bijnaam voor je vriend/vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:14

Wendybrian schreef:
Oh my god... Kitten... :')

Ik kan hele, hele, hele grote blauwe ogen op zetten als ik ergens mijn zinnen op heb gezet en het "mag niet"...
Ik kan zelfs mijn ogen laten tranen en ik kan ook nog op commando huilen als het moet :,)
Dat geeft een beetje het effect van die plaatjes van kittens met grote blauwe ogen...

Oh en doperwt... Zo noem ik hem ook wel eens :p

Amethyst_

Re: bijnaam voor je vriend/vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:19

Ik ben omgedoopt tot Dutchess.. Hij is amerikaans :-) Voor hem eigenlijk geen bijzondere naam ^^

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:25

Amethyst_ schreef:
Ik ben omgedoopt tot Dutchess.. Hij is amerikaans :-) Voor hem eigenlijk geen bijzondere naam ^^

Ik tot 'Dutchie', mijn vriend is ook buitenlands :D

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:28

Ik noem hem schatje, liefje, lieverd, lekkerding, (droom) prins, brombeer, knuffelbeer en kneusje :D
Ik vind het inmiddels raar om zijn echte naam te zeggen :')

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 23:07

janntjuh schreef:
Ik noem hem schatje, liefje, lieverd, lekkerding, (droom) prins, brombeer, knuffelbeer en kneusje :D
Ik vind het inmiddels raar om zijn echte naam te zeggen :')

dat heb ik ook als mensen vragen hoe heet je vriend zeg ik eerst vaak koekje en dan ohh eeuh reinier whahah

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:00

Ik noem mijn vriend meestal (bijna altijd) muppet, of lief(je). Al komt k*tje ook nog wel eens voorbij als ie irritant is haha.

Hij noemt mij vaak El/Ellie/elleke/of iets wat daar op lijkt... Of moppie/mop/mopje, of ook k*tje. :')

Verder komt schatje (sjatje, wonen in Limburg als niet-Limburgers haha), etc. ook nog wel voorbij. Maar vaak zat ook gewoon de namen, al noemt hij mij vaker bij mijn naam dan ik hem. Soms ook raar in de winkel als ik m wil roepen en dan geen muppet moet roepen, maar zijn naam haha.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:34

Ik noem mijn vriend altijd Hoep :? En andersom hij mij ook. Werkt nog weleens verwarrend :')
Geen idee waar het vandaan komt, want het gaat al jaren zo :+
Pas als hij niet reageert noem ik hem bij zijn gewone naam of roep heel hard: Sjors!!! terwijl hij Arjan heet. Zijn ouders noemen hem ook altijd Sjors, echt werkelijk geen idee waarom. Maar ze hebben daar allemaal een bijnaam. Vond ik echt heel vreemd in het begin en had ook geen idee over wie ze het nou hadden als ze de andere naam gebruikten. Zorgde nog weleens voor mega grote vraagtekens boven mijn hoofd en hilarische situaties.

Hij noemt mij ook wel Sas, of Sassie. Maar zo noemen heel veel mensen mij, hoewel Sassie eigenlijk alleen voor mijn oma weggelegd is :+

Als we gaan slapen zeg ik vaak: Slaap lekker lieffie! Aagezien hij altijd veel eerder naar bed gaat dan ik, krijg ik meestal alleen een: Uhuh terug. Heel romantisch.

Mierzoete namen doen we niet aan.

Maar de katten hier hebben ook een koosnaam hoor. Jack wordt vaak droppie (hij is zwart idd) en Beau schatjepatatje of Beautjecadeautje. Alleen het konijn heeft er geen :D

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:34

Ik noem mn vriend trouwens ook heel vaak mupke :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:41

Ik noem hem nooit bij zij naam, ik vind het zelfs raar om zijn naam uit te spreken. :') Ik roep dus constant Lief, Schat, Lieffie of Popje. Hij zegt altijd Schat en als hij wat moet dan Schaaaahaaaat? Als hij een jollige bui heeft wordt het Suikerdruifje en Rozenknopje. :')

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:52

Booboo, prins noem ik hem of poepie, andersom lieffie, terwijl ik het bij anderen zo eng vind, zijn we ook wel eng met die koosnaampjes hahaha

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:04

Hij voor mij:
Ted
Teds
Tessioki
Maatje
Makkertje
Mannetje
Ventje
Gerrit
Greetje
Poepioki
Wezeloze
Poepie
Mopje
Liefje
Engeltje
Wipkip

O:) Je ziet wel wanneer meneer iets nodig heeft of wanneer hij me lekker wil jennen!

Ik voor hem:
Lau
Lautje
Waurens
Lauwioki
Laurensjokie
Moppie
Poepie
Liefje
Maatje
Makkertje
Makkertjekakkertje
Sukkel
Schattepatatje

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:09

hij noemt mij poppetje, moppie, mop, en als ik ziek, depri of down ben, dan noemt ie me snuutje haha.
Ik noem hem ook mop, schat, lieffie haha.
En etterbal wordt hier ook regelmatig over en weer gegooid tijdens 't stoeien xD

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:02

Goof schreef:
alltimapanda schreef:
en nu noem ik hem koekje of dikke of bolle haha :p

Citaat:
we noemen elkaar nu: vetkees, bolle, knorrie, drollo

elainelouise schreef:
Dikzak, bolle,

Ben ik de enige die hier een beetje raar van opkijkt?? >;)

Ja idd, zou het niet waarderen als ik zo genoemd zou worden... Ook niet door m'n vriend. >;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:04

LHS13 schreef:

Ja idd, zou het niet waarderen als ik zo genoemd zou worden... Ook niet door m'n vriend. >;)[/quote]

Ben je dan zo onzeker van jezelf? Ik ben geen maatje 36 en als hij mij roept met Dikkie of ollekebolleke kan ik daar alleen maar op lachen. :') Ik noem hem dan op mijn beurt ook klungel of wat dan ook. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:07

Ik heb wel een maatje 36 dus ik zou het me niet eens persoonlijk aantrekken, maar het feit dat partners elkaar dagelijks aanspreken als 'bolle, dikkie en alles wat ik hierboven al had gequote' vind ik echt een no go.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:09

Hahahahaha, gek hoe daar de meningen zo over verschillen. :=

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:11

haha wat een namen komen er soms voor bij

hier is het poeppiee , schattie , dot (tje) ,
als ie niet oplet of iets is het Janseee (achternaam) dan krijg gelijk reactie.. hihi

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:14

KimD schreef:
LHS13 schreef:

Citaat:
Ja idd, zou het niet waarderen als ik zo genoemd zou worden... Ook niet door m'n vriend. >;)

Ben je dan zo onzeker van jezelf? Ik ben geen maatje 36 en als hij mij roept met Dikkie of ollekebolleke kan ik daar alleen maar op lachen. :') Ik noem hem dan op mijn beurt ook klungel of wat dan ook. :+

Neehoor, ben zeer zeker niet onzeker. Ik heb ook geen maatje 36, maar vind het meer beledigend dan liefkozend. De meningen verschillen idd heel erg... Gelukkig hebben we ook allemaal een eigen mening en zijn we vrij om die te geven! ;)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:17

Ik word vaak Kelso genoemd door m'n vriend (die van that 70's show.... Ik ben net zo'n klungelige sukkel) *D en net noemde z'n moeder mij Thee :D (ik heet Desiré overigens dus dat wordt sowieso vaak afgekort naar Dees of Deesje)

Heeeel enkel keertje noemt vriendje mij wel eens Bollie of bolletje omdat ik een heel rond gezicht heb met bolle wangetjes, maar niet heel vaak want ik ben vroeger best wel veel gepest met "dikke" enzo. Maar ik weet wie het zegt :)

Ik heb eigenlijk geen bijnaam voor hem :o hij is gewoon Steven of Steef of Steefje.

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:18

Hier een hele rij koosnaampjes over en weer, maar als ik die op een openbaar forum zet riskeer ik een echtscheiding...

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:25

Mijn vriend reageert enkel nog op poepke :p, zijn gewone naam herkent hij niet meer ...

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:42

Lof of lofje en een enkele keer een variatie daarop.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:52

Goof schreef:
Ik heb wel een maatje 36 dus ik zou het me niet eens persoonlijk aantrekken, maar het feit dat partners elkaar dagelijks aanspreken als 'bolle, dikkie en alles wat ik hierboven al had gequote' vind ik echt een no go.

Ach hier word t met n knipoog gezegd. Als hij weer eens stiekem een stukje kipfilet uit de pan pikt en ik zie het dan roep ik ook met een grijns dat hij een dikzakje is :')

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 23:22

mijn vriend noemt me ook nu steeds vaker smurfje :p

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:26

Heel standaard en on-origineel, maar we noemen elkaar meestal lieffie of liefje :+

Maar hij noemt me ook weleens Lonnemeis en die vind ik wel lief <3