wat is goede goedkope make up?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:04

Ik gebruik ook bijna altijd make up van essence, niet duur en werkt prima *D

Celiien

Re: wat is goede goedkope make up?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:17

Hier mijn lijst := :
Bb cream garnier
Blush van essence (heel fijn!)
Eyeliner (uitrol potlood) van Hema
Mascara van Rimmel, vaak 1+1 bij etos/kruidvat waardoor het niet zo duur is :=
Occassionaly haal ik bij zo'n aanbieding ook bijvoorbeeld oogschaduw Ed. Dus aanbiedingen afspeuren *\o/*

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:26

Ik koop bijna al mijn makeup van catrice en essence en soms van Hema. Behalve foundation, die koop ik van garnier bbcream, valt ook nog wel mee kwa prijs tussen de 10-15 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 23:17

Oog ik vind die hele goedkope foundation van de Hema juist chill. Heel transparant, licht qua kleur en natuurlijk; hij geeft alleen een beetje af. Maar voor 3 eu hoor je mij miet klagen. Essence en catrice is te donker voor mij...

Verder vind ik catrice en essence qua oogproducten ook echt wel chill.... Alleen een goede low-budget eyeliner die echt zwartzwart is en in de buurt komt van mijn Lancôme eyeliner ( die ik dan weer heb gekregen ) kan ik niet vinden ;( .... Maar de mascara's vind ik van beide merken prima en de oogschaduw helemaal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 01:02

Eyeliner van Essence, 2.59 en echt de fijnste ooit. Droogt heel mooi mat en zwart op en is redelijk waterproof.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 01:45

Ik gebruik de foundation van het Etosmerk zelf en dan zowel de watervaste als de gewone :j Vind ik super werken.

Qua eyeliner gebruik ik ook etos eigen merk. En wat betreft de oogschaduw maakt het mij geen bal uit, als de kleur maar goed is :D

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:28

HEMA en Miss Sporty. :j

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 14:58

Als basis gebruik ik al jaren de bronzing powder van de sephora. Vroeger kocht ik 'em als ik in Parijs, Barcelona of welke stad waar een sephora zit was. Toen kwam de sephora in de grotere v&d's en hadden ze regelmatig 3x make-up voor €10,-. Ik heb inmiddels geen dozen meer op voorraad, dus ik moet even bedenken wat ik doe aangezien sephora niet meer in NL zit en ik niet zo vaak meer in het buitenland kom.

Rouge heb ik eigen merk van de etos. Net als m'n wenkbrauwpotlood en eyeliner. Mascara is van de primark volgens mij, bevalt allemaal prima.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:01

ik ben fan van essence

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:02

Ga eens een kijkje nemen bij de big bazaar, daar hebben ze altijd betere makeup van drogisten voor 2 á 3 euro :) onder andere maybelline, l'oreal, rimmel etc. Essence en catrice zijn qua prijs ook rond deze koers maar minder wat betreft kwaliteit.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:09

Zowel Catrice, Essence als NYC hebben goede en mindere producten. Mascara van Essence vind ik erg fijn, lipproducten van NYC gebruik ik veel :)

Zoek ook eens op ELF make-up, dit bestel je online maar veel dingen kosten daar maar 1 of 2 euro! Heb daar een oogschaduw pallet van en die is super!

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:34

Telescope van L'Oreal is superfijn! Beter dan mijn oude favoriet van de Etos. Deze is normaal gesproken 16 euro, maar regelmatig in de aanbieding voor 10 euro (ook in de op=op winkels). Niet onder de 5 euro dus, maar wel heel goed. ;) Foundation zou ik persoonlijk wel iets meer geld aan besteden, je ziet het verschil gewoon heel goed. Ik gebruik die van Yves Saint Laurent, is wel duur (44 euro). Ik wacht ook altijd even op een aanbieding en doe er een half jaar mee. Dat is mij het wel waard. :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:54

Ik vind de Photofinish foundation van Catrice echt top. Gebruik hem al jaren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:57

Ik gebruik voornamelijk mascara, oogpotlood en eyeliner.
De mascara is gewoon van de Action, nooit echt problemen mee gehad alleen de laatste keer dat ik hem kocht had ik de eerst week onwijs veel last van klonterige wimpers. Dus de volgende keer toch maar weer voor Kruidvat gaan.
Mijn oogpotlood heb ik van Gosh, volgens mij was dat ooit een merk bij de Kruidvat maar dat potlood heb ik ook al zó lang en ik geloof niet dat ik het merk ooit nog ergens heb gezien. Hij loopt ook vrij snel uit waardoor ik van die zwarte vegen onder mijn ogen heb.
De eyeliner is van Essence en daar ben ik heel blij mee.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:54

Mijn oogpotlood koop ik altijd van etos huismerk, vind ik heel fijn.
Verder heb ik niet echt vaste merken voor make up

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:02

Kruidvat, catrice en vooral essence

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:07

Foundation heb ik van rimmel, die is niet super budget maar ook niet heel prijzig en vind hem heel fijn. Overige producten heb ik meestal van catrice of de hema. Ik gebruik de glamour doll curl en volume mascara en catrice, en deze vind ik serieus beter dan alle dure mascara's die ik heb gehad :). Van de hema vind ik vooral de nagellak en lipproducten heel fijn.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:14

Aanstaande woensdag (30 april 2014) hebben vele kruidvatfilialen weer een 1+1 actie voor de make-up. Let wel: Alleen geldig tussen 17:00 & 20:00. Niet alle filialen zullen er aan mee doen, kijk dus goed of jouw filiaal er tussen zit.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:09

Hier al jaren de foundation van HEMA (de zwarte tubetjes)
Oog make-up tegenwoordig vooral Catrice, prima voor een beperkt budget, maar technisch gezien niet de beste kwaliteit.
Mascara Maybelline 'the falsies volum express mascara' dúúr maar prima.
Dag- en nachtcreme heb ik ingeruild voor het kruidvat huismerk, erg fijn!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:21

Oogpotlood van het eigen merk DA drogist, alleen kan ik die niet meer krijgen, dus als het stompje op is heb ik een probleem. Andere merken zijn veel "harder" en geven daardoor amper kleur op mijn ooglid.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:34

Bij de Big Bazar verkopen ze Revlon, was vroeger echt wel een goed merk maar wordt niet meer bij bv DA verkocht. Ze zullen daar wel een partij hebben opgekocht.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:37

Ik zweer bij de foundation van de hema deze is zo fijn en sluit precies aan bij je huid, verder is mijn mascara altijd van maxxfactor en oogschaduw heb ik neutraal ook van de hema.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:37

Goedkope make-up is geen make-up. Heb ik altijd gehad en dat is me toch goedkoop! En ik zie er ook nog niet eens uit als een trol. :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:46

Voor basis gebruik ik de lijn van essence. Oogpotloot de Max van action, mascara wisselt. Maar nu neem ik daar ook wel - als het in de aanbieding is - de chanel volume 1. Beste mascara éver en de investering wel waard :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:40

KimD schreef:
Goedkope make-up is geen make-up. Heb ik altijd gehad en dat is me toch goedkoop! En ik zie er ook nog niet eens uit als een trol. :n

Kan best zijn, maar dit topic gaat toch echt over make up. :)