Money transfer veilig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:08

Dankje MariekeS, ik kreeg idd ook de indruk dat TS er langs las ;)

1) koop je van een bedrijf dan is het de verantwoordelijkheid van het bedrijf dat het aankomt. Dus als PostNL of andere pakketdienst het zoek maakt heb jij als koper niets mee te maken.
2) koop je van een particulier dan is draagt (zover mij bekend) koper het risico van verzenden.

bij 2): maakt de pakketdienst het zoek dan kan weliswaar alleen de verkoper contact opnemen met PostNL, DHLforyou oid, maar als er niets uit komt hoeft wettelijk gezien verkoper het geld niet terug te storen of het bestelde opnieuw te versturen.

Dat laatste zal ook lastig zijn als het een gebruikt product is zoals een paar rijlaarzen die niet meer passen oid. Die heb je meestal niet nog een 2e paar exact hetzelfde staan.

bij 2) is paypal een aparte situatie: als verkoper kan aantonen dat het is verzonden zal naar ik aanneem pp de zaak als afgehandeld beschouwen. Kan verkoper niet aantonen dat het is verzonden dan zal pp de overboeking terugstorten.

briitje

Re: Money transfer veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 15:25

Sorry dan las ik inderdaad langs je heen.

Vanaf dag 1 dat het zo gezegd verzonden was, had verkoper geen t&t. Dus in dat geval verwacht ik mijn geld wel terug. Kwestie van afwachten nu.

Als verkoper een T&t had was er gok ik, ook niks aan de hand.