Waar heb jij spijt van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 17:12

Ik heb geloof ik nergens spijt van.
Het leven zie ik als een leerproces, en het kan niet altijd vlekkeloos gaan.
Hoewel ik geen spijt heb, heb ik wel m'n leermomenten gehad. In de toekomst zou ik best wat dingen anders willen doen, maar of dat altijd mogelijk is hangt ook maar weer van de omstandigheden op dat moment af :)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 17:37

Giolli schreef:
Ik heb regelmatig de meest belachelijke dingen in mijn leven gedaan.
Van veel dingen heb ik achteraf heel erg geleerd, dus heb ik absoluut geen spijt van.
Toch blijven er dingen aan mij knagen die ik nog heel graag had willen doen/zeggen/zien wat nu niet meer kan.
Zo had ik heel graag mooie foto's gehad van mijn 4 paarden bij elkaar. Ze zijn maximaal 3 maanden bij elkaar geweest, toen stierf mijn kampioen. 2 maanden later mijn andere merrie...
Ik heb twee schitterende merrie's overgehouden, maar ik wilde dat ik wat meer gewaardeerd had wat ik toen die tijd had.

Dit is de enige foto van hun vieren.
[ Afbeelding ]

Verder had ik gewild dat ik niet zo'n rotpuber was voor mijn moeder. Ik heb echt de meest vreselijke ongein uitgehaald en dat merk ik pas nu mijn broertje erg begint te puberen en mijn moeder weer van voor af aan moet beginnen. (Godzijdank, de jongste en dus de laatste :D )
Dan zie ik hoe erg ik mijn moeder eigenlijk pijn heb gedaan met opmerkingen die mijn broertje nu ook maakt.

Ik heb spijt dat ik vriendschappen te lang heb aangehouden. Ik had ze al veel eerder moeten breken en dat heeft mij heel veel emotionele schade aangericht.
En daardoor heb ik weer spijt dat ik te veel energie in deze vriendschappen stak, dat ik geen tijd meer maakte voor mijn échte vrienden en die als een baksteen liet vallen.

Maar bovenal, heb ik spijt van dat ik nooit miljonair ben geweest. Dan had ik mijn maatje kunnen laten opereren en was hij er misschien nog geweest. God wat mis ik hem...

_/-\o_ allereerst respect voor je eerlijkheid!
Hoop dat je met je moeder gepraat en de mensen met wie ook zou moeten praten.

Spijt hebben van het zijn van een puber?
Je ouders zijn ook pubers geweest.....

Toch heel fijn dat je 1 foto hebt waar ze alle 4 opstaan :j

Ook ik heb spijt van bepaalde dingen die ik gedaan heb, maar ook spijt van dingen die ik NIET gedaan heb.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 17:53

Dat ik na mijn eerste hernia niet gestopt ben bij mijn toenmalige werk . Ik had destijd een studie moeten gaan doen ipv stoppen, naar australie gaan om bij terugkomst uit nood weer in de kassen te gaan werken.

Dan kun je wel zeggen dat je spijt krijgt van de dingen die je niet hebt gedaan maar ik had toch liever een gezonde rug gehad dan die 5 maanden naar Australie .

Carmen_vH

Re: Waar heb jij spijt van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:19

Ik heb van weinig dingen spijt, maar wel spijt van teveel energie steken in mensen en het niet terugkrijgen. En maar blijven denken dat het m'n vrienden zijn..
En ondertussen 2 van mijn beste middelbare schoolvriendinnen verloren en 1 van die 2 heeft met me gebroken, dat had nooit mogen gebeuren en het valt niet meer te fixen is te lang geleden.

TailsLover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:24

ik heb ontzettend veel spijt dat ik zo weinig naar mijn inmiddels overleden oom ben gegaan.
mijn eigen opa's en oma's waren voor dat ik geboren was al overleden en of waren toen ik klein was overleden. hij heeft toen de taak van opa opzich genomen en ben daar vroeger zo vaak geweest. toen hij kanker kreeg was ik er kapot van en ik wilde deze opa ook niet kwijtraken en toen het eraan zat te komen ben ik er een aantal keer niet een gegaan omdat ik geen zin had. wat heb ik een spijt nu....

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:35

phormicola schreef:
_Dribbel schreef:
Ik heb er onwijs veel spijt van dat ik niet ben gaan reizen na mijn school. Of een tijdje in het buitenland ben gaan wonen.

Nu heb ik een goeie baan, een huis en m'n dieren waardoor de mogelijkheid er niet meer is.

Als ik het over mocht doen...!

Omg, meen je dat nou? :=

Phormicola, kan ik hieruit halen dat je je dit niet kunt voorstellen? Wonderlijk toch hoe anders mensen denken. :)

Ik moet juist niet denken aan het langer dan een jaar aan een stuk in 1 land wonen, laat staan huis of relatie. Brr.. Vermoeiend maar heerlijk, dat heen en weer verhuis :D

Ik heb spijt van het stilhouden van gevoelens. Denk vaak aan bepaalde scenario's terug waarin ik stil ben gebleven uit zelfbescherming en onzekerheid, maar nu zit ik met zo'n "What if?" gevoel. -O-

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:50

Spijt? Nee. Ik baal wel van heel veel dingen zoals vriendschappen die geen vriendschappen bleken te zijn.

Balen dat ik destijds niet voor mezelf heb gekozen. Niet heb gedaan wat ik wilde doen.

Balen dat ik loog tegen mijn moeder over wat er bij mijn vader gebeurde en niet eerder ben weg gegaan bij hem.

Veel dingen hebben mijn ogen geopend en heb ik van geleerd. Maar balen doe ik nog steeds

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:17

lotlot2 schreef:
Waar ik spijt van heb?
De energie die ik in sommige mensen heb verspild die me nu behandelen als grof vuil.

Dit vooral...

En dat ik niet zo vaak op bezoek ben geweest bij mijn opa als ik zou willen, dat ik niet eerder deze opleiding ben gaan doen, spijt van hoe ik mezelf geleerd heb om met nare emoties om te gaan, en spijt van de gevolgen daar van... spijt dat ik niet mijn ORUN heb gedaan toen dit nog een stuk goedkoper was, dat ik niet eerder ben gaan starten met mijn pony tussen de paarden... ik heb spijt van nog een heleboel dingen.

Maar ik probeer nu geen spijt te hebben van dingen, het verleden is niet aan te passen. Focus op de toekomst.
:)

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:21

lotlot2 schreef:
Waar ik spijt van heb?
De energie die ik in sommige mensen heb verspild die me nu behandelen als grof vuil.

Dit en dan ik nooit de moeite heb genomen om mijn vader terug te vinden na de scheiding(wel heel blij dat hij mij vond voordat hij kwam te overlijden)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:27

Vivian__ schreef:
Je kunt beter spijt hebben van dingen die je niet hebt gedaan dan van dingen die je wel hebt gedaan :) :Y)

Niet mee eens!
Je kan beter spijt hebben van iets dat je gedaan hebt, dan dat je het nooit geprobeerd hebt.

Of wat Rowwen Hèze ooit zong " liever verliezen dan dat je het nooit hebt gehad."

Kom ik terug op de vraag of ik ergens spijt van heb..

Misschien.
Vrienden van vroeger ben ik allemaal kwijt, maar daarvoor heb ik nieuwe vrienden gekregen.
Heb nooit echt m'n best gedaan op school, maar heb wel altijd werk gehad.

De keuzes in je leven maken je wie je bent.
De een is daar wat beter in dan de ander. Ook zijn er keuzes die helaas voor je gemaakt worden, maar in mijn ogen heb je daar ook indirect wat over te zeggen.
Om daar een voorbeeld van te noemen:
Een oom is een paar jaar geleden overleden aan de gevolgen van een hele nare ziekte.
Toen bekend werd dat hij dit had, had hij nog een paar maanden te gaan.
Toen is mij min of meer verboden om daar op bezoek te gaan omdat hij zo hard achteruit ging en zo mager was geworden dat het beter was om het goede beeld te behouden dat ik nog van hem had.
Tuurlijk had ik kunnen zeggen dat ik toch wilde kijken, maar nu achteraf is het denk ik inderdaad beter dat ik niet geweest ben, ondanks dat ik dus geen afscheid heb kunnen nemen, iets dat wel weer erg aan me heeft gevreten, nu heb ik er vrede mee.

Dus spijt, nee

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:35

De grootste spijt heb ik van dat ik bij mijn oude bijrijdpony niet eerlijk naar de eigenaresse geweest ben. Hierdoor ben ik de pony kwijt en de vriendschap terwijl wij altijd veel samen hebben gedaan, daar werd voor mij thuis inplaats van mijn echt thuis. En dat ben ik allemaal kwijt.
maar nu het helemaal over is, is de spijt er nog wel, maae merk wel dat ik in die 2 jaar der zelf helemaal aan onderdoor ben gegaan, zat in een depressie wat bijna verkeerd afgelopen was.

ben nu 2 maanden verder en de depressie is minder maar ik kan weer gaan en staan waar ik wil, en weer uit. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 00:09

Hm spijt heb ik ook niet zo veel.
Wel zou ik met de dingen die ik nu weet dingen heel erg anders doen, maar die dingen wist ik toen niet dus ik kan het mezelf maar moeilijk kwalijk nemen.
Daarnaast denk ik dat sommige ellendige dingen, waarvan ik enerzijds liever had gehad dat ze me bespaard zouden zijn gebleven, op bepaalde fronten bijgedragen hebben aan mijn ontwikkeling ( maar dat is zowel positief als negatief :') )

Waar ik wel een klein beetje spijt van heb is dat ik vroeger echt iedere scheet die ik liet op bokt zette en dat er nu 10, bijna 11 jaar van mijn leven ( en ik ben 21 :') ) op bokt terug te vinden is en als iemand dat ooit uit gaat pluizen ( of ik krijg ooit een publieke functie :') ) .... Nou, dan komen ze een boel over me te weten _O- mijn hele puberteit is echt uitvoerig gedocumenteerd dankzij bokt :') .

En verder dat ik mezelf eerder serieus had genomen. Maargoed, in hoeverre is het reëel om dat te verwachten van iemand met de leeftijd die ik toen had? Dus spijt heb ik er niet van. Wel de behoefte om het nu 'recht' te zetten door serieus aan de dingen die ik daardoor ben misgelopen te werken.
Mijn schoolverloop was (en is :+ ) drama, en dat is en blijft een pijnpuntje.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:26

Ketaki schreef:
ik heb idd ook veel te veel energie in bepaalde vriendschappen gestopt, waarvan ik het gevoel kreeg dat alleen ik bezig was, om de vriendschap goed te houden.

o

Nou precies dit! Zoo herkenbaar!

Ook ben ik veelste lelijk tegen m'n mam geweest.. Als ik al die momenten overnieuw mocht doen, had ik nooit weer lelijke woorden naar haar geroepen :oo

@menino, ik zet m'n zoektocht vast in :Y) hahaha!

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:36

ik heb spijt dat ik niks heb gezegd toen ik werd gepest en dat
mn ouders er pas achter kwamen toen ik zo erg werd gepest
dat ik er in was gaan geloven wat de pesters hadden gezecht;
''je bent het niet waard om te leven. je bent dik''
hierdoor durf ik mensen bijna niet meer te vertrouwen en heb
ik ook een eetstoornis gehad/gekregen.

gelukkig kreeg ik in de eerste een hele goede vriendin waar ik
alles aan heb durven vertellen, hierna viel der echt een last van
me af en durfte ik weer echt te genieten van het leven.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:37

ik denk trouwens, en dat heb ik ook al eerder gezegd hier in dit topic.

dat ik mensen heb "geholpen" doordat zij geen geld hadden, en ik destijds wel, maar even boodschappen oid voor te schieten.

en dat terwijl ik van een wajong uitkering leef, en dus zelf al bijna niets heb.

nu heb ik ook besloten om prive niet meer met dit soort mensen om te gaan.

sommige zijn helaas niet vanaf te komen ( collega's)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:48

Ik heb nergens echt spijt van. Ik had dingen anders kunnen doen, maar dat is allemaal achteraf geneuzel. Ik heb dingen gedaan zoals ik deed, soms te weinig voor mezelf opgekomen, maar ik leer nog steeds, en ben juist blij met alles wat ik geleerd heb wat ik in de toekomst anders zou kunnen doen. Ik hoop op mijn 80e nog steeds zonder spijt door het leven te kunnen gaan, en mijn te hebben gedaan wat ik wil doen, en elke keuze die ik maak met bewustzijn te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:03

Ik heb wel spijt van dat ik niet naar een begravenis van een klasgenoot ben gegaan , nog vaak spijt van al kende ik hem niet hele erg goed we hadden geweldige momenten in de mentorgroep

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:28

Ann_moi schreef:
Ik heb nergens echt spijt van. Ik had dingen anders kunnen doen, maar dat is allemaal achteraf geneuzel. Ik heb dingen gedaan zoals ik deed, soms te weinig voor mezelf opgekomen, maar ik leer nog steeds, en ben juist blij met alles wat ik geleerd heb wat ik in de toekomst anders zou kunnen doen. Ik hoop op mijn 80e nog steeds zonder spijt door het leven te kunnen gaan, en mijn te hebben gedaan wat ik wil doen, en elke keuze die ik maak met bewustzijn te maken.

Hetzelfde hier!

Ik had ook meer voor mezelf op moeten komen, en met de kennis van nu was een hele hoop ellende bespaard gebleven. Maar die kennis van nu had ik toen simpel weg niet...

Edit: Het enige waar ik spijt van heb GEHAD is dat ik ooit die ADHD test gedaan heb, maar dat moes van mijn ouders. Dat heeft wel zo veel ellende veroorzaakt. Bah :r

Maar daar ben ik nu ook overheen.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:32

Ik heb er spijt van dat ik mijn lieve maatje niet meer zie nu...

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:38

Spijt dat ik mijn oudere merrie heb verkocht... Binnen twee maand is ze overleden bij de eigenaren.
Ben er kapot van, nog steeds... Het knaagt nog zo aan me, 'hoe was het gegaan als ze gewoon bij mij was gebleven, was het niet gewoon enorm egoïstisch van mezelf om haar te verkopen?' :(

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:52

Eigenlijk nergens van. Ik heb heus wel eens keuzes gemaakt waarvan ik nu denk; hm dat had ook anders gekund maar uiteindelijk heeft het me gebracht waar ik nu ben en daar ben ik heel tevreden mee :D

Ik vind 'spijt' ook zonde van je tijd. Je maakt een keuze, en als dat later toch niet goed uitpakt, pas je daar wel weer een mouw aan. Het vormt het leven en jezelf dus nee ik heb eigenlijk nooit spijt en dat wil ik graag zo houden.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:16

Spijt dat ik energie heb gestoken in vriendschappen waar ik niks voor terug kreeg, alleen gezeur.... Spijt dat ik bij sommige niet duidelijk heb gezegd dat ik het gehad heb met ze na wat ze mij hebben aangedaan... Spijt dat ik mij zo heb uitgesloofd voor school, terwijl ik veel meer had kunnen genieten van alles om mij heen.... Ach, aan de ene kant heb ik er spijt van, aan de andere kant heb ik er ontzettend veel van geleerd en ben ik veel bewuster geworden van wat ik niet wil.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:24

Ik heb niet snel spijt maar van 1 ding heb ik vreselijke spijt.

Een meid kocht een pony bij mij van stal. Helaas overleed deze pony veel te vroeg. Ze vroeg mij info over een andere pony op stal. Die heeft ze gekocht en weer teruggebracht en later weer opgehaald. Mijn hoefsmid heeft een rekening van haar liggen die ze weigert te betalen. Ik heb de dierenarts voor haar pony ( toen al betaald ed. ) voor haar erbij gehaald omdat ze terug moest voor haar zoon ( 2 uur rijden oid ). Die rekening heb ik hier nog liggen en ik heb metacam uit mijn kast gegeven. Gevolg is nu dat hoefsmid en ik beide een rekening van boven de 100 van haar hebben liggen en ze de oude eigenaar compleet de grond in stampt en beschuldigd van verwaarlozing terwijl dat absoluut niet aan de orde is.

Al een flink verhaal zo maar het complete verhaal laat je oren klapperen :(

Man wat heb ik daar een spijt van.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:39

Ik heb er spijt van dat ik de afgelopen jaren niets gespaard heb, ik heb een mooi bedrag georven van mijn opa en altijd flink gewerkt maar veel ook gelijk uitgegeven, en ondanks dat ik daar hele mooie dingen en herinneringen aan heb overgehouden (o.a. zes prachtige paarden die ik niet zou willen missen) heb ik er nu heel veel spijt van omdat ik vast zit tussen twee ouders in een vechtscheiding en niet de mogelijkheid heb om nu uit huis te gaan met zes paarden.

Verder zijn er nog wel wat kleine dingetjes waar ik spijt van heb gehad maar achteraf valt het allemaal reuze mee en komt het vaak toch wel goed.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:26

Dat in zoveel dingen niet afgmaakt heb, puur omdat ik geen zelfvertrouwen in had dat ik het wel kon. Dat ik bepaalde mensen vertrouwt heb, en nu moeite heb met zelfs iemand te vertrouwen.

Dat in de lef niet heb om bepaalde beslissingen te nemen, omdat ik mijn aan alles vasthou dat ik ken, en omdat ik moeite heb met alles los te laten, ookal zou het mijn leven dramatisch verbeteren moest ik het wel doen.