Wat voor auto kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:21

Mijn eerste autootje was een nissan micra van 95. Wat een geweldig scheurijzertje. Ding liep altijd en was niet kapot te krijgen. Hij is super handig want door de vorm kan er onwijs veel in ( wasmachines, aquarium en kastjes heb ik er mee rondgebracht )

Mijn micratje liep 1 op 18 en ik heb hem met 87000 op de teller in 2008 gekocht via een garage voor 1200 en vorig jaar heb ik hem weggedaan omdat ik een grote moest, autootje had toen 208000 op de teller. Ik reed heel nederland en omstreken door met dat ding. Hij was van de eerste eigenaar ( oudere dame) stond altijd binnen en was nog super in orde.

Nu heb ik een Chrysler en mis ik mijn micra soms nog onwijs. Hoop nog binnen afzienbare tijd zon klein knorrepotje erbij te kunnen nemen.

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:24

belle_boef schreef:
En mijn eerste auto was een suzuki swift en daarna een honda civic, ook leuke auto's om mee te beginnen, zuinig maar wel pittig.

Een ford Ka zou ik niet kopen, roesten snel, en absoluut niet zuinig.

dit is niet helemaal waar.
ik heb zelf een ford Ka uit 2003 nog geen roest te zien en ik rij dagelijks 30 km met mijn ka.
ik tank 50 euro in de anderhalve maand, zuinig is hij dus echt wel

verder is een nissan micra of een opel corsa een leuke auto om mee te beginnen

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:25

xRamonax schreef:
belle_boef schreef:
En mijn eerste auto was een suzuki swift en daarna een honda civic, ook leuke auto's om mee te beginnen, zuinig maar wel pittig.

ik heb zelf een ford Ka uit 2003 nog geen roest te zien en ik rij dagelijks 30 km met mijn ka.

Maar een Ford Ka uit jaren 90 of een uit 2003 is wel een groot verschil. ;)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:26

_AAASCHAAA_ schreef:
Mijn eerste autootje was een nissan micra van 95. Wat een geweldig scheurijzertje. Ding liep altijd en was niet kapot te krijgen. Hij is super handig want door de vorm kan er onwijs veel in ( wasmachines, aquarium en kastjes heb ik er mee rondgebracht )

Mijn micratje liep 1 op 18 en ik heb hem met 87000 op de teller in 2008 gekocht via een garage voor 1200 en vorig jaar heb ik hem weggedaan omdat ik een grote moest, autootje had toen 208000 op de teller. Ik reed heel nederland en omstreken door met dat ding. Hij was van de eerste eigenaar ( oudere dame) stond altijd binnen en was nog super in orde.

Nu heb ik een Chrysler en mis ik mijn micra soms nog onwijs. Hoop nog binnen afzienbare tijd zon klein knorrepotje erbij te kunnen nemen.

Dit is zo herkenbaar _O- De mijne komt ook uit 1995, ik ben er zelfs mee verhuisd, als ik nog terugdenk aan hoeveel ik er toen in gekregen heb. Je had dan wel een koopje trouwens zeg!

Liselot

Re: Wat voor auto kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:28

Ik had ook een ka uit 2003, verbruik viel me heel erg tegen en dan reed ik vaak nog lange afstanden op een 80/100km weg ook.
Roest had ie niet, maar had het gevoel dat de dealer hem gespoten had aangezien ik een stukje tape in een wielkas vond. Een ongeluk heeft ie niet overleefd, toe was ie Kapot

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:28

jorika1986 schreef:
Wat je ook doet Koop in Hemelsnaam geen Smart!!!
Wat een onding van een auto was dat zeg.... Na 80.000 km draaide het blok in de soep. En niet alleen bij mij maar bij meer mensen houd het voor een ton al op met zo'n ding.
En is niet te repareren. Dat ze die dingen uberhaubt nog op de markt mogen brengen is mij een raadsel...

Ahhh.. nee! Ik heb een smart. Van 2001. Staat nu 115.000 km op. Vorige eigenaar heeft hem niet goed verzorgd. De olie moet bij die autootjes streng in de gaten gehouden worden. Er gaat maar 2,5 liter olie in t carterpannetje dus dan loopt ie idd al snel in de soep als dit niet goed in de gaten gehouden wordt. ( zijn de verhalen die ik hoor) overigens zijn de diesel smarts vele malen sterker dan de benzine variant..

Ik heb mijn smart kapot gekocht. Motor moest compleet gereviseerd worden. Dit heb ik zelf gedaan met behulp van mijn vader. :o Ik roep niet te hard dat ze niet kapot gaan, want de mijne rijdt nu net een jaar.

Ts: Ik denk alleen niet dat een smart die het doet binnen je budget valt. Verder zijn het wel grappige 'auto's' om in te rijden tot dat het waait.. :o

Overigens betaal ik voor een smart net geen 400 euro per jaar aan wegenbelasting EN de verzekering. Rijdt ook relatief zuinig. 1 op 18 kan hij wel halen.

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:33

Citaat:
Maar een Ford Ka uit jaren 90 of een uit 2003 is wel een groot verschil. ;)

daar heb je zeker gelijk in.
ik zocht een jaar geleden ook naar een goedkope auto,ik heb er zo rond de 1500 euro voor betaald.
ik ben er harstikke blij mee :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:07

xRamonax schreef:
belle_boef schreef:

Mij. Ford ka was van JA 2005. Verschrikkelijke auto. Roestte van binnen uit, benzine dop, achterruiten wisser en de bodem. Alle typische plekken. Twee maand geleden weg gedaan met nig geen ton op de teller. Auto is in de laatste twee jaar drastisch gaan roesten ondanks uitvoerig onderhoud, onderstel volledig behandeld met tectiel toen ik hem net kreeg, netjes wassen heeft allemaal geen moer geholpen. En zo ken ik heel verhalen over fordje ka's. Schijnt dat de modellen na 2006 beter zijn geworden.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:22

Besje15 schreef:
Opel Corsa vind ik opzich ook wel leuk maar roesten die niet snel?

Mijn Opel nog niet eens zo zeer. Was een mooi autootje zonder roest. Helaas moest er een auto op de achterkant knallen toen hij geparkeerd stond, waardoor ik hem ingeruild heb. Anders had ik er misschien nog wel mee rondgereden :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:39

Mijn eerste auto was een Peugeot 206 :)
Fijne auto, zuinig en weinig mankementen.
Nu m'n tweede 206, de eerste had ik (te) goedkoop bij een foute dealer gekocht dus die was wel snel 'op'. Deze tweedehands via marktplaats gekocht en hier echt nog niks mee gehad! 206jes zijn alleen, wil je een nog goede tweedehands kopen, net boven je budget. De mijne (2de) heb ik gekocht voor 2000 euro van zijn eerste eigenaar die tig emigreren, hij komt uit 99.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:41

Toevallig vorige week mijn eerste autootje ingeruild. Had een groene suzuki alto uit 1998 en heb nu zijn twaalf jaar jongere broertje! Ben overal heen gescheurd met mijn eerste tuut, maar hij begon me in de steek te laten en voelde me niet veilig meer. Gelijk gaan kijken voor een nieuwe wagen en op deze uitgekomen. Merk qua grootte wel verschil in het oude model en het nieuwe model, heb het idee dat ik aardig wat auto om me heen heb tov mijn oude auto, maar heb me in mijn oude alto nooit onveilig gevoeld op de weg qua grootte.
Was, naar ik verneem, ook redelijk zuinig voor zo'n oud bakkie met 1:16.

iirrssjjee

Re: Wat voor auto kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:12

Wij hebben 2 opel corsa's haha. Een B en een C. De B is echt een scheurbakkie, de C is gewoon een relaxte auto. Ze zijn klein en licht dus echt niet duur!! Mijn ouders zweren bij opel, hebben zo'n beetje alle soorten en maten gehad (Zafira, Meriva, Astra en dus nu Corsa).

Besje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 20:25

Het is een Renault Clio geworden uit 1999.

Bedankt in iedergeval voor de reacties!