Morgen banken dicht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:11

Tessa_93 schreef:
Liselot schreef:

Printscreen is met enige kennis van photoshop makkelijk te vervalsen ;)

Joolien, ik denk dat je hem gewoon moet vertrouwen. Zoals gezegd, je kan zelf niet dus als je het kaartje niet verkoopt ben je het geld sowieso kwijt.

Lees onderstaande:

Nirvana_ schreef:
Geloof me... Ik ben een hele handige photoshopper, maar zo een foto bewerken dat alle lettertypes perfect overeen komen etc is niet zo makkelijk.

Ik ben echt geen enorme held met photoshop, maar mij lukt dat zelfs :-)

pillow

Re: Morgen banken dicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:24

Er zijn ook nog zat eerlijke mensen, je moet die ticket gewoon opsturen

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:30

Gewoon opsturen !! Je heb er sowieso niks meer aan nu !

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 23:34

Met een printscreen heb je al een hoop zekerheid. Ja het kan gefotoshopt zijn maar zo ver gaan mensen over het algemeen niet.

Check voor de zekerheid even zijn naam op google/Facebook, eventueel met een adres. Als dit allemaal lijkt te kloppen, niet te druk om maken :). Er zijn nog steeds eerlijke mensen die gewoon graag naar een concert gaan.

Tip voor een volgende keer: verkopen via http://www.ticketswap.nl om dit soort problemen te voorkomen :).

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 00:02

Ik denk dat je sowieso weinig keuze hebt. Als die man het geld echt heeft overgemaakt en jij gaat nu moeilijk doen en het niet opsturen, ben jij degene die de oplichtster is in dit verhaal, en gezien de korte tijdspanne kan ik mij voorstellen dat de man zenuwachtig wordt en hiervoor begint te vrezen. Als ik netjes mijn geld overschrijft, een printscreen als bewijs maak en dàn begint mijn verkoper moeilijk te doen over gesloten banken terwijl het concert al morgen is, ik zou mij ook stilaan genaaid voelen. Gelukkig is de grootste groep aan-en verkopers nog altijd gewoon eerlijk, dus de kans dat hij niet eerlijk is is al klein, en anders zou ik gewoon mijn verlies incasseren.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 06:58

Je hebt nu toch zelf niks meer aan het ticket? En het concert is vandaag, dus als die man heeft betaalt kan ik me voorstellen dat hij wel graag vandaag zijn ticket wil.

Printscreen lijkt me in dit geval wel voldoende, op voorwaarde dat de koper bereid is om je zijn persoonlijke gegevens (kopie van zijn ID) door te geven. Het lijkt me niet eerlijk om het ticket nog bij te houden als die persoon wel heeft betaald. Tenzij je bereid bent om zijn geld terug te storten wanneer je het binnenkrijgt natuurlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:19

Ik had toch mijn gevoel moeten volgen, krijg net een mail van marktplaats dat deze gebruiker geblokkeerd is.
Echt waarom moet ik daar nou weer intrappen _-:( 8)7 8)7 8)7 8)7
Spoiler:
poedersuiker!!!!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:24

En je hebt t ticket idd verstuurd?

F*ck.... Aangifte doen? MP alsnog inlichten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:25

Nou dat is wel erg zuur :( Had ik ook niet aan zien komen eerlijk gezegd. En vooral schandalig voor de mensen die wel eerlijk zijn.

Je hebt de tickets wel verstuurd, dus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:26

Jolliegirl schreef:
En je hebt t ticket idd verstuurd?

F*ck.... Aangifte doen? MP alsnog inlichten.

Ja fiets. €72,50 in de goot gegooid -O-
Ik heb me toch over laten halen doordat mensen zeiden printscreen is voldoende en straks vertrouwd hij jou niet. :P Beetje stom, gevoel gevoel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:29

Ik wilde hem trouwens nog mailen maar dat gaat natuurlijk via marktplaats en die hebben ze geblokkeerd dus dat is een beetje jammer.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:31

Ik zou even contact opnemen met marktplaats, kijken wat de reden is dat hij geband is daar. Kan best zijn dat je alsnog dinsdag het geld op je rekening hebt (kleine kans maargoed)
Mocht dat volgende week niet het geval zijn dan zou ik aangifte doen van oplichting, via MP kan je de gegevens krijgen als het goed is

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:32

Maar die kaartjes zijn dan toch ook over mp gegaan? Dan bestaat toch de kans dat hij die mail ook niet hefet gehad?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:32

Typisch iemand die heel goed wist dat dit de dag was om zijn slag te slaan, walgelijk -O-
Goede fraudeurs zijn helaas ook erg goed in het vervalsen en overtuigen.

Hoe zuur het ook is van het geld, voel jezelf er niet te rot onder, het is gewoon jammer dat dit soort mensen bestaan. Er zijn ook echt nog meer dan genoeg eerlijke mensen, je kan ook niet altijd alles en iedereen wantrouwen.

Maar het blijft een kl*testreek -:(-

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:34

Hoorde precies het zelfde verhaal van een collega, ook een mail ontvangen van marktplaats over dat hij geblokeerd is.
Hij reageerde voor dat hij geblokkeerd is ook niet meer op mails.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:35

Ik heb net(beetje laat maar goed)even zijn rekeningnummer gecheckt en daar is niks mis mee.

Sammie dat zou misschien nog kunnen, zal even vragen wanneer hij geblokkeerd is.

Grit, bedankt, ik voel me zo stom.
Ash, is dit van vdnaag?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:36

Ja, ze heeft een uur geleden de mail van marktplaats gehad.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:43

ik ben benieuwd hoe dit afloopt misschien heeft hij wel gewoon betaald
en is hij van marktplaats gehaald ivm dingen die hij zelf aanbood .......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:43

jiperdepip schreef:
ik ben benieuwd hoe dit afloopt misschien heeft hij wel gewoon betaald
en is hij van marktplaats gehaald ivm dingen die hij zelf aanbood .......

Daar ga ik niet vanuit, als hij meerdere mensen benaderd heeft...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:45

Joolien, voel je niet stom. Je stond gewoon geparkeerd voor twee keuzes die beide niet optimaal waren. Je hebt dan in mijn ogen de meest vriendelijke keuze gemaakt. Dat je dat nu moet bekopen heeft niks met jouw domheid te maken, maar met de achterbaksheid van meneer. Jij bent vriendelijk en correct geweest. Ik hoop dat Marktplaats nog iets voor je kan betekenen.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:53

Maar wat zou hij met al die kaartjes gedaan hebben dan? ik bedoel hij heeft toch ook geen tijd gehad ze weer door te verkopen ??

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:54

'doorverkopen' of gewoon gaan natuurlijk :)

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:54

Ah he bah wat naar. Ik had in jouw situatie zoals eerder aangegeven echter hetzelfde gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:55

jiperdepip schreef:
Maar wat zou hij met al die kaartjes gedaan hebben dan? ik bedoel hij heeft toch ook geen tijd gehad ze weer door te verkopen ??

Tuurlijk wel, zijn genoeg die op de dag zelf nog kopen..

TS, wat balen zeg :c Ik hoop dat je er wat geluk mee hebt en het meevalt!

Als het gewoon een oprechte koper is geweest is het wel een knullige koper; als je weet dat de banken dicht zijn, waarom maak je dan geld over :=

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:56

maar ik zat even te denken. Als ik woensdag geld had overgemaakt naar iemand dan was dat op donderdag nog niet gestort denk ik, tenzij het een spoedbetaling was geweest. Ik zit bij de abn, doen andere banken dat wel zo snel? anders had die 'klant' van ts waarschijnlijk alsnog niet op tijd kunnen betalen.