Geef jij je kind energie drankjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:35

Urielle schreef:
Arc_En_Ciel schreef:
Wat is er dan zo slecht aan cola? :')

Meen je dat of is dat een grapje?

Nouja, ik weet wel wat er zo slecht is aan cola hoor, maar bijna iedereen drinkt het toch.. Ik vind niet dat je het kunt vergelijken met bier, wijn en energy.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:36

Van mij mogen ze het niet....maar ik heb makkelijk praten ze zijn 5 en 8....

Zodra ze het zelf kunnen kopen hoop ik dat ik ze ervan kan overtuigen dat het slecht is voor je..
Die cafeïne maak ik me niet eens zo druk om, tis meer de suiker.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:36

Een glas wijn lijkt mij tig keer gezonder dan een glas cola :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:37

Bhriseis schreef:

Alcohol is ook slecht....net als cola.

Anoniem

Re: Geef jij je kind energie drankjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:38

1 glas (rode?) wijn per dag is goed voor je :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:39

Maar af en toe een glas wijn biedt gezondheidsvoordelen, waar cola enkel nadelen biedt.
En bier schijnt dan weer goed te zijn voor de spijsvertering - echter drink ik geen bier; ik drink overigens zelden alcohol; 1 keer per twee maand zal al veel zijn.

tessaroos

Bhriseis schreef:
Maar waarom zouden jullie het dan drinken als je er toch 'geen boost van krijgt en je er goed tegen kan'?

Ik bedoel; dat is het enige 'nut' dat die drankjes hebben. Toen ik eens een nacht moest doorblokken voor een examen heb ik er ook gedronken; het was toch mijn laatste examen dus ik moest gewoon even doorzetten. Maar behalve dat die energieboost het voordeel is, is het dus ongezond... Dus als je de boost niet krijgt...
Als het voor de lekker is, kan je toch ook een glas Fanta nemen? :+

Mijn god, ik word oud he?

ik vind het lekker!
of ik nou ice thea of energy neem dat maakt mij niet uit soms is energy toch lekkerder als ice thea vooral als je wel wat energie kunt gebruiken.
en tja zo vind jij vast ook wel iets lekkerder als het ander.

NikkiLoves

Ik en mijn zusjes mogen het niet van onze moeder. Geen probleem hoor, toch veel te veel onnodige suikers :+

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:41

Bhriseis schreef:

Ik dronk van mijn 5e tot mijn 8e ofzo kindercola, en daarna dronk ik ook gewoon elke dag een glas cola hoor, cola light zelfs (oeh help, ongezond!) en ik leef nog :')

@VivaLaVida; dat zeggen ze ook over blowen :')

Ik snap trouwens ook niet wat er stoer is aan energydrank. Ik ben nu bijna 14, maar het trekt me echt niet. Ik ken wel mensen die bier en wijn en zo drinken, en dat is dan voor de "gezelligheid", omdat ze er dronken van worden. Is ook niet gezond, maar ik snap ergens wel dat ze het leuk vinden. Energydrank heeft geen enkel gevolg en is alleen maar ongezond en hartstikke goor :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:41

Arc_En_Ciel schreef:
Nouja, ik weet wel wat er zo slecht is aan cola hoor, maar bijna iedereen drinkt het toch.. Ik vind niet dat je het kunt vergelijken met bier, wijn en energy.

Bier en wijn worden ook door iedereen gedronken hoor (en mn bij jongeren ook energydranken) dus daar zou ik niet op afgaan. Ik vind cola heerlijk, het is echt een verslaving van me, maar het is echt vreselijke rommel :o

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:42

Ik trakteer mezelf op koffie :P heeft hetzelfde effect en goedkoper :p
Drink het heel af en toe ( de laatste keer is al zeker 4 maand geleden )
Drink ook wel graag is een glaasje wijn of een goede kriek, maar met moderatie ( ben ook altijd BOB :+ )
Ik ben wel verslaafd aan ice-tea :p

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:43

Oh op die manier Tessaroos. Van die breezerdrankjes, is dat nog populair eigenlijk? Of zijn het nu vooral energydrinks?

Arc En Ciel, dat snap ik hoor, iedereen moet bepalen waar hij of zij zich goed bij voelt :) Maar zelf ben ik nogal een gezondheidsfreak in vergelijking met mensen die tien jaar jonger zijn ;)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:44

Urielle schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Bier en wijn worden ook door iedereen gedronken hoor (en mn bij jongeren ook energydranken) dus daar zou ik niet op afgaan. Ik vind cola heerlijk, het is echt een verslaving van me, maar het is echt vreselijke rommel :o

Tsja dat is waar, maar het is toch minder ehm.. hoe zeg je dat :') Als je een jaar of 10 bent en je zit met je ouders op een terras, kun je gewoon tegen de ober zeggen dat je graag cola wil. Dat is met bier en wijn toch anders, veel ouders zijn daar echt tegen en het wordt in de maatschappij ook gezien als iets slechts als jongeren het nuttigen..

tessaroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:44

waar mensen ook fouten in maken is: Niet iedereen doet het om stoer te doen! Ik vind het zo laf als sommige jongeren het doet om stoer te doen zoals roken. Maar toch drink ik energy ppuur omdat het lekker is en ik soms wel wat energie kan gebruiken, zo zouden er vast wel meer van mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:45

Arc_En_Ciel schreef:
Bhriseis schreef:

Ik dronk van mijn 5e tot mijn 8e ofzo kindercola, en daarna dronk ik ook gewoon elke dag een glas cola hoor, cola light zelfs (oeh help, ongezond!) en ik leef nog :')

@VivaLaVida; dat zeggen ze ook over blowen :')

Ik snap trouwens ook niet wat er stoer is aan energydrank. Ik ben nu bijna 14, maar het trekt me echt niet. Ik ken wel mensen die bier en wijn en zo drinken, en dat is dan voor de "gezelligheid", omdat ze er dronken van worden. Is ook niet gezond, maar ik snap ergens wel dat ze het leuk vinden. Energydrank heeft geen enkel gevolg en is alleen maar ongezond en hartstikke goor :')

Oh ja? Wie zegt dat dan?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:46

VivaLaVida schreef:
Oh ja? Wie zegt dat dan?

Sommige mensen beweren dat 1x in de week blowen goed is voor je bloedsomloop. Ik zou geen namen kunnen noemen, maar je hoort het toch regelmatig.
Ik zou het daarentegen niet doen :')

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:46

:r Echt het smerigste drinken ever! Heb vroegâh wel eens 2x o.i.d. zo'n blikje op omdat iedereen er een had :') Maar echt heel smerig en ik krijg er een zere blaas/nieren (die streek in ieder geval) van als ik een heel blikje op zuip. Overigens kreeg ik er ook niet meer energie van ondanks de suikerbom.
Ik heb goddank geen kinderen (duh :') ), maar als ik ze zou hebben zou ik in ieder geval geen energy voor ze kopen! Als ze het later zelf kopen is dat hun probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:48

Arc_En_Ciel schreef:
VivaLaVida schreef:
Oh ja? Wie zegt dat dan?

Sommige mensen beweren dat 1x in de week blowen goed is voor je bloedsomloop. Ik zou geen namen kunnen noemen, maar je hoort het toch regelmatig.
Ik zou het daarentegen niet doen :')

Het voedingscentrum zegt dat 1 glas alcohol per dag goed voor je is;
http://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/ser ... emen-.aspx

'Sommige mensen' daar luister ik ook niet naar nee..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-04-14 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:49

De vergelijking met wijn en dat dat gezond is is echt onwaar. Wijn is inderdaad in beperkte mate goed voor je hart en bloedvaten, maar pas vanaf ongeveer je 40ste jaar. Andere kant is dat alcohol, zeker bij vrouwen, de kans op borstkanker weer (fors) doet laten toenemen. Om maar te zwijgen over alle andere ellende (ik ben overigens rode wijn fan hoor ;-) )

Het is maar net vanuit welk gezondheidsrisico je een product belicht

Overigens drink ik graag red bull (en cola) probeer wel maat te houden, maar tis zo lekker :D Waarom weet ik niet eens. Ik drink ook graag thee, limo en water. Maar vooral in de auto een lekker koud redbulletje....daar kan niets tegenop

Vind overigens dat er een min. leeftijd aan gekoppeld mag worden. Ook al zorgt dat er niet voor dat jongeren het niet kunnen drinken (waar een wil is, is een weg) onderzoek wijst al jaren uit dat als je de verkrijgbaarheid van een product verkleint, het gebruik uiteindelijk ook afneemt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:50

Collie2008 schreef:
De vergelijking met wijn en dat dat gezond is is echt onwaar. Wijn is inderdaad in beperkte mate goed voor je hart en bloedvaten, maar pas vanaf ongeveer je 40ste jaar. Andere kant is dat alcohol, zeker bij vrouwen, de kans op borstkanker weer (fors) doet laten toenemen. Om maar te zwijgen over alle andere ellende (ik ben overigens rode wijn fan hoor ;-) )

Het is maar net vanuit welk gezondheidsrisico je een product belicht

Overigens drink ik graag red bull (en cola) probeer wel maat te houden, maar tis zo lekker :D Waarom weet ik niet eens. Ik drink ook graag thee, limo en water. Maar vooral in de auto een lekker koud redbulletje....daar kan niets tegenop

Vind overigens dat er een min. leeftijd aan gekoppeld mag worden. Ook al zorgt dat er niet voor dat jongeren het niet kunnen drinken (waar een wil is, is een weg) onderzoek wijst al jaren uit dat als je de verkrijgbaarheid van een product verkleint, het gebruik uiteindelijk ook afneemt

Bij overmatig gebruik is alcohol slecht ja. Maar dat is met zo veel doen zo toch?

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:51

Energie drankjes blehhh dat zal ik nooit meer van mn leven kopen.
MIjn ouders verbieden het mij ook om te drinken aangezien het heel slecht is.
Gewoon drankje vol suikers. Ik heb natuurlijk geen kinderen ( ben 15 jaar ) maar als ik een kind zoou hebben zou ik het ze sowieso niet geven. Weg met die troep.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:07

Engergie drankjes vind ik niks bijzonders aan, rook niet, drink niet. Alleen maar slecht voor je gezondheid en tanden :)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:13

Nee, mijn kinderen zouden tot een bepaalde leeftijd geen energiedrankjes mogen drinken. (Of laat ik het anders zeggen: van mij krijgen ze ze niet.) Daarna mogen ze misschien eens in de zoveel tijd een Red Bull, maar dat zal waarschijnlijk ook niet vaker dan eens per maand zijn.

Vind zelf een Red Bull op z'n tijd (lees, zo'n 3x per jaar) wel lekker, maar wil het absoluut niet te vaak drinken. Krijg er ook totaal geen extra energie van, dus daar hoef ik het niet voor te doen.

Appelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 19:17

Urielle schreef:
Ik denk dat het vooral over pubers gaat? Mijn kinderen zijn nog klein (de oudste wordt in september 8 jaar) dus die krijgen het niet, overigens ook geen cola, sinas en dat soort dranken.
Vanaf 12 jaar mogen ze zelf kiezen, en ook energiedranken, sportdranken (dat is me ook een rotzooi := ), koffie,... drinken als ze willen. Alcohol vanaf hun 14e ook mits onder toezicht (en dus beperkt ;) )
Ik zie wel wat in de redenatie van Depende (als ik het goed typ, dat geel leest heel rot)

Dit gaat ook over jonge kinderen van groep 5 t/m 8.
Zo kwam ik laatste in de supermarkt waar ik een jongetje van, wat zal het zijn, een jaar of 9, die voor zichzelf 6 blikjes meenam. Ik zou mijn dochter niet op deze manier willen zien als ze wat ouder is eerlijk gezegd.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:17

Alleen al van de geur wordt ik misselijk. Een collega van mij drinkt er zo 4 op een werkdag...
Ik heb is 1 slokje geproefd, man wat is dat vies!!! nog zoeter dan een suikerpot!
Dit kan echt nooit en te nimmer goed zijn voor je lichaam, laat staan voor je gebit.

De enige die vrolijk word van deze drankjes is de tandarts denk ik... Kreeg spontaan pijn in mijn tanden na 1 slokje!

Voor deze drankjes zou ook een minimum leeftijd moeten zijn net als alcohol en tabak gewoon pas verkopen vanaf 18 jaar.
Er zijn nu al jongeren van een jaar of 15 die geen dag kunnen zonder zo'n drankje omdat ze eraan verslaafd zijn.
Van mij mag het helemaal uit de schappen verdwijnen.