Ik ben mijn kleding kwijt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:27

Koper schreef:
Fair enough :) Zou wel mooi zijn als je moeder zich ook kan vinden in jouw voorstel dat jij jullie was verdeelt, zodat ze ook eventueel je zus erop kan aanspreken als die zich er niet aan houdt.

Oh, ik denk dat ze zich wel kan vinden in dat voorstel :)
Hooguit onder de voorwaarde dat ik dan meteen de was van de trap moet halen. Maar dat vind ik geen probleem. Ga het morgen aan m'n moeder voorstellen, als m'n zusje aan het werk is. Dan gaat m'n moeder het maar tegen m'n zusje zeggen, want ik heb op dit moment echt geen behoefte aan een confrontatie met m'n zusje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:28

Ketaki schreef:
nee je moeder is geen draak, maar geeft je zusje wel voorrang hierin.

daar zou ik mn vraagtekens bij hebben hoor. ;) ;) ;) :D :D :D

Ben je nu aan het stoken in een gezin dat je niet kent? :') Triest!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:30

Ik zou je moeder zeker niet aanpakken, ik geef haar groot gelijk dat ze het niet uitzoekt voor jullie.
Daarbij snap ik echt nog steeds niet dat je niet je eigen was kan doen, het komt een beetje verwend over. Ik zou misschien nog jaren moeten wachten als ik pas uit huis zou willen als ik een partner heb, ben toch blij dat ik niet zo moeilijk doe over mijn was en gewoon alles (tot bepaalde hoogte dan ;) ) bij elkaar kan stoppen :).

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:33

De was eens doen en "per ongeluk" een geliefd kledingstuk van je moeder tussen de stapel laten liggen.. en dan je zus het naar haar kamer laten slepen. Of is dat heel gemeen gedacht? :')
Dan weet je moeder in ieder geval eens hoe irritant het is. Want ik weet hoe irritant het is als jijzelf als boosdoener aangewezen wordt ipv. dat de 'schuldige'.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:34

TS mag toch zeker zelf wel weten hoe ze haar spullen gewassen wil hebben? Dat is een heel persoonlijk iets. Ze heeft al aangegeven waarom zij het niet de beste optie vindt dat ze zelf haar was gaat doen. Waarom blijven mensen daar dan over doordrammen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:34

Sting schreef:
Ik zou je moeder zeker niet aanpakken, ik geef haar groot gelijk dat ze het niet uitzoekt voor jullie.
Daarbij snap ik echt nog steeds niet dat je niet je eigen was kan doen, het komt een beetje verwend over. Ik zou misschien nog jaren moeten wachten als ik pas uit huis zou willen als ik een partner heb, ben toch blij dat ik niet zo moeilijk doe over mijn was en gewoon alles (tot bepaalde hoogte dan ;) ) bij elkaar kan stoppen :).

Dus de nu genoemde oplossing is minder goed dan jouw oplossing?

Je mag me best verwend noemen. Het is maar net wat je gewend bent. Bij jou is het kennelijk niet normaal dat de was wordt gedaan als je bij je ouders woont. Bij mij is dat wel normaal. En als ik daarom in jouw ogen verwend bent, kan je je afvragen hoe het voor mij overkomt dat mensen die bij hun ouders wonen hun eigen was moeten doen. En dan bedoel ik natuurlijk jonge mensen, ik kan me voorstellen dat wanneer je op latere leeftijd weer bij je ouders komt wonen, het minder prettig is dat je ouders je was doen.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:35

wij hebben om deze reden waszakken
ik vind alles ook bij mijn zusje, die na 2x jatten nog overtuigd is dat het van haar is ook :(

gewoon grote zak (met gaten), kleding erin, in de wasmachine, in de was droger en je vist zo de gevulde zak van de trap. *\o/*

ik begrijp uit jouw verhaal dat je ma ook niet strijkt/ vouwt dus daarmee zal dit geen probleem vormen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:36

Janine1990 schreef:
SuperAssie schreef:
Gaat je was niet dood van hoor. Ik gooi alles bij elkaar omdat ik dus ook alles zelf moet wassen(zus doet hier de was maar weigert mijn kleding te wassen als het een paard van kortbij heeft gezien wat dus zo'n beetje alles is behalve mijn ondergoed. Ook 'verdwijnen' er sokken als zij mijn was doet..) en ik gooi alles bij elkaar omdat ik anders ook 6 machines moet laten draaien voor twee wasmanden. Daar zit dus rood, wit, zwart en bont bij elkaar. Gewoon alles op 40 graden en er is niks aan de hand. Als ik iets nieuws heb word dat wel apart gewassen maar ik heb zo sporadisch iets nieuws.. :')

Oh, dat zou ik doodzonde vinden hoor!
Ik heb er een aantal behoorlijk prijzige shirts bij zitten, die prima de wasmachine kunnen verdragen. Maar die ik niet lelijk wil hebben.
Bovendien heb ik altijd het idee dat van het gemixt wassen je kleding heel erg gaat stinken. Schoonmaakazijn helpt er niet tegen :P

Verdwenen sokken is hier ook een bekend probleem. Maar dat zijn dan sokken die op haar kamer liggen en nog niet eens gewassen zijn. }:0

Lelijk? Geen idee, ik heb geen geld voor merkkleding en als ik het wel had zou ik het nog niet kopen :') Maar lelijk word mijn kleding niet hoor haha, zelfs de goedkope primark/h&m spullen niet xd
En stinken doet het niet hoor. Gebruik gewoon een normale hoeveelheid waspoeder en wasverzachter en t ruikt lekker fris als het uit de machine komt, zowel uit de droger als van de waslijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:36

Air schreef:
De was eens doen en "per ongeluk" een geliefd kledingstuk van je moeder tussen de stapel laten liggen.. en dan je zus het naar haar kamer laten slepen. Of is dat heel gemeen gedacht? :')
Dan weet je moeder in ieder geval eens hoe irritant het is. Want ik weet hoe irritant het is als jijzelf als boosdoener aangewezen wordt ipv. dat de 'schuldige'.

Is al eens gebeurd, ze lag er niet wakker van zoals ik dat doe :P Bovendien zou m'n zusje zeker geen kleding van m'n moeder mee naar boven slepen :P Dan is het een basic shirtje, zoals toen, en daar heeft m'n moeder er genoeg van :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:36

_Yasmine_ schreef:
wij hebben om deze reden waszakken
ik vind alles ook bij mijn zusje, die na 2x jatten nog overtuigd is dat het van haar is ook :(

gewoon grote zak (met gaten), kleding erin, in de wasmachine, in de was droger en je vist zo de gevulde zak van de trap. *\o/*

ik begrijp uit jouw verhaal dat je ma ook niet strijkt/ vouwt dus daarmee zal dit geen probleem vormen.

Wij gebruiken de droger nauwelijks. Alleen voor ondergoed etc.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:37

Maar je zusje kijkt wel door de stapel dus? Dat ze jouw ondergoed wel laat liggen? Neemt alleen de rest van de kleding mee?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:38

SuperAssie schreef:
Lelijk? Geen idee, ik heb geen geld voor merkkleding en als ik het wel had zou ik het nog niet kopen :') Maar lelijk word mijn kleding niet hoor haha, zelfs de goedkope primark/h&m spullen niet xd
En stinken doet het niet hoor. Gebruik gewoon een normale hoeveelheid waspoeder en wasverzachter en t ruikt lekker fris als het uit de machine komt, zowel uit de droger als van de waslijn.

Nouja, duur is relatief. Het is meestal geen merkkleding hoor! Maar een shirtje van 40 euro zit er wel eens tussen. Dat vind ik te prijzig om een stinkshirtje te laten worden.

Hier gaat gek genoeg alle was altijd stinken. Vraag me niet waarom.
Sinds we schoonmaakazijn gebruiken, is het een stuk minder geworden gelukkig.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:38

Janine1990 schreef:

Gebruiken jullie vloeibaar wasmiddel?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:38

PineApple schreef:
Maar je zusje kijkt wel door de stapel dus? Dat ze jouw ondergoed wel laat liggen? Neemt alleen de rest van de kleding mee?

dat valt idd op ja.

dus misschien is ze jaloers dat je leuke kleding hebt, die zij niet heeft. :j :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:39

PineApple schreef:

Jep... En kleding die overduidelijk van mij is, vanwege een print laat ze ook liggen ja.
Maar ik mis nu een donkerblauwe longsleeve. En een witte longsleeve. En ik kom vast nog wel wat meer tegen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:39

een zak is idd ideaal , jou kleren bij elkaar je moeder kan het zo de trap op slingeren en je hebt je zak :) Eventueel slot erop :') , ik was 1x per week denk ik , handdoeken beddengoed en onderbroeken oh en thee en handdoeken uit de keuken op 90 en kleren op 30 :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:40

Koper schreef:
Janine1990 schreef:

Gebruiken jullie vloeibaar wasmiddel?

Niet altijd. We hebben van alles.
Meestal Robijn, maar ook die van de Lidl geprobeerd. Alleen het kopje schoonmaakazijn maakt verschil. En ook meteen een wereld van verschil hoor!

Misschien stinken wij wel van onszelf :')

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:42

TS, je bent 23/24 hoor! Logisch dat je moeder geen zin heeft jullie was te sorteren en op te vouwen. Ga het lekker zelf doen, je bent geen kind meer. Ik heb jouw leeftijd en woon (na een paar jaar uit huis weer) thuis en ik doe mijn eigen was. Als ik wat witte dingen heb gooi ik het bij de was van de rest en was en droog ik het zelf allemaal. Opvouwen niet voor hun, neem mijn eigen spullen meteen mee.
Misschien zou je je wat volwassener op kunnen stellen hiermee, want dit probleem ligt niet bij je moeder maar bij jou (en je zusje afhankelijk van hoe oud ze is).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:43

Loose schreef:
TS, je bent 23/24 hoor! Logisch dat je moeder geen zin heeft jullie was te sorteren en op te vouwen. Ga het lekker zelf doen, je bent geen kind meer. Ik heb jouw leeftijd en woon (na een paar jaar uit huis weer) thuis en ik doe mijn eigen was. Als ik wat witte dingen heb gooi ik het bij de was van de rest en was en droog ik het zelf allemaal. Opvouwen niet voor hun, neem mijn eigen spullen meteen mee.
Misschien zou je je wat volwassener op kunnen stellen hiermee, want dit probleem ligt niet bij je moeder maar bij jou (en je zusje afhankelijk van hoe oud ze is).

_O-

Wooow, het zou lonen als je het topic even leest...
Ik klaag allerminst over m'n moeder. Ik geef haar zelfs groot gelijk dat ze het niet opvouwt.

WTF

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:44

TS, heeft je zusje toevallig ook een boktaccount, en is haar boktnaam dan toevallig Loose?

Over lui gesproken :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:45

Koper schreef:
TS, heeft je zusje toevallig ook een boktaccount, en is haar boktnaam dan toevallig Loose?

Over lui gesproken :=

Lijkt me sterk, ze staat onder de douche en haar mobiel is niet waterproof :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:45

Dan heeft iemand haar account gehackt :j

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:49

Hah, je weet niet waar telefoons allemaal tegen kunnen tegenwoordig. :P

Wat is er precies lui uit mijn post? :')

Ik heb wat posts nagelezen maar het zijn allemaal een beetje ontwijkende antwoorden (nee ik kan mijn eigen was niet doen want witte was etc. Waar ik dus een oplossing voor geef ;) ).

Janine1990

Re: Ik ben mijn kleding kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:50

Oooh je hebt alleen de reacties van mij gelezen, maar niet de OP???

Nee, dat verklaart alles...

Vooral ook waar jij hebt gelezen dat ik het probleem bij m'n moeder neerleg... Enig idee wat nu écht het probleem is? Volgens mij niet :')

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:51

Janine1990 schreef:
_O-

Wooow, het zou lonen als je het topic even leest...
Ik klaag allerminst over m'n moeder. Ik geef haar zelfs groot gelijk dat ze het niet opvouwt.

WTF

Maar je wil eigenlijk wel dat ze het scheidt toch? Meehelpen met de was of je eigen was doen lijkt me dan een goeie oplossing. ;)