Wie heeft er ook een eigen plek op de bank.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:59

troi schreef:
NikkiEnJij schreef:
[quote="
Gewoon je eigen plek op de bank houden. Als ze dat niet accepteren dan zijn er gewoon maatregelen.

Waarom zou zij meer recht hebben op dat plekje dan d'r dochters?

Haha ik als moeder heb principieel meer rechten omdat ik simpelweg de ouder ben. Net als dat ik de baas ben en kind doet wat ik zeg. Advies wordt gewaardeerd maar ik (en partner) hebben laatste woord. Lekker duidelijk en overzichtelijk ook. Erg gezond voor kinderen en pubers![/quote]
Tuurlijk, maar om een plekje te claimen vind ik wel erg ver gaan...

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:00

Ik vind het wle echt raar dat je een kop koffie eist als bedankje.. Het is leuker om voor iemand zomaar iets te doen als gedwongen te worden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:00

maar hoe zouden jullie dan reageren als de kids toch even lekker op ' jullie' plekkie zitten! ik lees net al iets van consequenties?? vind ik persoonlijk erg ver gaan.

en een bak koffie voor de waardering, ik krijg genoeg waardering van mijn zoontje als hij naar me lacht, me knuffelt, me kust, zijn armen om me heen slaat, als hij aan het spelen is waar ik zo van kan genieten. daar hoef ik geen bak koffie voor

Ladybird

Re: Wie heeft er ook een eigen plek op de bank.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:03

Ik krijg een heel naar gevoel bij het eisen van een kopje koffie :oo kijk, mijn mama word ook blij als ik meld dat ik koffie ga maken voor dr, maar ze zal nooit mij verplichten of mijn zusjes elke avond voor haar koffie te gaan halen.. ze helpen je vast oook wel op een nader manier. hoe oud zijn je dochters?

en je eigen plekje, ja dat hebben wij ook, mama stuurt ons daar vriendelijk weg. Geen ramp. das gewon zo

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:03

Ik heb ook een eigen plekje, maar als er iemand anders zit ga ik er geen herrie om schoppen.

Kopje koffie vind ik ronduit belachelijk. Je wilde huisje, boompje, beestje, dan hoort het wassen, taxiën en de hele rambam erbij. Als ze iets aanbieden om te doen of te brengen prima, maar verwachten/opeisen vind ik op zijn zachtst gezegd raar. Zij eisen toch ook niks van jou?

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:04

StalNollie schreef:
maar hoe zouden jullie dan reageren als de kids toch even lekker op ' jullie' plekkie zitten! ik lees net al iets van consequenties?? vind ik persoonlijk erg ver gaan.

en een bak koffie voor de waardering, ik krijg genoeg waardering van mijn zoontje als hij naar me lacht, me knuffelt, me kust, zijn armen om me heen slaat, als hij aan het spelen is waar ik zo van kan genieten. daar hoef ik geen bak koffie voor

Als ik op mn vader zn plek zit en hij wilt mee tv kijken wordt er gewoon verwacht dat ik moet moven, zoals hij het zegt :)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:05

Het leukste vind ik nog dat mensen hier de grap ook niet van in zien :D TS, ik denk dat je zwaar getraumatiseerde kinderen krijgt hoor. Én geen inspraak over de plaatsverdeling van de bank en dan ook nog eens verplicht een bak koffie zetten voor hun moeder. Ik zou ze alvast aan gaan melden bij Vangnet & Advies.

Nee grote grap natuurlijk. Hier ook een verdeling op de banken en stoel en ook ik moet verplicht een bakkie koffie zetten als dat gevraagd wordt. En weet je, ik heb het graag over voor mijn ouders :) Oh en ja hoor, ook hier een flinke discussie als ik op moeders plek zit. Ik kan gewoon vertrekken richting een andere plek dan.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:07

eerlijk? ik vind het respectloos naar je kinderen toe.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:08

Haha wij hadden vroegah ook eigen plekken. Ik lag altijd languit op een bank, mn zusje aan de andere kant. Ma en zusje op de andere bank, ander zusje op de grond :') en pa in zn grote stoel, ging je daar zitten brak echt de pleuris uit :P dat deden we wel eens voor de gein om de reactie te zien. :D
Drinken en lekkers pakten we gewoon omdebeurt.
Maar als mn vader koffie wou moest ook gewoon een van ons het halen. Deed ik gewoon, vond ik echt prima. Ging ik vaak ook nog het luxe koffie stel halen met zo'n schoteltje en bonbonnetjes erbij :Y)
Nu thuis lig ik op de ene bank en mn man op de andere :P
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 14-04-14 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Duijfje

Ik als kind zijnde.. Vind het wel war ver gaan. (18) maar ik weet dat als ik op mijn moeder haar stoel ga zitten er op sommige dagen de stemming in huis dan niet zo goed is.. Maar goed, haar stoel vind ik niet lekker zitten haha.

Verder zit mijn pa altijd links op de bank, maar ik ook. Soms gaat hij gewoon bovenop mij zitten als hij daar perse wilt zitten. We maken er gewoon een beetje een grapje van. Ik zit ook vaak gewoon bij de honden op de plaats, uit voorzorg haha. Nee hoor, alleen maar gezellig met de bulletjes.

Verder wordt er wel om koffie gevraagd. Maar niet omdat ik het perse moet hebben, of dat ze het perse willen krijgen omdat ze mij net naar stal hadden gebracht.
Daar is bij ons geen sprake van. Vraag wel altijd of ze iets willen als ik naar de keuken loop, maar dat valt niet onder het plaatje : het moet maar.

Zou zeker zoiets hebben van ik mag hier ook best zitten. Waar gaat het tenslotte om... Een plekje op de bank..

PanamaD

Ik vind dat kopje koffie niet zo vreemd hoor! Moet ook regelmatig voor mijn vader of moeder wat inschenken, elke avond krijg ik te horen: wil je even thee zetten?

Vind het bij de opvoeding horen, iedereen doet wat in huis, voor het huis of voor elkaar. :)

Verder, ik heb ook altijd me eigen plekje! Dat is op de leuning, ha ha! Mijn vader zit aan de andere kant van de hoek, mn broertje meestal in de hoek van mijn leuning (grr meestal te dicht bij maar gaat goed!) en me moeder er tussen haha! Daar tussen liggen meestal nog de honden verstopt ha ha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:10

Ja maar "wil je.." of "ik doe je was en rijd je rond en jij zet niet eens een kop koffie" ie imo wat heel anders.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:11

Dat kopje koffie vind ik ook wel apart. Maar dat plekje. Tja, ik ben niet anders gewend als dat mijn vader zijn eigen stoel heeft. En als iemand van ons daar zit dat we op moeten staan als hij daar wilt zitten. Bij mijn moeder eigenlijk redelijk hetzelfde, maar die vraagt het dan :)
Ik weet niet beter, geen idee of ik het ook van mijn kinderen zal verwachten later, maar ik heb er niet zo heel veel moeite mee dat een ouder een eigen vaste plek heeft. Dat kopje koffie, dagelijks verplicht zijn dat voor mijn moeder te maken. Nee, dat zou ik geloof ik ook niet doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:12

Ik heb mijn eigen bank :+ Wat zeg je daar van :))

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:13

Ik maak altijd ruzie met mijn broer over hetmeest doorgezakken hoekje van onze 25 jaar oude bank
En ook ik moet 's avonds wel eens een kopje koffie zetten, maar ik kan die zware last delen met mijn drie broers en zussen.
EDIT en mijn moeder heeft ook haar eigen stoel. Als ik daar zit moet ik er ook echt uit als mijn moeder er wilt zitten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 22:15

Het gaat er om dat kinderen ook wel eens dingen voor hun ouders moeten doen.Vorige week nog op koopavond 2 dochters naar de stad gebracht terwijl ik daar geen zin in had.Ik zat net op mijn plekje.Het idee kwam in hun op en mam heeft het toch maar weer gedaan.En zo heb ik nog meer voorbeelden.Dan verlang ik toch niet te veel.Ze hoeven in huis niet eens mee te werken.Kamer wordt gedaan.Stal gemest,wei gemest en dan heb ik wel een koffie verdient vind ik.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:15

Ik verwacht ook dat de koelkast en voorraadkast gevuld is, het eten op tafel staat als ik tegen etenstijd thuis kom, dat de wasmachine draait enz enz. Is het dan zo gek dat er dan een kopje koffie verwacht wordt? Ik zie het probleem niet zo? Is toch een beetje verdeling van de taken? Ik doe dit, dus jij dat.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:15

Ayasha schreef:
Ja maar "wil je.." of "ik doe je was en rijd je rond en jij zet niet eens een kop koffie" ie imo wat heel anders.

En als ik het vergeet omdat ik even bezig ben of niet opschiet krijg ik dat echt wel te horen hoor!

En ook moet ik meer in huis doen. Want, zegt mijn vader dan, hij doet ook heel veel voor mij. Rondbrengen etc.

Zo gek is dat ene kopje koffie niet hoor!!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:16

Een vaste plek? Vast geroest :+

Nee, totaal niet hier! M'n vader gaat wel vaak op dezelfde stoel aan tafel zitten (bij het fornuis want hij kookt), dus af en toe gaan we expres op die plek zitten hahaha
We doen hier niet aan vaste plaatsen, beetje flexibiliteit is goed voor een mens! :')

Wat betreft dat koffie zitten. Dat vroegen m'n ouders vroeger toen we 10 waren ook wel eens van broertje en mij. Maar niet structureel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:17

Britta31 schreef:
Het gaat er om dat kinderen ook wel eens dingen voor hun ouders moeten doen.Vorige week nog op koopavond 2 dochters naar de stad gebracht terwijl ik daar geen zin in had.Ik zat net op mijn plekje.Het idee kwam in hun op en mam heeft het toch maar weer gedaan.En zo heb ik nog meer voorbeelden.Dan verlang ik toch niet te veel.Ze hoeven in huis niet eens mee te werken.Kamer wordt gedaan.Stal gemest,wei gemest en dan heb ik wel een koffie verdient vind ik.

heb je ook, en je weet de keuken ook zijn lijkt me? :)
"mam heeft het toch maar weer gedaan" :r
Wellicht ligt het aan mijn herinneringen maar mijn nekharen komen overeind van deze manier van typen.. :x
Doe het uit liefde, of doe het niet.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:18

Wat is er raar aan een eigen plek? Mijn vader heeft ook 'zijn' stoel van waar hij altijd het journaal kijkt. Daar mag je niet zitten en om 8 uur mag er niks anders op tv.

Ook aan tafel hebben wij allemaal een eigen plek, zelfs eigen borden, glazen en mokken. Als mijn vriend er is hebben we een speciale tafelschikking. Ook bij hem thuis gaat dat zo :P

En als 'taakje in huis' elke avond een kopje koffie zetten? Wat is daar het probleem van? Sommigen moeten tafel dekken, anderen stofzuigen, koken, de hond uitlaten... Bovendien kunnen de dochters nog om en om doen. Vind het heel normaal. Bij ons zegt mijn moeder ook wel eens dat een van ons (de kinderen) met de hond moet omdat zij al zoveel gedaan heeft!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:19

Ik heb recht op de plek bij de openhaard, dan doe ik de lig stoel naar achter gaan de voetjes omhoog en draai ik de stoel zo dat mijn voeten 20 cm van de openhaard af zijn. Lekker warm voor mij als koukleum en voor de rest toch te warm. :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:20

Sammie schreef:
Ik heb mijn eigen bank :+ Wat zeg je daar van :))

Baas boven baas :D

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:33

De vriend van mijn moeder claimt ook altijd een eigen plek. De fijnste stoel die de beste positie ten opzichte van de tv heeft. Ik zit er ook graag omdat het nou eenmaal de fijnste plek is, hebben al meerdere malen ruzie om die plek gehad. Hij vindt dat hij er mag zitten omdat hij de stoel heeft gekocht en het nou eenmaal zijn plek is, ik ben het hier zoals je leest duidelijk niet mee eens :')
Ik vind het belachelijk dat mensen een eigen plek moeten hebben, ik snap niet waarom hij recht zou hebben op de fijnste plek.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:39

Mijn moeder heeft al zo lang als ik me kan herinneren een eigen plek op de bank en mijn broer en ik (zelfs mijn vader) werden gewoon weggestuurd als we daar gingen zitten hoor :D Wel altijd op een knipoog manier, maar we wisten altijd dondersgoed dat dat haar plekje was.
Toen mijn broer en ik nog jong waren hadden we een stoel die we de "opa stoel" noemden, we hadden altijd ruzie om wie er op die stoel mocht zitten en uiteindelijk hebben ze toen ingesteld dat hij van het hele uur tot het halve mocht en ik van het halve uur tot het hele. En wij elkaar er echt op de minuut precies uit die stoel jagen, moet weer lachen als ik er aan denk :D