd alles dicht :o Tenzij het echt heel warm is in de zomer ofzo.

Mijn vriend heeft wel altijd z'n raam op een kiertje.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:59

Ik heb mijn raam altijd open staan (of het moet echt heel koud zijn) en dan m'n rolluik op ventilatie dus inbrekers komen er niet in :D

Van het geluid heb ik geen last want ik heb vrijwel altijd toch al oordoppen in :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:01

Bellatrix schreef:
Waarom is het vies als je je ramen dicht houdt? Vies vind ik het niet hoor. :=
Mijn raam staat op een kier omdat hij niet dichter kan. :') En ik heb ook een rooster erboven die altijd open is. Maar mijn ramen gaan niet verder open, dan krijg ik het veel te koud en ontsnappen mijn tijgers...

Nou, wij slapen er met zn tweeen en als het raam dicht is, vind ik het de volgende ochtend echt vies stinken :+ bovendien hou ik van frisse lucht, dus hier altijd raam op kiepstand, dag en nacht, alleen niet als we op vakantie zijn :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:02

Altijd raam op kiepstand open. Wij kunnen echt niet meer slapen met alles dicht. slaapkamerdeur staat ook op een kier. Lekker doorluchten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:03

Ja de deur hebben wij ook open. Het waait dan zo lekker langs je hoofd :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:04

Vriendin had een keer met logeren het raam dicht en de verwarming aan, een vriend en ik stikte zo ongeveer en de rest had het koud :wow: Nee hoor, hier altijd het raam een stukje open!

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:05

Altijd open, kan niet slapen als het raam dicht is!
Ook als het heel koud is en de wind erop staat :))

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:06

Ik krijg het snel koud dus heb ik liever mijn raam dicht. Overdag heb ik het raam wel een behoorlijk stuk open. En 's nachts op een kiertje of dicht.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:06

Raam staat hier ook altijd open, zelfs in hartje winter. Als ik met mijn raam dicht moet slapen krijg ik altijd zo'n verstikkend gevoel, dus ik heb altijd wel nood aan frisse lucht in mijn slaap.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:08

'S winters gaat hier het raam dicht, de cavia's hebben de temperatuur liever niet onder de 0, en ik ook niet! :+ :brr:
Maar verder altijd het raam een stukje open, heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:08

Ik lig onder het raam en mijn ramen kunnen alleen helemaal open half open dus dat wordt 'm sowieso niet.

Overdag staan ze wel de hele dag open maar wel zo dat er niemand door kan klimmen _O-

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:09

Heb hier altijd het raam op een kiertje open. Gelukkig hoor ik hier verder niks, want woon op het platteland. Bijkomend leuk voordeel is dat je de vogels goed kunt horen fluiten 's ochtends :D
Tegen de kou heb ik een dekbed, deken én elektrische deken :')

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:16

Wat zijn nou echt bewezen voordelen van het slapen met het raam open?
Ik snap dat het lekker fris is, maar zijn er nog meer voordelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:16

Ik wil mijn raam wel altijd open, helaas heb ik in mijn huidige woning maar één klein raampje dat ik open kan zetten (die staat ook altijd open, tenzij het erg hard waait). Ben alleen helaas allergisch voor muggensteken dus ik moet wel oppassen als het warmer wordt buiten en met het licht aan e.d

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:18

Ik heb mijn raam ook altijd open 's nachts, er zit zo'n veiligheidshaak aan. Met het raam dicht slapen vind ik echt zo vies...
Ik heb mijn slaapkamer en woonkamertje in één, dan vind ik het sowieso wel zo fris om 's nachts frisse lucht binnen te krijgen. En met zulk mooi weer als vandaag dan staat mijn raam dag en nacht open (als ik thuis ben.)

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:19

bij mij staat het rooster altijd open, maar ik heb een dakraam dus ik vind het niet heel handig soms om het raam open te doen...overdag staat hij wel vaak open.

En in de zomer ook ´s nachts op een kiertje, maar ik slaap ook niet bij het raam :)

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 22:21

Ik vraag mij inderdaad ook de voor of nadelen er van af .

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 22:25

Ik zelf heb trouwens soms in de nacht het rooster open . Wil absoluut geen insecten binnen hebben .