Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Stel dan voor dat je zelf kookt, wie weet mag het dan wel
Kuggur schreef:Arc_En_Ciel schreef:Dat is onzin, je mag alles zelf bepalen
Welnee, minderjarige kinderen mogen niet "alles zelf bepalen".
Dat mogen ze pas als ze volwasssen geworden zijn en op zichzelf wonen....
Wat betreft de vraag van de TS, het zou gemakkelijker zijn daar een mening over te geven als we wisten waarom ze geen vegetarier mag zijn van haar ouders.
Beetje moeilijk uit te leggen misschien, ik bedoelde te zeggen dat TS wel zelf mag bepalen of ze vegetariër is of niet.
ZeSteigert schreef:Mijn ouders hebben echt niet ondergedaan aan mij destijds, maar je kunt het eten nou eenmaal niet in mijn mond gaan zitten proppen. Zeker hebben ze het beste met je voor, maar ze weten niet altijd wat het beste voor je is. Prima dat niet iedereen het met mij eens is, maar ga dan niet zeggen dat ík mijn mening doordram
mzara schreef:ik vind dat het je eigen keus is. maar denk goed na waarom je het doet. vlees is gewoon gezond, en het is natuurlijk dat organismen elkaar opeten.
dit is mijn persoonlijke mening:
als iemand geen vlees eet omdat het zielig is voor de dieren vind ik zelf een beetje onzin. en dat vind ik dat je bijv ook geen lederen spullen of bond moet gaan kopen. (ik kan me voorstellen dat je dit als kind zielig vind en nog niet alles weet, biologisch gezien)
zelf zou ik het eerder doen om de hoe de dieren gehouden worden en om wat voor rotzooi er allemaal in zit. dat zou ik voor biologisch gaan. (en biologisch is veel lekkerder!)
maar het is totaal je eigen keus en ik vind dat iedereen daar respect voor moet hebben.
een voorbeeld: mijn oom en tante zijn vegetarisch, geen probleem, maar de kinderen eten ook geen vlees, nooit gehad. die keus hebben ze zelf niet gemaakt. En ja hoor elke keer hebben ze weer iets en zijn ze weer ziek. hoe zou het komen, ze missen gewoon belangrijke stoffen.
Tessa_93 schreef:mzara schreef:ik vind dat het je eigen keus is. maar denk goed na waarom je het doet. vlees is gewoon gezond, en het is natuurlijk dat organismen elkaar opeten.
dit is mijn persoonlijke mening:
als iemand geen vlees eet omdat het zielig is voor de dieren vind ik zelf een beetje onzin. en dat vind ik dat je bijv ook geen lederen spullen of bond moet gaan kopen. (ik kan me voorstellen dat je dit als kind zielig vind en nog niet alles weet, biologisch gezien)
zelf zou ik het eerder doen om de hoe de dieren gehouden worden en om wat voor rotzooi er allemaal in zit. dat zou ik voor biologisch gaan. (en biologisch is veel lekkerder!)
maar het is totaal je eigen keus en ik vind dat iedereen daar respect voor moet hebben.
een voorbeeld: mijn oom en tante zijn vegetarisch, geen probleem, maar de kinderen eten ook geen vlees, nooit gehad. die keus hebben ze zelf niet gemaakt. En ja hoor elke keer hebben ze weer iets en zijn ze weer ziek. hoe zou het komen, ze missen gewoon belangrijke stoffen.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, vlees is alleen gezond als je het bij een góéde keurslager haalt. Het vlees van tegenwoordig uit de supermarkt e.d zit vól met troep..
) . Maar ja, wij eten al weinig vlees (1 kleine kipfilet delen wij al door 2 bijvoorbeeld) dus persoonlijk zou ik daar geen trek (
) in hebben om nog meer aanpassingen en pannen op het vuur te hebben.
Laat maar zien hoe lekker het is zonder vlees! Of kom tot een compromis; 2 dagen geen vlees bv.
(ja, andersom gebeurt het ook, weet ik) dus houd aan tafel iig je commentaar op vlees voor je haha (als je dat al doet natuurlijk). Wel zo gezellig
Dat gaat dus echt niet door! Kont tegen de krib? Dan de mijne ook. Dat gaan we zo niet doen. Nu eten wij al weinig vlees, maar goed. Sorry Ze_Steigert, ik vind jouw manier van doen erg onvolwassen overkomen. Eerder overdreven puberaal.
Ik krijg er echt zo'n 'ik ben twee en zeg nee' gevoel bij.
Raponsje schreef:TS wat als je voorstelt dat jij 1 keer in de week voor jullie gezin kookt?
Dan maak je eens per week een vegetarische maaltijd klaar voor jullie allemaal.
Je moeder hoeft dan een dagje niet te koken, jij krijgt een vaste vega dag en kunt ondertussen ook leren koken.
Bovendien is het ook een leuk en lief initiatief voor je ouders en wie weet gaan ze daarna wel akkoord met je vegetarische keuze.
Tessa_93 schreef:Daar ben ik het niet helemaal mee eens, vlees is alleen gezond als je het bij een góéde keurslager haalt. Het vlees van tegenwoordig uit de supermarkt e.d zit vól met troep..
ZeSteigert schreef:Op die leeftijd heb je voor het meest te luisteren, maar echt niet hiernaar. Ik was ook niet het makkelijkste kind. Ik heb nooit spijt gehad van mijn beslissing toen hoor. TS heeft prima hersens denk ik.
ZeSteigert schreef:Dat had ik dan maar voor lief genomen, mijn dwing je niet iets te eten.
Polly schreef:Hoe oud ben je ZeSteigert?
Blue_Eyes schreef:ZeSteigert schreef:Op die leeftijd heb je voor het meest te luisteren, maar echt niet hiernaar. Ik was ook niet het makkelijkste kind. Ik heb nooit spijt gehad van mijn beslissing toen hoor. TS heeft prima hersens denk ik.
Ook hiernaar. Bij mij was het echt niet doorgegaan, dat soort gedrag. Mijn jongste heeft ook een kop erop, maar dit zou echt niet gebeuren hier. Dan blijf je desnoods maar alle dagen tot 22.00 aan tafel zitten.
xSogno schreef:1 pagina geleden ookal gevraagd. Ze is 16.
Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Ik mocht dan gewoon vegetarier worden van mijn ouders, maar ik wordt kotsmisselijk bij de gedachten van een dierenlijk te eten. Ik zou het ook echt niet eten. En dat is iets anders dan zelf willen bepalen wat je eet à la ik wil alleen nog maar patat en snoep, het is een overtuiging waar je naar handelt. Het niet kunnen eten is echt niet een kwestie van oh ik besluit even om geen vlees te eten, maar je voelt je moreel bezwaard. Als ouder zou je daar ook respect voor kunnen hebben. Een kind wat gaat staan voor zijn principes, ik zou dat als ouder eerder toejuichen dan onder het tapijt vegen omdat het zo moeilijk is.